Planor f3j /f5j 3,2m
#181
Postat 09 January 2016 - 07:06 PM
#182
Postat 09 January 2016 - 09:59 PM
fly, la 09 January 2016 - 07:06 PM, a spus:
Nu vreau sa te dezamagesc ... dar catalizatorul " albastru " al mai mult decat uzualualei rasini 285 ... nu o sa iti iasa precum otelul...decat in dorintele tale - ca sa nu le numesc altfel ... daca ti-ai fii dorit ceva cu adevarat mai rigid ..poate te-ai fi gandit la o rasina din categoria 735....
" epoxy series 700, It is an innovative non-toxic replacement of obsolete toxic system Aralditeยฎ LY 5,052th system is showing Aralditeยฎ LY 5052 compared to 14% increase in strength carbon composites. High temperature resistance (> 100 ยฐ C). "
Desigur e doar o problema de decizie ... si desigur ...de documentare !
Mult spor iti doresc !
#183
Postat 10 January 2016 - 06:07 AM
Spor la mesterit !
#184
Postat 10 January 2016 - 08:28 AM
La urmatoarele aripi voi face si un design mai frumos !
.......
.......
Fisiere atasate
-
image.jpeg (491.49K)
Number of downloads: 64 -
image.jpeg (482.57K)
Number of downloads: 66 -
image.jpeg (481.84K)
Number of downloads: 69
#185
Postat 10 January 2016 - 08:29 AM
.......
Fisiere atasate
-
image.jpeg (482.4K)
Number of downloads: 46 -
image.jpeg (486.56K)
Number of downloads: 45
#186
Postat 10 January 2016 - 10:40 AM
fly, la 10 January 2016 - 08:28 AM, a spus:
Nu are sens, risipesti carbon inutil si o ingreunezi asemenea. Nu ai tensiuni in zona de fuga care sa justifice asa ceva.
Cele care le vezi full carbon sunt goale pe interior, nici macar nervuri nu au, acolo da...
#187
Postat 10 January 2016 - 10:58 AM
http://shop1.r-g.de/item/390403
Am folosit si eu polietilena iar cand am trecut la mylar, e o diferenta uriasa.
Ai bagat si un lonjeron sau intaritura ... macar in zona de imbinare ?
Succes.
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 10 January 2016 - 10:59 AM
#188
Postat 10 January 2016 - 02:50 PM
renatoa, la 10 January 2016 - 10:40 AM, a spus:
Cele care le vezi full carbon sunt goale pe interior, nici macar nervuri nu au, acolo da...
Asa e nu prea are rost ,pe BA este suficient ,plus ca se rigidizeaza suficient pentru ca este carbon de 200 g .
#189
Postat 10 January 2016 - 02:53 PM
Zippo, la 10 January 2016 - 10:58 AM, a spus:
http://shop1.r-g.de/item/390403
Am folosit si eu polietilena iar cand am trecut la mylar, e o diferenta uriasa.
Ai bagat si un lonjeron sau intaritura ... macar in zona de imbinare ?
Succes.
Da am folosit durofol ,pentru mine este suficient deocamdata nu vreau sa investesc foarte mult in acest model deocamdata ,vrea sa fac alt model de bot pentru fuselaj in anul asta .
Lonjeron nu am bagat pentru ca a iesit foarte tare carbonul ca si un DBox ,este carbon de 200 g pare a fi destul de tare ,este o aripa de test ,la urmatoarea voi si vopsi pe folia de plastic .......si alte modificari.
#190
Postat 10 January 2016 - 02:57 PM
fly, la 10 January 2016 - 02:50 PM, a spus:
Valeu... pai cojile alea in vid cu laminate cu carbon full peste airex folosesc chiar sub 40g ! Alta viata...
#191
Postat 10 January 2016 - 06:34 PM
e bine asa, nu mergi la concurs de frumusete , dupa ce mai faci mai multe o sa te inveti mai bine.O mana da smirghel de 400 un primer o slefiure cu 600-800 si o vopsea si arata ca in filme asa am facut eu la aripile mele.
Referitor la rasinile: epoxy series 700 , nu am chef sa caut acum, dar sunt sigur ca se polimerizeaza la temperatura inalta, pentru a avea rezistenta mai mare si pentru a rezista le peste 100 de grade. Asa ca sunt pentru uz
profesional, pentru cine are un cuptor si poate creste temperatura la peste 100 de grade.
Asa ca lasati-o pentru uz profesional.Faceti cu epoxi uzual , ca ies modele bune daca sunt facut bine. Oricum nu de aici vor pleca modelele care vor castiga campionatul mondial.
Ciao Sorin
#192
Postat 10 January 2016 - 06:36 PM
Lonjeron nu am bagat pentru ca a iesit foarte tare carbonul ca si un DBox ,este carbon de 200 g pare a fi destul de tare ...
Probabil ti-a iesit destul de rigida ...si desigur un pic mai grea decat daca ai fii optat pentru un lonjeron incastrat in stuctura si cu tesatura mai usoara , pretul pentru tesatura de 80g/m2 nu e chiar ucigator ... ai putea studia varianta constructiva devinita clasica de aici
Daca te arde te pot depana cu mylar pentru cat ai nevoie pentru proiectul final..sau iti aduc la sfarsit de luna de la R&G de cat ai nevoie ...fara costuri de transport...doar da de veste.
Spor !
#193
Postat 10 January 2016 - 07:31 PM
Aripa pana acum are 397 g cred ca partea centrala nu va depasi 200 g ,asa ar fi 600 g aripa de 3,3 m ,nu stiu e grea sau nu .
La mana se simte foarte rigida .
Aceasta aripa nu o vopsesc mie imi place asa doar ca la urmatoarea voi vopsi direct pe milar ca sa fac ceva mai frumos ๐
#194
Postat 10 January 2016 - 08:33 PM
Cred ca nu va depasi tot modelul gol 1000 g ,ceea ce cred ca e bine .
#195
Postat 10 January 2016 - 10:25 PM
#196
Postat 11 January 2016 - 05:03 PM
nu e greu o sa vezi ca va trebui sa bagi lest ca sa zboare bine si pe un pic de vant.La mine aripa are 900grame si inca nu e vposita si planorul e de 2,9m dar are lonjeron din ala turbat cu carbon balsa kevlar.
Ciao Sorin
#197
Postat 14 January 2016 - 06:46 AM
.....
......
Fisiere atasate
-
image.jpeg (488.64K)
Number of downloads: 44 -
image.jpeg (482.68K)
Number of downloads: 47 -
image.jpeg (440.08K)
Number of downloads: 48
#198
Postat 14 January 2016 - 07:46 PM
http://www.favonius....ing/bagging.htm
Lipsa unui lonjeron si a unui sistem de imbinare solid ... nu mi se pare OK la niste aripi de 3 m chiar si pentru un planor electric.
#199
Postat 14 January 2016 - 09:28 PM
nu te lua dupa asta, habar nu are ce vorbeste, e ok asa cum e , ce nu imi place e turnul sau cum ii spune cam inalt. Dar gusturile nu se discuta. eee
Poate un fuselaj ma intereseaza si pe mine contra cost desigur.
Mai vorbim la tel.
Bafta, spor.
Ciao Sorin
#200
Postat 15 January 2016 - 08:42 PM
.....
.....sper ca in max o luna sa il scot la zbor !
Fisiere atasate
-
image.jpeg (450.99K)
Number of downloads: 44 -
image.jpeg (462.97K)
Number of downloads: 47 -
image.jpeg (490.72K)
Number of downloads: 46
#201
Postat 15 January 2016 - 10:26 PM
Ai inceput lucrul la segmentul central? Ce sistem de imbinare ai in vedere?
Aripile sunt 100% "fly concept" sau are si ceva "ramasite" de Supra? Ce profil ai folosit?
#202
Postat 16 January 2016 - 06:18 AM
Da motorul este un glider drive ,voi pune elice de 10x6 sau 11x6.
La partea centrala incep saptamana viitoare ,dar nu stiu inca cum voi face sistemul de imbinare ,voi pune poze cand il am facut .
Aripile sunt gandite de mine si au profil AG45
#203
Postat 16 January 2016 - 06:30 AM
#204
Postat 16 January 2016 - 06:33 AM
#205
Postat 16 January 2016 - 09:51 AM
fly, la 16 January 2016 - 06:18 AM, a spus:
Da motorul este un glider drive ,voi pune elice de 10x6 sau 11x6.
La partea centrala incep saptamana viitoare ,dar nu stiu inca cum voi face sistemul de imbinare ,voi pune poze cand il am facut .
Aripile sunt gandite de mine si au profil AG45
De ce asa mica, ai luat din cele cu kv mare ?
cel de 960kv este optim cam cu 12x6, iar pe cel de 840kv am pus si 14x8 si nu gafaie...
#206
Postat 16 January 2016 - 09:54 AM
Pt ca segmentele sunt deja "turnate" e greu sa pozitionezi acum tuburi de carbon sub un unghi foarte precis (sau se poate, dar trebuie sa scobesti spuma, sa umpli cu epoxi si sa faci chestia asta la ambele urechi montate in acelasi timp ca sa controlezi bine pozitionarea...si nu cred ca ai un spatiu de lucru de 4m).
Eu vad doua solutii:
a. solutia pe care o folosesc eu presupune montarea unui tub de sectiune patrata sau dreptunghiulara drept (adica paralel cu lonjeronul) ...chestie care simplifica mult pozitionarea (e mult mai usor sa pozitionezi orizontal decat sub unghi). Legatura intre ele se face cu o piesa in V, eu folosesc sticlotextolit de 1.5 mm lipit cate doua si imbracat in teava de alama si lipit cu epoxi (asta la planoarele de 2-3 m) sau un V de carbon de 2 mm inaltime 12 mm placa cu tesatura care intra in teava de alama de 13x3 cu interior 12x2 mm. Ai avantajul ca poti sa iti faci mai multe V-uri cu diverse unghiuri (eu am facut doua, unul pentru planoare cu simplu diedru la care unghiul e mai mare iar la cel pentru dublu diedru unghiul e mai mic)
b. a doua solutie presupune crearea unor casete cu sectiune dreptunghiulara si care se monteaza "drept" si pe central si pe extreme; in fiecare caseta se formeaza un "tunel" de sectiune patrata in care culiseaza tija de imbinare (poate fi cu sectiune patrata sau rotunda), diferenta e ca la central "tunelul" este "drept" (paralel cu lonjeronul) iar la extreme tunelul este inclinat (in jos) cu unghiul diedru (sa zicem ca tunelul e pozitionat central, in segmentele extreme trebuie sa mearga de la centru spre jos). Pentru ca in cazul tau caseta va fi destul de lunga poti sa iei in considerare ca tunelul sa nu fie central, sa fie in partea superioara.
Pentru ca nu ai alte elemente locale de rezistenta trebuie sa montezi casetele sau tuburile de imbinare in zona "D-box-ului" de carbon. La aripile pe care le fac casetele sau tuburile de imbinare sunt relativ mici (lungime de un cheson, 3.5-4 cm la 2-2.5 m si 5 cm la 2.5-3.5 m) pentru ca sunt lipite bine de lonjeron si matisare cu kevlar.
Pentru ca la aripa ta ai numai spuma in jur (care la orice efort se taseaza) as recomanda o caseta sau un tub ceva mai lung (de cel putin 10 cm... dar rnu cred ca e nevoie mai mult de 20 cm) si sa scobesti spuma la intrare pe cel putin 5 cm astfel incat sa existe o "punte" de epoxi intre caseta si D-box-ul de carbon. As sugera chiar ca in plus fata de legatura asta pe verticala sa incerci si crearea unei punti pe orizontala, faci un canal de 1-2 mm de la caseta spre BA si lipesti o placa de cabon sau textolit ... in felul asta D-box-ul ar trebui sa preia ceva din eforturile casetei pe ambele axe... In stadiul asta as incerca sa pun destul de mult epoxi in zona usurat vcu microbaloane.
Treaba era mult mai simpla daca procedai ca in linkul pe care l-am pus mai sus si faceai un sistem de prindere inainte de turnare...
Asta e parerea mea de incepator .. desi probabil d-l SCaius iar va zice ca spun prostii....
Fisiere atasate
-
100_7236.JPG (148.74K)
Number of downloads: 17
Aceasta postare a fost editata de ender67: 16 January 2016 - 09:59 AM
#207
Postat 16 January 2016 - 09:57 AM
Motorul este 1400 kv parca ,dar voi incerca si mai mare .
#209
Postat 16 January 2016 - 10:04 AM
Nu stiu de ce ai luat asa mare, cand la planoare se merge pe kv-ul cel mai mic disponibil... :unsure:
#210
Postat 16 January 2016 - 10:06 AM