Probleme acumulator LiPo acumulator, navomodel
#1
Postat 25 May 2015 - 07:26 PM
Vreau sa va cer si eu parerea referitor la la problema mea.
Pe scurt:
-In weekend an fost la pescuit si am folosit barca pentru a doua oara ( una anul trecut si una acum ) .
-Cum am uitat pana unde trebuie folosita acumulatorul LiPo, am dus-o pana cand elementii 1 si 3 aratau 3.3 V fecare iar elementul 2 arata 2.8 V . Bad mistake .
-Am bagat acumulatorul la incarcat la bricheta de la masina. Am incarcator special care incarca fiecare celula, etc, stiti voi ..
-Dupa 5 minute s-a stins incarcatorul, mi s-a ars siguranta de 20 A de la bricheta.
-Eu crezand ca in astea 5 minute s-a incarcat suficient incat sa mai fac macar un drum de 130 m/sens, am zis sa risc si sa o mai bag odata in apa. Bad mistake 2, am ramas cu barca pe celalalt mal, nemaiavand curent deloc.
-Am recuperat-o cu chiu cu vai,motorasul se mai invarte el f putin insa semnalizatorul ala lipic de baterie care indica voltajul pe fiecare celula e mort, nu mai arata nimic.
-Am schimbat siguranta de la masina, am incercat sa incarc acumulatorul, incarcatorul imi arata ca nu se poate incacarca acumulatorul pentru ca fiind prea descarcat nici macar nu il mai recunostea.
-Am lasat 3 minute incarcatorul in priza, cu acumulatorul conectat, in speranta ca isi ma macar putin curent. Bad mistake 3, mi s-a ars siguranta de la incarcator, de la " stencherul " care se baga in proza de la bricheta ( are acolo o siguranta dintr-aia din sticla, mica ).
Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
1) De ce mi s-a ars priima data siguranta de la bricheta ?
2) Daca mai pot salva bateria ? ( am citit pe un forum ca unii incarca bateria pe programul Nimh vre-o 2-3 min dupa care muta pe lipo ). Daca fac asta, e vre-un risc sa ard incarcatorul ?
3) Daca fac in cablu si incarc direct de la bateria masinii si nu de la priza, asta inseamna ca incarcatorul nu mai are acea siguranta arsa a doua oara, risc sa " prajesc " incarcatorul ?
Va multumesc frumos si sper sa nu va suparati ca am scris prea mult dar am vrut sa dau cat mai multe detalii.
Astept sfatul vostru.
#2
Postat 25 May 2015 - 07:57 PM
Banciu Cristian, la 25 May 2015 - 07:26 PM, a spus:
Vreau sa va cer si eu parerea referitor la la problema mea.
Pe scurt:
-In weekend an fost la pescuit si am folosit barca pentru a doua oara ( una anul trecut si una acum ) .
-Cum am uitat pana unde trebuie folosita acumulatorul LiPo, am dus-o pana cand elementii 1 si 3 aratau 3.3 V fecare iar elementul 2 arata 2.8 V . Bad mistake .
-Am bagat acumulatorul la incarcat la bricheta de la masina. Am incarcator special care incarca fiecare celula, etc, stiti voi ..
-Dupa 5 minute s-a stins incarcatorul, mi s-a ars siguranta de 20 A de la bricheta.
-Eu crezand ca in astea 5 minute s-a incarcat suficient incat sa mai fac macar un drum de 130 m/sens, am zis sa risc si sa o mai bag odata in apa. Bad mistake 2, am ramas cu barca pe celalalt mal, nemaiavand curent deloc.
-Am recuperat-o cu chiu cu vai,motorasul se mai invarte el f putin insa semnalizatorul ala lipic de baterie care indica voltajul pe fiecare celula e mort, nu mai arata nimic.
-Am schimbat siguranta de la masina, am incercat sa incarc acumulatorul, incarcatorul imi arata ca nu se poate incacarca acumulatorul pentru ca fiind prea descarcat nici macar nu il mai recunostea.
-Am lasat 3 minute incarcatorul in priza, cu acumulatorul conectat, in speranta ca isi ma macar putin curent. Bad mistake 3, mi s-a ars siguranta de la incarcator, de la " stencherul " care se baga in proza de la bricheta ( are acolo o siguranta dintr-aia din sticla, mica ).
Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
1) De ce mi s-a ars priima data siguranta de la bricheta ?
2) Daca mai pot salva bateria ? ( am citit pe un forum ca unii incarca bateria pe programul Nimh vre-o 2-3 min dupa care muta pe lipo ). Daca fac asta, e vre-un risc sa ard incarcatorul ?
3) Daca fac in cablu si incarc direct de la bateria masinii si nu de la priza, asta inseamna ca incarcatorul nu mai are acea siguranta arsa a doua oara, risc sa " prajesc " incarcatorul ?
Va multumesc frumos si sper sa nu va suparati ca am scris prea mult dar am vrut sa dau cat mai multe detalii.
Astept sfatul vostru.
Sunt curios cu ti-a venit ideea ca se poate arde incarcatorul ???????????? lumineaza-ma http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
#3
Postat 25 May 2015 - 08:50 PM
marian.dumitru74, la 25 May 2015 - 07:57 PM, a spus:
Pai ideea mi-a venit cand am desfacut chestia aia care se baga in bricheta si am vazut ca e siguranta arsa si putin topit inauntru. Banuiesc ca aia nu au fost prosti cand au pus o siguranta acolo. Daca nu s-ar fi ars siguranta aia, nu ar fi patit nimic incarcatorul ?
#4
Postat 25 May 2015 - 09:31 PM
Tel. 0744915775
#5
Postat 25 May 2015 - 10:22 PM
https://www.facebook...3/photos_stream
https://www.facebook...le.7/photos_all
Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html
0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE
[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
#6
Postat 26 May 2015 - 06:51 AM
Am avut un pak de 5000mah 6s care a fost pe zero volti cateva luni, l-am resuscitat si a mers bine cativa ani.
Nu poti sa faci artificii nici daca vrei. Si eu am ars siguranta de la mufa de bricheta.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 26 May 2015 - 10:19 AM
Dar, totusi, de ce mi s-au ars sigurantele? Ok, prima data poate ca fiind descarcata a supt mult curent dar a doua oara cand incarcatorul nu imi arata ca nu poate incarca bateria de ce s-a ars siguranta stencherului ?
Pentru a incerca acum sa readuc la viata acumulatorul, o sa incerc sa ma leg direct la baterie insa pe viitor as vrea totusi sa folosesc priza de la bricheta ( sa nu stau sa ridic capota de fiecare data ). Daca nu va mai fi descarcata atat de mult, oare imi va mai arde sigurantele ?
De asemenea as vrea sa va mai intreb un lucru si anume : Tinand cont ca bateria mea este de 5000 mah, cel care mi-a vandut barcuta si mi-a programat incarcatorul, mi-a setat pe incarcator 4a si 11.1 v. E mai bine asa, sa las 4A sau pot sa setez eu 5A ?
Va multumesc.
#8
Postat 26 May 2015 - 11:30 AM
Chiar si legat la acumulatorul masinii e bine sa fi precaut, dupa 2-3 reincarcari ale pakului barcutei te poti trezi ca nu mai pleaca masina (depinde de cat de mare/obosit e acumulatorul), am patit-o mai toti.
La un pak de 5000mah un curent de 5A inseamna incarcare cu 1C adica foarte OK.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 26 May 2015 - 08:01 PM
Acum mi-am adus aminte ca initial cand am vazut ca e descarcat, arata la fel ca si acum. E posibil ca celula 2 sa fi fost defecta din start ? Oare un acumulator 11.1V, 5000 mah, motor brushless, sa se descarce in 1 km de mers pe apa ?
#10
Postat 26 May 2015 - 08:09 PM
Orice pak, cat de bun, cand da ultimii electroni e debalansat.
Banciu Cristian, la 26 May 2015 - 08:01 PM, a spus:
Acum mi-am adus aminte ca initial cand am vazut ca e descarcat, arata la fel ca si acum. E posibil ca celula 2 sa fi fost defecta din start ? Oare un acumulator 11.1V, 5000 mah, motor brushless, sa se descarce in 1 km de mers pe apa ?
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 26 May 2015 - 08:10 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 26 May 2015 - 08:14 PM
Tel. 0744915775
#12
Postat 26 May 2015 - 08:18 PM
stiganas, la 26 May 2015 - 08:09 PM, a spus:
Orice pak, cat de bun, cand da ultimii electroni e debalansat.
Da, am testat barca la 3.8V.. chiar celula 2 avea 3.7V
Deci, o baterie lipo de 11.1V, trebuie incarcata la 4.2V fiecare celula ? Si de asemenea sa inteleg sa nu trebuie sa scada sub 3.8 ?
Ca sa nu par atat de prost, pentru ca nu sunt, ci doar nestiutor ..
#13
Postat 26 May 2015 - 08:28 PM
Exista niste mici dispozitive, buzere, care se pun pe mufa de balansare a pakului si tipa tare cand pakul e descarcat (adica pe la 3.5-3.7V), cumpara unul din ala si nu mai ai surprize.
Intre timp citeste putin pe forum despre cum e cu lipo, poti sa te uiti pe la aero/heli, acolo se folosesc numai lipo de ani buni.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#14
Postat 26 May 2015 - 08:32 PM
Eu am acel buzer care arata tcati volti are fiecare celula. E lipit pe baterie. Dar al naibii nu tipa decat sub 3V si din aceasta cauza am crezut ca sub 3V nu trebuie sa cobor..
O sa il incarc la 4.2 si mai fac un test. Revin cu rezoltatul.
Iti multumesc inca o data din suflet pentru ajutor.
#15
Postat 26 May 2015 - 08:48 PM
In plus la aero/heli regulatorul are protectie pentru lipo si taie motorul cand pakul ajunge la tensiunea critica, la tine pare ca trage din pak pana il termina. Asadar sfatul pe care pot sa il dau e sa te opresti imediat ce buzerul tipa (sau gasesti un buzer care tipa mai devreme). 5000mah e destul de mult, din ce am citit superficial, la barcute de nadit consumul e mic, tine o gramada. La un heli consumi pakul in 3-8 minute.
Important e sa nu pastrezi pakul incarcat sau descarcat intre iesiri ca il distrugi. Tensiunea ideala de stocare e 3.8-3.9V/celula pe cat posibil in loc racoros. In timp pakul o sa-si piarda din capacitate, eventual o sa se umfle dar riscul de incendiu/explozie e practic zero.
Banciu Cristian, la 26 May 2015 - 08:32 PM, a spus:
Eu am acel buzer care arata tcati volti are fiecare celula. E lipit pe baterie. Dar al naibii nu tipa decat sub 3V si din aceasta cauza am crezut ca sub 3V nu trebuie sa cobor..
O sa il incarc la 4.2 si mai fac un test. Revin cu rezoltatul.
Iti multumesc inca o data din suflet pentru ajutor.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 26 May 2015 - 08:51 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 26 May 2015 - 10:10 PM
stiganas, la 26 May 2015 - 08:48 PM, a spus:
In plus la aero/heli regulatorul are protectie pentru lipo si taie motorul cand pakul ajunge la tensiunea critica, la tine pare ca trage din pak pana il termina. Asadar sfatul pe care pot sa il dau e sa te opresti imediat ce buzerul tipa (sau gasesti un buzer care tipa mai devreme). 5000mah e destul de mult, din ce am citit superficial, la barcute de nadit consumul e mic, tine o gramada. La un heli consumi pakul in 3-8 minute.
Important e sa nu pastrezi pakul incarcat sau descarcat intre iesiri ca il distrugi. Tensiunea ideala de stocare e 3.8-3.9V/celula pe cat posibil in loc racoros. In timp pakul o sa-si piarda din capacitate, eventual o sa se umfle dar riscul de incendiu/explozie e practic zero.
Am terminat de incarcat acumulatorul, dupa 1 ora. S-a oprit singur la 4.2v-4.15v-4.16v. In total 12.51v. L-am pus pe barca si m-am jucat cu ea 5 minute. Dupa 5 minute de jucat aproape continuu arata 3.99v-3.77v-3.87v.
Faptul ca cel din mijloc se consuma mai repede este normal sau este o problema cu celula aceea ? Dupa ce am inchis si barca din buton au mai crescut fiecare cu 0.02.
#17
Postat 26 May 2015 - 10:42 PM
Banciu Cristian, la 26 May 2015 - 10:10 PM, a spus:
Faptul ca cel din mijloc se consuma mai repede este normal sau este o problema cu celula aceea ? Dupa ce am inchis si barca din buton au mai crescut fiecare cu 0.02.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 27 May 2015 - 08:09 AM
Tel. 0744915775
#19
Postat 27 May 2015 - 07:13 PM
Daca aseara am lasat acumulatorul la 4v-3.7v-4v, astazi l-am gasit la 4v-1v-4.2v. O celula a scazut, una a crescut. Evident cum am bagat buzer-ul a si inceput sa faca zgomot.
E clar, trebuie sa imi cumpar acumulator, nu ?
#20
Postat 27 May 2015 - 07:16 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#21
Postat 27 May 2015 - 09:10 PM
https://www.facebook...3/photos_stream
https://www.facebook...le.7/photos_all
Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html
0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE
[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
#22
Postat 27 May 2015 - 09:21 PM
PS
de fapt doar celula din mijloc e moarta, se poate elimina celula din mijloc si ramane un pak 2s. Dar e multa munca si nu sunt sigur ca merita.
stelian, la 27 May 2015 - 09:10 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 28 May 2015 - 07:52 AM
manolo, la 27 May 2015 - 08:09 AM, a spus:
Motorul este Turnigy D3548/6 790 KV, Regulator Trackstar 60A V2, Elice 2 pale ( nu stiu sigur dimensiunea dar pare a fi de aproximativ 3 cm ).
Ca o parere, e bine sa iau un acumulator identic ? Tinand cont de restul pieselor, e mai bine sa iau un acumulator : LiPo Turnigy 4S 5000mAh 4S1P/14.8v/4Cell ?
PS: Sa am incredere in cei ce vand acumulatori pe site-urile astea de barci sau sa iau unul dintr-un magazin autorizat? Tin minte ca si asta defect a fost luat de la prietenul celui ce facea barci, care aduce de nu stiu unde, si care evident nu mi-a dat nici garantie si nici factura pe acumulator..
#24
Postat 28 May 2015 - 08:51 AM
Baterii lipo poti sa-ti cumperi singur din afara si asa nu vei avea probleme cu increderea.
Tel. 0744915775
#25
Postat 15 June 2015 - 09:32 PM
Banciu Cristian, la 28 May 2015 - 07:52 AM, a spus:
In general Li-PO vin din China... cam orice ar scrie pe ei. Exceptille sunt platite la alt nivel.
Probabil dupa ce vei strica cativa... indiferent de unde ii vei lua ( cu sau fara factura ) vei avea mai multa grija cu descarcarea peste limita cat si cu incarcarea de la mufa brichetei de la masina care suporta un curent de 2-3 A pe durata scurta: 30sec-1min.
Daca incarci cu peste 2A recomand ca si Manolo incarcarea directa cu clesti de la bornele bateriei. Incarcarea defectuaosa sau incompleta cat si descarcarea excesiva duce oricum la distruderea acumulatorului Li-PO.
Neatentia unui amic care a incarcat LI-PO ca si Pb-acid a dus la incendierea masinii... asadar se recomanda multa atentie in cazul incarcarii Li-PO. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rofl.gif
Deci... ATENTIE si SPOR!
:)
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 15 June 2015 - 09:35 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com