Laudabila initiativa...numai ca din pacate nici formulele de calcul nu sunt foarte corecte... de ex. formula tractiunii trebuie amendata cu viteza fluidului, iar saracul ro trebuie si el amendat cu inaltimea de zbor... ca sa nu mai zic ca de fapt si randamentul elicei nu e 100% si variaza si el cu viteza de zbor, cu viteza de rotatie, inaltimea, etc... iar saracul CT e alunecos... cam te ia durerea de cap, nu-i asa ? :D
Si asta e doar inceputul :-D
Pentru cei foarte incepatori sau foarte lenesi :( iata cam ce am obtinut eu din calcule (pentru un aeromodel normal, nu o usa de hangar !):
Pentru ca un aeromodel sa zboare e suficient 100 W/kg
Ca sa poata si decola de la sol ~150 W/kg
Pentru acrobatie deja e necesar ~200 W/kg.
Si cu asta puteti determina f. rapid ce motorizare aveti nevoie; nu mai ramane decat sa cautati motorul (cu elicea recomandata) care se incadreaza.
Toate cele bune.
Alegerea UNEI MOTORIZARI electrice antiarticol, sau ptr incepatori
#62
Postat 25 February 2007 - 02:41 PM
Poate va ajuta si urmatorul model de la Graup...
Calculating the motor power :
- For an aerobatic model an input power of around 1 W per 3.5 g model weight is required.
- For a sports model, e.g. PIPER around 1 W per 6 g model weight is required.
- For a powered glider a power of 1 W per 8 g model weight is required.
The approximate input power can be calculated fromthe formula: input voltage x input current. This calculation automatically takes into account an efficiency of around 80%. The formula only applies if an accurately matched propeller is used. Please note that a LiPo cell still produces a voltage of around 3.3 V under load. The required input power for a model is calculated as follows: P = all-up weight per 1 W power. The maximumall-up weight for a BRUSHLESS motor is calculated as follows: Max. all-up weight = input voltage x input current x weight per 1 W power. Example: COMPACT CONTROL 630 30 V, Order No. 7723, powered by 10 LiPo cells of 4.8 Ah capacity. The continuous current (for an aerobatic demonstration model) is to be around 60 A. Max. all-up weight = 33 V x 60 A x 3.5 g / W = 7 kg
Calculating the motor power :
- For an aerobatic model an input power of around 1 W per 3.5 g model weight is required.
- For a sports model, e.g. PIPER around 1 W per 6 g model weight is required.
- For a powered glider a power of 1 W per 8 g model weight is required.
The approximate input power can be calculated fromthe formula: input voltage x input current. This calculation automatically takes into account an efficiency of around 80%. The formula only applies if an accurately matched propeller is used. Please note that a LiPo cell still produces a voltage of around 3.3 V under load. The required input power for a model is calculated as follows: P = all-up weight per 1 W power. The maximumall-up weight for a BRUSHLESS motor is calculated as follows: Max. all-up weight = input voltage x input current x weight per 1 W power. Example: COMPACT CONTROL 630 30 V, Order No. 7723, powered by 10 LiPo cells of 4.8 Ah capacity. The continuous current (for an aerobatic demonstration model) is to be around 60 A. Max. all-up weight = 33 V x 60 A x 3.5 g / W = 7 kg
Sonic Low Wing
Multiplex AcroMaster
Multiplex EasyCub
Graupner MC-19 40 Mhz/2,4 Ghz (JETI)
Multiplex AcroMaster
Multiplex EasyCub
Graupner MC-19 40 Mhz/2,4 Ghz (JETI)
#63
Postat 07 April 2009 - 09:41 PM
As vrea si eu sa va intreb in principiu la un motor Brushless sa zicem ca este proiectat sa mearga cu 1000 de ture pe volt , si daca as vrea sa il modific sa zicem la 1500 de ture pe volt la ce trebuie sa ma gandesc in primul rand ?
Lasam la o parte calitatea magnetilor tipul constructiv ...etc .
Stiu ca si numarul de poli este important .
Puteti sa imi explicati putin cate ceva daca sunteti amabili !!
Daca din bobinajul initial iau cateva spire din fiecare faza nu va merge mai sus cu turele si sigur consumul va creste ?
Sau e mai bine sa dau toata sarma jos si sa maressc putin diametrul firului de CU ?
Vreau sa mai castig cateva ture pe volt si motorul este destul de mare , constructiv !!
Stima
Lasam la o parte calitatea magnetilor tipul constructiv ...etc .
Stiu ca si numarul de poli este important .
Puteti sa imi explicati putin cate ceva daca sunteti amabili !!
Daca din bobinajul initial iau cateva spire din fiecare faza nu va merge mai sus cu turele si sigur consumul va creste ?
Sau e mai bine sa dau toata sarma jos si sa maressc putin diametrul firului de CU ?
Vreau sa mai castig cateva ture pe volt si motorul este destul de mare , constructiv !!
Stima
#65
Postat 10 April 2009 - 06:21 PM
Eu cred ca cel mai corect este sa-l pastrezi pe cel cu Kv-ul de 1 000rpm si sa cumperi unul de 1 500rpm. Alfel rist sa-l strici pe cel bun si tot la cumparat ajungi...parea mea.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 April 2009 - 06:21 PM
#67
Postat 10 April 2009 - 10:30 PM
Intr-adevar, daca o sa-i scoti din spire o sa obtii un motor care are mai multe rotatii/volt, dar daca nu maresti diametrul sarmei bobinajului proportional, o sa obtii un motor care se va roti mai repede la o tensiune data dar care va avea o putere mai mica. Sarma trebuie aleasa in asa fel incat sa ocupe tot spatiul din crestatura statorului pentru a obtine puterea maxima din acel motor. Daca micsorezi numarul de spire la un motor si maresti diametrul conductorului de bobinaj vei avea un motor de la care vei obtine puterea maxima cu o tensiune de alimentare mai scazuta dar care va consuma un curent mai mare. Este de preferat o tensiune de alimentare mare si un curent mic pentru a minimiza pierderile datorita rezistivitatii conductoarelor folosite si pentru a avea un regulator care se incalzeste mai putin. Va trebui si sa folosesti un regulator care sa suporte un curent mai mare. O sa ai aproape numai dezavantaje.