nicolas, la 05 April 2015 - 11:38 AM, a spus:
Normal ca doar citatul tau se vede, pentru ca numai tu ti-ai spart vreo doi paleti de caramizi in piept aici pe forum.L-ai facut praf pe Bogdan, in topicul lui, de nici nu a mai postat omul nimic si dupa aceea vii si ne prezinti un produs al flatulatiei tale,jenant.
Ziceai ceva de orgolii....??? Eu cred ca e vorba mai mult despre caracter ...ce zici?
Considera postarea mea ca o continuare a postului lui SORIN CAIUS.
P.S.Fiecare pasare pe limba ei piere.
După felul în care scrieţi se vede clar că este un atac personal, aşa că nu vă mai ascundeţi în spatele "apărătorului" lui Bogdan. Încercaţi să fiţi original fără să preluaţi ideea de "flatulaţie".
Cărămizi ? Nu practic zidăria. Să revenim la argumente, adică cele care cam lipsesc din scrierea dumneavoastră.
Pe Bogdan nu l-am criticat. Dacă a luat-o în acest sens îmi pare rău, dar nu cred că un om major şi vaccinat se sperie, sau se simte făcut praf când i se sugerează anumite aspecte de construcţie. Dacă tot v-aţi erijat în purtătorul lui de sentimente, sau cuvânt, ar fi trebuit să-l sfătuiţi şi poate dirijat în construcţia pe care vrea s-o facă.
O machetă presupune foarte multă muncă, mai ales dacă vrei să şi zboare, iar el şi-a ales un proiect frumos, dar dificil din mai multe puncte de vedere.
Argumente : Balsa este un material (lemn) uşor potrivit pentru construcţiile aeromodelistice, dar are şi mari neajunsuri. Masa mică vine din densitate mică ceea ce atrage faptul că este un prost disipator de sarcină. Asta înseamnă că orice şoc mai mare de 200 gr/cm
2 la o placă de balsa de 3mm grosime, aplicat sub un unghi aflat între 30
0 şi 90
0 pe direcţia fibrei, va duce la rupturi. Balsa are elasticitate proastă şi se manifestă doar pe lungimea fibrei şi doar dacă distanţa dintre punctele de aplicare a sarcinii este mare.
După câte se vede în pozele puse de el, modelul este destul de mare. La un model de acea mărime, mai ales la un Boeing 747, sarcinile pe fuselaj sunt considerabile luând în calcul următoarele aspecte : are nevoie de 4 motoare care vor solicita aripa şi zona de încastrare în fuselaj; trenul de aterizare are multe roţi şi indiferent dacă îl face escamotabil, sau nu, solicitarea pe aripă şi fuselaj va fi din nou considerabilă; se impune găsirea de soluţii pentru structura de rezistenţă şi rigidizare, luând în considerare şi aspectul legat de profilul aripii. Dacă a ales să respecte profilul avionului original, viteza de evoluţie va fi considerabilă de la decolare şi până la aterizare, lucru care presupune folosirea unor motoare mai puternice, deci sarcini induse considerabil mai mari. Viteza mai mare are şi dezavantajul că trebuie să modifice profundorul. Dacă face profundorul la scară după original, efectul la viteze mai mici va fi destul de mic, fapt care e rezolvat la avionul mare printr-o bracare suplimentară a întregului ampenaj orizontal.
Trenul de aterizare original mai pune o problemă pentru un aeromodel. O machetă iese destul de grea, roţile sunt mici în comparaţie cu covorul de iarbă, caz în care rezistenţa la înaintare generată de tren va fi imensă. Modelul nu va putea fi zburat decât de pe asfalt.
Nu mai are sens să pun alte argumente. Se poate citi subiectul deschis de un om care ştie ce face în privinţa asta, domnul "DAC".
P.S. Viteza de evoluţie va fi mare chiar dacă foloseşte flapsuri şi voleţii de BA.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 10 April 2015 - 11:36 AM