Easy Glider Electric
#331
Postat 16 May 2010 - 01:07 AM
In legatura cu ranforsarea fuselajului: daca se lipesc bine cele 3 bowden-e si jumatatile de fuselaj intre ele, acesta devine destul de rigid, si, din punct de vedere al rezistentei, cred ca nu e nevoie de mai mult.
Pe de alta parte, am avut si EZG Pro la care bowden-ele erau lipite de fuselaj doar in cateva puncte, cu UHU-por, sa nu "flambeze", iar la capatul dinspre echie asigurate cu o bucata de banda adeziva cu fibra. Cele 2 jumatati de fuselaj au fost lipite tot cu UHU-por, in cateva puncte, iar in rest cu banda adeziva, pe toate lungimea pe burta si din loc in loc pe partea superioara. A zburat fara nici un fel de probleme.
In cazul in care se fac lipiturile ca in manual, pe toate lungimea bowden-elor si utilizand adeziv cyano, mare atentie la cum se lipesc bowden-ele laterale, ele trebuie lipite astfel incat in urma lipirii fuselajul sa nu ramana deformat. Indraznesc sa dau o sugestie: se incepe cu jumatatea de fuselaj care se poate aseza pe o suprafata perfect plana (cred ca la ezg pro e cea stanga). Aceasta se aseaza pe o masa ori alta suprafata plana cu partea exterioara in sus, se lipeste bowden-ul, avand grija ca aceasta jumatate de fulelaj sa ramana lipita tot timpul de suport pe toata suprafata. In acest fel se poate corecta o jumatate de fuselaj care a venit deformata din fabrica.
Pentru ca cealalta jumatate de fuselaj nu se poate aseza astfel incat sa se potriveasca perfect pe o suprafata plana, ne folosim de prima ca suport, adica lipim temporar cu banda adeziva, etc, cele doua jumatati, ca sa putem lipi si cel de-al 2lea bowden lateral fara riscul de a rezulta deformari.
Dupa cum ziceam, e doar o sugestie, pe baza unei experiente proprii: pe langa ca fuselajul meu a venit gata deformat, intr-o prima faza l-am strambat eu si mai tare facand lipitura "din mana" fara sa asez totul pe ceva plan. Noroc ca am observat repede si am putut desface lipitura inainte sa se intareasca complet.
Spor la construit :blink:.
#332
Postat 16 May 2010 - 06:33 AM
Robbie09, la May 16 2010, 12:16 AM, a spus:
Intr-un EZ Glider Pro incape un Zippy 3S1P 2650mAh din acela plat si lat. Mi-am echipat aseara EZG pro-ul meu cu asa ceva si chiar mai ramane putin spatiu pe laturi. S-ar putea totusi ca acest accu sa fie cam greu pentru unele situatii.
Stima,
R.
EG- pro are compartimentul de baterie diferit de cel de la EG-e . In fuselajul vechi de eg-pro intra usor acumulatorul de 4400mah , in electricul nou a trebuit sa practic sculpura ca sa-l fac sa intre . Folosesc 4400mah pt ca la 1600g cat are acum al meu nu mai e de mult planor .
#333
Postat 16 May 2010 - 09:54 AM
Robbie09, la May 16 2010, 01:31 AM, a spus:
Cu cel de 2650 nu am incercat inca sa zbor, dar e probabil mai potrivit pentru vant puternic.
Robbie09, la May 16 2010, 02:07 AM, a spus:
In legatura cu ranforsarea fuselajului: daca se lipesc bine cele 3 bowden-e si jumatatile de fuselaj intre ele, acesta devine destul de rigid, si, din punct de vedere al rezistentei, cred ca nu e nevoie de mai mult.
Pe de alta parte, am avut si EZG Pro la care bowden-ele erau lipite de fuselaj doar in cateva puncte, cu UHU-por, sa nu "flambeze", iar la capatul dinspre echie asigurate cu o bucata de banda adeziva cu fibra. Cele 2 jumatati de fuselaj au fost lipite tot cu UHU-por, in cateva puncte, iar in rest cu banda adeziva, pe toate lungimea pe burta si din loc in loc pe partea superioara. A zburat fara nici un fel de probleme.
In cazul in care se fac lipiturile ca in manual, pe toate lungimea bowden-elor si utilizand adeziv cyano, mare atentie la cum se lipesc bowden-ele laterale, ele trebuie lipite astfel incat in urma lipirii fuselajul sa nu ramana deformat. Indraznesc sa dau o sugestie: se incepe cu jumatatea de fuselaj care se poate aseza pe o suprafata perfect plana (cred ca la ezg pro e cea stanga). Aceasta se aseaza pe o masa ori alta suprafata plana cu partea exterioara in sus, se lipeste bowden-ul, avand grija ca aceasta jumatate de fulelaj sa ramana lipita tot timpul de suport pe toata suprafata. In acest fel se poate corecta o jumatate de fuselaj care a venit deformata din fabrica.
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...f=56&t=6294
Pentru ca cealalta jumatate de fuselaj nu se poate aseza astfel incat sa se potriveasca perfect pe o suprafata plana, ne folosim de prima ca suport, adica lipim temporar cu banda adeziva, etc, cele doua jumatati, ca sa putem lipi si cel de-al 2lea bowden lateral fara riscul de a rezulta deformari.
Dupa cum ziceam, e doar o sugestie, pe baza unei experiente proprii: pe langa ca fuselajul meu a venit gata deformat, intr-o prima faza l-am strambat eu si mai tare facand lipitura "din mana" fara sa asez totul pe ceva plan. Noroc ca am observat repede si am putut desface lipitura inainte sa se intareasca complet.
Spor la construit :).
Si eu oscilam intre un motor Roxxy 2834/12 cu elice 12x6 si cel pe care l-am achizitionat 2830/12 cu elice 11x6. Am preferat sa incep cu cel mai slab dar mai economic sa vad cat de fiabil este si apoi daca nu sunt multumit sa urc putin puterea cumparand 2834/12.
M-am oprit la Pack-ul Zippy 3s 2200 (as fi preferat unul putin mai putin inalt) dar asta este, ma descurc si cu 24mm inaltime in spatiu de 27mm.
Cele doua jumatati fuselaj nu am sa le lipesc cu CA ci am sa folosesc solutia aceasta (intra pe tabul "asamblare" sectiunea "Adunare si inchidere fuselaj") pentru a putea in viitor desface cu usurinta jumatatile in vederea eventualelor modificari.
Lipirea bowden-elor am sa o fac exact cum m-ai invatat avand grija ca fuselajul sa nu prezinte deformari. Din cauza faptului ca jumatatile de fuselaj le lipesc cu banda adeziva am sa inlocuiesc bowden-ul de pe "burta" (cel desinat antenei) cu o tija de carbon de 3mm lipita pe toata lunginea ei de o jumtate de fuselaj si in 3 puncte de cealalata jumatate de fuselaj.
Deasemenea am sa folosesc o bucata de tija cam de 20 cm pentru a ranforsa profundorul, explicatia se gaseste in linkul de mai sus.
Multumesc pentru sugestii sper sa tinem legatura.
Aceasta postare a fost editata de Airflow: 16 May 2010 - 09:59 AM
#334
Postat 16 May 2010 - 10:13 AM
Ahernar, la May 16 2010, 07:33 AM, a spus:
Pai are 1600g pentru ca ai si echipamenul FPV pe el deci este explicabil de ce folosesti un 4400 mah. Dar ce dimensiuni are acest Pack si ce greutate? Unde il pot vedea si eu?
#335
Postat 16 May 2010 - 11:35 AM
Airflow, la May 16 2010, 10:54 AM, a spus:
Si ai banda adeziva de genul descris acolo ? De unde, make, model ?
Eu la doua junioare am folosit banda dublu adeziv din cea subtire de 0.7mm folosita la geamurile termopan. Cea Bizon de 1mm este la fel de buna. Fiind nu foarte groasa, dar si pufoasa, prin compresarea ei preia toate neregularitatile de turnare ale fuselajului rezultand o imbinare impecabila. Ambele au un adexiv beton, tine excelent in zbor si ca sa le desfaci e suficient sa ai unde introduce o lama de cutter, pe urma se desfac usor. In zona terminala a cozii, si imediat dupa bordul de atac, am tras un inel de banda ca in articol, dar cu fibra longitudinala, ca asta aveam, de siguranta.
Nu am mai tras banda pe exterior pe imbinare, pentru ca am avut incredere in dublul adeziv, si cea cu fibra long nu ar fi ajutat prea mult oricum.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 May 2010 - 11:36 AM
#336
Postat 16 May 2010 - 02:56 PM
renatoa, la May 16 2010, 12:35 PM, a spus:
Eu la doua junioare am folosit banda dublu adeziv din cea subtire de 0.7mm folosita la geamurile termopan. Cea Bizon de 1mm este la fel de buna. Fiind nu foarte groasa, dar si pufoasa, prin compresarea ei preia toate neregularitatile de turnare ale fuselajului rezultand o imbinare impecabila. Ambele au un adexiv beton, tine excelent in zbor si ca sa le desfaci e suficient sa ai unde introduce o lama de cutter, pe urma se desfac usor. In zona terminala a cozii, si imediat dupa bordul de atac, am tras un inel de banda ca in articol, dar cu fibra longitudinala, ca asta aveam, de siguranta.
Nu am mai tras banda pe exterior pe imbinare, pentru ca am avut incredere in dublul adeziv, si cea cu fibra long nu ar fi ajutat prea mult oricum.
Sincer nu stiu inca de unde sa cumpar banda adeziva dar stiu ce calitati trebuie sa aiba. Vreau sa fie exact ca cea din poza adica transparenta cu fibre transversale, latime aproximativ 50 - 60 mm, sa "preia toate neregularitatile de turnare ale fuselajului rezultand o imbinare impecabila" asa cum este "duct tape" (numai ca aceasta varinata nu imi convinde din cauza culorii argintii) si nu in ultimul rand sa se lipeasca excelent. Mentionez ca varianta din poza de mai sus am mai vazut-o in Romania mai demult dar nu era de calitate. Deci inca testez piata sa vedem poate dau de ea pe undeva.....
#337
Postat 16 May 2010 - 05:35 PM
Airflow, la May 16 2010, 03:56 PM, a spus:
Poate nu am fost foarte clar... eu am folosit dublu adeziv ca acesta, cu care am lipit cele doua jumatati de fuselaj * pe interior *, nu pe exterior ca in articol !
Iar banda ca in articol eu caut de mult in Ro, si nu am gasit.
Se pare ca ar fi Scotch® Extreme Tape 8959-RD, poate gasesti un dealer Scotch in Bucuresti prima mana... :lol:
#338
Postat 16 May 2010 - 07:17 PM
Airflow, la May 16 2010, 10:13 AM, a spus:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...400mAh_3S1P_15C
Asta este .
#339
Postat 17 May 2010 - 03:00 PM
renatoa, la May 16 2010, 06:35 PM, a spus:
Iar banda ca in articol eu caut de mult in Ro, si nu am gasit.
Se pare ca ar fi Scotch® Extreme Tape 8959-RD, poate gasesti un dealer Scotch in Bucuresti prima mana... :blink:
Mda am cautat pe net dar degeaba, se pare ca nu exista .... Am sa incerc prin magazinele de profil poate gasesc ceva.
#340
Postat 17 May 2010 - 03:04 PM
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...;C=QJD&P=ML
#341
Postat 20 May 2010 - 11:48 AM
#342
Postat 20 May 2010 - 11:57 AM
Orienteaza-te mai curand dupa dimensiuni servo: grosime ( 11-12mm), greutate (9-12grame), forta de tractiune (1-2kg) In paranteza am pus valorile care sunt recomandabile la planoarele din clasa EG.
Ciano(acrilat) si CA sau superglue sunt acelasi lucru. Ataca doar spuma de tip EPS (polistiren expandat), aceasta de la EG nu este atacata.
#343
Postat 20 May 2010 - 12:08 PM
-micro - 30x13x31
-nano - 22x12x27
... Cu unele mici diferente in functie de producator 1mm max 2mm, nu ma refer si la cuplu, viteza si greutate, ci doar la dimensiuni, mai ales ca am cam depasit bugetul, si voiam sa ma rezum la 4 servo sg90, mai e si varianta de 2xsg90 si 2 micro de la art-tech, doar ca nu am incredere in art-tech si asta dupa ce am avut cateva servo de la ei si toate aveau joc din pinioane.
Pe mine ma intereseaza daca pot folosi 4 bucati de SG90
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 20 May 2010 - 12:10 PM
#344
Postat 20 May 2010 - 12:33 PM
Cu cele micro, profundor si directie, vei avea probleme de pozitionare, locasurile in spuma sunt pentru dimensiunile respective, va trebui sa completezi cu balsa. Plus ca profundorul este cel mai solicitat dintre toate, acolo eu am reusit sa rad un SG90 si mai sunt si altii de care am citit pe aici, ca la profundor ar trebui sa pui ceva mai solid.
#345
Postat 20 May 2010 - 09:17 PM
Zeus, la May 20 2010, 12:48 PM, a spus:
renatoa, la May 20 2010, 01:33 PM, a spus:
Cu cele micro, profundor si directie, vei avea probleme de pozitionare, locasurile in spuma sunt pentru dimensiunile respective, va trebui sa completezi cu balsa. Plus ca profundorul este cel mai solicitat dintre toate, acolo eu am reusit sa rad un SG90 si mai sunt si altii de care am citit pe aici, ca la profundor ar trebui sa pui ceva mai solid.
Astazi mi-au venit si servo-urile si anume 2xHS 82 MG (micro) , 2xHS 5055 MG(nano). Am ales angrenaje metalice pentru a elimita pe cat posibil eventualele probleme in momente critice. In spatiile special destinate ele ar trebui sa intre fest (inca nu am incercat) dar pentru o fixare mai buna ar trebui sa aplic si o picatura de CA?
Nu pot incepe constructia fiindca nu am inca pack-ul si incarcatorul dar urmeaza in viitorul apropiat. Am sa folosesc pentru servourile nano prelungitoare, dar practic o sa am 2 perechi mufe pe fiecare traseu servo-receptor folosind tehnica din imagine. Ma intreb daca nu cumva o sa am probleme de conexiune intre servo si receptor...
Fisiere atasate
-
EasyGlider_PRO15.JPG (40.72K)
Number of downloads: 343 -
DSC02509.JPG (87.56K)
Number of downloads: 350 -
DSC02510.JPG (83.93K)
Number of downloads: 356 -
DSC02505.JPG (81.59K)
Number of downloads: 364
#346
Postat 20 May 2010 - 10:02 PM
Airflow, la May 20 2010, 10:17 PM, a spus:
Sigur ca trebuie lipite, doar nu crezi ca servo-urile stau numai prin frecarea cu spuma ?! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif Ies la prima opinteala !!!
Modul cum lipesti este destul de important pentru a permite in viitor o extragere usoara a servo-urilor fara sa distrugi toata spuma in care sunt incastrate. Mai precis, eu nu aplic ciano decat pe cele 4 suprafete laterale ale servo, la care am acces cu un cutter, si cu servo-ul in pozitia finala. In nici un caz nu lipesc pe suprafata interioara a locasului, care va fi acoperita integral de servo si la care nu voi mai avea acces niciodata. Fireste, asta presupune si ca servo-ul intra perfect in locas. Daca pe una din laturi am spatiu de 1mm sa zicem, acela nu va putea fi completat cu ciano, ci va trebui decupata o bucatica de balsa sau alt material astfel incat sa umple spatiul complet. Sau, folosesc alt adeziv care expandeaza si umple spatiul, cum ar fi PU.
#347
Postat 23 May 2010 - 07:31 PM
renatoa, la May 17 2010, 04:04 PM, a spus:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...;C=QJD&P=ML
Astazi plimbandu-ma prin magazinele de bricolaj am gasit la OBI aceasta banda (duct tape alba). Este o varianta pentru Romania a duct tape-ului american (ala argintiu). Nu este transparenta dar in schimb adera foarte bine si preia si neregularitatile suprafetei. Latimea benzii 50 mm, lungime 10 m iar textura este asemanatoare benzii din linkul de mai sus. Inca nu i-am facut testul practic pe EG dar sper sa nu am probleme cu ea.
Fisiere atasate
-
DSC02512.JPG (74.11K)
Number of downloads: 294 -
DSC02515.JPG (83.9K)
Number of downloads: 39 -
DSC02514.JPG (82.89K)
Number of downloads: 37 -
DSC02513.JPG (66.01K)
Number of downloads: 51
Aceasta postare a fost editata de Airflow: 23 May 2010 - 07:34 PM
#348
Postat 23 May 2010 - 08:10 PM
Daca si aderenta este ca aceluia gri eu nu m-as baza pe ea sa imi tina EG-ul impreuna cele doua jumatati. Parerea mea...
#349
Postat 23 May 2010 - 08:35 PM
renatoa, la May 23 2010, 09:10 PM, a spus:
Daca si aderenta este ca aceluia gri eu nu m-as baza pe ea sa imi tina EG-ul impreuna cele doua jumatati. Parerea mea...
Costa 15 lei. Deocamdata nu am cum sa imi dau seama cat de puternic lipeste, dar o sa lipesc jumatatile de fuselaj in 3 puncte cu CA pe burta pentru siguranta, apoi am sa folosesc duct tapeul acesta.
Intrebare: Pentru receptorul R6108SB trebuie sa scot antenele in exterior sau merg foarte bine pozitionate in interiorul fuselajului?
Aceasta postare a fost editata de Airflow: 23 May 2010 - 08:44 PM
#350
Postat 29 May 2010 - 08:36 PM
#351
Postat 30 May 2010 - 07:25 AM
Are fibrele in lung numai si o folosesc ca sa imbrac fuselajul cu fibra perpendiculara pe imbinarea celor doua jumatati, nu in lung ca la francezi. Cea de la Selgros lipeste foarte bine, dar se duce dupa aproximativ un an.
#353
Postat 01 June 2010 - 11:00 AM
Airflow, la May 30 2010, 09:24 AM, a spus:
Iata raspunsul imoprtatorului.
"Buna ziua,
Produsul pe care l-ati solicitat este disponibil la noi in varianta fara dispenser. Este la baza acelasi produs, banda cu filamente bi-directionale, doar ca difera ambalarea ("Extreme Tape" este intr-o gama dedicata pietei "Do It Yourself" si se vinde deocamdata doar in SUA) si lungimea benzii (8989 RD are doar 20 m).
Mai jos aveti detaliile de produs
8959 FILAMENT TAPE
Numar stoc: KT000000226
Dimensiuni produs: 50mm x 50m
MOQ = 18 buc
Termen de livrare: 3 saptamani (se aduce doar la comanda speciala)
Pret de lista: 49.95 lei / buc
Pretul nu include TVA."
Problema ar fi MOQ dar daca mai sunt doritori ne putem cupla la o comanda
#354
Postat 01 June 2010 - 11:12 AM
#355
Postat 01 June 2010 - 11:20 AM
Tesa am gasit in Romania (am cumparat, postul #347) dar nu este asa buna precum cea de la Scotch. Pretul variaza intre 15 - 20 USD pe siteurile din afara pentru 8959 FILAMENT TAPE.
Aceasta postare a fost editata de Airflow: 01 June 2010 - 11:25 AM
#356
Postat 01 June 2010 - 11:30 AM
#357
Postat 01 June 2010 - 11:47 AM
Zeus, la Jun 1 2010, 12:30 PM, a spus:
Am sa folosesc Tesa fiindca asta am deocamdata. Sper sa tina in timp si sa nu se dezlipeasca fiindca asta spre deosebire de "Scotch" este mai cauciucata si la caldura cred ca devine moale si se deformeaza.
#358
Postat 07 June 2010 - 11:11 AM
Momentan folosesc acelasi con si aceeasi elice, dar am nevoie de un con turbo ptr a intra aerul la motorul, motorul este BL Outrunner FC 2835/ 10 (front mount), este de 830kw, si trage pana in 1400g, asa ca va pot spune ca dupa ce l-am lansat din mana cu noul motorul, a luat-o in sus de am crezut ca nu s emai opreste :rolleyes: , foarte bun motorul, si cu un pack de 2200 3s zbori cel putin 30 min.
Am sa pun si cateva poze cu constructia la motor, nu i-am facut poze la final dar se poate vedea cam ce a iesit, inspiratia a fost luata de pe rcgroups.
altele
Fisiere atasate
#359
Postat 07 June 2010 - 11:13 AM
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 07 June 2010 - 11:15 AM
#360
Postat 09 July 2010 - 08:11 PM