Motoplanor strato Un proiect reluat după 10 ani
#61
Postat 14 April 2015 - 10:05 PM
Să fiu mai clar. Zborul FPV nu va dura zile şi nopţi. Asta va fi în prima fază, cea de teste, dar nu zile, ci ore. Am mai scris că zborul propriu-zis va fi efectuat în mod automat.
La platforma finală nici nu va exista instalaţia FPV, ci va fi înlocuită cu alte echipamente. Asta în cazul în care reuşesc să găsesc soluţie pentru energia necesară menţinerii platformei în aer timpul dorit.
Pentru a menţine locaşul acumulatorilor la o temperatură de 160C, consum un acumulator 4S de 5000 mAh în 4 ore. Asta înseamnă că înălţimea propriuzisă nu va fi păstrată nici alea 4 ore.
#62
Postat 14 April 2015 - 10:20 PM
Exista rezistente peliculare speciale pentru asa ceva, care se autocolantaea direct pe lipo iarna, si cu 2W consumati ti-l tine la 20C cand afara este -10C, evident in compartiment inchis ermetic cu 1cm de spuma peretele.
As zice ca din contra, sus este frig doar daca esti in umbra, in schimb cand te bate soarele cam ai probleme serioase cu evacuarea caldurii, nu uitati ca s-au facut si la noi experimente din astea cu baloane meteo, si nu de frig au avut probleme cu echipamentul, electronica isi face cald singura daca e inchis ermetic ;)
#63
Postat 14 April 2015 - 10:26 PM
Sincer, nu stiu nimic despre zborul planat la inaltime mare. Adica despre eficienta lui. Ori cobori unde te ajuta motorizarea, ori urci unde nu mai conteaza. Dar sa stai la mijloc si sa speri la o planare controlata, as zice ca e exagerat. Pe de alta parte, daca vrei sa planezi ca sa faci ceva, inseamna ca trebuie sa planezi undeva anume si nu te prea ajuta vremea (nici vremurile). E greu sa spui ca mentii un planor intr-o anumita zona cand poate acolo totul cade sau este deplasat lateral cu poate 100 km/ora. Sa zbori in "bataia vantului" doar de dragul de a sta in aer, nu cred ca e tocmai scopul propus. Cum ziceam, nu stiu detalii si nu insist.
Ti-as propune o solutie de compromis, cam asa cum incerci si tu sa faci, doar ca la "standarde" ceva mai inalte. Construieste un planor de orice fel si mentine-l in zbor la inaltime mica (sau cat doresti tu sa fie), cu orice fel de electronica pe el, deasupra unei anumite zone, o zi intreaga. Adica 24 ore, sa prinzi si noapte... Abia apoi descoperi problemele reale. Daca le rezolvi, o sa treci usor la 7 zile si 7 nopti...
Vorbim.
PS. Sau mentine in zbor orice planor doresti, toata noaptea, oriunde crezi ca e mai potrivit si apoi as zice sa vorbim despre altceva...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 April 2015 - 10:40 PM
Telefon: 0721 385365
#64
Postat 14 April 2015 - 11:08 PM
renatoa, la 14 April 2015 - 10:20 PM, a spus:
Exista rezistente peliculare speciale pentru asa ceva, care se autocolantaea direct pe lipo iarna, si cu 2W consumati ti-l tine la 20C cand afara este -10C, evident in compartiment inchis ermetic cu 1cm de spuma peretele.
As zice ca din contra, sus este frig doar daca esti in umbra, in schimb cand te bate soarele cam ai probleme serioase cu evacuarea caldurii, nu uitati ca s-au facut si la noi experimente din astea cu baloane meteo, si nu de frig au avut probleme cu echipamentul, electronica isi face cald singura daca e inchis ermetic ;)
"Dacă e închis ermetic." Corect. Spun şi eu ca Spartanii ? "Dacă !" :rolleyes:
Mulţumesc. Nu ştiam de rezistenţele peliculare.
Ermetizarea pune mari probleme de structură. Ştiam de problemele de la înălţime cu evacuarea căldurii, dar e vorba de incinte presurizate. Presurizarea, la înălţimea respectivă îmi ridică multe probleme. Din cauza asta am renunţat la a presuriza în schimbul realizării unui "costum strâns" pentru acumulatori.
#65
Postat 14 April 2015 - 11:18 PM
bitex, la 14 April 2015 - 10:26 PM, a spus:
Sincer, nu stiu nimic despre zborul planat la inaltime mare. Adica despre eficienta lui. Ori cobori unde te ajuta motorizarea, ori urci unde nu mai conteaza. Dar sa stai la mijloc si sa speri la o planare controlata, as zice ca e exagerat. Pe de alta parte, daca vrei sa planezi ca sa faci ceva, inseamna ca trebuie sa planezi undeva anume si nu te prea ajuta vremea (nici vremurile). E greu sa spui ca mentii un planor intr-o anumita zona cand poate acolo totul cade sau este deplasat lateral cu poate 100 km/ora. Sa zbori in "bataia vantului" doar de dragul de a sta in aer, nu cred ca e tocmai scopul propus. Cum ziceam, nu stiu detalii si nu insist.
Ti-as propune o solutie de compromis, cam asa cum incerci si tu sa faci, doar ca la "standarde" ceva mai inalte. Construieste un planor de orice fel si mentine-l in zbor la inaltime mica (sau cat doresti tu sa fie), cu orice fel de electronica pe el, deasupra unei anumite zone, o zi intreaga. Adica 24 ore, sa prinzi si noapte... Abia apoi descoperi problemele reale. Daca le rezolvi, o sa treci usor la 7 zile si 7 nopti...
Vorbim.
PS. Sau mentine in zbor orice planor doresti, toata noaptea, oriunde crezi ca e mai potrivit si apoi as zice sa vorbim despre altceva...
Vi s-a pus "pata" pe planor şi planare. E motoplanor şi asta presupune că va folosi şi motoarele din când în când pentru menţinerea altitudinii.
Planoare am construit destule. Dacă nu am postat pe RHC înseamnă că nu am construit ?
Mă gândesc să aplic metoda sugerată. Să-l zbor la înălţime mică 24 de ore, în atmosferă mai densă. Ar fi o idee. Cu ce m-ar ajuta ?
Sau îl zbor la înălţimea care o doresc (pe la 15.000 m :rolleyes: ) şi am şi noaptea mai scurtă.
#66
Postat 15 April 2015 - 02:24 AM
Vreau doar sa va arat o realizare frumoasa si o fotografie care mi-a ramas in minte.
http://www.ctie.mona...ltrec_2004.html
Multa, multa bafta.
Fisiere atasate
-
fai_091103_154-5414_350.jpg (138.18K)
Number of downloads: 64
#67
Postat 15 April 2015 - 07:57 AM
ViP_Eol, la 14 April 2015 - 11:18 PM, a spus:
Planoare am construit destule. Dacă nu am postat pe RHC înseamnă că nu am construit ?
Mă gândesc să aplic metoda sugerată. Să-l zbor la înălţime mică 24 de ore, în atmosferă mai densă. Ar fi o idee. Cu ce m-ar ajuta ?
Sau îl zbor la înălţimea care o doresc (pe la 15.000 m :rolleyes: ) şi am şi noaptea mai scurtă.
Departe de mine gandul asta, cu petele pe planoare. Astea imi plac cel mai mult. Si n-a zis nimeni ca n-ai construit. Crezi ca eu am postat ceva de planoare? Cand le faceam nici nu aveam internet. Poate as mai gasi vreo poza alb-negru pe undeva...
Ziceam de inaltime mica si zbor de noapte din mai multe motive. Intai ca n-ai nevoie de echipament sofisticat si scump, sa bata mult. Apoi ca impunand o inaltime mica sau o zona in care sa tii modelul, ajungi la problema controlului in conditii nu tocmai optime. O sa fii nevoit sa cauti curenti daca mai gasesti sau sa folosesti motorizarea. Ca e mai greu sa-l zbori in cerc deasupra ta decat sa-l lasi sa urmareasca o eventuala termica sau sa foloseasca liber curentii de aer. Pe de alta parte este mai simplu de urmarit si daca ai noroc de putin vant, chiar il mentii in aer. Doar sa fie luminat sa-l vezi si sa poti rezista cu ochii pe el toata noaptea.
N-am idee cum o sa fie "pilotul electronic" sa poata controla tot ce ai pe model, sa-l tina sus. Teoria e frumoasa, dar ma depaseste cand e vorba de 3D, in mediu necunoscut. Eu abia daca ma descurc cu cate un robotel, sa-l fac sa mearga controlat printr-o camera cunoscuta...
Cum ziceam mai devreme, problema ma depaseste. O sa incerc sa nu te deranjez prea mult.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#68
Postat 17 April 2015 - 10:06 AM
dan_mitea, la 15 April 2015 - 02:24 AM, a spus:
Vreau doar sa va arat o realizare frumoasa si o fotografie care mi-a ramas in minte.
http://www.ctie.mona...ltrec_2004.html
Multa, multa bafta.
Frumoasă "realizarea", dar cam botoasă. :rolleyes:
Glumeam.
Nu ştiam de recorduri FAI. Bravo lui. Oare cât pot urca cu "Xtreme" dacă în 12 secunde ajunge la 200 m ? Acumulatorul ţine aproximativ 70 secunde în regim maximal. Hm. Aproape 1200 m. Partea proastă că nu mai e loc de alte aparate pe el. :rolleyes:
Zboruri multe şi plăcute !
#69
Postat 17 April 2015 - 10:15 AM
bitex, la 15 April 2015 - 07:57 AM, a spus:
Ziceam de inaltime mica si zbor de noapte din mai multe motive. Intai ca n-ai nevoie de echipament sofisticat si scump, sa bata mult. Apoi ca impunand o inaltime mica sau o zona in care sa tii modelul, ajungi la problema controlului in conditii nu tocmai optime. O sa fii nevoit sa cauti curenti daca mai gasesti sau sa folosesti motorizarea. Ca e mai greu sa-l zbori in cerc deasupra ta decat sa-l lasi sa urmareasca o eventuala termica sau sa foloseasca liber curentii de aer. Pe de alta parte este mai simplu de urmarit si daca ai noroc de putin vant, chiar il mentii in aer. Doar sa fie luminat sa-l vezi si sa poti rezista cu ochii pe el toata noaptea.
N-am idee cum o sa fie "pilotul electronic" sa poata controla tot ce ai pe model, sa-l tina sus. Teoria e frumoasa, dar ma depaseste cand e vorba de 3D, in mediu necunoscut. Eu abia daca ma descurc cu cate un robotel, sa-l fac sa mearga controlat printr-o camera cunoscuta...
Cum ziceam mai devreme, problema ma depaseste. O sa incerc sa nu te deranjez prea mult.
Spor la treaba!
Este electronică disponibilă şi relativ accesibilă care este capabilă să ţină un model în aer după parametri programaţi, fără intervenţie. Şi-a luat un coleg de club, un quad şi tocmai mi s-a pus pata să văd ce poate face programul respectiv. Am văzut ce setări şi cum se setează. În programul de pe laptop, cel cu încărcarea parametrilor de zbor, am văzut că instalaţia se poate pune pe mai multe tipuri de platformă.
Anul trecut, la o întâlnire F3A, a venit un coleg din Bucureşti, cu o aripă pe care a setat-o de a patrulat cam 30 de minute deasupra noastră, iar un alt coleg de la Iaşi, cu un quad şi l-a programat la fel şi a luat şi imagini din desfăşurarea competiţiei.
Nu aveam de gând să stau pe câmp noaptea (să pilotez), dar ... posibil să fac şi asta. Chiar aveam de gând să fac un fel de tabără cu copiii, în vacanţă, cu corturile, să stăm 3 zile pe câmp. Montez led-uri pe model şi-l văd şi pe întuneric. Rămâne de văzut dacă ledurile de diferite culori mă vor ajuta să pilotez manual un model, pe întuneric.
#70
Postat 17 April 2015 - 10:30 AM
Telefon: 0721 385365
#71
Postat 08 July 2015 - 07:16 AM
http://diydrones.com...olar-uas-record
#72
Postat 09 July 2015 - 10:36 AM
renatoa, la 08 July 2015 - 07:16 AM, a spus:
http://diydrones.com...olar-uas-record
:rolleyes:
Nu scrie nimic de înălţimea la care s-a zburat. Oricum, la înălţimi mari ai mai mult timp energie solară.
#73
Postat 09 July 2015 - 11:25 AM
#74
Postat 13 July 2015 - 09:51 PM
Fisiere atasate
-
11751939_1027328290619077_7223558903717814268_n.jpg (83.47K)
Number of downloads: 40 -
11742878_1027327673952472_6911034432047992803_n.jpg (77.66K)
Number of downloads: 41
#76
Postat 14 July 2015 - 11:48 PM
renatoa, la 09 July 2015 - 11:25 AM, a spus:
Ete fleoşc. :rolleyes: Sunt sătul de internet, PC şi alte alea. Caută bunica. :rofl:
Caută Cosmin şi-mi dă el link-ul.