graupner mz-18
#31
Postat 02 October 2015 - 02:47 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#32
Postat 02 October 2015 - 02:49 PM
#33
Postat 02 October 2015 - 02:50 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#34
Postat 02 October 2015 - 06:10 PM
#35
Postat 02 October 2015 - 08:11 PM
hash84, la 02 October 2015 - 02:47 PM, a spus:
Asta am gasit si eu, doar ca e un anume moldovean, de zboara un anume extra de a extreme flight care ma bombardeaza cu futaba, mie nu imi place futaba si tot baga strambe!
#36
Postat 02 October 2015 - 08:28 PM
RedDevil, la 02 October 2015 - 08:11 PM, a spus:
Ups, m-am simtit. Nici daca imi da renatoa 10 taranIS nu renunt la Futaba :). Scuze de off-topic :)
#37
Postat 02 October 2015 - 08:30 PM
bogdan.motrici, la 02 October 2015 - 08:28 PM, a spus:
Mosule esti obsedat, aici se vorbeste de graupner!!
#38
Postat 02 October 2015 - 08:30 PM
RedDevil, la 02 October 2015 - 08:11 PM, a spus:
Ups, m-am simtit. Nici daca imi da renatoa 10 taranIS nu renunt la Futaba :). Scuze de off-topic :)
#39
Postat 02 October 2015 - 08:51 PM
mi-a cazut avionul.
a fost de la receptie.
cum de stiu ?
de la telemetrie.
se vede clar cum scade calitatea receptiei la minutul fatal 3:14 si avionul incepe o coborare cu 25ms de la 75m altitudine. receptia nu a mai mers, dar telemetria a functionat.
Untitled1.png (96.49K)
Number of downloads: 60
receptia revine cand a fost foarte aproape de pamant, dar prea tarziu pentru a salva avionul...
cauza e greu de spus.
dupa crash am testat receptorul. cu una din antene sunt probleme la receptie.
procedura de test am luat-o de pe un forum nemtesc, specific doar graupner. o gramada de informatii utile acolo ! http://www.gh-lounge.de/
se inveleste una din antene in folie de aluminiu sau se baga intr-o teava si se testeaza cu antena libera.
eh aici, dupa cum se vede in poza, desteptul de mine am pus scoci cu aluminiu pe canopia avionului...receptorul fix sub ea...
probabil ca s-au aliniat planetele impotriva mea, avionul a avut pozitia perfecta (ieseam din viraj, canopia spre mine, aluminiul intre statie si receptor, antena de la statie in pozitie orizonatala etc....) si a luat-o fix in jos.
rezultatul : plane2.jpg (298.9K)
Number of downloads: 71
Problema e ca nu stiu daca receptorul a fost defect si inainte de crash sau s-a defectat dupa...
Am citit mult, acum stiu procedurile de testare de la receptie, statia ofera o gramada de informatii.
nimeni pe net nu se plange ca ar fi pierdut receptia...
la mine asa a fost sa fie
Morala :
1. sa nu puneti folie de aluminiu pe canopie :)
2. failsafe se face in felul urmator : motor 0, restul canalelor pe hold. la mine failsafe era cu motor 0, dar canalele se duceau pe mijloc (oarecum pozitia de drept a avionului). nu e bine. hold e pozitia corecta. daca aveam hold, avionul nu patea nimic...ducand toate comenzile pe zero, asta a insemnat directia pamant :(
Acum am luat alt avion, alt receptor.
o iau de la capat ;)
dar inca am incredere in statie si o recomand
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#40
Postat 02 October 2015 - 08:53 PM
antena 1 : ok
a1.png (37.67K)
Number of downloads: 23
antena cu probleme :
a2.png (44.46K)
Number of downloads: 23
RXSQ trebuie sa fie cat mai apropiat de 100.
la 50m, cu statia in range test, nu trebuie sa scada sub 85%
Aceasta postare a fost editata de hash84: 02 October 2015 - 08:54 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#41
Postat 02 October 2015 - 09:05 PM
hash84, la 02 October 2015 - 08:51 PM, a spus:
mi-a cazut avionul.
a fost de la receptie.
cum de stiu ?
de la telemetrie.
se vede clar cum scade calitatea receptiei la minutul fatal 3:14 si avionul incepe o coborare cu 25ms de la 75m altitudine. receptia nu a mai mers, dar telemetria a functionat.
Untitled1.png
receptia revine cand a fost foarte aproape de pamant, dar prea tarziu pentru a salva avionul...
cauza e greu de spus.
dupa crash am testat receptorul. cu una din antene sunt probleme la receptie.
procedura de test am luat-o de pe un forum nemtesc, specific doar graupner. o gramada de informatii utile acolo ! http://www.gh-lounge.de/
se inveleste una din antene in folie de aluminiu sau se baga intr-o teava si se testeaza cu antena libera.
eh aici, dupa cum se vede in poza, desteptul de mine am pus scoci cu aluminiu pe canopia avionului...receptorul fix sub ea...
probabil ca s-au aliniat planetele impotriva mea, avionul a avut pozitia perfecta (ieseam din viraj, canopia spre mine, aluminiul intre statie si receptor, antena de la statie in pozitie orizonatala etc....) si a luat-o fix in jos.
rezultatul : plane2.jpg
Problema e ca nu stiu daca receptorul a fost defect si inainte de crash sau s-a defectat dupa...
Am citit mult, acum stiu procedurile de testare de la receptie, statia ofera o gramada de informatii.
nimeni pe net nu se plange ca ar fi pierdut receptia...
la mine asa a fost sa fie
Morala :
1. sa nu puneti folie de aluminiu pe canopie :)
2. failsafe se face in felul urmator : motor 0, restul canalelor pe hold. la mine failsafe era cu motor 0, dar canalele se duceau pe mijloc (oarecum pozitia de drept a avionului). nu e bine. hold e pozitia corecta. daca aveam hold, avionul nu patea nimic...ducand toate comenzile pe zero, asta a insemnat directia pamant :(
Acum am luat alt avion, alt receptor.
o iau de la capat ;)
dar inca am incredere in statie si o recomand
Folia aia de aluminiu sigur a ecranat transmisia, mie imi place mult MZ18, receptoare am testat 2 GR-12 cu un MX12, inainte sa o vand :) si nu au fost probleme, m-am dus cu un easy star pana se facu mic mic si pauza probleme.
#42
Postat 02 October 2015 - 09:36 PM
Cei cu Futaba sigur se uita ca matza la ce postezi tu... ca la ei nu au la ce. Dar sunt fuduli...
#43
Postat 02 October 2015 - 09:38 PM
hash84, la 02 October 2015 - 08:51 PM, a spus:
mi-a cazut avionul.
a fost de la receptie.
cum de stiu ?
de la telemetrie.
se vede clar cum scade calitatea receptiei la minutul fatal 3:14 si avionul incepe o coborare cu 25ms de la 75m altitudine. receptia nu a mai mers, dar telemetria a functionat.
Untitled1.png
receptia revine cand a fost foarte aproape de pamant, dar prea tarziu pentru a salva avionul...
cauza e greu de spus.
dupa crash am testat receptorul. cu una din antene sunt probleme la receptie.
procedura de test am luat-o de pe un forum nemtesc, specific doar graupner. o gramada de informatii utile acolo ! http://www.gh-lounge.de/
se inveleste una din antene in folie de aluminiu sau se baga intr-o teava si se testeaza cu antena libera.
eh aici, dupa cum se vede in poza, desteptul de mine am pus scoci cu aluminiu pe canopia avionului...receptorul fix sub ea...
probabil ca s-au aliniat planetele impotriva mea, avionul a avut pozitia perfecta (ieseam din viraj, canopia spre mine, aluminiul intre statie si receptor, antena de la statie in pozitie orizonatala etc....) si a luat-o fix in jos.
rezultatul : plane2.jpg
Problema e ca nu stiu daca receptorul a fost defect si inainte de crash sau s-a defectat dupa...
Am citit mult, acum stiu procedurile de testare de la receptie, statia ofera o gramada de informatii.
nimeni pe net nu se plange ca ar fi pierdut receptia...
la mine asa a fost sa fie
Morala :
1. sa nu puneti folie de aluminiu pe canopie :)
2. failsafe se face in felul urmator : motor 0, restul canalelor pe hold. la mine failsafe era cu motor 0, dar canalele se duceau pe mijloc (oarecum pozitia de drept a avionului). nu e bine. hold e pozitia corecta. daca aveam hold, avionul nu patea nimic...ducand toate comenzile pe zero, asta a insemnat directia pamant :(
Acum am luat alt avion, alt receptor.
o iau de la capat ;)
dar inca am incredere in statie si o recomand
Io ti-am zis sa mai iei un avion .. nu strica la casa omului .. da tot bine si mai tarziu decat deloc .. bine ca au mai avut in stoc.
P.S.
Daaaa de ce i-ai pus folie din aluminiu ? ..
Vroiai sa te duci la Master Chef sa o bagi la cuptor ?
#44
Postat 02 October 2015 - 09:56 PM
REAL DESIGN, la 02 October 2015 - 09:38 PM, a spus:
P.S.
Daaaa de ce i-ai pus folie din aluminiu ? ..
Vroiai sa te duci la Master Chef sa o bagi la cuptor ?
Folia de aluminiu a redus temperatura in avion cu 7 grade, vara pe caldurile alea mari. Asta a fost scopul initial....pana a redus de tot. Aia e. Omul invata cat traieste
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#45
Postat 02 October 2015 - 10:15 PM
hash84, la 02 October 2015 - 09:56 PM, a spus:
Ahaaa ! Am priceput .. A draq si telemetria asta .. zice cu cate grade a scazut temperatura ..
Data viitoare cand te " plictisesti " de un avion, nu te mai complica cu folii,stanioale si alte chestii d'astea ..
Opresti statia din buton .. e mai simplu .
Oricum Graupner e Beton .. ( era sa zic folie ) .. pe bune ! ..
Modelul vechi fara ecran color e si mai beton ..
#46
Postat 02 October 2015 - 11:14 PM
#47
Postat 03 October 2015 - 07:08 AM
Teo-Costin, la 02 October 2015 - 11:14 PM, a spus:
Esti curios ?
Te invat eu cum descoperi :
1 - Baga 2-3 zboruri fara " upgrade-uri " - nici hard nici soft - adica sa nu faci nici
up-grade de soft la statie - o lasi asa cum a venit din fabrica .
2 - Infasoara avionul in folie pentru piept de rata la cuptor
si mai baga un zbor sau jumate de zbor daca nu chiar un sfert de sfert .. folie iti dau eu ...
Toate astea le faci cu cel mai bengos avion al tau , si cel mai mare ..
La alea mici nu e elocvent testul - prea mici , prea aproape receptorul de restul
componentelor ... La 50 cmc e spatiu cat vrei ..
Daca aveai un Jet de 10.000 de Euroi era si mai si ... STIINTA PURA !
P.S.
Sa verifici si temperatura din carlinga in cele doua variante .. :blink:
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 October 2015 - 07:11 AM
#48
Postat 03 October 2015 - 07:51 AM
Data aviatoare:
http://www.adelaida....-11a-sunon.html
#49
Postat 03 October 2015 - 07:53 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#50
Postat 03 October 2015 - 07:57 AM
Mergea si vopsit alb, ai fost prea catolic. Dar nu alb cu oxid de titan, cum sunt 90% dintre ele, ca e conductiva vopseaua :D
Faci proba bagand canopia in microunde si vezi daca se incalzeste. Ar fi mers un alb facut din plastic de vesela alba microwave proof ;)
Puteai zbura si tu cu burta la soare :p sa fie canopia in umbra :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 October 2015 - 07:58 AM
#51
Postat 03 October 2015 - 07:58 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#52
Postat 03 October 2015 - 08:08 AM
hash84, la 03 October 2015 - 07:58 AM, a spus:
Dar care este problema .. receptoarele astea de la Graupner au o limita de temperatura la care functioneaza .. cum este unul la Futaba cu 8 canale
caruia ii vine greata peste 50-60 grade ( parca ) ?
Caci altfel se zboara de " generatiii " intregi fara " JALUZELE " la carlinga ...
P.S.
Nu e rau nici cu hartie .. poate se gandesc aia mai mari si salveaza planeta in modul asta de efectul de sera ..
Daca o si brevetezi sa vezi ce de bani pentru avioane o sa ai ... Zboru' si avionu' ! Ha ! Ha !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 October 2015 - 08:10 AM
#53
Postat 03 October 2015 - 08:11 AM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#54
Postat 03 October 2015 - 08:35 AM
hash84, la 03 October 2015 - 08:11 AM, a spus:
Am inteles ..
Incearca vopsita canopia pe interior in alb .. vopsea pentru plastic .. cred ca merge si auto ..
Se da cu un primer pe plastic sa nu se cojeasca si poti da la spray sau pistol sau aerograf sa pui mai putina vopsea ..
Iese uniform, ramane si luciu fiind data pe interior .. daca ai rabdare poti sa ii faci si o schema ..
O bordura pe margine de 2 cm in una din culorile avionul sau una foarte inchisa ( daca ai la avion albastru faci un bleumarin inchis
daca ai rosu , faci un visiniu inchis etc ) si pierduta in degradee pe inca 2-3 cm dupa care alb ..
Cum au canopiile de heli dar si unele modele de F3A
P.S.
Unele de F3A le au argintii dar nu stiu daca vopseaua argintie nu contine particule de metal .. habar nu am ..
Dar poti sa incerci .. doar sa mai ai inca un avion de rezerva .. :rofl:
Fisiere atasate
-
AVION.jpg (103.28K)
Number of downloads: 27
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 October 2015 - 08:36 AM
#55
Postat 03 October 2015 - 08:45 AM
Commercial: 0°C to 85°C
Industrial: −40°C to 100°C
Automotive: −40°C to 125°C
Extended: −40°C to 125°C
Military: −55°C to 125°C
https://en.wikipedia...perature#Ranges
Cu observatia ca practica a aratat ca cele comerciale se cam opresc pe la 60 grade, nu duc toate 85...
#56
Postat 03 October 2015 - 09:17 AM
Pai daca antenele de la receptor sunt puse chiar sub canopie... in pozitia aia cretina la 90 grade in L recomandata si perpetuata chiar de marile firme, ce sa mai ceri...
Este cel mai nerecomandat mod de a pune antenele intr-un model, pot demonstra la orice ora ca fortez pierderea legaturii in 300m cu orice sistem RC cu aceasta amplasare, fara canopie ecranata.
Scoate antenele afara pe laterala, la 90 grade dar in V, ca mustatile de la somn, sa fie asa pe langa fuselaj /||\ si nu va mai conta in ce pozitie ai antena la statie indiferent, cum va fi orientat modelul in spatiu.
De fapt va conta, dar diferenta va fi uriasa, cam de la 1.4x pierdere semnal fata de 8x cum ai avea daca este ca in primul caz.
Fisiere atasate
-
DSC04026.jpg (116.3K)
Number of downloads: 48 -
DSC_0140.jpg (70.91K)
Number of downloads: 51
#57
Postat 03 October 2015 - 09:23 AM
O sa fac teste sa gasesc o asezare corecta. Cred ca o sa le pun in v pe burta avionului. Ce zici ?
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#58
Postat 03 October 2015 - 11:49 AM
Telemetria (care a mers tot timpul) pe ce antene se duce ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#59
Postat 03 October 2015 - 01:58 PM
Am zis sa fie lateral ca sa iasa de sub umbrela capotei metalice, dar V-ul poate sa fie la fel de bine orientat si spre spate, in coada.
#60
Postat 05 October 2015 - 09:37 AM
stiganas, la 03 October 2015 - 11:49 AM, a spus:
se poate...si combinat cu folia de aluminiu, aia a fost....
stiganas, la 03 October 2015 - 11:49 AM, a spus:
nu stiu, si nici nu am gasit datele astea pe undeva...
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()