simplex1, la 29 July 2015 - 10:06 PM, a spus:
Multumesc de precizare, nu ajunsesem acolo, dupa cum te-ai lamurit deja ARCA e cunostiinta veche asa ca nu ma mai obosesc sa verific ce mai publica.
Asa cum a zis si Viorel, aceasta platforma "ar putea" zbura. Alura de zbor ar fi ceva la limita angajarii, normal, daca decoleaza cu 54km cand la 45 se angajeaza... de abia ridicandu-se, urcand cu o panta de aproximativ 10 grade.
Viteza maxima este de aprox 100km, te rog sa calculezi singur cat timp ii ia sa ajunga la 18.000m cu o viteza de croaziera de 70-80, urcand pe o panta de 10 grade... hai sa te ajut eu :) sin (10 grade) = 0.17, deci va zbura 105km pe orizontala ca sa ajunga la 18 km altitudine. Cei 105km ar trebui parcursi cam intr-o ora - o ora jumate, pentru ca pe masura ce urca viteza de croaziera de 70-80 se mareste.
Cele de mai sus le-am calculat singur, sa vedem cum se potrivesc cu ce afirma ARCA :) Zic ei acolo ca Rate of climb 3 m/s, deci vor ajunge la 18.000 in 6000 secunde = 1.67 ore ... se pare ca le brodesc :)
Cu ce propulsie, si putere ? O sa calculezi dumneata mai jos, de data asta nu te mai ajut :)
Vitezele publicate la airstrato, Cruise speed* 152 km/h si Maximum speed* 170 km/h au avut grija sa fie date cu *, adica la altitudinea maxima, care ma indoiesc ca o poate atinge :)
Plus ca la nici o platforma din lumea reala viteza maxima nu e asa aproape de cea de croaziera, de regula este cam 2/3.
Fiecare motor ar consuma minim 50A ca sa se desprinda, deci in total 300A, 12s lipo = 44.4V, 13kW consum instant la decolare.
Odata desprins, puterea necesara doar pentru croaziera este substantial mai mica, aproximativ 27W/kg, deci cam la jumatate, un pic peste 6kw.
Cu datele astea ai putea socoti singur cam ce pack-uri i-ar trebui pentru o ora de zbor.
Si ajungem la partea de minciuni... cum ar putea niste celule solare de 2800W sa asigure propulsia a ceva care consuma 6kW ?
Nu mai vorbim de faptul ca cei 2800W sunt scosi din reclame de panouri de ferme solare, care dau 150W/mp in cele mai ideale conditii, soare de vara la amiaza si cu panoul fix perpendicular pe raze... in lumea reala a unei tari de paralela 45, cum suntem noi si mare parte din USA, si pentru celulele unui avion zburand level, deci razele solare atingand panoul sub un unghi de 45 grade, aceasta putere este de ... radical din 2 mai mica, adica 100W/mp cu foarte mare ingaduinta.
Deci de pe o aripa de 19mp, poti spera la 1900W, dar doar zilele astea la amiaza, in rest si mai putin.
Una peste alta, toate datele par scoase dintr-un simulator, si cine a proiectat un avion de la zero, stie cam cum se brodesc in viata reala...
PS: o jumatate de ora pierduta... cu folos ? posteritatea va judeca :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 July 2015 - 08:17 AM
... cu picioarele pe pamant ...