Modelism - RHC Forum: Hai sa facem impreuna un planor ... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Hai sa facem impreuna un planor ... ... redivivus ...take two ...ver 2.0 ....

#1 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 04 March 2015 - 03:49 AM

Primul topic a fos inchis ... nu discut acum motivele ... sa zicem ca nu a fost prea constructiv. Ne-am dat cu parerea, am zis ce asteptariavem.. si s-a cam "fasait". Boala romaneasca, "incremenirea in proiect". Pacat ca s-a terminat asa, ca era un topic interesant (cel putin pentru mine). Si merita continuat.
Sper sa nu fiu singur si sa continuam impreuna lucrul la planor.
Nu am pretentia (sunt doar un incepator entuziast) sa proiectez un planor de top. Pot sa ajut pe ici pe colo, dar sunt sigur ca impreuna avem cunostintele si indeminarea necesare ca sa iasa treaba. Chiar daca sunt incepator in modelism, am 20+ de ani in spate de experienta in proiectare asistata de calculator (e drept ca de profil electric...dar asta mi-a permis sa ma acomodez usor cu diverse tipuri de programe de proiectare asistata ...sunt inginer de calculatoare, si am si cativa ani de cercetare si predare la facultate programare/retele/proiectare asistata) plus manager de proiect si IT manager.
Si am ajuns la urmatoarele concluzii:
1. Trebuie stabilita echipa, inventariat "competentele" si stabilit managerul de proiect. Competente necesare si roluri (o persoana poate avea mai multe roluri):
a. managerul de proiect -"seful"
b. "arhitectul" sau "proiectantul" => cunostinte necesare de XFoil / XFLR5
c. "pregatirea productiei" - cel ce pregateste partea de executie - cunostinte necesare de CAD
d. "omul cu compozitele"
e. "builder-ul"
f. "zburatorul"
2. Trebuie stabilit obiectul proiectului. Aici e mai greu, ca unii au asteptari diferite de la planor. Daca nu esti in echipa si nu contribui... nu cred ca e o idee buna sa astepti sa iti faca altcineva munca.
Din discutiile anterioare au iesit cateva idei pe care putem sa le consideram ca o baza de pornire:
- ne intereseaza un planor de 2-3 m (cu precizarea ca punctul maxim de interes a fost pentru 2.5 m ..din considerente practice)
- tehnologie destul de moderna: fuselaj din compozit, D-box de tesatura de carbon sau carbon-kevlar, nervuri de balsa cu carbon strip, lonjeron cu fibra de carbon, bord de fuga cu platbanda de carbon)
- sa poate fi utilizat si ca planor pur, si cu motorizare electrica; la partea de planor pur interesul a fost mai mult pentru hand-launch sau hi-start si mai putin pentru troliu
- sa poata fi demontat usor
- foloseasca un profil modern (AG35..MH32 ..mai putin s4083 sau altele).
Chiar daca topicul vechi a fost inchis proiectul a continuat mai in underground...prin discutii personale. Eu m-am implicat mai mult in partea 1c ... si ar cam fi timpul sa va arat rezultatele.
In fotografia atasata aveti un short kit proaspat scos de sub laser. Numele de cod e X2A20C ... nu radeti ca e cu schepsis .. si exista o explicatie:
- "X" : e un kit de planor de uz general (adica poate fi folosit pentru ambele solutii constructive: cu coasta nesectionata + shear web sau lonjeron nesectionat + nervura sectionata). Ca idee, daca voi scoate un short kit specific pentru fiecare solutie constructiva trebuie sa gasesc un prefix ajutator pentru fiecare. Sugestii?
- "2" : clasa 2-3 m (adica piesele din kit pot fi folosite pentru construit planoare intre 2 si 3 m anvergura)
- "A": profil AG (AG35 in cazul de fata)
-"20": coarda segmentului central (sau coarda maxima) e de 20 cm
- "C": D-box din compozit (tesatura de carbon sau carbon-kevlar).
Acum ca v-am explicat...daca va zic X3M25B ... va prindeti ca e un kit general de planor 3m+ cu coarda 25 profil MH32 si placat cu balsa ?
O explicatie simpla e ca acest kit se doreste a fi un fel de Lego pentru construit cam ORICE planor de 2-3 m cu profil AG35. Hai sa va explic cum am ajuns la solutia asta.
Din ce am gasit pe piata ("piata" fiind croatii de la CLM-Pro) D-box-urile de compozit sunt limitate la lungime de 95 cm si latime de 5 cm. O alta limitare (personala de data asta) a fost de coarda maxim 20 cm (am vreo 9 back-pack-uri de glidere de la HK.. si sunt superbe dar au marele dezavantaj ca la o coarda de 21 cm te chinui sa bagi aripa in ea.. iar la 22 cm poti sa renunti deja). Iar "target"- ul de proiectare a fost un planor de 2.5 m ... dar cu obiectiv secundar un domeniu de 2-3 m (prin scalarea undirectionala ...marirea anvergurii aripii).
Ce avem in setul "Lego": 4 placi de balsa 2x100x500 mm ce contin:
- 20 nervuri profil AG35 de 20 cm (primele 2 placi de sus, partea stanga pe 30 cm)
- 2 seturi de cate 20 de nervuri AG35 descrescator de la 20 cm la 10.5 cm (un set e pe placile de sus in partea dreapta, al doilea e pe placa trei in partea dreapta)
- 4 seturi de capace de servo (placa 3 in stanga)
- 2 seturi de ampenaje (orizontal cel cu gauri si vertical cel cu linii, plus elemente de rezistenta) ...un set este de rezerva
Cum au fost realizate nervurile:
- am obtinut cu un mic program specializat din fisierul ag35.dat un desen AG35.dxf
- nervura a fost scalata pentru 20 cm, si am facut ceva modificari cosmetice si functionale (degajare pentru D-box de carbon de 5 cm, gravare cu 3 linii vertical zona lonjeronului, taiere cu 2 linii orizontale zona platbandei de carbon de la lonjeron, decupare fanta de tras cablu servo, gravare zona de flaps).
- template-ul de nervura a fost scalat descrescator (cu factori 0.975 ... 0.95 ...0.925 ..0.9 ... samd) pentru a obtine setul de nervuri descrescatoare (din 0.5 in 0.5 cm)
- nervurile rezultate au fost amplasate pe placa manual pentru optimizare (nu pentru economie de material, dar ideea e sa fie un set cat mai mare de nervuri).
Nervurile din segmentul central au toate facuta degajare pentru tragerea firelor de servo, nervurile din seturile laterale au doar primele 10. Zona de flapsuri sau eleroane: au fost doar gravate (practic poti sa iti faci planor fara suprafete de control, doar cu eleroane, doar cu flapsuri, sau eleroane+flapsuri).
Cum se pot obtine planoare de diverse dimensiuni? Simplu: prin 2 metode:
a. fie pastrezi fixa distanta intre nervuri (sa zicem 4...sau 5 cm) si folosesti doar o parte din nervurile din kit
b. fie folosesti toate nervurile din kit.. si jonglezi cu distanta intre nervuri.
Practic cred ca se vor aplica ambele metode. Sa luam cateva example:
1. ce se poate obtine cu nervurile din kit daca folosim distanta intre nervuri de 5 cm: un segment central de 95 cm (suna cunoscut?) si doua segmente laterale de 95 cm (avem tot 20 de nervuri...deci 19 intervale) .. total 285 cm. Daca se folosesc shear web-uri de exact 5 cm se adauga grosimea nervurilor de 60x2mm=12 cm, plus niste varfuri profilate si obtinem planorul de 3 m.
2. ce se poate obtine cu shear web de 4 cm: 19 intervale x 3 segmente x 4 cm + 12 cm = 240 cm.
3. Vreau un planor cu segmentul central de 80 cm si segmentele laterale de 60 cm. Aici treaba e mai flexibila, poti sa bagi si alte variabile (de exemplu distanta intre nervuri de 5 cm). Segmentul central ar avea 16 intervale, ar trebui 17 nervuri, practic putem folosi nervura 18 pentru dublarea nervurii centrale si nervurilor 19 si 20 pentru dublarea nervurilor de capete). Sa zicem ca mai bag si o alta constrangere: vreau ca nervura finala sa fie de 12 cm. Atunci folosim doar 17 nervuri , rezulta o distanta intre nervuri de 60/16=3.75 cm...daca ni se pare ca e prea mica distanta montam nervurile din doua in doua si marim distanta la 7.5 cm.
Cam asta e. Sugestii? Critica constructiva? Ma intereseaza in primul rand:
- sunteti interesati de asa ceva?
- merita facute kiturile pentru solutii constructive specifice ...sau kitul asta general (cu taiat liniile orizontale pentru platbanda de carbon si gravat zona de lonjeron) e destul de bun?
- vreti kituri mai mari de 3 m?
- vreti coarda mai mare de 20 cm?
- vreti si alte profile (MH32, S4083)?
- vreti si kit pentru constructie clasica (D-box facut cu balsa de 1 mm ... in cazul asta trebuie sa modific adancimea pentru placare si sa mut lonjeronul in zona de maxima inaltime a profilului...).
Sper ca nu v-am plictisit prea tare. Recunosc faptul ca textul e prea lung ... si pe unii sigur v-am pierdut pe parcurs. Dar sper ca cel putin unora v-am trezit interesul.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ender67: 04 March 2015 - 03:53 AM

0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 March 2015 - 09:46 AM

Vezi postareaender67, la 04 March 2015 - 03:49 AM, a spus:

Primul topic a fos inchis ... nu discut acum motivele ... sa zicem ca nu a fost prea constructiv. Ne-am dat cu parerea, am zis ce asteptariavem.. si s-a cam "fasait". Boala romaneasca, "incremenirea in proiect". Pacat ca s-a terminat asa, ca era un topic interesant (cel putin pentru mine). Si merita continuat.
...
Sper ca nu v-am plictisit prea tare. Recunosc faptul ca textul e prea lung ... si pe unii sigur v-am pierdut pe parcurs. Dar sper ca cel putin unora v-am trezit interesul.


N-ai inceput bine... :) nu stiu cati au stata sa citeasca toata povestea asta intr-un singur post.
Sparta in posturi mici usor de digerat, fiecare pe cate o problema, mai avea vreo sansa. Si se puteau da reply-uri punctuale numai la unul sau altul.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 March 2015 - 09:47 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 04 March 2015 - 10:03 AM

Pana una alta, e primul pas concret in directia fabricarii loco a unui planor de top.
Sigur ca vor fi cereri de alte profile, alte dimensiuni si alte structuri, dar un sef de proiect ar putea sa hotarasca ce e mai bine pentru toti :)
Asa ca sa vina seful :drinks:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#4 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 04 March 2015 - 12:33 PM

OK, mai pe scurt si mai concret:
- poate fi utilizat asa ceva la proiectele pe care le aveti in plan? kitul asta a fost facut deocamdata pentru nevoile mele (sa pot sa fac un planor nou fara sa ma apuc sa iau de fiecare data de la zero)
- e ceva in plus? e ceva in minus?
- cum vedeti zona de imbinare lonjeron - nervura?
- care ar trebui sa fie dimensiunea sectiunii lonjeronului si ce platbanda de carbon ati folosi pentru planoare de 2 si de 3 m (sa nu ma trimiteti la Allegro si Bubble Dancer ca datele problemei sunt diferite, nu dimensionam pentru troliu si in plus avem si D-box-ul de compozit care da o rigiditate suplimentara). E absolut necesar matisarea cu kevlar?
Aveti atasate ceva foto cu detalii...si planul de constructie al stabilizatorilor. Daca va uitati cu atentie o nervura la stabilizatorul orizontal nu are gaura circulara ci este alungita ....este nervura din capat care se monteaza sub unghi...

Fisiere atasate


0

#5 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2015 - 07:56 PM

Vezi postareaender67, la 04 March 2015 - 03:49 AM, a spus:

sper ca cel putin unora v-am trezit interesul.

Felicitari pentru postare si pentru initiativa de a readuce in atentie aceasta idee.
0

#6 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 04 March 2015 - 09:24 PM

Stabilizatorul orizontal (nefinisat ... mai e ceva de munca la el).
Greutatea asa cum e acum e 7-8 g, suprafata e cam 3.2 dmp, ar trebui sa intre cam 4 gr de folie (in cazul cel mai defavorabil, de 65 g/mp).
Anvergura asa cum e facut acum (pentru un model cam de 2 m) e de 42 de cm.
Greutatea si anvergura sunt similare celui de la Allegro (12g si cam aceeasi anvergura ...dar cel de la Allegro e din balsa).
Materiale folosite (in afara de cele din short kit): 375 mm teava carbon diametru 3 mm, 75 cm platbanda carbon, ceva peste 2 m de carbon strip, bagheta balsa 5x5 mm.
Platbanda de carbon e folosita la BF (42 de cm) si restul a fost impartita in doua si folosita la ranforsarea BA.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ender67: 04 March 2015 - 09:27 PM

0

#7 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 04 March 2015 - 10:00 PM

Mi se pare mie sau nervurile acelea sunt montate asimetric ??😊
0

#8 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 04 March 2015 - 10:16 PM

Vezi postareafly, la 04 March 2015 - 10:00 PM, a spus:

Mi se pare mie sau nervurile acelea sunt montate asimetric ??😊

Ai ochi bun: la una din nervurile centrale am cam dat-o in bara (mi-a sunat telefonul, si eram cu degetele pline de CA in plin proces de pozitionare).
Rezultatul: intr-o parte distanta intre nervura centrala si a treia nervura e 63 mm, in cealalta parte e 65 de mm.
Am lucrat si pe jumatate de plan si cam pe NV: cand am selectat piesele in QCAD ca sa le tiparesc pe un A4 nu s-a selectat si tubul de carbon (era desenat dintr-o bucata si nu era in totalitate in zona desenata).
Asta sa fie singura problema, ca nu e perfect simetric :).
Invatatura de minte pentru celelalte (ca mai trebuie sa fac inca 2 bucati..poate le fac de lungimi diferite sa verific daca se poate scala pentru dimensiuni diferite).

Ca tot veni vorba: cine se ofera pentru partea de compozite (pod / boom / D-box / strips / V-mount)? Nu pentru mine, ca mi-am adus destule de la croati .. ci pentru alti doritori.



0

#9 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 02 April 2015 - 03:50 PM

Am vrut sa nu ma ating de kit pina nu termin cel putin unul din planoarele aflate in lucru (Trotter & ROokie). Dar dupa cateva ore de truda la infoliere pentru Trotter nu m-am putut abtine si am zis aseara sa ma "destind" cu segmentul central de la planoarele de 2m +.
Saptamanile trecute taiasem doua kit-uri pentru prototipuri si am vrut sa vad ce probleme de montaj sunt ca sa pot face modificari in fisierele de taiere laser in caz de nevoie.
Unul dintre kit-uri intentionam sa il fac cu "nervuri nesectionate+shear web" , al doilea cu "lonjeron plin+nervuri sectionate".
Ce a iesit dupa 1-2 ore de lucru se poate vedea in imagini. Cateva detalii si impresii:
- poate fi o parere subiectiva, dar in tehnologia asta se lucreaza mult mai usor decat la Trotter & Rookie. La Trotter nervurile erau S4083 de balsa 1.5mm, aici sunt AG 35 de balsa 2 mm.
- lonjeronul e format din 2 buc platbanda 4x1 mm (doua sus, doua jos, deci 4 in total.... stiu, e overkill, dar facem un segment central si bun, solid...nu conteaza cateva grame inplus), iar intre ele bucati de bagheta de balsa de 5x8 si 5x5 mm (asta am avut la indemana si a mers la marele fix).
- ceea ce vedeti a fost asamblat FARA PLAN : lipit cu scoci platbanda pe planseta de lucru, lipit cu atentie cele doua bucati de bagheta, lipt nervura cu atentie (folosind un burete de slefuire ca un echer 3D ... l-am verificat inainte sa fie drept)... si montat in continuare spre capete..
- in capete am montat un "sandwich" de carbon in care pe pozitia de sus e un profil patrat cu gaura rotunda de 10x10mm; pentru imbinare pe segmentul urmator va fi in prelungire acelasi tip de profil dar montat in unghi pentru asigurarea unghiului diedru
- bucatile de bagheta le-am taiat la dimensiunea de 48 mm (vreau ca distanta intre nervuri sa fie 50 mm, nervura e de balsa 2 mm) cu exceptia zonei centrale unde e de 38 mm (acolo va fi montat servo ptr flapsuri si elementele de montare)
- tot in zona centrala vor fi dublate nervurile cu nervuri de balsa 3 mm
- in capete iar va fi aceeasi combinatie balsa 2 mm + 3 mm
- lipirea cu CA lichid (in zonele carbon balsa dar si la balsa-balsa) iar la final o "dunga" de aracet intre nervura si shear web
- sandwich-urile de carbon vor fi matisate cu roving de carbon (stiu ca e mai bun kevlar-ul, dar asta am "pe stoc") si apoi dat un strat "consistent" de epoxi
- inca nu m-am hotarat daca D-box-ul va fi cu tesatura de carbon sau kevlar-carbon...dar la nevoie poate fi facut si cu balsa de 1 mm (in cazul asta cred ca as face un kit modificat, kit-ul asta e pentru D-box de latime 5 mm la o coarda de 20-21 cm, pentru balsa as muta lonjeronul mai in spate in zona de grosime maxima).
Astept sugestii si critici constructive.

Fisiere atasate


0

#10 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 02 April 2015 - 06:54 PM

Critica constructiva: :)
- P.M. cu adresa si iti trimit niste roving de dacron din care se fac corzile de arc sa folosesti la matisare

Sugestie: B)
- din cate inteleg centralul are cam 1m si urechile for fi de 60-80cm. La 80cm as lungi patratul de carbon pentru imbinare inca o nervura :pardon:

Spor la construit si hai odata cu Trotterul pe cer :drinks:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#11 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 April 2015 - 07:45 PM

Pana sa faci altceva aliniaza nervurile alea , parca a batut vantul.

Fa un desen prinde-l pe o placa dreapta si fixeaza cu ace piesele sa iasa si paralele intre si perpendiculare pe plan si pe lonjeron.Poate e si torsionata.

Asa se monteaza aripile nu lipite cu scoci si alte prostii.

Ciao Sorin
0

#12 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 02 April 2015 - 11:44 PM

Din pacate nu am o placa pe care sa pot prinde piesele cu ace (planseta mea e un raft de 120x20cm de PAL hidrofugat placat cu folie de laminare hartie ... asta in loc de tipla pemtru evitarea lipiturilor de CA si aracet).
Iar cu tiparirea si lipirea planurilor de 1 m e mai greu ...pur si simplu mi-a fost lene aseara sa tiparesc planuri (principalul motiv fiind ca inca nu facusem un plan detaliat al segmentului central cu dimensiuni foarte exacte, aveam totul in cap.... si daca ma apucam sa il fac si sa il tiparesc pe bucati si sa il lipesc dura mai mult decat asamblarea).
Daca ma uit cu atentie exista doua nervuri care au coada decalata cu maxim 1 mm, maine pe lumina pun o picatura de debonder acolo si daca o sa pot repara OK ... daca nu sincer nu ma deranjeaza nici macar estetic.
Torsionata nu e, nu am precizat in postare dar am folosit cleme pe parcursul montarii - m-am dotat, am 4 dimensiuni de clesti cleme, cele mai mari si mai puternice nu le folosesc decat la zonele cu carbon si brad ca intra in balsa ca in branza. Clestii cei mai mici i-am folosit pentru pozitionarea cozilor (sa fie lipite de planseta) iar dimensiunile 2 si 3 le-am folosit pentru strangerea in zona lonjeroanelor in faza intermediara (nr 2, cand erau numai plantbanda de carbon inferioara si shear-web de balsa, nu voiam sa intre prea tare in balsa) si la final cand am pus si platbanda superioara (nr 3). Nr 4 cele mai mari si mai puternice le-am folosit la capete la zonele de carbon. Deci torsionarea constructiei nu e vizibila, m-am asigurat ca piesele montate au fost tot timpul strans lipite de planseta.
La distanta asta de sub 1m (si la distanta asta focala pentru macro) obiectivul "sapunierei" da erori de perspectiva (gen obiectiv "fish-eye"), daca ai avea constructia in mina si ai privi-o din toate unghiurile nu ai avea ce sa ii reprosezi in afara de ce am spus, 2 nervuri au cozile decalate cu maxim 1 mm.
Si in alta ordine de idei, kit-ul asta oricum era pentru un prototip "de sacrificiu", voiam doar sa vad ce probleme de montare apar inainte de versiunea finala. Daca nu iesea ceva ca lumea nu aveam de gand sa ii pun D-box de compozit ci sa fac doar incercari destructive de rezistenta ( si isa vad la ce incarcare rezista) .
Sincer imi place cum a iesit si cred ca il iert de ruperea la efort si si-a castigat dreptul la D-box de tesatura de carbon (daca nu erau alea doua nervuri deplasate era bun de carbon-kevlar).
Multumesc pentru criticile constructive, nu e nici o suparare, dimpotriva. Sa nu uitam ca unii fac modelism de 30+ ani, eu sunt un incepator (m-a prins microbul acum un an si jumatate).
0

#13 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 03 April 2015 - 12:02 AM

Vezi postareaTravel Air, la 02 April 2015 - 06:54 PM, a spus:

din cate inteleg centralul are cam 1m si urechile for fi de 60-80cm. La 80cm as lungi patratul de carbon pentru imbinare inca o nervura :pardon:
Spor la construit si hai odata cu Trotterul pe cer :drinks:


Ai calculat bine, segmentul central are 94 de cm (pentru d-box-urile de la croati). Mai am niste bucati de D-box-uri de 70 cm si de 62 cm (cate o pereche) si cele doua kit-uri le voi folosi pentru:
- un Bird of Time de 2.4m (bucatile de 70 cm) - asta e modelul PHoenix in postarile anterioare
- un Pulsar de 2.5 m (bucatile de 62 cm - continuate cu niste segmente fara d-box de compozit de 16 cm) - asta e modelul PHoton in postarile anterioare.
Am modificat fisierele de taiere la laser sa contina si nervurile aditionale pentru BoT (cele mai mari de 20 cm) si am taiat si niste nervuri "de mina".
S-ar putea totusi sa am rabdare sa le tai la laser si sa fac in loc un PHoton de 2.5 m cu segmente laterale simple (exact cum e Pulsarul 2500).
Am retinut ideea cu lungirea tubului de imbinare. Eu cred ca 10 cm de carbon 10x10mm si 10 cm de teava de fibra de sticla de 7.5x5 mm sunt de ajuns (asta la prima vedere). Daca nu vor fi de ajuns modificam la V2.
0

#14 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 April 2015 - 11:03 AM

Mergi la Praktiker si iei o scandura de brad si faci montajul ca lumea.Nu costa o avere.

Sunt mai mult de 2 nervuri neparalele si mai sunt si care nu sunt perpendiculare pe plan.

Metodele de montat sunt inventate de mult si nu mai ai ce inventa, poti face corect sau aiurea din partea mea e egal.

Oricum la aceste planoare se vede foarte urat, prin si pe folie, orice tiganie.

Daca tot te-ai chinuit sa scrii atata documentatie nu e pacat sa nu faci tot ca la carte?


Ciao Sorin
0

#15 Useril este offline   LaserCut 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2015 - 09:01 AM

Nu merge cu scandura de brad, ai nevoie de panel gros. Scandura de brad se deformeaza usor, daca totusi folosesti brad, ai nevoie sa-l fixezi pe o suprafata dreapta, altfel vei vedea ca dupa o zi sau doua nu se mai aseaza perfect, se torsioneaza.
Asa ceva am eu, dar in 3 straturi:

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  panel.jpg (270.16K)
    Number of downloads: 22

Aceasta postare a fost editata de LaserCut: 04 April 2015 - 09:05 AM

0

#16 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 04 April 2015 - 09:19 AM

Daca scandura de brad are inelele anuale perpendiculare pe grosimea scandurii, sa stii ca nu se torsioneaza si daca fibra e paralela.

Am facut multe avioane 1/1 din molid si placaj de mesteacan si am selectionat asa lemnul.

Da panel e mai bine sau ceva lemn de brad stratificat.

Pe la Praktiker sunt scanduri pentru trepte si sunt din multe bucati incleiate si alea sunt ok.

Ciao Sorin
0

#17 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 04 April 2015 - 09:28 AM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 04 April 2015 - 09:19 AM, a spus:


.... Pe la Praktiker sunt scanduri pentru trepte si sunt din multe bucati incleiate si alea sunt ok. ...

Ciao Sorin


Asa e , sunt bucati frezate cu profil de imbinare lipite cu un adeziv special , sunt foarte rigide si se comporta foarte stabil in timp , nu se torsioneaza deloc ,deasemenea sunt destul de " moi " pentru a putea lucra cu ace .... Suprafata e perfect plana si finisata , sunt foarte multumit de ele ca " placa de ansamblare "
0

#18 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 07 April 2015 - 08:44 AM

WIP ... 149 grame. Balamaua este perfect functionala, scartaie putin (la contactul carbon-lemn) dar asta se rezolva (trebuie "unsa"). Cursa in jos este de 80-90 grade.
Ce mai trebuie facut:
- carbon strips pe nervuri
- ceva "triunghiulete" de rigidizare la nervurile de la flapsuri
- sistemul de prindere intre nervurile centrale (o baza din placa de carbon, doua bucati hard-wood gaurite si cu tub de carbon pentru suruburi)
- servo pentru flaps (inca nu m-am hotarat daca 1 buc amplasat central sau 2 bucati amplasate simetric...probabil prima varianta)
- tubul de racord cu celelalte segmente si alte elemente conexe (partea fixa de la BF in extremitati in continuarea flapsurilor); tubul de racrd este tot teava de carbon ca si balamaua flapsurilor si este in prelungirea lui
- infoliere
Estimez greutatea finala a segmentului central pina in 200 grame.
Rog colegii cu planoare facute in tehnologie similara sa cantareasca segmentele centrale si sa posteze rezultatele ... chiar nu am termen de comparatie sa vad daca greutatea e OK sau la urmatoarea varianta trebuie sa fiu mai atent cu greutatea si sa schimb unele materiale.

Fisiere atasate


0

#19 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 April 2015 - 08:58 AM

Panoul central de Pulsar 2m infoliat are 99g... iar urechile au 118g fiecare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#20 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 07 April 2015 - 12:53 PM

Vezi postarearenatoa, la 07 April 2015 - 08:58 AM, a spus:

... iar urechile au 118g fiecare.


.... 118 g impreuna ... :good: !
0

#21 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 07 April 2015 - 01:54 PM

Situatia nu e asa albastra cum pare la prima vedere pentru ca din ce tin eu minte Pulsar 2000 are segmentii 80-40-20 si coarda de 18... deci ar merge un factor de corectie 1.175 pe lungime si 1.234 pe sectiune... deci un 1.45 sau pe acolo. Plus ca nu ai precizat daca e varianta cu flapsuri sau fara.
Singurele elemente la care se poate renunta sunt spuma din D-box si modificat tehnologia balamalei (acum e facuta cu teava de carbon de 4 cu miez de fag de 3 intre 2 sipcute de brad ... rigid si rezistent dar cam "obez" la cantar. Plus ca se mai poate scoate ceva din carbon (lonjeroanele au 4 buc 4x1 mm, la fel BF ... se poat trece la platbanda de 0.5 mm.
Voi ce ati recomanda? Segmentul asta va fi pentru planor cu anvergura 2.5 m.
Scuze pentru eroro, scriu de pe telefon in masina pe autostrada.
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 April 2015 - 01:55 PM

Treci pe dreapta ! :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#23 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 07 April 2015 - 07:11 PM

Nu conduc eu ... si pana la Praga e cale lunga.
0

#24 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 07 April 2015 - 08:26 PM

Da pai nu stiu ce sa zic...
La Club Starul meu, aripa de 2m in constructie clasica are 400grame....
Si zboara de nu e adevarat :)
Pentru un model de test/sacrificiu, daca iese toata aripa la aceasta greutate(400g) o sa fie vis :drinks:

P.S. Atentie la...parasute :D

Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 07 April 2015 - 08:28 PM

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#25 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 23 April 2015 - 09:26 PM

In ultima vreme am fost plecat majoritatea timpului in interes de serviciu ... si in consecinta nu am progresat prea mult cu constructia. Ceva progrese totusi sunt:
- sunt aproape gata cu constructia segmentului central al aripii, mai putin partea de prinder pe fuselaj (din motive de interoperabilitate vreau sa o fac similara sau identica daca se poate cu cea de la Pulsar)
- inca nu m-am hotarat daca vor fi doua servo-uri pentru flaps sau doar unul singur amplasat central (daca imi permite solutia de prindere pe fuselaj)
- dupa ce am pierdut o gramada de timp cu intinsul foliei cu un fier cu talpa ingusta am decis ca e mult mai bine sa lucrezi cu scule dedicate si am cumparat un pistol de aer cald (face minuni la intinsul foliei). Folia pusa deja pina acum a luat-o incetisor spre cosul de gunoi, am hotarat sa reinfoliez aripile si stabilizatoarele
- pentru asamblarea aripilor am cumparat si doua plansee de brad (contratrepte de 2x20x100 cm) ... acum ma distrez trasand un caroiaj din cm in cm care sa imi permita pozitionarea usoara a pieselor
- am dat iama in colectia de freze "pensionate" ale sotiei si mi-am imbogatit colectia de freze profilate pentru dremel ... scopul e sa curat orice urma de CA sau epoxi de pe D-bx sau carbon pentru o infoliere mai usoara
- am inceput sa sortez materialele si sa imperechez baghetele de balsa pentru aripi (de exemplu baghetele de balsa de 5x15x1000 mm cantaresc intre 7 si 33 g ... am o bagheta de brad de 5x15x1000 care are tot 33-34 g :) )
- am facut o noua versiune imbunatatita a kitului pentru taiere la laser (vezi fisierul atasat).
Principalele modificari sunt:
- permite folosirea D-box-urilor de compozit SAU BALSA cu latime intre 4 si 5 cm (intre 20% si 25% din coarda). Lucrez acum la o versiune ce permite d-box pina la 6 cm / 30% din coarda. Practic decuparea laser e facuta pentru 4cm / 20% si gravare pentru 25%/5cm sau 30% /6cm (motivul e ca am vreo 2-3 m de D-Box de compozit de la CLM-pro de calitate superioara din kitul de Element 2m pe care vreau sa il costruiesc cu profil AG).
- am pastrat posibilitatea de a fi folosite fie cu (lonjeroane unibloc + nervuri sectionate) sau (nervuri unibloc+chesoane)
- nervurile au fost amplasate pe doua placi: una pentru segmentul central (30 de nervuri AG35 cu coarda 20cm) si una pentru aripi (2 seturi de cate 20 de nervuri AG35 descrescator de la 20 cm din 0.5 in 0.5 cm). A treia placa (optionala daca se foloseste lojeron unibloc) contine piesele pentru chesoane (un set pentru segmentul central si pentru patru seturi de aripi) si poate fi taiata dupa dorinta in balsa de 2-3-4-5 mm.
- separarea pieselor segmentului central de celelalte nervuri permite o anumita flexibiliate in constructie (de fapt asta si intentionez sa fac eu, un segment central de 95 cm si cu 3-4 seturi de aripi de lungimi diferite)
- suprafetele de control sunt optionale (sunt gravate pentru o decupare usoara) iar lungimea suprafetelor de control e selectabila in 3 trepte (aproximativ 17.5% - 20% - 22.5% din coarda - la 20 de cm treptele sunt 35-40-45 mm)
- placile cu nervuri contin si capacele de servo, iar placa cu nervurile descrescatoare contine si nervurile pentru stabilizatori
- toate nervurile si chesoanele au fost inscriptionate pentru o identificare usoara (nervurile de la "a" la "t", chesoanele cu "=" si de la "A" la "T" ... de exemplu chesoanele marcate "=" sunt de la segmentul central, iar chesonul "D" este montat intre nervurile "d" si "e")
Daca am calculat bine costurile de taiere ar fi 30 de lei pentru segmentul central, 45 de lei pentru aripi si 30 / 40 / 50 lei petru chesoane (cu balsa de 3 / 4 / 5 mm). Cu materiale cu tot apreciez la 100 de lei kitul fara chesoane si la 150 de lei cel cu chesoane.
In curand (poate maine, sau poate la inceputul saptamanii viitoare) sper sa pot ajunge la Bucuresti cu ceva treburi si sa am timp sa tai 1-2 seturi. Daca mai sunt doritori va rog sa ma anuntati

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  ROVER.pdf (244.99K)
    Number of downloads: 45

0

#26 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 07 June 2015 - 12:43 AM

Un mic update cu ce am mai lucrat:
- segmentul central cu carbo/kevlar si folie galbena este facut cu lonjeron facut cu shear web de balsa 3 mm si 2 x platbanda carbon 4x1 mm; cele doua flapsuri sunt independente si comandate de 2 servo; balamaua este de tipul descris intr-un alt topic la stabilizatorul vertical (bucatele de tub de 3mm lipte alternativ pe doua baghete de balsa 2x5 mm si un fir de nylon de 2 mm folosit ca ax); greutatea actuala 186 de grame inclusiv prelungitoare servo; greutatea totala estimata va fi in jur de 210 g probabil cu cele doua servo si capace...
- segmentul central cu carbon si folie rosie este facut cu lonjeron din balsa 5x15 mm (selectionata, 7 grame!!!), 2 x platbanda carbon 5x0.5mm si matisata; flaps dintr-o bucata actionat de un servo amplasat central; balamaua este facuta din fasii de folie de laminare hartie lipite in X (un capat in partea inferioara bagheta stanga, celalalt in partea superioara bagheta dreapta si urmatoare fasie invers....); greutatea actuala 179 grame inclusiv prelungitoare servo; greutatea totala estimata in jur de 195 g daca adaugam un servo si capac (si "scadem" 1 gram ca trebuie sa decupez zona in care se monteaza servo)
- o "ureche" de 1m, forma trapezoidala, primele doua nervuri de 20 cm si scad din 0.5 in 0.5 cm pina la nervura finala de 10.5 cm; lungime eleron 50 cm; lonjeron de balsa grosime 5 mm + 2 x platbanda carbon 5x0.5 mm (plus niste "Capace" de balsa de 1mm cu rol mai mult estetic); balama "light" (baghete de 2x5 mm lipite cu folie); D-box de carbon de 62.5 cm, in continuare bordul de atac este facut din 1/2 de teava de carbo nde 3 mm, in zona respectiva a BA infolierea este dubla (primul strat cu folie de laminat hartia, al doilea cu folie rosie); greutatea actuala 97 de grame, greutatea totala estimata 110 grame daca adaugam un servo si un capac
La toate sistemul de interconectare este cu teava de aluminiu 6x4 mm lungime 9.5 cm si tija carbon 4 mm.
Ca tot am pus o gramada de cifre hai sa facem un calcul estimativ petru o aripa de 3 m (nu chiar 3 m, de fapt 2.95 m): segmentul central are 19.5 dmp, o ureche are cam 16 dmp, total 51.5 dmp la o greutate a aripii de aproximativ 420 g (am pus 5 grame pentru tija de carbon de 4 mm). Cel mai greu fuselaj ne-electric are cam 150 grame (setul de tip 125 de la CLM-Pro); ampenajele sa zicem inca maxim 50 grame, doua servo cu tijele de comanda inca 30 grame, receptor 20 grame ... pina aici 420+150+50+30+20= 670 grame. Hai sa zicem ca punem si o baterie de 100 de grame ...si rezulta greutatea de 770 de grame si incarcarea alara de 15 gr/dmp. Pentru varianta electrica fuselajul are cam aceasi greutate dar mai adaugam conul, palele si un motor usurel (gen 2830 sau 2836) si ar trebui sa ajunga in zona 17-18 gr/dmp (chiar si cu un "tractor" gen GliderDrive n-ar trebui sa depaseasca 19-20 gr/dmp). Si asta in conditiile in care pentru un glider de 3 m am folosit o aripa cu o coarda de 20 cm (de fapt 20.5 cm, ca se adauga platbanda de carbon).
Cam asta zice calculul pe hartie ... sa vedem cum va zbura.
Dupa ce termin si cealalta "ureche" urmatoarele "urechi" vor fi:
- 2 x 70 cm fara diedru (cu d-box carbon, pentru un planor de 2.35 m similar cu Pulsar 2500)
- 2 x 85 cm (similar cu urechea de 100 cm, dbox de carbon/kevlar de 48 cm + BA carbon de 37 cm ... pentru un planor de 2.65 m )
Asta va fi gama 2-3 m , 2.35 - 2.65 -2.95 ... la 2 m va fi "aglomeratie" (Pulsar, Rookie la 2.1 m, Element 2 m) iar sub 2 m sunt / vor fi Trotter 1.5 m, un planor tip Element dar facut de 1.65 m si un Element de 1.8 m (Element este planorul REF de la CLM-Pro cu profil S4083). Nebunie maxima...cred ca in curand va trebui sa mut "spumele" in pod sau sa le dau ...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.jpg (92.13K)
    Number of downloads: 73
  • Fisier atasat  2.jpg (66.34K)
    Number of downloads: 71
  • Fisier atasat  3.jpg (85.43K)
    Number of downloads: 70

Aceasta postare a fost editata de ender67: 07 June 2015 - 12:46 AM

0

#27 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 07 June 2015 - 09:00 PM

Sint de acord ca va trebui sa inveti da construiesti pe o sprafata plana deasupra la planuri. Daca vrei sa mai construiesti in viitor o suprafata plana pe care construiesti este ceva abolut necesar in care trebuie musai sa investesti.

daca imi permiti am ceva de adaugat la constructie. Este ceva care iti va face viata mai usoara si un pic mai practic.
Foloseste o constructie clasica la nervuri cu locasuri pentru lonjeronl principat taiat sus si jos tangent la curbura de sus si jos minus grosimea bordului de atac de carbon. Asa va fi ueor sa insertezi nervurile direct in locasuri.
Chesoanele se pun cu fibra pe verticala nu pe orizontala. Astsa este un lucru care trebuie schimbat cu siguranta. CInd ai locuri cu stress mare ca de exemplu la inbinarea urechilor unde pui tija de cuplare nu strica sa matisezi cu fir de kevlar sa ajuti sa nu se despice si sa rupa duin cauza stresului. Deasemenes un pic de matisare in zona centrala nu strica.

Daca este planor electric atunci poate merge si asa dar daca te duci cu troliu este posibil sa faci modelu surcele la lansare.

Succes
0

#28 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 07 June 2015 - 10:56 PM

Suprafata plana exista...planuri nu prea (nu am nevoie inca). Suprafata plana e scandura de brad de 2 cm grosime (contra-treapta de la BricoDepot) pe care am trasat un caroiaj din cm in cm. De fapt am doua bucati sa po lucra doua arpi in parele. Fiind aripi trapezoidale cu nervurile plasate perpendicular pe lonjeron deocamdata nu am nevoie de mai mult si ma descurc si fara planuri. Suprafata e acoperita cu scoci - CA daca se lipeste de scoci se poate desprinde usor. Lonjeroanele sau baghetele de carbon le prind pe supaafata cu cleme-menghine de-a lungul unei linii orizontale din caroiaj si pozitionez nervurile pe liniile verticale (deocamdata construiesc aripi proiectate de mine la care distanta intre nervuri este de 3,4 sau 5 cm ...fara "zecimale").
Am inteles si ce zici referitor la pozitionarea nervurii fata de lonnjeron. Daca te uitai cu atentie la varianta postata anterior ai fi observat ca folosesc ceva similar sau identic. In PDF-ul alaturat ce este cu negru este pentru taiat, ce este cu rosu / verde / albastru / magenta este petru gravat.
Nervura este facuta pentru un D-box de latime 4 cm (am cateva bucati luate de la CLM-Pro). Daca D-Box-ul este de 4.5 sau 5 cm se taie cu cutterul pe linia verde (este foarte usor, se poate desprinde si cu unghia pe linia gravata). As putea sa extind linia verde pina la 6 cm pentru D-box clasic din blasa dar deocamdata am destule D-box-uri de carbon / kevlar si nu ma complic.
Daca folosesc lonjeron dintr-o bucata si nervuri sectionate atunci tai cu cutterul circular pe doua din liniile trasate cu albastru, in functie de latimea D-box-ului si de latimea lonjeronului. In cazul asta la unghiurile drepte intre lonjeron si nervura mai lipesc niste "contraforti" de balsa de 2x2 mm pe care ii slefuiesc ulterior cu dremelul intr-un arc de cerc (practic fac o mica piesa de racord care mareste mult rezistenta imbinarii in zona respectiva).
Daca folosesc chesoane tai o degajate pentru platbanda de carbon pe o bucata din linia trasata cu rosu.
Daca nervura este in zona de flaps sau eleron atunci tai cu cutter-ul circular doua din cele 4 linii magenta... in functie de ce grosime are tipul de balama si de ce latime vreau sa fac suprafata de comanda. Daca fac o balama "light" (din 2 baghete de balsa 2x5 mm, distantate intre ele la 2 mm si lipite cu folie) trebuie sa tai doua linii alaturate. Daca fac o balama "strong" (din baghete de 5x5 mm si lipite cu folie sau panglica textila ...voi da ceva detalii despre cum fac balamalele intr-un post ulterior) atunci dublez distanta intre liniile taiate. Cu balama "light" pot sa aleg oricare doua linii consecutive si deci pot sa aleg suprafata de comanda la 17.5%, 20% sau 22.5% (sau pe acolo). Cu balamale "strong" a numai doua optiuni nu am calculat exact dar probabil una e sub 20% si una putin peste 20%.
Cele doua segmente centrale sunt facute cu tehnologii diferite: cel cu kevlar e cu chesoane de balsa de 3 mm intre 2 x platbanda de 4x1 mm fara matisare, cel cu carbon e cu lonjeron dintr-o bucata de lasa 5x15 si "capacit" cu 2 platbanda 5x0.5 mm si matisat. Nu sunt proiectate sau realizate pentru troliu, doar pentru electric si lansare hi-start. Exista si al treilea segment central (neterminat) ...cel din postarile anterioare. Asta e "super-strong", chesoane de 5 mm grosime iar ca planbanda am folosit 2 x 4x1 mm pe fiecare parte. Plus "contraforti cu racord" de 5 mm. Probabil mai lipesc de chesoane niste balsa de 2 mm si voi matisa cu kevlar. Asta va fi cel pentru troliu.
Toate segmentele centrale si si urechile au acelasi sistem de conectare cu teava de Al 6x4 mm si carbon de 4 mm. Pe linga teava de aluminiu lipesc bucati de platbande de carbon si bambus lipite cu CA., matisez totul si incarc intr-un "bloc" de eopoxi. Bucatile de carbon care se introduc in teava de aluminiu nu sunt lipite / fixe, ceea ce imi permite sa folosesc "urechile" fie cu un segment central fie ca semi-aripi (de aceea la urechile de 1 m am niste bucati de pin intre primele doua nervuri si pot sa le montez ca aripi la un planor de 2 m). Urechile de la planorul de 2.5 m vor putea fi utilizate ca semi-aripi de la un DLG ...ceva cam in genul GreatPlanes Fling DLG, facut cu AG35 si cu D-box de carbon. Nu va fi super-performant, dar cred ca va zbura satisfacator.
Maine pe lumina trag o sesiune foto cu a doua ureche de 1 m (e aproape gata) ca sa vedeti detaliile cosntructive, si cu urechea de la planorul de 2.5 m.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ender67: 07 June 2015 - 11:01 PM

0

#29 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 09 June 2015 - 05:49 PM

Nici in varianta anterioara nici in varianta asata care ai puso ultima data nu arata taierea loacusurilor pentru lonjeroane.
Incerc sa ajut si sa imbunatatesc ce faci aici. Dupa poze si dupa ce ai pus in file se pare ca bordul de atac se opreste unde lonjeronul incepe. Daca ai muta lonjeronul in fata in sa fel cit ai lipi bordul de atac deasupra la lonjern ai avea o structura mult mai puternica si rigida. Si da m-am uitat la PDF inaite de a zice ceva.
uitete la ce PDF am pus aici.

Aceasta postare a fost editata de F2B: 09 June 2015 - 05:50 PM

0

#30 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 09 June 2015 - 11:28 PM

Vezi postareaF2B, la 09 June 2015 - 05:49 PM, a spus:

Nici in varianta anterioara nici in varianta asata care ai puso ultima data nu arata taierea loacusurilor pentru lonjeroane.
Incerc sa ajut si sa imbunatatesc ce faci aici. Dupa poze si dupa ce ai pus in file se pare ca bordul de atac se opreste unde lonjeronul incepe. Daca ai muta lonjeronul in fata in sa fel cit ai lipi bordul de atac deasupra la lonjern ai avea o structura mult mai puternica si rigida. Si da m-am uitat la PDF inaite de a zice ceva.
uitete la ce PDF am pus aici.


Pai atunci cand pregatesc nervura pentru montaj cu chesoane la final arata cam asa:

Fisiere atasate


0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro