Piroflips progression progress log
#1
Postat 07 April 2015 - 11:47 PM
Primul pas e sa ajung sa fac jumatate de pirueta pe flip.
M-am apucat sa repet si merge cam asa:
Dupa ce o sa execut jumatate de pirueta pe flip consistent, intr-un singur punct, o sa trec la pasu 2 - pirueta completa.
N-am nici cea mai mica idee cat o sa-mi ia primu pas, dar o sa postez aici progresu.
Procesu in sine e destul de plictisitor, dar ma motiveaza rezultatu :D
In cazu in care mai sunt si alti temerari cu piroflip-urile, va rog sa impartasiti aici ofurile :)
#3
Postat 11 April 2015 - 03:10 PM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#4
Postat 13 April 2015 - 09:33 PM
Ce am gasit eu foarte important:
- trebuie sa urmaresti coada elicopterului mereu (sau varful, depinde cum iti vine mai usor) sa opresti pirueta fix atunci cand trebuie.
- cel mai important e stick-ul din stanga: daca stapanesti colective-ul, atunci progresul vine de la sine.
@optyqus
Poate 1-2 ani sa le faci perfect, da, de acord.
Diferenta dintre simulator si zborul real sunt emotiile. Iar cand ai emotii esti mult mai incompetent :D Partea nasoala e ca in zborul real nu cred ca scapi niciodata de emotii total, ajungi sa ai din ce in ce mai putine.
Ce vreau sa zic e ca dupa ce le faci bine pe simulator e doar o chestiune de timp sa-ti iasa in realitate.
Cam asta e progresu dupa o saptamana:
#6
Postat 21 April 2015 - 10:31 PM
Cat de curand ma apuc sa le fac si in realitate. N-am pretentia sa le fac perfect, doar sa am de unde incepe.
#8
Postat 22 April 2015 - 03:17 PM
Asta inseamna ca intai le incerc cu nano cpx, apoi cu v977; ambele heli-uri rezista bine la trante :)
#9
Postat 27 April 2015 - 10:52 PM
Am reusit sa fluidizez un pic figura si am descoperit si o alta variatie: sa pornesti piroflipu cu discu spre in fata (sensu piruetei ramane acelasi). Sunt mai usor de facut si mi se pare ca arata mai bine.
Cam asa arata:
#10
Postat 28 April 2015 - 06:25 AM
Manevra in sine o prinzi relativ repede,cea ce ai si facut dealtfel insa problema cea mai mare consta in precizie.La un piroflip se "puncteaza" fluenta miscarilor,ALTITUDINEA CONSTANTA si ca orientare heli nu are voie sa se deplaseze.Mai pe scurt,heli sta pe loc si face piro fara sa se deplaseze pe nici o directie.
Asta se invata in ani de zile...eu iti doresc succes sa inveti manevra in 6 luni...insa ai grija sa o inveti corect pentru ca manevra se face mecanic si din pacate daca apuci sa inveti gresit manevra...o sa iti fie foarte greu sa o rectifici.
Eu fac piro insa il fac pe invers(iti explic mai tarziu DE CE) si am lucrat minim 2 ani ca sa il pot face in realitate.Iar in realitate m-am trezit ca nu poate heli,servouri puturoase,mecanica defectuasa,turatie mica,etc.Deci ca sa faci in realitate iti trebue si un heli care sa poata face manevra.
Aceasta postare a fost editata de furios: 28 April 2015 - 06:26 AM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#11
Postat 28 April 2015 - 06:46 AM
#12
Postat 28 April 2015 - 01:15 PM
Se gasesc pe youtube piroflip-uri de toata frumusetea cu v977, nano cpx, etc. Ma rog, asta sa fie problema; abia astept un motiv serios sa-mi iau heli mai performant :)
@alin
Mersi de incurajari, te astept si pe tine cu progres pe piroflips. Daca imparti pe bucati destul de mici, nimic nu e prea greu.
#13
Postat 28 April 2015 - 01:45 PM
#14
Postat 28 April 2015 - 04:00 PM
De exemplu pe simulator fac hover la punct fix perfect, piruete in 8 puncte, circuite si opturi la fel, inclusiv inverted. Treaba se schimba cand incerc sa fac acelasi lucru in realitate, lucrurile se complica. Din cauza asta acum caut sa repet figuri din ce in ce mai complicate pe simulator iar pe cele care le stapanesc perfect pe simulator le transfer in realitate.
Prima etapa este micro, unde momentan exersez circuitele inverted fata/spate, flip-uri si hover/piruete la punct fix, etc (mai putin tic/toc ca nu duce heli prea bine)
Apoi 450-u unde trebuie atentie maxima ca e cu crash-uri/daune etc :) si cu el exersez doar ce imi iese bine pe micro si nu crash-uiesc deloc.
Cu toata treaba asta eviti plictiseala cat de cat (la piroflip-uri trebuie exagerat de mult practice, tot ma plictisesc) si te si provoci, asigrandu-te ca progresezi (nu mai zic ca eviti cheltuielile mari cu eventuale crash-uri pe 450)
#16
Postat 16 May 2015 - 06:57 PM
Cam asa arata half piroflipu cu rotatie spre dreapta, dupa aproape 7 saptamani:
Si pentru ca avansez foarte greu la piroflipu cu rotatie spre dreapta, m-am hotarat sa incerc si rotatie spre stanga(m-a intrigat un pic si remarca lui furios). Dupa cum ma asteptam, am prins miscarea repejor dar evident ca arata mai naspa decat piroflipu repetat de la inceput.
Cam asa arata dupa doua saptamani:
P.S. rog un moderator sa mute topicu in sectiunea de Foto/Video
#17
Postat 16 May 2015 - 08:32 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#18
Postat 17 May 2015 - 05:34 PM
Fal cu mansele in exterior ca in primul filmulet pus de tine.
Cu mansele in interior il fac eu...si e ciudat,plus ca nu mai stiu pe cineva care il face ca mine,uitete pe YT sa vezi cum face lumea.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#19
Postat 17 May 2015 - 07:58 PM
Mie mi-a venit natural sa incep cu pirueta CCW, nu stiu de ce. Mai ales ca tutorialu pus de mine in primu post explica pirueta CW dar nici n-am remarcat asta la inceput, abia cand ai scris tu despre cum faci tu, mi-am pus si eu intrebari si ce sa vezi, tutorialu explica invers de cum faceam eu...
Anyways, dupa cum am scris si in postu de mai sus, am inceput sa le fac in ambele sensuri si nu vad nici o diferenta intre ele...ba mai mult, piroflipu CCW mie mi se pare ca arata mai bine.
Exista si situatia de reverse piroflip, adica sa schimbi sensul piruetei in timp ce le executi. Nu pare sa fie greu, cel putin pe simulator.
Baiatu asta explica mai clar ce vreau sa spun:
#20
Postat 26 May 2015 - 11:26 PM
N-o fac totusi pentru ca stiu ca mai am de repetat...
#21
Postat 27 May 2015 - 06:21 AM
Daca in prima etapa trebue sa prinzi miscarea,in etapa 2 sincronizarea cozi,etapa 3controlul in plan vertical si tu esti la ultima etapa...controlul in plan orizontal.
E clar ca ai reusit,mai exersezi pana heli sta nemiscat la punct fix si cam ala e,poti sa il faci si in realitate.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#22
Postat 27 May 2015 - 09:13 AM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#23
Postat 18 June 2015 - 08:22 PM
Dupa ce scapi de trac, incepe sa fie ca pe simulator :)
Cam asta a fost prima etapa. Incep sa imi fac planul de progres pentru rotatia completa.
#24
Postat 21 July 2015 - 04:02 PM
In prima etapa trebuie sa ma familiarizez cu rotatia heli-ului, sa-l opresc fix cand trebuie - (rudder control). Exercitiu arata cam asa:
#25
Postat 29 July 2015 - 08:36 PM
In prima faza am inceput sa adaug pitch impreuna cu rudder si am repetat miscarea asta, care arata cam asa:
Dupa ce m-am simtit confortabil cu exercitiu de mai sus, am studiat prin tutoriale pana m-am prins cum trebuie sa actioneze eleronu.
L-am introdus si pe asta, un mic pinch de eleron la inceputul fiecarui flip...se observa mai clar pe filmulet:
Una peste alta, treaba e buna...merge mai rapid decat intuiam eu initial. Sa vedem cat mai dureaza pana ajung sa fac piroflipu intr-o forma acceptabila.
#26
Postat 04 August 2015 - 09:28 PM
Evident ca acum incepe acea perioada in care pur si simplu repeti acelasi lucru pana-ti iese pe nas si pana cand o sa pot face pirueta statica.
Cam asa arata, la vreo trei zile de cand a facut click:
#27
Postat 04 August 2015 - 10:16 PM
Iti dau ca exemplu,tu faci prima intoarcere la o tura,a doua la 1,5 a trea la 1,5 si a patra la 1,deci nu esti constant,asta inseamna ca esti concentrat pe altceva(pe altitudine de exemplu) ai omiti sa corectezi intoarcerile.
Am vazut acum ca tu ai incercat sa faci jumatati,cea ce e foarte bine doar ca trecerile de la jumatati la intregi nu se fac ca in filmuletul numatul 2 din postarea 26.Uitate atent sa vezi ca in filmulet sunt momente cand intoarcerea se face la 1,5 ture de coada cea ce nu se intampla in piro intreg.Reia progresul unui piro intreg urmarind filmuletele de la inceput,altfel iti strici mana si greu o sa ti-o dezveti,ba chiar nu o sa mai reusesti deloc sa o faci corect.
Aceasta postare a fost editata de furios: 04 August 2015 - 10:19 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#28
Postat 04 August 2015 - 10:47 PM
- elicopter cu coada la mine - 0 grade
- rotesc 360 + flip pe spate
- elicopter inverted cu nasu spre mine - 360 grade
- rotesc 360 + flip pe fata
- elicopter drept cu coada spre mine (pozitia initiala) - 720 grade
Acuma faza grea e ca flip-ul elicopterului trebuie sincronizat perfect odata cu rotatia elicopterului de-a lungu celor 360 de grade, lucru greu de facut, mai ales la mine care abia ca am prins miscarea.
Din cauza asta eu am tendinta sa flip-uiesc elicopteru pe primele 90 grade, pentru ca mostenesc miscarea de la half piroflip...dar evident ca asta se corecteaza/adapteaza.
Dar ai dreptate, nu sunt constant, provocarea e in continuare pitch-ul, oricat de ciudat ar suna. Pitch-ul este cheia pentru un piroflip reusit.
#29
Postat 05 August 2015 - 06:23 AM
La heli real ai sa vezi ca trebue modificata curba de pich putin la jumate ca sa fie foarte responsiv in jurul punctului 0.
Inca un sfat ca sa iti fie mai usor.Incearca sa faci piro mai slow pentru inceput si mai aproape de tine,in felul asta vezi pozitia foarte bine si ai timp sa compensezi.Bafta.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#30
Postat 22 November 2015 - 01:34 PM
weekendul trecut au fost primele tentative live. weekendul asta au inceput sa semene a piroflips.
Nu stiu daca va inchipuiti nivelul de adrenalina generat de aceasta figura facuta live. Satisfactia e si ea mare dupa atata antrenament sa vezi ca iese ceva.
De aici incolo rafinam, ce-a fost greu a trecut!