Bicicleta electrica
#32
Postat 19 March 2015 - 04:40 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#33
Postat 19 March 2015 - 05:29 PM
#34
Postat 19 March 2015 - 09:04 PM
Ciprian97, la 19 March 2015 - 05:29 PM, a spus:
Acumulatorii din modelism sunt conceputi pentru un numar relativ mic de cicluri incarcare/descarcare si in acelasi timp nu pot fi mentinuti mult timp incarcati la capacitate maxima fara riscul de a se umfla si a-si reduce capacitatea. In cazul bicicletei nu poti sta sa astepti incarcarea lor pana pleci cu ea. In functie de aplicatie, tehnologia de fabricatie a acumulatorilor este putin diferita.Tot cu referire la kit, acel PWM specializat face si functia de recuperare a energiei in regim de franare recuperativa si este proiectat pentru timingul motorului din butucul rotii, ceea ce nu fac si regulatoarele noastre obisnuite. Deci nu ai un randament foarte bun cu aceste adaptari pe care doresti sa le faci in lipsa optimizarii consumului. Poti sa faci bicicleta functionala dar nu si performanta. In general masinile electrice (motoarele electrice) sunt reversibile, putand lucra fie ca motor, fie ca generator, dupa caz. Si un motor brushless va lucra ca generator sincron trifazat daca este actionat mecanic si i se conecteaza o sarcina electrica la bobine. Controllerul din regulatorul specializat sesizeaza regimul de franare recuperativa si deschide alternativ si sincronizat puntea trifazica de tranzistori MOSFET pentru a dirija curentul generat spre acumulator in sensul dorit. Un regulator obisnuit de-al nostru nu are incorporata aceasta functie. Genul acesta de sisteme de actionare este inventat de multi ani, la inceputuri se foloseau ignitroni cu mercur, apoi tiristori si triace, iar de la aparitia tranzistorilor MOSFET de curenti si tensiuni mari, acestia au preluat rolul comutatoarelor electronice din asfel de scheme, ajutate si de evolutia tehnicii digitale si de aparitia microcontrollerelor care au inlocuit schemele extrem de stufoase anterioare care aveau acelasi rol.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#35
Postat 23 March 2015 - 07:32 PM
Sa incepem cu inceputul...conectorii care ies din motor sunt astia:
http://s1.postimg.org/5zxfkrt0v/DSC_0146_2.jpg
Ati fi tentati sa spuneti ca cei 3 din dreapta sus sunt cele 3 fire de faza ale motorului...insa pe interior sunt 2 fire negru-rosu groase si unul galben subtirel.Restul firelor sunt iarasi subtiri.Ma bate gandul ca are controller integrat in el,si eu trebuie doar sa ghicesc ce impulsuri vrea.
#36
Postat 23 March 2015 - 07:41 PM
The TDCM configuration on the Stromer ST1 is an exclusive design for Stromer. The heart of the system is a direct drive, brushless motor featuring a nominal wattage of 500 watts and a peak torque of 40Nm. The TDCM motor is a large motor that while heavier than other motors such as Bionx, benefits from less sensitivity to heat buildup when climbing or regenerating.
Like the Dapu motor used on BH Easy Motion bikes, the TDCM drive does not have a torque sensor built into it. Stromer uses a TMM4 torque sensor built into the rear dropout. Unlike the Dapu motor however, the Ultra Motor hub does have a specially configured controller built into the hub. The benefit of an integrated controller is easy troubleshooting, while the drawback is inability to service a bad controller as well as a lower heat tolerance for the motor as a whole. The good news is that after many years of development, the TDCM hub is extremely reliable - we can attest to that!
Eheee..adica dracu asta de motor are esc integrat in el.Teoria asta e sustinuta si de descoperirea mea a doar 2 fire de putere,rosu si negru,implicit +/-.Asta-i bine si rau. E bine ca macar o sa mearga rotund si frumos doar ca acuma chiar nu am habar incotro sa o iau. Habar nu am ce semnificatie au firele ce ies din controller(esc) si nici ce semnale asteapta ca sa functioneze.
Daca vrea cineva sa mai cerceteze, pe roata scrie TDCM POWER 48 500W 36V
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 23 March 2015 - 07:45 PM
#40
Postat 03 April 2015 - 02:28 PM
#41
Postat 03 April 2015 - 02:57 PM
Ceea ce poti lua de la chinez dedicat pentru bicicleta e deja cea mai ieftina solutie. Daca motorul din hub e sensorless probabil poti folosi si esc de RC, insa tot sistemul e proiectat sa mearga la voltaj mai mare pentru ca puterea necesara e in general mai mare decat la RC. Maximizand voltajul iti permite sa folosesti un curent mai mic deci pierderi ohmice mai mici. O masina electrica precum Tesla de exemplu are baterii Li-Ion inseriate pana la 375V in ciuda problemelor de siguranta care apar, totul pentru eficienta.
Revenind, ma indoiesc ca un controller dedicat ar fi mai scump decat unul de RC cu rating asemanator.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 03 April 2015 - 03:00 PM
#42
Postat 03 April 2015 - 03:42 PM
Mai studiem si vedem.
PS: bine ai revenit printre noi pe forum http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 03 April 2015 - 03:42 PM
#43
Postat 03 April 2015 - 04:15 PM
Zen, la 03 April 2015 - 02:57 PM, a spus:
...
Shhh... sa nu auda fraierii de americani, ca sunt in stare sa treaca pe "doi-douazeci" :D :p
#44
Postat 03 April 2015 - 05:23 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 April 2015 - 05:23 PM
#46
Postat 03 April 2015 - 05:38 PM
Ca sa va faceti o idee de cat se consuma, instalatia din casa mea suporta, in total, 300A la 240V.
#47
Postat 04 April 2015 - 10:19 AM
dan_mitea, la 03 April 2015 - 05:38 PM, a spus:
Ca sa va faceti o idee de cat se consuma, instalatia din casa mea suporta, in total, 300A la 240V.
300A? http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/ohmy.gif 72kW? In Romania ce-i peste 6kW sau cam asa se considera industrial si daca vrei acasa iti trebuie o ridicare de putere destul de costisitoare, pe trifazic obligatoriu.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 04 April 2015 - 10:20 AM
#48
Postat 04 April 2015 - 11:09 PM
Distributia este interesanta. Prin fata caselor trece media tensiune. La doua, trei case este un transformator care trimite cele doua tensiuni monofazice de 120V. Insumate ai cei 240V. Daca te uiti in filmele americane, ca si aici este la fel, vezi stalpii din lemn, strambi, de te intrebi daca stalpii tin firele sau firele tin stalpii. Cocotati pe stalpi sunt transformatoarele in forma de butoi de 220l.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 April 2015 - 11:10 PM
#49
Postat 05 April 2015 - 11:38 AM
Zen, la 04 April 2015 - 10:19 AM, a spus:
Cam ai dreptate. Cred totusi ca limita pentru 220V este de 11 kW. Aproape ca n-o spui direct, dar la noi a solicita conditii normale de trai inseamna un lux, si luxul costa. Un simplu boiler "instant" , o centrala electrica pentru incalzire, un fier de calcat si o masina de spalat pornite simulta in apartament depasesc consumul limita pentru 220V. Ca sa nu mai vorbesc de centralele electrice de incalzire, ca mai toate serioase sunt pe trifazat. Ar fi ceva calcule de facut pentru impartirea echilibrata pe cele 3 faze si cu plata de rigoare se poate trece pe trifazat. Ideea este ca se poate solicita curent trifazat si in apartamentul de la bloc, ca "reteaua" exista si este dusa pana acolo. Doar ca totul costa si trebuiesc facute calcule macar de rentabilitate... Oamenii incep sa depaseasca aceasta problema, mai totdeauna se rezolva. Bani sa fie si sa fie cheltuiti eficient!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 April 2015 - 11:39 AM
Telefon: 0721 385365
#50
Postat 14 April 2015 - 01:31 PM
Ingerii zboara pentru ca o iau usor .....