Parrot Bebop Multicopter Cu un ghimbal sa spunem, Pionier?
#151
Postat 30 April 2016 - 08:01 AM
"The P3 Advanced throttles the video bitrate BTW, don't buy these if you want good HD FPV"
#152
Postat 30 April 2016 - 09:05 AM
Idee buna cu antenele. Am gasit in cutia cu jucarii una de 5dB si un patch de 7dB.
Fisiere atasate
-
IMG_7852.JPG (150.63K)
Number of downloads: 24
#153
Postat 30 April 2016 - 09:10 AM
#154
Postat 30 April 2016 - 01:38 PM
victoras_h, la 30 April 2016 - 05:14 AM, a spus:
Ai avut dreptate. A fost simplu sa desfac boosterul. Nici nu a trebuit sa fac munca de detectiv: erau doar 2 fire, rosu/negru si au si scris pe cablaj voltajul. Un BEC a intrat la fix unde statea circuitul care mergea in priza.
Teste maine daca ne ocolesc furtunile. In seara asta il configurez, fac update si setari la bebop. Azi am stat baricadati in casa toata ziua.
Aha,iti veni bebop2 si nu zici nimic de el?impresii ceva? :angry:
#155
Postat 30 April 2016 - 06:47 PM
Ca o impresie generala vs asteptari, arata tare bine. Nu da impresia de plastic ieftin. Imi place cum au separat cadrul cu motoarele de electronica/camera, imi place ditai led-ul din spate, imi place sistemul de prindere a elicilor. Pare solid.
I-am dat un pic drumul aseara, cat sa vad ca merge, sa-i fac update la fw (3.2.0 parca) si trec prin setari. Trebuie sa verific cumva daca intradevar stickurile de la gamepad fac ce trebuie si nu stiu daca pot sa fac asta fara primul zbor experimental.
Camera e misto, l-am tot miscat cu mana si imaginea sta complet fix. Mai multe nu am vazut ca seara in camera imaginea era tare intunecata.
Nu-mi place ca a venit cu o singura baterie. Va deveni frustrant destul de repede. Ma mai gandesc daca printez/bricolez o carcasa si folosesc un lipo de-al meu sau caut sa cumpar rezerva.
#156
Postat 30 April 2016 - 07:07 PM
#157
Postat 30 April 2016 - 07:15 PM
#158
Postat 01 May 2016 - 02:12 AM
renatoa, la 29 April 2016 - 08:12 PM, a spus:
http://www.thingiver...m/thing:1075156
Foarte rar ajung sa vad vignetarea datorita lui. Mai bine asa decat o lentila avariata...
Nu este legat de cadru, se pune pe botic, sta acolo prin presiune, adera la spuma.
...
Mi-a iesit un breloc. Nu stiu daca am setat ceva aiurea si trebuie sa-l maresc cu x% sau daca e asa diferenta intreb bebop 1 si 2. Forma pare sa semene, dar trebuie mai mare.
Fisiere atasate
-
IMG_7853.JPG (115.51K)
Number of downloads: 16 -
IMG_7854.JPG (97.63K)
Number of downloads: 15 -
IMG_7855.JPG (114.05K)
Number of downloads: 20
#159
Postat 01 May 2016 - 04:48 AM
Ne-am luat cu treburi si am reusit sa iesim un pic la zbor dupa apus. Imi place cum filmeaza, imi place cum face trecerea de la lumina puternica la lumina mai slaba. Pe timpul zilei, pe soare sigur va arata mai bine.
Am iesit numai cu telefonul, vroiam sa le iau pe rand, sa verific intai ca toate functioneaza si apoi trecem la "controller". Am urcat primul zbor, nu am editat nimic. Nu m-am indepartat mai mult de 20 - 30m de mine dar totul a fost ok, nu a pierdut legatura. Ce-i drept am verificat inainte si am ales un canal de 2.4 mai liber. Gimbal-ul functioneaza tare bine, se vad mici fractiuni de vibratii doar la miscari mai bruste, nimic deranjant. Maine incerc si cu boosterul.
Am testat si RTH in alt zbor si merge cum trebuie. Am plecat un pic mai departe si am apasat pe buton. S-a intors, a urcat la 20m, a venit pana exact peste locul de plecare si a coborat pana pe la 1m de pamant. A nimerit foarte aproape de locul de unde a decolat, as zice ca sub 1m distanta de punctul precis.
A se nota entuziasmul sotiei pe la minutul 4 cand i-am spus sa faca cu mana spre camera <_<
#160
Postat 01 May 2016 - 06:38 AM
#161
Postat 01 May 2016 - 07:59 AM
victoras_h, la 01 May 2016 - 02:12 AM, a spus:
Da, e un aspect la care nu ne-am gandit... ca ar avea alta forma la bot...
Am cautat si nu am gasit nici un adaptor pentru v2, pare ca nu e interes, sau mai trebuie sa treaca timpul.
#162
Postat 01 May 2016 - 08:06 AM
Asta de bebop1 ti-l trimit cadou daca facem pachet :)
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 01 May 2016 - 08:07 AM
#163
Postat 01 May 2016 - 08:13 AM
Am pus initial 10mm, dar a trebuit sa ii mai ajustez colturile, vigneta.
#164
Postat 02 May 2016 - 05:45 PM
#165
Postat 02 May 2016 - 08:56 PM
Cel mai simplu, desfa-o si vezi... altcumva nu stiu... :unsure:
#166
Postat 02 May 2016 - 09:40 PM
Ce solutie ai ales pentru mai multe baterii? Ai originale sau ti-ai facut adaptor si pui alte lipo-uri?
#167
Postat 02 May 2016 - 09:47 PM
Nu ma grabesc cu alte achizitii de baterii, pentru ca planuiesc o platforma tractoare modificata, cu elici de 6" de bp2, si pe care planuiesc sa pun un 3000 verde low C, targetul fiind sa egalez timpul bp2 :)
#168
Postat 02 May 2016 - 10:03 PM
#169
Postat 02 May 2016 - 10:59 PM
ESC-urile au monitorizare curent, si orice crestere anormala e interpretata ca impact si se da comanda de cut-off.
S-a testat cu alte motoare, un pic mai mari, si elici de 8", face o incearcare sa plece, dar i se taie... ajutat cu mana ar lua-o, dar nu m-as risca, la orice pala de vant te trezesti ca are depasire de curent...
Urma sa mai incercam cu 7" dar ne-am luat cu altele...
#170
Postat 02 May 2016 - 11:00 PM
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 02 May 2016 - 11:00 PM
#171
Postat 02 May 2016 - 11:13 PM
victoras_h, la 01 May 2016 - 02:12 AM, a spus:
Vad ca pe ebay au aparut...
http://www.ebay.com/...a-/231801071208
Cred ca cel mai simplu ar fi sa dai o gaura de 37mm in capacul original, si apoi in gaura aia montezi un capac clip-on
http://www.ebay.com/...hVNl-joYjnxS64g
#172
Postat 02 May 2016 - 11:33 PM
Da, nu e o idee rea cu capacul original + clip-on. Recunosc ca nu mi-a trecut prin cap.
#173
Postat 02 May 2016 - 11:44 PM
Fisiere atasate
-
IMG_7857.JPG (163.93K)
Number of downloads: 15 -
IMG_7858.JPG (115.17K)
Number of downloads: 12
#174
Postat 03 May 2016 - 05:03 AM
Am incercat 'controller-ul'. Functioneaza cum trebuie, nu a trebuit sa setez nimic (xbox360 wired controller). E usor si intuitiv de folosit (poate ma ajuta ca am stat destul de mult si in fata calculatorului cu gamepad de genul). Cu firmware-ul nou in care au configurat 'banked turns' pare foarte fluid si natural in curbe, probabil mi se pare mie din experienta cu avionasele.
Antena am indreptat-o cred ca cum trebuie, relativ la pozitia mea, indreptata sa zicem 45 grade in jos in fata. Practic partea lata, cea cu scrisul, era indreptata catre bebop mai tot timpul. Asa trebuie? Control am avut fara nici o intrerupere dar nu m-am dus departe, am urcat maxim 80m si m-am indepartat sa zicem tot atata. E usor de zburat vizual dar fpv nu e grozav. Cand eram sus sus, veneau tare rar poze sau perioade scurte in care vedeam miscare (stiu, si probabil Renato imi va spune din nou... nu era mai bine cu bebop1 ca nu se chinuie sa trimita video hd?). Nu ma plang, vedem cum optimizam setup-ul.
Concluzii si observatii de azi:
- chiar inainte de apus, daca e soare sub nori, ies poze si filmari grozave. La limita, mai spre sfarsitul orei de aur.
- sa arate bine filmarea, trebuie miscari foarte fine. Mult mai fine decat ne-am astepta. Vezi dupa minutul 2 din filmare, cam pe acolo m-am prins.
- la minutul 2:30, se vede la orizont, in mijloc, departe departe centrul din Dallas. E cam la 15 mile distanta.
- gimbal-ul de la bebop e impresionant. A fost vant, rafale, am miscat si eu aiurea dar imaginea era perfect fixa, chiar si la coborare mai rapida cand quad-ul era in toate directiile.
- pozele facute RAW ies misto, nu printscreenuri din filmare doar ca e ceva de lucru in Lightroom la ele.
Re revizuit:
- pot sa imbunatatesc cumva stream-ul video? Asa e si cu skycontrollerul, se sacadeaza tare tare?
- posibil bug in FreeFlight 3 sau nu stiu de unde sa setez: nu-mi arata distanta dintre bebop si telefon. Imi arata altitudinea dar la distanta de telefon nu arata nimic. Ati mai intalnit asta?
.
Fisiere atasate
-
Bebop2_20160502200128-050resize.jpg (450.95K)
Number of downloads: 23 -
Bebop2_20160502195949-0500resize.jpg (489.24K)
Number of downloads: 20
#175
Postat 03 May 2016 - 08:56 AM
Filmare cu bebop1,dupa o modificare la firele care fac legatura intre sasiul cu motoarele si placa de baza. https://vimeo.com/164915897
#176
Postat 03 May 2016 - 09:31 AM
Motivul banuiesc ca ar fi ca in caz de pierdere sa il poti recupera folosind informatia de distanta actualizata in functie de deplasarea pilotului.
Nici la bp1 cu skyctrl nu ai fluenta sa zicem de curse, dar in 80m cum ai zburat tu, totusi actiunea curge destul de continuu... :unsure:
Un punct de reper ar fi viteza de 3m pe secunda, default-ul de la flight planner, adica 10-11 km/h. Pe la 5m/s = 18 km/h incep sa apara desincronizari si in zborul automat dupa traseu, unde tu doar esti spectator.
#177
Postat 03 May 2016 - 09:38 AM
Punctul slab principal al bebop, cel putin V1, sunt conectorii de la motoare in placa de baza, mai exact rigiditatea firelor care intra acolo, mai ales ca acolo ar trebui sa fie flexibilitatea cea mai mare posibila, fiind singurul mediu de transmitere vibratii intre plaforma tractoare si nacela.
Contact imperfect in zona aia reprezinta 99% din motivul de failure/retur al acestor zburatoare, si bucuria celor care le iau pe nimic, avand de efectut o reparatie destul de simpla.
Nu stiu daca la V2 au remediat acest aspect... :unsure: voi putea verifica acest lucru chiar zilele astea, la un bp2 avariat.
Dar daca e sa se intample, orice suprafata pe care se prabuseste este mai buna ca o apa :(
#178
Postat 03 May 2016 - 01:30 PM
renatoa, la 03 May 2016 - 09:38 AM, a spus:
Toate-s o apa si un pamant...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
Astept cu interes sa vad un teardown complet la un bepop 2, ce am vazut la v1 nu m-a impresionat deloc.
#179
Postat 03 May 2016 - 02:14 PM
Ciprian97, la 03 May 2016 - 01:30 PM, a spus:
Astept cu interes sa vad un teardown complet la un bepop 2, ce am vazut la v1 nu m-a impresionat deloc.
Pai ce vrei sa vezi la B2? ca vine unu acum si la mine.
#180
Postat 03 May 2016 - 02:58 PM