Construcţii şi reconstrucţii Din activitatea celor din Bacău
#1
Postat 05 May 2015 - 11:45 AM
Subiectul este deschis pentru oricine din Bacău, sau împrejurimi, legitimat, sau nu la un club sportiv.
Primul zbor şi următoarele cu aeromodelele prezentate aici vor fi afişate la "Jurnal de zbor".
#2
Postat 05 May 2015 - 11:52 AM
Întâi voi pune pozele cu cutia (e pătată de combustibil... :pardon: ), specificaţiile şi "Războinicul Şef" (juniorul Cosmin) însărcinat cu realizarea acestui proiect.
Ca motorizare va fi folosit un motor pe metanol 2T OS de 15 CC.
!
!
#3
Postat 05 May 2015 - 12:01 PM
S-a început cu aripa şi din start am constatat că trebuie pus fierul pe folie pentru că nu e lipită cum trebuie. Locaşul pentru trenul de aterizare are probleme. Suportul pentru tren este prea sus, partea de plastic profilat a locaşului jambei şi roţii are adâncimea prea mică, iar trapa trenului nu are nicio şansă să se lipească corect de plan. Vedem noi cum o scoatem la capăt.
!
#4
Postat 05 May 2015 - 06:25 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 05 May 2015 - 06:29 PM
#5
Postat 05 May 2015 - 07:27 PM
dan_mitea, la 05 May 2015 - 06:25 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Aveţi perfectă dreptate şi nu e cu niciun bănat. :rolleyes:
Povestea este că doresc să punem pe subiectul acesta mai multe aspecte din activitatea noastră. Unele (mai puţine) se referă la ARF-uri cum e cazul YAK-ului, iar celelalte (mai multe) se referă la construcţii de la 0, sau reconstrucţii cu modificări majore. Aşa că încă nu m-am lămurit cum e mai bine.
În acelaşi timp mi-e teamă să nu iasă "ciorbă de potroace". Ideea iniţială era să deschid un subiect principal cu mai multe subpuncte, dar se pare că nu e posibil.
O să întreb un moderator să văd ce părere are.
Spor la construit şi multe zboruri cu aterizări line. :rolleyes:
#6
Postat 07 May 2015 - 06:56 AM
#7
Postat 08 May 2015 - 09:25 AM
flaviu p, la 07 May 2015 - 06:56 AM, a spus:
Salut. Absolut totul e din kit. În principiu avea nevoie doar de ansamblare și echipare doar cu servomecanisme, motor și electronica de emisie/recepție.
Normal că nu aveam pretenția să fie perfect, dar nici dezastrul găsit. Probabil așa se justifică prețul foarte mic față de alte modele.
Nu dăm jos folia că am mări dezastrul. Nu aderă bine probabil pentru că suprafața nu a fost pregătită corespunzător.
Unghiul de montaj al mecanismului de escamotare este bun, numai că este prea înalt. Vom freza pentru a-l coborâ la nivelul dorit.
Trapa trenului este mult prea mare și va trebui să o redimensionăm pentru a intra în locaș la nivelul planului și lista poate continua.
E așa cum ai spus - o grămadă de surcele. Nici măcar clei destul nu e pus. Li s-o fi terminat orezul din care-l fac ? :)
#8
Postat 20 May 2015 - 08:14 PM
A trebuit să fac nişte reparaţii la servo de eleron la aripa motoplanorului lui Cosmin. Se poate vedea că servo este pus înclinat pentru a permite realizarea unghiului de 900 dintre eche şi tija de comandă pe poziţia de nul. Acelaşi lucru se poate vedea şi la o altă aripă.
!
#10
Postat 20 May 2015 - 08:24 PM
E un S8 de la Victor şi tot stătea degeaba. Cine nu ştie ce e S8 - motoplanor cu motor rachetă, radiocomandat (rachetoplan).
#13
Postat 27 May 2015 - 08:21 PM
Poze cu eSOpt-ul. L-am terminat şi mâine, dacă ne permite vremea, voi face primul zbor. După-amiază, că dimineaţă mă duc la pescuit. :clapping:
!
!
!
#15
Postat 27 May 2015 - 09:32 PM
Cate grame are RTF ?
Am si eu o pereche de aripi Pricop, daca o se la fac, cand o sa le fac o sa fie planor pur de tras la sandou.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 27 May 2015 - 10:07 PM
mvpricop, la 27 May 2015 - 09:18 PM, a spus:
Dacă ai şti ce motor are .... :yahoo: . Calculasem, prima oară, că va urca 200 m în 7 secunde, la o masă de 400 grame. Am refăcut azi calculele şi ... le-am mai refăcut de câteva ori aşa că nu mai spun nimic. Vreau să-i sperii pe băieţi la Prejmer. Sssst. :rofl: Am făcut din doi acumulatori de 300 mAh - 2S, un acumulator de 300 mAh - 4S. Elicea este 11 X 6. Motorul ... Roxxy ... 1300 rpm/v. Dacă tot a fost rachetoplan la viaţa lui, de ce să nu decoleze în continuare în acelaşi stil ? :D
La testele din club, l-am ţinut pornit peste 30 secunde şi mai avea "zeamă" pentru comenzi.
În curând (după Prejmer) ne apucăm de construcţiile pentru F3A şi F5J (proiecte noi). Vor fi pentru anul viitor, anul acesta ne descurcăm cu ce avem.
#17
Postat 27 May 2015 - 10:13 PM
stiganas, la 27 May 2015 - 09:32 PM, a spus:
Cate grame are RTF ?
Am si eu o pereche de aripi Pricop, daca o se la fac, cand o sa le fac o sa fie planor pur de tras la sandou.
Mulţam, mulţam. De aproape nu mai este aşa arătos ca în poze. Am lucrat cam neîngrijit, în grabă.
436 grame cu o încărcare alară de 23,8 gr./dm2
La încărcarea asta ar trebui să stea bine pe planare, dar profilul nu este chiar ce ar trebui având în vedere pentru ce a fost proiectat. Vom vedea. :rolleyes:
Anvergura este de 1220 mm cu lungimea corzii de 140 mm. Am greşit puţin calcularea fuselajului şi am fost nevoit să-i pun 20 gr. de plumb în coadă (greşit puţin cam mult). :rofl:
Iniţial am vrut să-i pun un motor mai mic şi implicit ieşea cu 30 gr. mai uşor.
Sunt tare curios cum zboară. De fapt sunt convins că va zbura bine. Singura grijă este privitoare la cuplu. Nu ştiu dacă voi reuşi să-l menţin stabil în urcare cu motorul la maxim. :pardon:
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 27 May 2015 - 10:15 PM
#18
Postat 27 May 2015 - 10:18 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#19
Postat 28 May 2015 - 01:15 PM
Multa, multa bafta.
#20
Postat 28 May 2015 - 11:35 PM
dan_mitea, la 28 May 2015 - 01:15 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Aveţi dreptate. În pozele în care se văd cele două servo nu era modelul terminat. Nu am mai făcut poze cu amenajarea după ce l-am terminat. Oricum nu i-am făcut "Z" din două motive: tija era deja tensionată de servo (presată) şi efortul care apare la modelul ăsta nu este foarte mare, aşa că punem tubuleţe (inele) de plastic lipite pentru a împiedica ieşirea tijei, metoda fiind mai simplă, dar nerecomandată pentru eforturi ce depăşesc 500 gr. (părerea mea) deşi am văzut că se practică şi la modele mult mai mari.
Spor la meşterit.
#21
Postat 20 June 2015 - 10:12 PM
Plan drept YAK 52 : - frezat locaşul trenului de aterizare pe o adâncime de încă 5 mm. Mai mult nu are rost pentru că roata atinge deja partea interioară a extradosului:
- am făcut un şablon după locaşul roţii şi am tăiat trapa după el;
- frezat canal în trapă să intre tija jambei care nu lăsa trapa să ajungă la nivelul intradosului;
- frezat un canal mai mic pe partea interioară a trapei să-i dea voie roţii să se mişte;
- micşorat la strung cele două bucşe de siguranţare/fixare pe poziţie a roţii - 4 mm;
- lipit trapa de jambă cu răşină Bison:
- am tras nişte bandă adezivă de aluminiu peste trapă;
- lipit lampa de aripă - a fost nevoie de puţin phoen s-o fac să se potrivească;
- cosmetizare cu fierul de folie să îndrept toate cutele - nu am mai făcut poze cu planul şi după cosmetizare.
Servo-urile pentru flaps şi tren sunt nişte bătrâne Kraft-uri, foarte bune, forţoase, iar viteza lor fiind foarte mică este convenabilă. În rest voi pune servo-uri S3003.
Adevărul este că modelul înghite 9 servo-uri. :pardon:
Probleme au fost şi cu montajul servo-urilor să pot obţine punctul de nul la 900, dar s-a rezolvat.
!
.
.
#24
Postat 24 June 2015 - 09:30 PM
Am terminat cu planurile. Cel puţin aşa aveam impresia. Tot aşa am avut o impresie că ar trebui să se potrivească şablonul de trapă şi la planul celălalt, dar s-a dovedit că m-am înşelat amarnic. :pardon: Oare de ce am avut impresia asta ? Poate pentru că piesele sun tăiate laser şi în consecinţă proiectate pe un PC. Mare greşeală. :pardon: Să nu mai spun că planul stâng e mai subţire cu 4 mm decât planul drept în secţiunea de caseta trenului de aterizare.
Cum spuneam, după ce am terminat şi al doilea plan, deloc mulţumitor, am întors pentru prima dată aripa în poziţia normală şi ce să vezi ?!! Trenul de aterizare a căzut din locaş cam 7 mm. Joc în sistemul de escamotare. L-am lăsat aşa deocamdată urmând să mă ocup altă dată de eliminarea jocului şi m-am apucat de fuselaj să văd ce surprize îmi oferă.
Multe surprize. :yahoo: :clapping:
Nimic în nimic nu se potriveşte fără pilă şi un mic Brenel. Ampenajul orizontal nu vine deloc pe axa normală, dar s-a rezolvat.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 24 June 2015 - 09:30 PM
#25
Postat 07 July 2015 - 11:12 PM
Normal că a mai trebuit să fac modificări.
A trebuit să refac panoul de foc. Cel original era dintr-un placaj extrem de slab, iar găurile pentru batiu erau date aiurea. Am montat batiul şi nu încăpea motorul deşi ar fi trebuit să încapă cel puţin un 15 CC. Mde ...
#28
Postat 07 July 2015 - 11:20 PM
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 07 July 2015 - 11:23 PM
#30
Postat 07 July 2015 - 11:23 PM
Şi o mică filmare cu funcţionarea trenului şi a luminilor. Restul setărilor pe comenzi sunt făcute. Mai rămâne să facem zborul zilele astea.
http://youtu.be/_PGEFYRIR4M
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 07 July 2015 - 11:25 PM