graupner mz-18
#61
Postat 05 October 2015 - 09:42 AM
doar la sol am avut curaj...
puse in V, semnal canci dupa 20m cu statia in test mode
20151003_125934.jpg (104K)
Number of downloads: 54
asa am gasit optimul asezarii. cel putin la sol.
20151003_125446.jpg (103.86K)
Number of downloads: 57
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#62
Postat 05 October 2015 - 09:54 AM
hash84, la 05 October 2015 - 09:37 AM, a spus:
nu stiu, si nici nu am gasit datele astea pe undeva...
Pai poti gasi asta izoland cate o antena pe rand in folie.
#63
Postat 05 October 2015 - 09:55 AM
renatoa, la 05 October 2015 - 09:54 AM, a spus:
am facut asta, telemetria tot merge :)
se duce de tot cand se duce si semnalul de tot
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#64
Postat 05 October 2015 - 10:14 AM
hash84, la 05 October 2015 - 09:42 AM, a spus:
...
asa am gasit optimul asezarii. cel putin la sol.
...
Foarte ciudat... planoristii si fpv-istii ar ramana surprinsi...
Cum ai pus tu, daca antena Tx este culcata orizontal, si avionul se indeparteaza sau apropie de tine, adica axa fuselajului tinteste drept spre tine, cele 3 antene formeaza un sistem de referinte xyz, antena Tx fiind la 90 grade fata de ambele antene Rx => pierdere semnal de 26 dB = 8x mai mic range.
Numai ridicand antena la verticala salvezi situatia, fiindca devine paralela cu cea verticala, asa cum trebuie.
Dar si atunci ai o situatie nasoala, daca faci un cutit, ajungi in situatia de mai sus iarasi, cu ambele la 90 grade fata de antena Tx.
Regula e simpla: in orice pozitie de zbor trebuie sa ai antena Tx paralela (adica asa || ) si necolineara (adica NU asa -- ) cu cel putin una din antenele Rx. Mai greu e sa o ai in aer indeplinita...
De asta e preferabil sa fie la 45 grade, pentru ca ai o pierdere de doar 3dB = 1.4x, care este constanta cam in orice pozitie.
Pe langa asezarea in V ar mai fi totusi cerinta ca antenele (varfurile) sa fie la o distanta cat mai mare intre ele, ceeace tu nu ai facut, mai aproape de cum le-ai pus tu chiar ca mi-e greu sa imi imaginez...
As intoarce receptorul sa fie pe axa avionului, sa nu mai chinui antenele alea cu atatea indoiri si flexari... apropo indoirea firului de antena sub o raza mai mica de 29mm = lambda/4 nu este recomandata :) si sa faci V-ul chiar la iesirea din receptor indepartand varful antenelor cat se poate de mult si pastrand firele drepte, eventual poti folosi niste camasi de bowden pentru ghidaj.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 October 2015 - 10:15 AM
#65
Postat 05 October 2015 - 10:24 AM
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/55553(1).jpg
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/67379s1.jpg
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 October 2015 - 10:25 AM
#66
Postat 05 October 2015 - 10:27 AM
eu tind sa cred ca receptorul a avut BUBA .....
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 05 October 2015 - 10:28 AM
#67
Postat 05 October 2015 - 10:44 AM
Si eu cred ca ceva putred a fost... cele de mai sus sunt teorie a carui efect nu se observa decat cand zbori la limita de range.
Orice sistem RC azi asigura 1500m, deci scaderea range in cazurile extreme de 8x reduce aceasta distanta pana la 200m, care tot este in raza vizuala binisor.
Posibil la el sa fi fost efectul cumulat canopie metalizata si orientarea antenelor. Si oarecare buba :)
Numai FPV-istii care imping granitele la maxim simt efectele acestea, de asta o sa gasiti raportari foarte variate despre distantele atinse folosinda acelasi echipament, cauza fiind adesea modul cum au fost montate antenele.
#68
Postat 05 October 2015 - 01:02 PM
Teo-Costin, la 05 October 2015 - 10:27 AM, a spus:
eu tind sa cred ca receptorul a avut BUBA .....
uite aici :
http://www.rcunivers...lectronics.html
raspunsul tipului asta e genial : " The aluminum skin will block the signal from you transmitter’s antenna from getting to the receiver’s antenna. When that happens, you won’t have to worry about those other things you mentioned. Dan."
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#69
Postat 05 October 2015 - 03:03 PM
#70
Postat 05 October 2015 - 07:25 PM
In sus, ca in pozele de mai sus pe quad sau culcate pe fundul fuselajului? (sau capetele scoase in afara daca fuselajul e prea ingust)?
#71
Postat 05 October 2015 - 07:45 PM
vertical - daca zbori departe, sub 30 grade elevatie, raportul distanta/inaltime > 2
orizontal - daca zbori sus, peste 60 grade elevatie, raportul inaltime/distanta > 2
In cazul intermediar, adica in jurul valorii de 45 grade, adica inaltimea aproximativ egala cu distanta, asta suna a zbor LOS unde nu prea mai conteaza orientarea.
Daca insa ti-ai propus 1km sus si 1 km departe... adica 1.4km diagonala... atunci mi-as face probleme... probabil as folosi polarizare circulara.
#72
Postat 05 October 2015 - 08:07 PM
renatoa, la 05 October 2015 - 07:45 PM, a spus:
vertical - daca zbori departe, sub 30 grade elevatie, raportul distanta/inaltime > 2
orizontal - daca zbori sus, peste 60 grade elevatie, raportul inaltime/distanta > 2
In cazul intermediar, adica in jurul valorii de 45 grade, adica inaltimea aproximativ egala cu distanta, asta suna a zbor LOS unde nu prea mai conteaza orientarea.
Daca insa ti-ai propus 1km sus si 1 km departe... adica 1.4km diagonala... atunci mi-as face probleme... probabil as folosi polarizare circulara.
Dar in cazul unui benzinar acrobat de 2.2 metrii, sa zic ca urci cu el maxim 100-200 metrii, in lungime cam la fel, in cazul asta cum ar trebuii puse antenele, clar la ce latime are fuselajul nu se pot scoate afara.
#73
Postat 05 October 2015 - 08:08 PM
Cand am pierdut receptia de obicei modelul era aproape semn ca ceva era naspa. La Brasov exista un planor F3J/F5J facut de Vali care merge cu o statie Turnigy, cu receptor Turnigy cu antena (ca una singura are) in fuselaj (sub canopie) - fuselajul e numai carbon si vitamine - canopia din fibra de sticla. Nici o problema cu receptia in zeci de zboruri - si un planor zboara destul de departe.
Si daca ar pierde receptia - pana vine jos isi mai schimba pozitia, te agiti si tu, misti statia fara sa vrei - cateva frame-uri corecte daca prinde e din nou sub control.
Cu MlGore pe vremuri am facut un experiment la sol - statii Futaba la amandoi, acelasi canal - el receptor PCM. Cu statia mea pornita servo se miscau ca sub apa dar se miscau, incet dar corect.
As pune receptorul cu pricina pe o aripa delta (din aia de la Dululutu) si as tot zbura cu el - asta e cea mai sigura verificare.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#74
Postat 05 October 2015 - 08:30 PM
Red, cum or fi, doar cat mai departate sa fie si fara canopie cu staniol... sau pui si marmota la bord :D
#75
Postat 05 October 2015 - 08:36 PM
renatoa, la 05 October 2015 - 07:45 PM, a spus:
vertical - daca zbori departe, sub 30 grade elevatie, raportul distanta/inaltime > 2
orizontal - daca zbori sus, peste 60 grade elevatie, raportul inaltime/distanta > 2
In cazul intermediar, adica in jurul valorii de 45 grade, adica inaltimea aproximativ egala cu distanta, asta suna a zbor LOS unde nu prea mai conteaza orientarea.
Daca insa ti-ai propus 1km sus si 1 km departe... adica 1.4km diagonala... atunci mi-as face probleme... probabil as folosi polarizare circulara.
Intradevar pentru un aparat FPV intrebam. Planul e sa pot zbura jos/aproape dar si sa plec un pic mai departe/sus, pe o raza de maxim 1km sa zicem. Polarizare circulara pe receptie nu am mai vazut (pe TX video in 5.8 da, asa am).
...cu scuzele de rigoare ca e un pic off-topic. Singura legatura este ca voi folosi un GR-16L.
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 05 October 2015 - 08:36 PM
#76
Postat 05 October 2015 - 08:53 PM
victoras_h, la 05 October 2015 - 08:36 PM, a spus:
...cu scuzele de rigoare ca e un pic off-topic. Singura legatura este ca voi folosi un GR-16L.
Cineva imi spusese ca receptoarele cu L in coada sunt fara telemetrie, imi puteti confirma care e treaba cu L in coada la graupner? Pe site la ei nu am reusit sa gasesc raspunsul din pacate.
#77
Postat 05 October 2015 - 08:59 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#78
Postat 05 October 2015 - 09:01 PM
Care floricica nu e foarte mare, cam un pic peste dublu fata de cea de 5.8G
Cu polarizare circulara s-a facut cel mai lung zbor pe care il stiu eu, 8km, doar din antene, fara nici un booster sau receptor special.
Totul este sa ai in receptor si in statie mufa u.fl, sa nu fie lipita antena, ar fi cam delicata inlocuirea.
#79
Postat 05 October 2015 - 09:21 PM
hash84, la 05 October 2015 - 08:59 PM, a spus:
Da, la GR-12L, canalul 5 poate fi folosit fie ca si canal obisnuit de control, fie pentru senzor de telemetrie.
La GR-16L se pot folosi toate cele 8 canale iar pentru telemetrie are port separat.
Ca fapt divers, se pot conecta mai multi senzori in paralel in acelasi port. Am testat (pe GR-16L) cu un cablu Y si am legat vario + voltmetru. Merg ambele.
#80
Postat 05 October 2015 - 09:33 PM
victoras_h, la 05 October 2015 - 09:21 PM, a spus:
La GR-16L se pot folosi toate cele 8 canale iar pentru telemetrie are port separat.
Ca fapt divers, se pot conecta mai multi senzori in paralel in acelasi port. Am testat (pe GR-16L) cu un cablu Y si am legat vario + voltmetru. Merg ambele.
dar ati incercat 2-3 senzori in paralel pentru temsiune? sau doar senzori diferiti merg pusi pe cablu Y?
#81
Postat 05 October 2015 - 09:38 PM
#82
Postat 06 October 2015 - 09:29 AM
Portul acela din receptor se transforma intr-o linie seriala OneWire, vedeti aici mai multe:
https://pixhawk.org/dev/hott_telemetry
#83
Postat 13 October 2015 - 08:40 AM
Prima sesiune cu MZ-18. Imi place tare mult, parca e mai ergonomica/usoara comparat cu Aurora. La fel de mult imi place si ca vorbeste cu mine. Apas pe un buton, imi spune altitudinea. Mai apas o data, imi spune tensiunea de la baterie. Se pot seta destul de multe notificari iar daca ai timp sa te uiti pe ecran, sunt multe informatii la paginile de telemetrie. Inca nu m-am prins daca se poate face sa scoata zgomote de vario, sau cumva sa-mi semnaleze cand intru in termica sus de tot.
Ca si aspecte negative, daca pot spune asta, nu-mi place ca nu poate sa arate pe ecranul principal niciunde daca e activat switch de throttle lock. Pe Aurora ma obisnuisem ca era suficient sa arunc un ochi si se vedea scris mare "Locked" si stiam ca e safe. Sliderele din spate/laterale sunt parca prea mici si ascunse. Cred ca ar fi greu de controlat ceva precis cu ele. Nu ma intelegeti gresit, nu ma plang, doar am insirat ce am observat. Plusurile depasesc cu mult minusurile deocamdata.
Trebuie sa ma prind cum descarc datele de pe sd-card si revin maine cu graficele de semnal cerute.
#84
Postat 13 October 2015 - 08:44 AM
victoras_h, la 13 October 2015 - 08:40 AM, a spus:
eu am pus throttle lock pe un knob din ala de se roteste. asa stiu sigur ca nu il apas accidental si il si vad vizual.
victoras_h, la 13 October 2015 - 08:40 AM, a spus:
vezi ca loguri face doar daca timer1 e pornit. atat. inregistreaza cat timer 1 e pornit.
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#85
Postat 13 October 2015 - 08:49 AM
...in cazul asta o sa dureze putin mai mult pana revin cu logurile. Nu aveam timer setat.
#86
Postat 21 October 2015 - 06:28 PM
Am doar de la cateva zboruri. De la range check tura viitoare. In orice caz, cred ca trebuie sa aranjez mai bine antenele, pare sa fluctueze prea mult si cred ca o data sau de doua ori am auzit cate un bip de la TX cat eram sus, care presupun ca era alarma de la semnal.
Momentan antenele sunt in interiorul fuselajului (din fibra) pe burta, una indreptata spre spate, dupa servouri, iar cealalta mai in fata, aproape de baterie. Inauntru nu prea am loc sa le pun in V dar cu toate ca nu prea vreau, le scot afara pe niste gauri laterale si mai facem un test similar.
Edit: am reusit sa dau drumul si la vario. E genial cum bipaie la urcari. Se aude exact ca la un planor adevarat.
Fisiere atasate
-
flight3.jpg (127.74K)
Number of downloads: 21 -
flight5.jpg (131.71K)
Number of downloads: 20 -
flight4.jpg (118.01K)
Number of downloads: 23
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 21 October 2015 - 06:32 PM
#87
Postat 22 October 2015 - 06:56 PM
Fisiere atasate
-
IMG_6986.JPG (131.16K)
Number of downloads: 15 -
IMG_6985.JPG (70.02K)
Number of downloads: 16 -
IMG_6984.JPG (68.15K)
Number of downloads: 12 -
10-22-2015 11-29-36 AM.jpg (94.96K)
Number of downloads: 11 -
10-22-2015 11-15-46 AM.jpg (88.58K)
Number of downloads: 14
#88
Postat 22 October 2015 - 07:05 PM
Cornitzele astea ar trebui de fapt sa fie baza pentru niste tuburi de ghidaj gen bowden, cam ca aici:
http://www.espritmod...exit-guide.aspx
Eu le fac din hotglue mulat cu degetele, ca lutul :)
#89
Postat 22 October 2015 - 07:10 PM
...la hot glue nu m-am gandit :)
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 22 October 2015 - 07:10 PM
#90
Postat 22 October 2015 - 07:25 PM
Fisiere atasate
-
DSCN0263.jpg (81.67K)
Number of downloads: 24