Modelism - RHC Forum: AACR- negustor de contracte comerciale - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

AACR- negustor de contracte comerciale Care este pretul AACR?

#1 Useril este offline   DroneMaker 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 03-January 14
  • Gender:Male

Postat 14 May 2015 - 12:31 AM

Dorinta de "scufundare" a domeniului dronelor civile de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana reiese din proiectul monstruos de legiferare al dronelor de pe pagina oficiala a institutiei.
Ca un negustor veritabil, in capitolul 4.1.3 literele I si J se cere operatorilor de drone (drona=RPAS in text) sa citez: "(4.1.3.i) să transmită AACR copii ale contractelor (comerciale) semnate pentru contractarea activităților care nu pot fi efectuate de către personalul propriu" dar nu inainte ca "(4.1.3.j) să convingă AACR, în baza evaluării efectuate de către aceasta, că dispune de capabilitatea de a efectua operațiunile aeriene propuse în condiții de siguranță. "Citat incheiat.


Pentru nou veniti, AACR este autoritatea care se ocupa cu siguranta spatiului aerian aflata sub tutela Ministerului Transporturilor, minister care a pierdut in contencios legitimitatea ordinului ministrului 8/2014 referitor la interzicerea dronelor.


Caracterul pecuniar a legiferarii reiese si din faptul ca daca zborul dronei este recreational cu maxim 7Kg masa in zbor, nu este necesara nici o formalitate. In schimb daca scopul zborului este comercial, si se aduc bani la buget si se creaza locuri de munca, atunci orice drona cu masa mai mare de 0,5 Kg devine un pericol pentru spatiul aerian chiar si la 30m de sol si AACR se simte indreptatit sa ceara metri cubi de hartie si timp pierdut. Sa nu uitam ca AACR este autoritatea care asigura siguranta spatiului aerian, nu se ocupa cu intermedieri de servicii comerciale.


Totodata atitudinea AACR contrazice decizia definitiva a instantei contenciosului administrativ care a desfiintat anteriorul ordin 8/2014 al Min. Transp., ordin care incerca sa distruga domeniul dronelor civile in Romania prin trecerea dronelor in categoria aeronavelor.


Domeniul de avangarda al dronelor civile in Romania este condamnat la distrugere prin punerea de bariere birocratice infernale cu scopul franarii domeniului.O explicatie logica ar fi ca "Jucatorii" cu bugete mari au fost luati prin surprindere si au nevoie de timp sa recupereze avansul luat de tinerii intreprinzatori. Practic nevoia de legiferare nu exista, nu au existat incidente de natura sa sesizeze AACR in tara noastra. Conform proiectului de legiferare( pct B3.10), cantitatea de documente pe care trebuie sa o detina pilotul dronei cu el in timpul zborului este mai mare ca volumul dronei operate.


Rog comunitatea iubitorilor de libertate si de imagini de la inaltime sa comenteze si sa distribuie aceasta postare, link catre documentele mentionate de pe pagina AACR, mai jos

http://www.caa.ro/me...S_-_proiect.zip


FAE Drones se opune supra-reglementarii domeniului dronelur civile sub 7 Kg. Romanii s-au nascut aviatori.


Aceasta postare a fost editata de DroneMaker: 14 May 2015 - 12:34 AM

0

#2 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2015 - 05:22 AM

Nu cred ca intereseaza pe cineva de pe forumul asta partea comerciala, sau ma insel? Cat despre desfiintarea ordinului 8 nu cred ca a fost o idee stralucita pt. ca doar s- a mutat problema de la MT la AACR.
Asa ca domnule Dramida succes in continuare in actiunile dvs.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#3 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2015 - 05:33 AM

Cat despre partea cu contractele cred ca nu ati inteles la ce se refera: cam elimina samsareala, adica daca srl-ul x specializat in filmari aeriene are3 drone si mai are nevoie de una se poate subcontracta de la alt srl, in schimb nu poti sa subcontractezi 3 drone doar pt. ca ai avut pile la AACR si esti agrementat de ei, dar tu habar nu ai cum arata o drona.
Cat despre cealalta nemultumire a ta, iar e normal ca operatorul de drona sa aibe ceva legatura cu aeromodelismul. Nu pot angaja la.o firma un sudor pe post de strungar pt. ca nu are acte de strungar. Nu vad de ce pilotatul de drone in scop comercial nu ar avea nevoie de personal calificat. Probabil ca va fi suficient o aderare a pilotului la una din asociatiile sau federatiile de modelism.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#4 Useril este offline   Borian 

  • autonom
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:-
  • Interests:-

Postat 15 May 2015 - 05:43 PM

Cred ca dronarii si-au cam facut-o cu minuta lor ... prin goana dupa pozat si laudat dar si ignorat riscurile zborului deasupra populatiilor ... de rromani, oricum asa s-au facut cam prea vizibili si i-au bagat in oala si pe adevaratii modelisti, cei care construiesc si piloteaza ... iar in ziua de azi, cind se munceste mai mult din "maus, taste si printer", abia asteapta unii ca AACR front de lucru, ... asa ca, Modelisti din toate Tzarile, nu fiti Tzarani, fiti Discretzi !!
0

#5 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 15 May 2015 - 07:53 PM

Si pentru ca tot se pare ca va moare capra, poate si pentru povestea cu Ordinul 8 la care ati casigat o batalie dar ati pierdut razboiul, citeam printre propunerile facute de FAE Drones spre AACR ceva care sa bage si aeromodelistii in aceeasi oala cu voi... inmatriculari si alte chestii de genul acesta care nu se fac nici macar in Cuba sau Coreea de Nord! Asta se cheama Fair Play pentru... cu drone, nu mai citez ca-i laitmotiv pe aici... A nu se confunda cu aeromodelistii cu multicoptere, cu totul altceva... Am mai spus, n-am nimic cu dronele, dar Guvernul stie una si buna, valabila pentru orice cetatean: orice venit se impoziteaza! PUNCT! De aici in colo puteti sa va dati cu c***l, pardon, dronele de pamant cat vreti!
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#6 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 17 May 2015 - 08:57 PM

Vezi postareaMLGore, la 14 May 2015 - 05:22 AM, a spus:

Nu cred ca intereseaza pe cineva de pe forumul asta partea comerciala, sau ma insel? Cat despre desfiintarea ordinului 8 nu cred ca a fost o idee stralucita pt. ca doar s- a mutat problema de la MT la AACR.
Asa ca domnule Dramida succes in continuare in actiunile dvs.



Vezi postareaMLGore, la 14 May 2015 - 05:33 AM, a spus:

Cat despre partea cu contractele cred ca nu ati inteles la ce se refera: cam elimina samsareala, adica daca srl-ul x specializat in filmari aeriene are3 drone si mai are nevoie de una se poate subcontracta de la alt srl, in schimb nu poti sa subcontractezi 3 drone doar pt. ca ai avut pile la AACR si esti agrementat de ei, dar tu habar nu ai cum arata o drona.
Cat despre cealalta nemultumire a ta, iar e normal ca operatorul de drona sa aibe ceva legatura cu aeromodelismul. Nu pot angaja la.o firma un sudor pe post de strungar pt. ca nu are acte de strungar. Nu vad de ce pilotatul de drone in scop comercial nu ar avea nevoie de personal calificat. Probabil ca va fi suficient o aderare a pilotului la una din asociatiile sau federatiile de modelism.


Raspunsurile astea merita cinstite cu cate o bere fiecare :) Cat despre povestea asta cu AACR ............
Fly it, like you stole it!
0

#7 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 20 May 2015 - 09:10 AM

Asta:
(4.1.3.i) să transmită AACR copii ale contractelor (comerciale) semnate pentru contractarea activităților..:"

Chiar este abuz. Cum sa se amesteca AACR in contractele comerciale?
Abuz,abuz,abuz
Walter Born
rhc@born.ro
0

#8 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 26 May 2015 - 12:49 PM

Vezi postareawabo1, la 20 May 2015 - 09:10 AM, a spus:

Asta:
(4.1.3.i) să transmită AACR copii ale contractelor (comerciale) semnate pentru contractarea activităților..:"

Chiar este abuz. Cum sa se amesteca AACR in contractele comerciale?
Abuz,abuz,abuz


Nu este niciun abuz, dar domnul Dragu ori nu ştie legea, ori nu vrea s-o ştie.
Orice autoritate din lumea asta, în cazul serviciilor, cere nişte garanţii. Garanţiile sunt necesare pentru a se asigura că există premisele normale de desfăşurare a activităţii, nu doar un paravan pentru alte ... . Trebuie doar să le arăţi. Autoritatea ia la cunoştinţă că există şi doar atât. Nu se amestecă mai mult.
Aceleaşi condiţii le îndeplineşte orice alt "jucător" de gen. Să nu mai spun că în domeniul transporturilor de orice gen ţi se mai cere să faci dovada capabilităţii financiare de a susţine activitatea şi de a înlocui mijlocul de transport cu altul de rezervă, dacă este cazul, plus asigurări de te doare capul.
Problemele astea protejează atât consumatorul, cât şi alte terţe persoane şi permite "afaceristului" să facă profit în condiţiile legii (cele declarate).
Normal că sunt destui care nu vor respecta legile chiar şi cu aceste condiţii impuse.
Ceea ce mă întreb, cu oarece mirare, este cum de se poate numi domnul Dragu instructor. Asta da semn major de întrebare.
Dat fiind că şi în alte domenii se întâmplă chestii de gen - medici care de fapt nu au făcut medicina şi totuşi au practicat-o în spitale de stat ... no more comment ! (asta doar să-l bucur puţin pe ... ştiu eu cine) :rofl:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#9 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 27 May 2015 - 07:47 AM

Incorect. Orice afacere emite facturi si alea sint verificate de fisc. Pana la urma este riscul meu se am o firma activa sau inactiva. In niciun caz ca sa am voie se am o firma trebuie se predau contractele inainte. Este un abuz de care nu am auzit nicaieri. Spunem o singura tara unde inainte se primesti autorizatie de functionare trebuie se arati ca ai clienti si se predai contractele statului. Dovezi, nu abureala.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#10 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 27 May 2015 - 10:03 AM

Nu e vorba de emitere de facturi și încasarea lor. E vorba de activități și servicii deosebite unde trebuie să demonstrezi că ai minimum de capacitate financiară și tehnică pentru a susține activitatea declarată, plus anumite asigurări de risc specifice activității respective. Nu trebuie să "predai" niciun contract, ci doar să demonstrezi că cererea de autorizare a zborului (cazul de față) are suport real. Cerul e din ce în ce mai aglomerat și autoritățile nu pot refuza nicio cerere care îndeplinește condițiile, numai că fac diferența între comercial și agrement. E mult de scris și lista legilor de studiat e lungă și există cu mici variații în toate țările, cu precădere în UE, așa că am să vă rog frumos să le studiați dumneavoastră înainte să afirmați că e abureală doar pentru ca vi se pare că nu e normal, sau abuz.
Un singur exemplu: vă prezentați la o licitație ca firmă și trebuie să demonstrați că nu aveți datorii la stat, că aveți capacitate financiară și mai trebuie să cumpărați și caietul de sarcini.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#11 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 27 May 2015 - 10:40 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 27 May 2015 - 10:03 AM, a spus:

Nu e vorba de emitere de facturi și încasarea lor. E vorba de activități și servicii deosebite unde trebuie să demonstrezi că ai minimum de capacitate financiară și tehnică pentru a susține activitatea declarată, plus anumite asigurări de risc specifice activității respective. Nu trebuie să "predai" niciun contract, ci doar să demonstrezi că cererea de autorizare a zborului (cazul de față) are suport real. Cerul e din ce în ce mai aglomerat și autoritățile nu pot refuza nicio cerere care îndeplinește condițiile, numai că fac diferența între comercial și agrement. E mult de scris și lista legilor de studiat e lungă și există cu mici variații în toate țările, cu precădere în UE, așa că am să vă rog frumos să le studiați dumneavoastră înainte să afirmați că e abureală doar pentru ca vi se pare că nu e normal, sau abuz.
Un singur exemplu: vă prezentați la o licitație ca firmă și trebuie să demonstrați că nu aveți datorii la stat, că aveți capacitate financiară și mai trebuie să cumpărați și caietul de sarcini.



servicii deosebite? Prin ce sunt atat de deosebite?. Cred ca justificati solicitarile AACR-ului prin comparatie cu unele necesitati ce apar in cazul unor contracte privind atribuirea prestarii unor servicii de interes public. Aici se discuta insa despre interesul privat pe o piata libera. Departe de mine ideea de a tine partea celor cu activitati comerciale, dar o lege prost facuta cu incalcarea evidenta a unor principii democratice este usor de dat jos in insistanta, iar aceasta instabilitate se rasfrange si asupra noastra. Avem deja un an si jumatate de incertitudine in privinta legalitatii zborurilor noastre si cred ca ne ajunge. In privinta autoritatii pot spune ca au dovedit deja o predispozitie pentru incalcarea principiilor legii fundamentale prin insasi ordinul 8, aspect care cel mai probabil provine din intentia dansilor de a atinge prin aceste reglementari si unele obiective ascunse publicului larg. Acest aspect insa ma intereseaza prea putin atat timp cat partea recreationala a aeromodelismului ramane neafectata de prezentele prevederi. Sper insa ca AACR-ul sa dea dovada de suficienta maturitate in aceasta privinta si sa nu limiteze in vreun fel activitatile aeromodelistice, invocand diverse motive nesustenabile. Pana la urma hobbyul asta din 1926 pana in prezent in Romania a supravietuit atator regimuri, a supravietuit pe vreme de razboi si chiar unui regim totalitarist pana in 89. Imi exprim speranta ca ordinul 8 a fost eroare si ca nu se vor dovedi prezentele autoritati mai restrictive in privinta aeromodelismului decat insasi impuscatul.
0

#12 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 27 May 2015 - 12:34 PM

Vorbeam strict de comercial. Tot ce presupune un grad de risc mai ridicat, lucrul cu mase mari de oameni, sau pe lângă acestea, sunt deosebite. Nu se încalcă niciun drept constituţional.
Mai dau un singur exemplu pe care-l puteţi verifica fiecare direct. Activitatea de taximetrie şi legiferarea transportului în regim taxi, sau acticvitatea de transport în comun. Legea cere să probezi că ai capacitatea de a efectua aceste activităţi. Nu poţi cere şi ocupa o licenţă de transport doar pentru că piaţa e liberă şi aşa vrei tu. Mai mult, prin lege şi Hotărâri ale Consiliilor Locale, se stabileşte şi un număr maxim de autovehicule care pot face această activitate într-o localitate, deci numărul de licenţe e limitat. La transportul în comun se mai fac şi licitaţii pe trasee. Trebuie să deţii şi să faci dovada că ai capacitatea financiară şi tehnică de a repara şi înlocui pe timpul reparaţiei vehicolul pe traseul aferent. Firmele de transport din domeniul taxi trebuie să facă dovada că au disponibili echivalentul a 500 euro pentru fiecare autovehicul licenţiat, sau că au o asigurare care să acopere suma respectivă. La ceilalţi transportatori sumele sunt şi mai mari. Nu e vorba de concurenţă şi piaţă liberă, ci în primul rând de protecţia celui care consumă.
În domeniul aero şi servicii aero, condiţiile legale sunt şi mai drastice.

Discutăm iar de Ordinul 8 ? Dacă iei legislaţia existentă înaintea emiterii ordinului, constaţi că ne desfăşuram activitatea în perfectă ilegalitate şi oricând, dacă vreo autoritate ar fi vrut, ar fi putut să ne încalţe rău de tot.
Culmea e că ordinul 8 a scutit activitatea aeromodelistică şi a pus-o în legalitate, chiar dacă în text e numită doar FRMd şi FAI. Asimilarea oricărui aeromodelist cu drepturile date de ordin se face pe baza principiilor fundamentale pe care le-am mai tratat deja (presupun că ai citit expunerea de motive trimisă lui Andraş în privinţa deciziilor şi interpretărilor date de CCR). Posibil să ai probleme dacă nu eşti membru FRMd ? Orice măsură venită de la o autoritate, poate fi atacată în baza principiului cu şanse totale de câştig de cauză (în instanţă).
URA şi la zbor fofezelor !
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2015 - 12:47 PM

Foarte bun exemplul cu taxi-ul, mai ales corelat cu miscare Uber si convulsiile care au loc chiar aceste zile.
Asa cum un taximetrist se simte frustrat dupa cat a investit in toate cele de mai sus, si vine unul de la uber si ii ia clientul cu un click, la fel se pune problema si cu dronerii, cei care abordeaza modelul de afaceri comercial in serios, chiar vor o lege ca sa ii protejeze de "fomistii cu fantom-uri", expresia nu imi apartine :)
Nu vi se pare deloc ciudata coincidenta ca domeniul nostru este invadat de aceasi specie dintr-alt domeniu unde distinctia intre amator si profesionist este foarte vaga si difuza, si anume foto/video ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 27 May 2015 - 01:21 PM

Taximetria este un serviciu de utilitate publica? Haideti sa fim seriosi in privinta necesitatii expunerii unor contracte comerciale inclusiv cele B2B fata de AACR. Totusi propunerile aste vin din partea unui minister care avea sau inca are secrete privind unele contracte pentru constructia, intretinerea, dezapezirea drumurilor, etc.. Daca dansii inteleg aici unde sint bani publici pt. lucrari de interes public necesitatea secretului comercial, nu vad cum de nu inteleg necesitatea unor contracte confidentiale in relatiile B2B.
0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2015 - 01:44 PM

Musiu, imi explici si mie de ce trebuie sa aiba banca copie dupa contract-ul meu cu strainul, ca altfel nu imi primeste banii ?
Ba unele cer si factura, de parca ar fi ANAF-ul ?
Bicoz...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 27 May 2015 - 06:04 PM

Pentru ca-i permiti sa-ti puna aceasta conditie. Stii vreo lege in acest sens, sau este doar o prevedere a contractului tau cu dansii de comun acord acceptat? Oricum intr-o economie de piata normala n-ar trebuii sa te rogi cu banii de ei.
0

#17 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 30 May 2015 - 07:51 AM

Vezi postareaxorg, la 27 May 2015 - 01:21 PM, a spus:

Taximetria este un serviciu de utilitate publica? Haideti sa fim seriosi in privinta necesitatii expunerii unor contracte comerciale inclusiv cele B2B fata de AACR. Totusi propunerile aste vin din partea unui minister care avea sau inca are secrete privind unele contracte pentru constructia, intretinerea, dezapezirea drumurilor, etc.. Daca dansii inteleg aici unde sint bani publici pt. lucrari de interes public necesitatea secretului comercial, nu vad cum de nu inteleg necesitatea unor contracte confidentiale in relatiile B2B.

Multumesc, aici am vrut se ajung. In plus mai mentionez ca despre un "spatiu aerean aglomerat" in Romania nu poate fi vorba. Mai mergeti domniilor care protejati administratia aberanta a Romaniei in tari din Europa des vest si vedeti traffic aerean. Aici in Romania doar este vorba se moara si capra vecinului nu de altceava. Ca cei cu avioane militare zboare in buna voie si fara Notam si fara TMA extins in Ardeal. Saptamana trecuta si sapatmana aceast C A10le au zburat aici sub 100 metri. Asta e principalul cauza din ce vor se limiteze totul ce este mai mic. Ca sa zboare americani si canadieni aici liber. Saptamana trecuta ne au vizitat la panata de zbor si am aterizat. Pe urma au mai trecut de doua ori si mai jos, estimez 50 metri si ne au folosit ca si reper de intorcere. Am si filmat.

Vezi postarearenatoa, la 27 May 2015 - 01:44 PM, a spus:

Musiu, imi explici si mie de ce trebuie sa aiba banca copie dupa contract-ul meu cu strainul, ca altfel nu imi primeste banii ?
Ba unele cer si factura, de parca ar fi ANAF-ul ?
Bicoz...

Iti spun eu, ca sint ramasite din comunism.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#18 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 31 May 2015 - 04:23 PM

Taximetria este un serviciu de utilitate publică şi se numeşte "Transport Public Privat în Regim Taxi".
Dacă nu te duci cu contractul de parcare, de asigurare întreţinere şi service, nu primeşti de la Primărie autorizare, astea fiind o parte mică din documentele cerute. La fel este şi transportul cu autobuzele. În privinţa agenţilor care practică transport aerian şi alte servicii care presupun ridicarea unui aparat (platforme de orice tip), condiţiile sunt mult mai cotoioase.

Nu e vorba de a lua apărarea cuiva, sau a analiza dacă măsurile luate sunt bune, sau nu. Dacă "astea sunt rămăşiţe comuniste" înseamnă că 90% din statele lumii sunt, sau au fost comuniste. :rofl:

Din punct de vedere al cunoscătorului (să nu spun specialist că ar fi prea mult) şi al unui om care a văzut aproape toată lumea şi în special a luat contact cu domeniul aero peste tot pe unde a fost, delimitarea comercialului este corectă. Poate fi o deformaţie profesională, ori subiectivă - e posibil, dar comparând cu ce există ca reglementări în ţări super de dezvoltate, noi nu suntem deloc "comunişti". Nu e de ajuns să ieşi din ţară şi să priveşti, sau să asculţi ce povestesc alţii. Pentru a-ţi forma o părere corectă trebuie să ai contact direct cu domeniul respectiv, în ţara respectivă, să stai de vorbă cu autorităţile din domeniu. Foarte mulţi nu ştiu că legislaţiile în domeniul aero s-au schimbat drastic în toată lumea după 11.11.

Trecerile la joasă înâlţime sunt ilegale indiferent cine le face, in afara cazului în care există temă (misiune) de zbor care presupune tipul ăsta de zbor. Oricum, chiar şi la antrenamente, nu au voie să zboare aşa peste, sau în apropierea zonelor populate. Fiind vorba despre americani nu mă surprinde. Peste tot pe unde au baze, sunt extrem de indisciplinaţi, în special piloţii de pe portavioane. Nemţii şi italienii au avut cele mai mari probleme cu ei.

Acestea fiind spuse, consider că am tratat destul subiectul ("topic-ul") şi i-am acordat prea mare atenţie.

End of storry. :rolleyes:

Cu stimă,

ViP
URA şi la zbor fofezelor !
0

#19 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 01 June 2015 - 08:10 AM

Haha, ma amusa formularea asta a ta, unde zici practic ca nu ai voie de parere daca nu ai contract si nu esti involvat comercial. Domnule, eu figurez de peste 30 ani in aviatia mare ca si producator de componente pentru avioane cu motoare cu pistoane pana la 600kw., dar iti respect pozitia de maibinestiuitor care cu generalizari de genul 90% incerca se abureze in loc se ne spui unde mai exact in Europa cu referinte iti cere statul se arati contracte comerciale inainte se te lasa se prestezi. Se ai brevet sai se lucrez conform reguliilor este altceva, iar se aburez si se crezi ca statul roman cu birocratia reconuscut aberant si birocrat se compoarte ca si o tara eruopeana este chiar si propaganda de genul cum face prim ministru actual. Ca parca faci parte din administratia publica a republici socialiste in care traim.
Bine ca mai exista alte pareri si omeni care se opun.
De fapt eram eu primul care zicea ca cea mai simpla solutia este se delimitezi comercial de hobby/concurs. Iar in niciun caz trebuie comerciali se fi obersvati in stil securist si nici in stil NSA american, sau in stil um lucreaza BND german pentru NSA pe ascuns.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 June 2015 - 08:24 AM

Nu e nevoie sa fii supravegheat de "servicii", in tarile civilizate poporul a fost crescut constient ca are "drepturi", si acolo te toarna vecinul daca aude bazait de motoare. Cum numeam noi la asta pe vremuri, cand faceam tuica pe ascuns de frica vecinilor ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 02 June 2015 - 01:00 PM

Vezi postareawabo1, la 01 June 2015 - 08:10 AM, a spus:

Haha, ma amusa formularea asta a ta, unde zici practic ca nu ai voie de parere daca nu ai contract si nu esti involvat comercial. Domnule, eu figurez de peste 30 ani in aviatia mare ca si producator de componente pentru avioane cu motoare cu pistoane pana la 600kw., dar iti respect pozitia de maibinestiuitor care cu generalizari de genul 90% incerca se abureze in loc se ne spui unde mai exact in Europa cu referinte iti cere statul se arati contracte comerciale inainte se te lasa se prestezi. Se ai brevet sai se lucrez conform reguliilor este altceva, iar se aburez si se crezi ca statul roman cu birocratia reconuscut aberant si birocrat se compoarte ca si o tara eruopeana este chiar si propaganda de genul cum face prim ministru actual. Ca parca faci parte din administratia publica a republici socialiste in care traim.
Bine ca mai exista alte pareri si omeni care se opun.
De fapt eram eu primul care zicea ca cea mai simpla solutia este se delimitezi comercial de hobby/concurs. Iar in niciun caz trebuie comerciali se fi obersvati in stil securist si nici in stil NSA american, sau in stil um lucreaza BND german pentru NSA pe ascuns.


Dacă tot vorbeam de abureli, afurisita asta de aritmetică îmi spune că abureala dumneavoastră e demonstrată oarecum. Producător de componente de peste 30 de ani ? Unde ? În România ? Sunt doar 25 de ani de la aşa-zisa revoluţie, iar prima firmă care a încercat să producă în particular aeronave a apărut în 1993 la Bacău (nu mai există acum).
Să zicem că faptul că sunteţi fabricant de piese/componente vă aduce cumva în domeniu, dar vorbeam de aprobări de zbor, de survol şi captare de imagini. Una este să construieşti, sau să fabrici componente şi alta este să fii agent comercial care foloseşte un aparat de zbor.
De obicei, într-o discuţie, oricare ar fi ea, normal şi politicos este să te documentezi şi pe urmă să acuzi că respectivul încearcă să aburească. Nu-i aşa că e mai simplu să arunci cu pietre indiferent de situaţie ? Vreţi mură-n gură ? Nu se poate. Vă dau exemplele şi nu aveţi decât să vă documentaţi. Exemplele sunt şi din afara Europei.
Europa : Franţa şi Spania - autorizaţia de survol şi filmare în spaţiul aerian al unui oraş se acordă destul de uşor şi simplu fără nicio problemă majoră şi fără să se ceară contracte; Italia şi Portugalia - nu numai că trebuie să demonstarţi că aveţi contract comercial, sau noncomercial, dar trebuie să depuneţi şi o garanţie substanţială pentru eventuale evenimente, pe lângă faptul că sunt zone unde nu veţi primi în veci niciun fel de autorizare de survol şi luare de imagini; Germania, Austria, Elveţia - au legislaţii similare toate trei - necesită prezentare de contract prestări servicii, depunere de plan de zbor cu 60 de zile înainte cu coordonate stricte şi tema de zbor afirmată conform contractelor. Ieşirea din coordonatele declarate aduce anularea licenţelor, iar persoanele în cauză nu mai capătă în veci dreptul de a ridica măcar un avion de hârtie de la sol; Norvegia, Suedia, Finlanda - necesar declarare pe proprie răspundere că există o solicitare din partea unui client, sau zborul se face la solicitarea unei instituţii a cărui domeniu de activitate necesită culegerea de imagini aeriene. Cererea se depune cu 48 de ore înainte, iar coordonatele de zbor sunt flexibile şi pot fi modificate în timpul zborului; Belgia - dacă nu sunteţi o televiziune cunoscută nici să nu vă gândiţi. Documentaţia este atât de stufoasă şi birocraţia imensă. Nu este interzis, dar ...; Grecia - hm - aproape nicio restricţie, ba se bucură că se iau imagini şi li se face publicitate; Turcia - cam acelaşi lucru ca şi în Grecia, numai că există zone unde nu se primesc astfel de aprobări; Egipt - Se obţine cu şpăgi deşi sunt multe zone unde nu ai voie să zbori: Statele Unite şi Canada - legislaţia este foarte permisivă (surpriză); Marea Britanie - birocraţie imensă, faci cererea cu 45 de zile înainte şi sunt toate şansele să primeşti un răspuns de genul : "Scuzaţi-ne, dar nu găsim cererea dumneavoastră. Vă rugăm frumos să o depuneţi împreună cu documentaţia necesară şi veţi primi răspunsul mai repede. Ne cerem scuze încă o dată."; Australia - nu ai voie să zbori deasupra niciunei zone să iei imagini, dacă nu ai contract. Zborul se aprobă, dar trebuie să respecţi siesta animalelor (să nu credeţi că glumesc): Chile - e paradisul - cu 500 de dolari obţii orice autorizaţie vrei.

Pff. de data asta chiar e ultima oară când scriu.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#22 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 02 June 2015 - 08:05 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 02 June 2015 - 01:00 PM, a spus:



Pff. de data asta chiar e ultima oară când scriu.


:wacko: :drinks: :rofl:
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#23 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 02 June 2015 - 11:06 PM

Vezi postareanicolas, la 02 June 2015 - 08:05 PM, a spus:

:wacko: :drinks: :rofl:



Hi, hi, hi ....
Aleluia !!!
URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro