prostia costa
#1
Postat 08 April 2015 - 09:54 PM
#3
Postat 10 April 2015 - 08:59 PM
eu am parlit 2 esc naocarp si acum ni-am luat un esc hobby 20A si l-am cuplat singur la receiver si nu misca nimic.Da-ti voi o schema de cuplare in receiver care sa mearga!receiverul e cuplat la radiocomanda ,daca cuplez ubec cu 2 servo merge,daca cuplez ESC nu merge motorul indiferent de modul de legaturi.(am taiat si firul rosu la comanda esc si tot nimic.Ce sa fac!
#4
Postat 10 April 2015 - 09:34 PM
ingtc, la 10 April 2015 - 08:59 PM, a spus:
eu am parlit 2 esc naocarp si acum ni-am luat un esc hobby 20A si l-am cuplat singur la receiver si nu misca nimic.Da-ti voi o schema de cuplare in receiver care sa mearga!receiverul e cuplat la radiocomanda ,daca cuplez ubec cu 2 servo merge,daca cuplez ESC nu merge motorul indiferent de modul de legaturi.(am taiat si firul rosu la comanda esc si tot nimic.Ce sa fac!
Ar fi cateva variante de incercat.
Un esc cu revers nu cupleaza pana nu ai mansa la jumate in momentul initializari.
Un esc fara revers nu cupleaza pana nu ai mansa jos
Daca din subtrim ai modificata pozitia mansei esc-ul nu vede ca ai mansa jos(sau la jumate).
Daca pornesti esc-ul cu mansa sus de obicei intra in modul de programare(nu e bine sa intri acolo fara sa sti ce faci).
Mai exista si varianta ca esc-ul sa ceara revers pe mansa,respectiv tu sa ai mansa jos si el sa o vada sus(se rezolva prin revers pe canalul de gaz...de obicei canalul 3)
Indiferent de situatie si problema daca esc-ul nu "canta" la initializare inseamna ca nu vede receptorul( esc-ul este ars sau firul/mufa de semnal deteriorate) sau receptorul nu trimite semnal la esc(canalul nu este cel corespunzator mansei de gaz,mufa bagata invers,receptor ne alimentat sau ne binduit cu statia)daca esc-ul canta,piue,fluera sau behae...e bine(se incearca variantele mai sus mentionate),daca pacane,tacane,trancane si eventual scoate fum(de obicei le face toate odata) se scoate bateria de urgenta,se recupereaza conectori de la baterie,motor,receptor ale defunctului si se purcede la aruncarea cat mai departe a obiectului urat mirositor care ti-a imputit toata casa...si se cumpara altul.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#5
Postat 11 April 2015 - 02:44 PM
#6
Postat 11 April 2015 - 04:02 PM
Nu inteleg ceva,ai zis ca ai bagat escul in receptor si nu se aprinde receptorul,mai spui ca ai taiat firul rosu.Problema in cazul asta(daca nu se aprinde receptorul) nu e din esc,e din alimentarea receptorului(ubecul)
De obicei ubecul alimenteaza receptorul pe un canal dedicat insa poti baga in orice canal ca oricum merge,alimentezi si receptorul trebue sa se aprinda,dupa care bagi escul si il alimentezi,iar de aici deja ti-am dat explicatiile mai sus.Totusi daca bagi escul si receptorul se stinge...scoatel repede pana nu iti arde receptorul,asta in cazul in care nu a facuto deja.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#7
Postat 11 April 2015 - 05:20 PM
furios, la 11 April 2015 - 04:02 PM, a spus:
Nu inteleg ceva,ai zis ca ai bagat escul in receptor si nu se aprinde receptorul,mai spui ca ai taiat firul rosu.Problema in cazul asta(daca nu se aprinde receptorul) nu e din esc,e din alimentarea receptorului(ubecul)
De obicei ubecul alimenteaza receptorul pe un canal dedicat insa poti baga in orice canal ca oricum merge,alimentezi si receptorul trebue sa se aprinda,dupa care bagi escul si il alimentezi,iar de aici deja ti-am dat explicatiile mai sus.Totusi daca bagi escul si receptorul se stinge...scoatel repede pana nu iti arde receptorul,asta in cazul in care nu a facuto deja.
#8
Postat 11 April 2015 - 05:30 PM
#9
Postat 12 April 2015 - 10:57 AM
Mult spor!
#10
Postat 12 April 2015 - 08:34 PM
Sir_Vaska, la 12 April 2015 - 10:57 AM, a spus:
Mult spor!
Multumesc SIR_Vaska mai ales ca e Pastele.Ce pot sa-ti spun sigur primul ESC l-am ars a iesit fum ,al doilea ESC mi-e frica sa-l cuplez sa nu-l ard.ESC-l este Navis Carpo Opto Speed Controller 10-12 V 25 A.V-am spus ca nu stiu cum cuplez in receiver UBEC ,SERVO 1,SERVO2,si ESC-ul,in ce ordine.
Daca e OK am taiat firul rosu la ubec-ul intern la ESC.Receiverul e benduit si functioneaza servo-rile nu stiu unde sa cuplez ESC-ul?
#11
Postat 12 April 2015 - 08:55 PM
Daca intradevar ti s-a ars primul variator , motivul intuit de mine ar fi sursa de alimentare (tensiune prea mare sau conectare accidental gresita)
#13
Postat 13 April 2015 - 01:12 PM
1 - cu BEC intern
2 - BEC extern (se intrerupe firul de la cel intern)
3 - Cu baterie separata pentru receptor ( si in acest caz se intrerupe BEC intern din ESC)
Poza este descarcata de aici :
http://i1104.photobu...ng_diagram3.png
#14
Postat 16 April 2015 - 10:11 PM
Aceasta postare a fost editata de ingtc: 16 April 2015 - 10:15 PM
#15
Postat 17 April 2015 - 01:15 AM
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 17 April 2015 - 01:19 AM
#16
Postat 17 April 2015 - 07:55 AM
Pune niste poze cu ce ai tu acolo sa vedem despre ce este vorba si sa te putem indruma.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#18
Postat 17 April 2015 - 08:30 PM
Eu as sugera sa pui totusi o poza cu 'instalatia' , undeva sigur faci ceva gresit si mai mult ca sigur nu in jurul receptorului. Ma intreb daca nu cumva ai confundat la ESC firele de alimentare cu cele ale motorului ....
Sir Vaska ,nu poti confunda legaturile esc-ului cand iti arata clar rosu la + negru la minus la baterie,albastru la plus si galben/verde la motor iar la receiver vii cu culorile exact ca la BEC altfel nu se aprinde ledul de RC,si cand cuplezi radio comanda servo1 porneste stanga/dreapta,servo 2 merge tot asa si cand dau de maneta pentru pornit motorul Esc-ul se arde si iese fum din el.E posibil asa ceva de la Rc,sau e un un scurt in RC(atunci nu ar functiona servourile)Ce sa fie????
#20
Postat 17 April 2015 - 08:47 PM
Elicopter, la 17 April 2015 - 08:36 PM, a spus:
Si eu tot acolo sunt cu 3 esc-uri arse,dar nu inteleg fenomenul,pe unul l-am ars cu motorul legat la esc,a-l doilea l-am ars in gol(nelegat la motor),iar a-l treilea l-am cuplat la un bec de plafoniera masina sa vad daca se aprinde cand comut radiocomanda si s-a dus si asta.Asta e marea problema!!!!
#22
Postat 18 April 2015 - 07:26 AM
Sir Vaska ,nu poti confunda legaturile esc-ului cand iti arata clar rosu la + negru la minus la baterie,albastru la plus si galben/verde la motor iar la receiver vii cu culorile exact ca la BEC altfel nu se aprinde ledul de RC,si cand cuplezi radio comanda servo1 porneste stanga/dreapta,servo 2 merge tot asa si cand dau de maneta pentru pornit motorul Esc-ul se arde si iese fum din el.E posibil asa ceva de la Rc,sau e un un scurt in RC(atunci nu ar functiona servourile)Ce sa fie????
[/quote]
Binenteles ca nu se poate pune o poza la ceva virtual,totul este o "facatura", a unuia care sub mai multe nume ,are o singura obsesie cu ESC-uri facute de cineva.
Tel. 0744915775
#23
Postat 18 April 2015 - 09:20 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#24
Postat 18 April 2015 - 11:49 AM
dar la polaritate sigur,sigur nu am gresit.Toata problema vine din radiocomanda si receiver.Cum se seteaza un ESC sa bizie,sau sau sa faca ceva numai dintr-o data se arde!Am baterie cu Pb 12V 7A,e vreo problema bateria?Am aplicat aceeasi schema ca la colegi de forum,sau faptul ca radiocomanda e-Fly 2.4Ghz e de 4 canale sireceiverul e de 6 canale e un impediment(lucreaza ambele manete daca schimb pozitia servo).Cine a mai patit asa ceva??????
#27
Postat 18 April 2015 - 07:27 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#28
Postat 18 April 2015 - 07:48 PM
Dupa ce refaci legatura la firul rosu (care intra in receptor )trebuie sa functioneze daca nu cumva s-a intamplat ceva cu el. Va trebui sa acorzi atentie marita la punctul de 0 al radiocomenzii pt ca regualtorul are protectie la porniri accidentale. Daca canalul (pe care ai bagat mufa regulatorului) nu este pe 0, escul nu se va arma. Va trebui sa te joci usor cu trimul aferent canalului pana vei auzi 3 beep-uri in motor. In acel moment escul este armat, pregatit pt functionare .
Daca nu se armeaza, incearca pe alt canal. Radiocomanda pe care o folosesti e plina de surprize, chiar daca zici ca servourile misca pe fiecare canal in parte.
Sunt situatii neplacute dar rare, in care regulatorele fara ubec , daca au alimentare din baterie dar nu au alimentare din receptor se pot distruge daca il tii in mana sau lucrezi cu un pistol de lipit pe fire..pe undeva.
Ai si o hartie cu o schema desenata dar iti recomand sa nu pui dioda aia in serie pe firul de plus din motive care nu are rost sa fie dezvoltate. Daca vrei protectie la alimentare inversa, te poti orienta dupa schema de mai jos. Aceeasi schema va trebui sa o respecti si la legaturile tale.
Aceasta postare a fost editata de DigitAll: 18 April 2015 - 07:48 PM
#29
Postat 19 April 2015 - 11:38 AM