CUPA ZIZIN HELI ed. III-a 17-19 iulie 2015 Întâlnire şi concurs de elicoptere outdoor.
#1
Postat 05 April 2015 - 07:08 PM
Cu deosebită bucurie vă anunţ că în perioada 17-19 iulie 2015 va avea loc la Braşov pe aerodromul Sânpetru ediţia III-a a întâlnirii amicale şi a concursului tradiţional de elicoptere outdoor
CUPA ZIZIN HELI
Evident că şi anul acesta va fi alături de noi sponsorul ediţiilor trecute... şi viitoare... Apemin ZIZIN S.A.
Pentru anul acesta avem şi câteva mici upgrade-uri la regulamentul de zbor pe care le vom anunţa din timp.
În posturile următoare voi reveni cu detalii.
Cu stimă: POP Vasile-Petre
#2
Postat 05 April 2015 - 07:20 PM
Aceasta postare a fost editata de florin_953: 05 April 2015 - 07:20 PM
#4
Postat 13 May 2015 - 10:37 AM
de figuri acrobatice... Evident unul pentru incepatori si altul pentru avansati.
In ceea ce priveste MISTER Heli 2015 regulile raman la fel ca in anii trecuti.
Cu stima: POP Vasile-Petre
#5
Postat 13 May 2015 - 05:58 PM
REGULAMENTCONCURS
CUPAZIZIN Heli 2015;2016
PROGRAMIMPUS AVANSAŢI
Despre elicopter: Orice tip deelicopter comandat prin radio(de preferat 2,4Ghz) , care posedă un singur motorde acţionare atât pentru rotorul principal, cât şi pentru rotorul de coadă, cusuprafaţa rotorului principal ce nu depăşeşte 250 dmp., iar greutateatotală a modelului (fără combustibil) nu depăşeşte 6,5 Kg.
Despre propulsie: Orice tip de motor cu ardere internă(cilindree nelimitată),sau orice tip de motor electric ce nu depăşeşte tensiunea de alimentare de 51Volţi.
Despre competitor: Orice persoană care deţine temporar sau definitiv unelicopter RC conform al.1 şi 2, şi care poate pilota în siguranţă un astfel deaparat, în condiţiile impuse de prezentul regulament, fără a fi ajutat(intervenţie directă asupra emiţătorului) în timpul evoluţiei de terţepersoane.
Despre arbitru: Persoana desmnată de către finanţatorul concursului pentrua verifica buna funcţionare a aparatelorde zbor înainte de începutulconcursului; şi de a evalua evoluţia în zbor a acestor modele.Totodată arbitriivor realiza şi clasamentul final în funcţie de scorul fiecărui pilotparticipant la concurs.
Despre poligon: Suprafaţa de terenînierbată, macadam, asfaltată saubetonată; sub forma unui pătrat cu latura de 30M delimitat în fiecare colţ decâte un steag cu înălţimea catargului de 50 cm măsuraţi de la baza solului. Peuna din laturile poligonului, la mijloc va exista un cerc cu diametrul de 2Mcare reprezintă punctul de decolare/aterizare a modelului.
Despre timpul de lucru: Este acea periodă de timp ,limitată, cu valoarea de 12 min.(darnu mai mult de 15min.), în decursul căreia concurentul este obligat săpregătească , să pornească modelul şi să evolueze în conformitate cu programulfigurilor impuse.
Despre interzicereazborului: Interdicţia de zbor se poate referiatât la un model care nu corespunde d.p.d.v. tehnic, dar se poate referi şi lapilotul care nu respectă regulile de siguranţă în timpul concursului.
Reguli de siguranţazborului: Pilotarea elicopterelor se va facedoar în spaţiul desemnat acestei activităţi. Distanţa minimă a modelului înzbor faţă de standuri clădiri corturi, şi/sau spectatori este de 30M. Zborul cuelicopterul RC este permis doar după ce acesta a fost supus unei verificăritehnice de către pilot şi arbitri.
Figurile impuse: Acestea sunt în număr de şase:
Fig.1 Triunghi:Din cercul de decolare/aterizare urcare 2m la verticalămişcare înainte la aceeaşi înălţime până la capătul laturii; ridicare la45grade încă 2,5M răsucire la 180 grade, continuarea ridicării la 45 grade încă2,5M , răsucire 360 grade; coborârela 45 grade spre capătul opus laturii dezbor, 2,5M, răsucire 180 grade, continuarea coborârii la 45 grade până la 2M.Zbor orizontal la 2M pănă la cercul de decolare/aterizare, aterizare.
Fig.2 Dublu tonou stânga/dreapta:După prima figură modelul urcă spre stânga la o înălţime de siguranţă de 7-8Mşi distanţa faţă de pilot de 15-20 M. Sefac două tonouri stânga/dreapta, astfel încăt al doilea tonou să se încheie îndreptul centrului cercului de decolare/aterizare, după care se execută douătonouri în sens invers primelor două.
Fig.3 Oval cu flip în mişcare: Seîncepe de la altitudinea de 2-3M (max.5) se parcurge partea de jos a ovaluluiîn zbor normal se realizează sfert delooping normal, după care sfert de looping pe spate, se revine după o secundăla zbor normal, iar la mediana poligonului se execută flip 360 grade, după care se continuă normal se începejumătatea de looping prin sfert de looping pe spate, ultimul sfert de loopingse execută normal, după care zbor orizontal până la cercul dedecolare/aterizare.
Fig.4 Ranversare dublă: Se porneşte de la înălţimea de siguranţă minimă de2M (max.10) se urcă vertical 15-20M ,serăsuceşte botul la 180 grade, coborâreverticală până la înălţimea de siguranţă cu un sfert de looping pe spate , apoiun sfert de looping pe spate în urcare, răsucire pe faţă şi urcare la 15-20 demetri, răsucire bot la 180 grade, coborâre la înălţimea de siguranţă cu unsfert de looping normal la final.
Fig.5 Lumânare cu flip în coborâre: Se urcă vertical la 20-25Mperpendicular pe mediana poligonului, după care o cădere pe coadă de minim 2M ,după care flip la 180 de grade astfel încât la revenirea la orizontală modelulsă fie în zbor pe faţă.
Fig.6 Autorotaţia cu două răsuciri la 90 grade: De la 30M altitudine seîncepe autorotaţia astfel încăt la primul 90 grade modelul să fie poziţionat cubotul spre pilot, iar la al doilea 90 grade botul modelului să fie poziţionatlateral stânga/dreapta, iar aterizarea în cercul de decolare/aterizare.
#6
Postat 13 May 2015 - 06:02 PM
Evident este vorba despre programul pentru avansaţi.
Cu stimă: POP Vasile-Petre
Fisiere atasate
-
CZH 2015 fig16.pdf (342.48K)
Number of downloads: 190
#8
Postat 13 May 2015 - 07:52 PM
REGULAMENT CONCURS
CUPA ZIZIN Heli 2015;2016
PROGRAM IMPUS ÎNCEPĂTORI
Despre elicopter: Orice tip deelicopter comandat prin radio(de preferat 2,4Ghz) , care posedă un singur motorde acţionare atât pentru rotorul principal, cât şi pentru rotorul de coadă, cusuprafaţa rotorului principal ce nu depăşeşte 250 dmp., iar greutateatotală a modelului (fără combustibil) nu depăşeşte 6,5 Kg.
Despre propulsie: Orice tip de motor cu ardere internă(cilindree nelimitată),sau orice tip de motor electric ce nu depăşeşte tensiunea de alimentare de 51Volţi.
Despre competitor: Orice persoană care deţine temporar sau definitiv unelicopter RC conform al.1 şi 2, şi care poate pilota în siguranţă un astfel deaparat, în condiţiile impuse de prezentul regulament, fără a fi ajutat(intervenţie directă asupra emiţătorului) în timpul evoluţiei de terţepersoane.
Despre arbitru: Persoana desmnată de către finanţatorul concursului pentrua verifica buna funcţionare a aparatelorde zbor înainte de începutulconcursului; şi de a evalua evoluţia în zbor a acestor modele.Totodată arbitriivor realiza şi clasamentul final în funcţie de scorul fiecărui pilotparticipant la concurs.
Despre poligon: Suprafaţa de terenînierbată, macadam, asfaltată saubetonată; sub forma unui pătrat cu latura de 30M delimitat în fiecare colţ decâte un steag cu înălţimea catargului de 50 cm măsuraţi de la baza solului. Peuna din laturile poligonului, la mijloc va exista un cerc cu diametrul de 2Mcare reprezintă punctul de decolare/aterizare a modelului.
Despre timpul de lucru: Este acea periodă de timp ,limitată, cu valoarea de 12 min.(darnu mai mult de 15min.), în decursul căreia concurentul este obligat săpregătească , să pornească modelul şi să evolueze în conformitate cu programulfigurilor impuse.
Despre interzicerea zborului: Interdicţia de zbor se poate referiatât la un model care nu corespunde d.p.d.v. tehnic, dar se poate referi şi lapilotul care nu respectă regulile de siguranţă în timpul concursului.
Reguli de siguranţa zborului: Pilotarea elicopterelor se va facedoar în spaţiul desemnat acestei activităţi. Distanţa minimă a modelului înzbor faţă de standuri clădiri corturi, şi/sau spectatori este de 30M. Zborul cuelicopterul RC este permis doar după ce acesta a fost supus unei verificăritehnice de către pilot şi arbitri.
Figurile impuse: Acestea sunt în număr de două:
Fig.1Hover cu patrulare: Din cercul de decolare/aterizare urcare 2m laverticală mişcare înainte la aceeaşi înălţime până la capătul laturii; rotirela 90 de grade pe direcţia următoarei laturi şi mişcare înainte până la capătulcelei de-a doua laturi; rotire 90 de grade pe direcşia celei de-a treia laturişi deplasare până la capătul ei; rotire la 90 de grade şi deplasare înaintepână deasupra cercului de decolare/aterizare; aterizare în interiorul cerculuide decolaare/aterizare.
Fig.2 Triunghi:Din cercul de decolare/aterizare urcare 2m la verticalămişcare înainte la aceeaşi înălţime până la capătul laturii; ridicare la45grade încă 2,5M răsucire la 180 grade, continuarea ridicării la 45 grade încă2,5M , răsucire 360 grade; coborârela 45 grade spre capătul opus laturii dezbor, 2,5M, răsucire 180 grade, continuarea coborârii la 45 grade până la 2M.Zbor orizontal la 2M pănă la cercul de decolare/aterizare, aterizare.
#9
Postat 13 May 2015 - 07:57 PM
Cu stimă: POP Vasile-Petre
Fisiere atasate
-
CZH 2015 fig12.pdf (341.52K)
Number of downloads: 269
#10
Postat 14 May 2015 - 02:56 PM
#11
Postat 14 May 2015 - 05:18 PM
daniel_ionut, la 14 May 2015 - 02:56 PM, a spus:
Dacă în ziua concursului bate vântul... peste 3M/S atunci vei putea să o faci fără 90 grade.... adică autorotaţie simplă.
Cu drag: POP Vasile-Petre
#12
Postat 14 May 2015 - 05:58 PM
#13
Postat 14 May 2015 - 06:34 PM
Orice program de heli care se respecta are si autorotatia inclusa, asa e normal.
Pe vremuri, cand a aparut Trex 450 (pe vremea aceea heli-ul standard era Raptor 30/50), era foarte la moda sa autorotesti cu 450, era mult mai ieftin.
Un clip la intamplare, de la minutul 1 sunt numai autorotatii.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#14
Postat 14 May 2015 - 07:38 PM
stiganas, la 14 May 2015 - 06:34 PM, a spus:
Orice program de heli care se respecta are si autorotatia inclusa, asa e normal.
Pe vremuri, cand a aparut Trex 450 (pe vremea aceea heli-ul standard era Raptor 30/50), era foarte la moda sa autorotesti cu 450, era mult mai ieftin.
Un clip la intamplare, de la minutul 1 sunt numai autorotatii.
Eu n-am zis ca nu se poate.Riscul sa-l trantesti este mare!
Si dificil de controlat manevra cu aceasta clasa. Nu da bine cand il pui pe pamant si sare ca o mingea,ca sa nu mai zic de aterizarea la punct fix.
#15
Postat 15 May 2015 - 02:21 PM
In definitiv, mi-ar placea sa particip la avansati dar cateva manevre din schema celor propuse imi sunt ca sa zic asa...incomode.
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#17
Postat 18 May 2015 - 12:22 PM
Mihai_supy, la 18 May 2015 - 11:23 AM, a spus:
De-a lungul timpului am tot vazut coborari rapide cu hely Rc, dar putine autorotatii corecte, ca la carte
Mihai ..am facut cel putin 200 de autorotatii de cand zbor hely,si nici macar una nu am ratat-o! Autorotatia se face cu PAS NEGATIV,iar in functie de cat de violent il aduci jos,cresti pasul pentru a infrana modelul. Fara pas negativ palele nu intra in ture/pe pozitiv se pierde portanta daca distanta de sol este mare ..
Totodata, ptr a inainta (asta,dupa ce ai taiat motorul) se creste pasul ,dar nu prea mult ca risti un blade stop,si atuncia mai ai inca o sansa. Folosesti cele minus 13-14 grade !!Desigur, daca inaltimea la care se afla hely este optima.
Teoria mea este strict ptr RC
Aceasta postare a fost editata de florin_953: 18 May 2015 - 12:24 PM
#18
Postat 18 May 2015 - 08:49 PM
Mi-am adus aminte ce mi-a zis primul meu instructor de elicopter. "Să facă scula asta ce vrei tu, nu ce vrea ea. Abia atunci ai ce căuta în cabina asta..."
Concluzia - faceţi autorotaţia cum vreţi şi cum vă ţine buzunarul.
#19
Postat 18 May 2015 - 09:08 PM
Eu ce am zis mai sus am zis din experienta si teste,cine vrea baga la cap cine nu poate sa faca cum doreste si cum crede de cuvinta ca e mai bine,doar ca e pacat,eu ca sa fac experimentele astea am cheltuit ceva banuti pe piese tocmai pentru ca nu a avut cine sa ma invete.
Daca se gaseste cineva sa faca cum zice Mihai si va taia motorul pe la 30m,cu ochii cat cepele observa ca pe la 20m a facut bladestop,cam cum va reactiona? Cel mai probabil pana la 10m va da toate comenzile posibile,intre 10 si 5m(vorbim aici de 1-2 sec) va porni motorul care va face ca heli sa se invarta necontrolat de coada pana va prinde turatie,care turatie va fi atinsa pe la 20cm de sol(de obicei 10cm)moment in care tae motorul si zice....E DAUNA TOTALA? ca doar am facut exact cum a zis Mihai...aveam pas pozitiv si inaintare...
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#20
Postat 18 May 2015 - 09:20 PM
http://en.wikipedia....ki/Autorotation
"Autorotation is permitted mechanically because of both a freewheeling unit, which allows the main rotor to continue turning even if the engine is not running, as well as curved main rotor blades such that when the collective pitch is fully down the inner part of the blade has negative pitch relative to the horizontal plane and can be spun up by the relative wind."
In RC heli-ul nu e niciodata mai departe de 50m, nu poti sa inaintezi prea mult la autorotatie (sau poti daca fugi dupa el pe camp). In schimb ai luxul pasului negativ din belsug.
Mihai_supy, la 18 May 2015 - 11:23 AM, a spus:
De-a lungul timpului am tot vazut coborari rapide cu hely Rc, dar putine autorotatii corecte, ca la carte
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#22
Postat 25 May 2015 - 12:57 PM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#23
Postat 25 May 2015 - 09:29 PM
optyqus, la 25 May 2015 - 12:57 PM, a spus:
Probabil eşti nedumerit de ce nu se confirmă participanţii... stai liniştit vom fi vreo.... câţi mai mulţi.
Aceia care nu au timp să confirme participarea sunt undeva la antrenament... se pregătesc din răsputeri
să facă programul cât mai bine.... :) cel puţin aşa îmi închipui eu.... :)
Şi crede-mă că îmi închipui bine...:)
Cu drag: POP Vasile-Petre
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 26 May 2015 - 07:24 PM
#24
Postat 22 June 2015 - 07:09 PM
suma maximă a figurilor pe care ar trebui să le execute un pilot.
Dacă acesta nu poate să le facă din cauza tehnicii, sau pur şi simplu nu ştie să facă toate figurile nu înseamnă că nu va fi punctat de către
arbitrii În definitiv este un concurs amical... cel puţin aşa î-l văd eu... şi nu numai eu.
În legătură cu concursul MISTER HELI 2015, regulamentul rămâne identic cu cel de anul trecut.
Cu drag: POP Vasile-Petre
#25
Postat 23 June 2015 - 06:16 PM
Ca şi anul trecut sponsorul acestei manifestări va oferi şi anul acesta voucere de cumpărături de la Phoenix Models după cum urmează:
LOCUL I 1000 RON
LOCUL II 700 RON
LOCUL III 400 RON
Cu stimă: POP Vasile-Petre
#26
Postat 23 June 2015 - 06:23 PM
Mai sus aveţi un film realizat de un coleg de-al nostru anul trecut la ediţia a doua a CUPEI ZIZIN Heli.
Vizionare plăcută, şi după cum veţi observa s-a zburat pe vânt puternic... deci se poate. :)
Cu drag: PVP
Aceasta postare a fost editata de vasipop: 23 June 2015 - 06:26 PM
#29
Postat 24 June 2015 - 09:15 AM
Mai jos aveti un film despre acest lucru... sunt convins ca o sa va placa. :)
Cu drag: PVP
Aceasta postare a fost editata de vasipop: 24 June 2015 - 09:15 AM