XERUN-SCT-PRO 120A 1/10 Combo Ce parere aveti de acest combo?
#1
Postat 10 April 2015 - 02:58 PM
Mentionez ca eu nu ma ghidez dupa branduri ci dupa experiente obiective ale celor care au experimentat pe viu diverse produse. In urmatoarele saptamani nu voi mai avea timp de automodelism, asa ca, desi am pe masa acest combo, nu voi avea timp sa ies sa-l testez. Dar indata ce voi reusi sa-l testez, va voi impartasi impresiile mele in urma testelor.
La prima vedere, comboul pare sa fie de o calitate foarte buna si promite mult! Tin sa mentionez ca am avut un motor Tekin Redline 5.5T 4000KV can 550 si comparativ cu motorul meu Velineon 4 poli 3500KV (model 2014!!!) can 540 de la Traxxas, Tekin-ul a fost foarte dezamagitor. Adica avea turatie mai mare si masina atingea viteza mai mare, dar ca si cuplu... era prea putin fata de ce ma asteptam de la asa un motor atat de laudat... De aceea nu era ceea ce aveam nevoie si l-am dat, invatand o lectie si anume, sa nu ma mai uit la branduri neaparat ci la performante practice!
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#2
Postat 10 April 2015 - 05:52 PM
Eu am avut velineon pe slash si pe 2s era lent.
Pe SC am avut si tekin si novak si teenshock.....pe 2s toate muuuùuuuuult peste velineon.
#3
Postat 10 April 2015 - 06:56 PM
aiurica, la 10 April 2015 - 05:52 PM, a spus:
Eu am avut velineon pe slash si pe 2s era lent.
Pe SC am avut si tekin si novak si teenshock.....pe 2s toate muuuùuuuuult peste velineon.
Hai sa ne intelegem despre ce este vorba: am atentionat ca eu vorbesc de Traxxas Velineon model 2014 cu 4 poli, can 540 modificat, adica lungimea efectiva este de 56mm. Am spus ca Tekin-ul cu 2 poli este mai rapid decat Velineon, dat fiind si KV-ul de 4000, dar ca si cuplu, crede-ma, este net suprior modelul de la Traxxas amintit, doar cu limitarea top speed-ului. Tu poate ai avut modelul Velineon 3500KV cu 2 poli, pe care il am si eu, model 2012, care intr-adevar, este net inferior Tekin-ului in 2 poli de 4000KV. Am desfacut ambele motoare, Tekin Redline 5.5T 2 poli 4000KV si Traxxas Velineon 4 poli si 3500KV si am comparat rotoarele si am inteles de ce modelul de la Traxxas are cuplul atat de mare: Tekin, desi are rotorul mai lung, are diametrul de aproximativ 13mm(model competitional, restrictii ROAR) si gap-ul dintre rotor si stator este maaare, in timp ce rotorul de la Traxxas are diametrul de aproximativ 18-19mm(model bashing, nici o restrictie) si gap-ul dintre rotor si stator este foarte mic. Daca faci si tu o estimare a intensitatii campului magnetic in cele doua motoare in funtie de gap si calculezi estimativ si bratul fortei dat de diametrul rotorului, vei intelege ca nu vorbesc prostii. Plus ca un motor cu 4 poli este alta poveste decat cele in 2 poli.
Povestea la motorul de 4000KV 4 poli care vine in combo-ul celor de la HobbyWing este asemanatoare cu cea de la Velineon 3500KV 4 poli.
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#4
Postat 14 April 2015 - 10:42 AM
Abia astept sa imi gasesc timp sa pun pe masina si comboul nou achizitionat sa vad cum se comporta, deoarece promite mult!
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#5
Postat 16 April 2015 - 10:21 AM
Am avut instalat pe masina sitemul de telemetrie si am vazut ca dupa 3 acumulatori si un condus agresiv, temperatura motorului la nivelul senzorului a ajuns pana la 70 grade Celsius, ceea ce inseamna ca in interiorul motorului se poate sa fii ajuns la 80 grade.
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#6
Postat 16 April 2015 - 10:53 AM
Daca ai planetare stoc .....pregateste-te sa le schimbi sau sa le upgradezi.
#7
Postat 16 April 2015 - 11:54 AM
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#8
Postat 16 April 2015 - 03:15 PM
Eu am avut cred primul LCG din Ro varianta Ultimate. Am bagat ceva bani, am fost cu el l-a , dupa care mi-am luat Desc 410
#9
Postat 17 April 2015 - 08:03 AM
aiurica, la 16 April 2015 - 03:15 PM, a spus:
Eu am avut cred primul LCG din Ro varianta Ultimate. Am bagat ceva bani, am fost cu el l-a , dupa care mi-am luat Desc 410
WOW! Este atat de evident si totusi nu mi-am pus problema asta! Ai dreptate, planetarele stoc imi vor modifica foarte mult caracteristica dinamica a suspensiilor. Voi incerca in prima faza sa curat de fiecare data planetarele si sa le ung inainte de concurs si dupa, asta pana le schimb.
Din punctul tau de vedere, care planetare sunt mai bune pentru a inlocui cele stock, cele CVD sau tot planetare concentrice cu caneluri, asemanatoare cu cele originale, dar din otel, cu diametru redus? Sincer, imi place ideia de planetare din otel concentrice cu caneluri, asemanatoare cu cele stock, dar tare imi este ca raspunsul tau va fii pentru planetarele CVD.
Multumesc mult pentru ca m-ai atentionat cu privire la comportamentul acesta al planetarelor, la care, recunosc, nici nu m-am gandit!
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#10
Postat 17 April 2015 - 08:55 AM
Vei da ulterior de prbl la prinderile in dif.
Apoi la uzura la suportul de motor si la rulmentii din el.
Ia ce este mai bun din Slash......adica mucifica-l sau lasa-l asa si vino la competitii cu el.
Asculta-l pe unu care a cheltuit ceva in aceasta masina;)
#11
Postat 17 April 2015 - 08:58 AM
Eu nu neg ca poti avea rezultate. Nici pe departe...insa o zi de concurs nu sunt 5 min de dat pe pista....daca stai sa schimbi rulmenti si diff de doua ori pe zi...crede-ma.....obosesti.....
#12
Postat 17 April 2015 - 10:53 AM
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#13
Postat 17 April 2015 - 12:48 PM
Atunci apar problemele...caldura....randament....uzuri.
Electronica era Mamba max pro si Novak 4.5 t.
Aceiasi electronica pe Slash se ducea in 90...100 grade dupa o mansa.....pusa pe desc era in jur de 60 grade.
Doar la o competitie ai sa vezi ca nu e asa cum crezi tu si doar acolo sesizezi diferentele de putere si stabilitate. Si eu credeam acelasi lucru inainte.
Dar deja suntem offtopic
#14
Postat 17 April 2015 - 01:26 PM
Aceasta postare a fost editata de aiurica: 17 April 2015 - 01:27 PM
#15
Postat 17 April 2015 - 01:30 PM
Am inteles, deci temperatura motorului Xerun de 4000KV, de 70 grade Celsius pe care am obtinut-o eu dupa 3 pack-uri cu setarea acceleratiei la cel mai mic nivel, este o temperatura deloc neglijabila in realitate. Totusi eu am obtinut acea temperatura numai dupa ce am condus mult in linii scurte, intoarceri scurte si acceleratii mari, nefiind ventilat corespunzator motorul(motorul nu avea atasat nimic pe el, in afara de motor plate-ul de aluminiu, cu o suprafata foarte mica). Dupa ce am condus din nou pe distante mai mari, motorul s-a relaxat din nou, revenind repede la temperaturi de 55-60 grade Celsius. Si vorbesc de temperaturi masurate in timp real prin telemetrie, cu sensorul lipit pe partea cea mai calda a motorului.
Ca sa fiu prevazator, am comandat un motor plate si tot ansamblul de motor mount din aluminiu de la STRC, ca sa beneficiez de o racire mai buna. Ma voi gandi si la un cooler de la Castle Creation, care cred ca se va potrivi foarte bine, fiind si foarte usor.
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#16
Postat 17 April 2015 - 04:22 PM
Uneori, sa mergi mai incet e mai rapid.
Asa cum ti-a spus si Aiurica, nu cred ca Slash-ul este o masina are sa faca cu brio intr-un concurs.
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale
[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
#17
Postat 17 April 2015 - 05:18 PM
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#18
Postat 17 April 2015 - 06:31 PM
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale
[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
#19
Postat 17 April 2015 - 06:43 PM
Custom CNC parts GNS Racing
#20
Postat 17 April 2015 - 07:31 PM
Problemele apar la un concurs......despre un concurs pe o mocheta....cred ca va trebui sa verifici altfel temperatura:) franari la fiecare 2...3 secunde urmate de acceleratii brutale iti vor arata adevarata fata a temperaturilor.
Si inca ceva!!!!! Sa nu dai niciodata cu vaselina sau ulei la planetare. Va intra praf acolo si dupa 1 min de cursa va fi smirghel acolo
Aceasta postare a fost editata de aiurica: 17 April 2015 - 07:31 PM
#21
Postat 17 April 2015 - 09:19 PM
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale
[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
#22
Postat 17 April 2015 - 09:49 PM
Si inapoi la topic:
Daca tot s-a vorbit de solicitarile motorului in regim de competitii si de regimul lui termic, motorul pe care il am eu de la HobbyWing, este un motor foarte flexibil si elastic atat din punct de vedere electric, cat si din punct de vedere al regimului termic. Am condus si Tekin Redline 2 poli 5.5T 4000KV 550 si HPI Vapor 4 poli 4000KV 540 si amandoua se incalzeau destul si aveau o inertie termica mare, adica o data ce se incalzeau, temperatura se mentinea mult in motor si se cumula. Motorul celor de la HPI mi s-a parut cel mai dezastruos motor folosit, in sensul ca, desi avea un cuplu foarte bun, chiar si la solicitari medii, se incalzea de "naiba" il lua si efectiv dupa numai 5-7 minute de mers, nu puteam sa tin degetul pe el nici 0.5s, atat de incins era. Spre deosebire de astea, motorul actual de la HobbyWing cu 4 poli 4000KV 540 se incalzeste moderat sub solicitare consistenta, dar se raceste destul de repede, are inertie termica mica. Ceea ce inseamna ca daca ii inlocuiesc motor plate-ul si motor mount-ul cu unele din aluminiu, ii cresc controlat inertia termica(aceasta va prelua temperatura instantaneie) si folosind un cooler usor de la Castle Creation pe fantele inglobate din constructie pe can-ul lui, ii absorb imediat temperatura generata de catre stator(in felul asta ii limitez atat temperatura instantaneie, cat si cea cumulata in timp). E un mare avantaj ca un motor sa se poata raci la fel de repede pe cat se incalzeste, caci poate fii proiectat un sistem de racire foarte eficient si pot trage din motor putere asemanator cum se face la ESC-uri.
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#23
Postat 17 April 2015 - 09:58 PM
vgeorge, la 17 April 2015 - 09:19 PM, a spus:
Sper sa il vezi, insa din pacate nu sunt eu pilot prea bun sa pot face ceva cu el -_- . Mai am suruburi originale, sa stii!
Custom CNC parts GNS Racing
#25
Postat 21 April 2015 - 03:51 PM
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#26
Postat 21 April 2015 - 04:54 PM
daca ajungi in zona de 80 si realizezi ca masina se comporta asa cum iti doresti tu, gasesti modalitati de recire suplimentara a ESC/Motor.
#28
Postat 22 April 2015 - 01:33 PM
Un combo de la hobywing am avut si eu ...
Esc de 60A ,3S si motor 3300 cred ,2 poli
Am fost multumit de el
Dar nu sunt ieftine deloc
Aceasta postare a fost editata de maneta: 22 April 2015 - 01:35 PM
team durango desc410
savage flux
vorza flux
Tel. 0748382727
#29
Postat 11 May 2015 - 10:35 AM
maneta, la 22 April 2015 - 01:33 PM, a spus:
Un combo de la hobywing am avut si eu ...
Esc de 60A ,3S si motor 3300 cred ,2 poli
Am fost multumit de el
Dar nu sunt ieftine deloc
Comboul pe care l-am luat eu este cel mai bun si performant combo pe care cei de la HobbyWing l-au conceput pana acum pentru SCT(cu exceptia motorului: eu am 4000KV si mai este o varianta de motor de 4700KV pe care eu nu l-am preferat). Am platit in total pentru el cam 800 lei. Avand in vedere cat costa un combo motor + ESC + card programare de la alte branduri de renume din domeniul automodelismului, consider ca pretul pe care l-am platit eu este unul decent. Desigur ca sunt si alte variante mai ieftine vandute de cei de la HobbyWing, dar l-am preferat pe asta. Sunt si alte branduri care vand alte combouri si mai ieftine, dar de bicei primesti cam ceea ce platesti... Voi vedea in timp daca si eu am primit macar de cat am platit :p
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
#30
Postat 26 May 2015 - 02:33 PM
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216