Azi m-am uitat pe log-ul kbar-ului si arata cam dubios:
Cam primu minut e verde, restu e galben pana la sfarsitul zborului. Am gasit unele zboruri si cu o inregistrare rosie (extreme).
Zborul din logul de mai sus este zbor cu cercuri intr-o oarecare viteza si ceva flip-uri deci nimic hard 3d.
Dubiul meu apare in contextul in care elicopteru zboara foarte ok, e stabil, raspunde corect, are coada tzapana etc. Oare e cazul sa ma apuc de cautat surse de vibratii?
ceau, incearca sa postezi tot logoul, high vib iti apare cred cand inca heli era la sol( doar cred) din ce imi dau seama :) daca da cred ca este normal, baietzii de pe helif.. spuneau ca pana nu itzi apare pe log extreme vib la greu esti good to go. Acuma noh tu sti mai bine.
Daniel, nu-ti fie cu suparare ca-ti zic, dar ia-ti domle` un heli mai mare(si ceva align daca tot ai mana). Ieri ai zburat prima data cu un 450, azi faci hurricane(si sincere felicitari pentru performanta asta, eu in 6 luni de cand m-am apucat abia fac hover inverted). Cred ca acum mai mult te chinuie modelul. Ia-ti orice heli de clasa 500. Nu e cu mult mai scump fata de 450 decat bateriile care-s duble(sau pui baterii de 450 in serie), dar stabilitatea si modul cum sta in aer e total diferit si merita fiecare banut.
Eu dupa ce am invatat sa zbor am trecut pe 550 si acum am si un protos 500. Ei, protosul asta e exact ce mi-am dorit de la clasa 450 si n-am avut: stabilitate si putere. Orice 450 am vazut live n-a avut vlaga cat are protozaurulhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif(protozoare=primele celule care au existat, ii zic protozaur ca-i un heli batranhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif).
450`ul asta zic eu ca si-a facut treaba. Te-a invatat sa zbori, acum rasfata-te cu ceva mai mare. Vibratii sau nu, un heli mai mare e mult mai usor de reglat. 550`ul meu spre exemplu zboara perfect cu setarile default de la unitatea tarot s2, pe 450 si acum mai bibilesc la ea sa tina capul perfect.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 05 June 2015 - 08:16 AM
Nu e cu suparare; am in plan ca pe termen lung sa trec la o clasa mai mare dar motivele pentru care o sa fac asta vor fi altele.
Modelul discutat in acest topic are potential urias (ca orice 450 de altfel), eu cred ca nu am ajuns nici la 50% din ce poate.
Putere are suficienta pentru orice figura, e stabil, raspunde bine la comenzi si ma bucur de fiecare minut pe care il zbor.
Mai sunt si avantaje din astea 'logistice' sa zic asa: imi permit sa il zbor pe un teren de fotbal, am deja o baza de acumulatori care imi permite sa zbor des si mult, incarcatorul pe care il detin nu e ok pentru baterii mai mari etc.
Pe langa asta mai este vorba si de obisnuinta. Eu cred ca abia dupa 50-100 de zboruri cu un model, ajungi sa scapi de emotii si sa ai randament maxim ca si pilot. Daca schimbi modele la 20-30 zboruri, nu progresezi.
Ar mai fi vorba si de intelegerea nevoilor mele...pana acum ceva timp eram convins ca urmatorul heli o sa fie un 700. Acuma ma gandesc serios ca mai bine imi iau un 550 pe 6s (spre deosebire de 600 si 700 care zboara cu 12s si e mai greu sa sustii o baza solida de acumulatori).
Toate astea se rezolva in timp si cu alte cuvinte: inca n-a venit timpu :)
Daniel, Amin broo ai nuantat perfect :), si pe mine ma mananca sa trec pe 500 dar mai stau. In legatura cu kbarurile galbene cei ai tu si ce am eu au senzorii ( cipurile) mai sensibile in ghilimele la vibratii adica orice iti da in log, asta nu inseamna ca nu zboara bine cu vibratii foarte ridicate ca orice alt kbar sau vbar. Unii au trecut fe pe o culoare de kbar pe alta si evident ca vibratiile erau altele in log pe zbor de test. Deci go fly:)
Dupa aproximativ 200 de zbor-uri, am dat cu el de pamant.
Daunele sunt decente: main gear, main shaft, feathering shaft, pale, canopie, tail boom + torque tube, niste link-uri strambe.
Servourile cred ca sunt ok, urmeaza sa le verific.
Am iesit la zbor pe un vant mai mare si am pierdut coada intr-un piroflip mai agresiv.
De ce am pierdut coada? cred eu ca din cauza vantului puternic si a vibratiilor care apareau pe log-ul kbar-ului din ce in ce mai pronuntate + manevra agresiva.
Din pacate pana la aceasta manevra, n-a dat nici un semn ca are tendinte de genu asta si in concluzie nu ma apucasem inca sa caut vibratiile. Oricum eram destul de chitit sa-i fac o mentenanta generala cu schimbat rulmenti...dar lenea si comoditatea (las ca zboara bine, de ce sa il desfac) si-au spus cuvantul.
Ce va recomand? nu zburati cu vibratii mari in log, nu se simt in zbor normal si nici in figuri 3d soft....dar te lovesc atunci cand incepi sa tragi de elicopter si ghici ce? e greu sa recuperezi modelu daca ai pierdut coada cand iti fortezi limitele.
Acuma stau si calculez de unde sa cumpar piese de schimb, dar deja am facut cos la fast-lad; parca n-am chef sa stau dupa transportu din china.
Sa fii sanatos, 200 zboruri fara crash(la cat imi inchipui ca tragi tu de el) e excelent. Ca piese, poti incerca ckado si align-trex.uk. De pe al 2lea site comand eu de obicei si am fost multumit(mai putin de preturi ca deh, align nu-i HK).
Aseara n-am avut pofta sa ma ocup de model, dar in seara asta cand l-am desfacut si am studiat pagubele, am remarcat care a fost de fapt cauza pt care am pierdut coada: slider-ul cozii aluneca foarte greu pe ax pentru ca se facuse o mazga compusa din vaselina + praf.
Culmea, pentru ca eram constient de problema asta si ma ocupam des de curatarea axului.
Zilele trecute mi-au sosit piesele.
I-am pus pale Align - astea, torq tub Tarot - asta, landing gear Tarot si canopie noua - asta.
Am mai schimbat si vreo doi rulmenti, iar pentru ca am dat comanda la hk, i-am luat si swash tarot, cea originala se cam uzase.
Imi place cum a iesit, parca mai mult ca inainte:
Si un zbor de azi, chiar daca sunt un pic ruginit ca nu l-am mai zburat de 3 saptamani:
Dupa un crash ciudat, care pare sa fi fost provocat de un servo (es09md, cele folosite initial de care overall sunt foarte multumit) am inlocuit toate servo-urile de platou cu HK1517B Digital MG. N-aveam mari asteptari de la ele, ca doar costa 3E bucata dar s-a dovedit ca ma insel.
In afara de rontaitul gear-urilor din interior care se aud mult mai tare si mai 'cheap' decat la es09md, n-am ce sa le reprosez...cel putin acum dupa primele zbor-uri pe care le-am dat cu ele.
Ramane de vazut in timp daca se vor dovedi de incredere.
Sincer vorbind, inca n-am avut curajul sa trag de ele prea tare, doar soft 3D.
Iar prea iubitele mele pale de carbon, le-am inlocuit cu o pereche de fibra, din alea de ieftinaciuni de HK, care vin in kit-ul de 450.
Dupa toate 'downgrade-urile' astea, ma asteptam sa vad ceva schimbari majore in comportamentul heliului, dar nu; heliu` e comparabil cu setup-ul precedent si fara sa vreau ma gandeam in mintea mea, oare merita ca noi muritorii de rand sa dam sute de coco pe servo-uri de top?
N-am mai postat aici de mult.
Astazi am iesit prima data la zbor pe 2016 cu 450-u. A fost si printre primele zboruri de cand am activat governor-ul pe YEP40.
Governor-ul a dat un mic bump de performanta elicopterului, se simte foarte misto acum.
Intre timp am schimbat si seturile de baterii, am trecut pe Nanotech 40-90C. Foarte ok si ele, recomand.
Cu baterii noi + governor merge asa de bine incat mi-a trecut orice gand de a mai face upgrade la 6S.
Da frumos ....bv :) al meu asteapta chel un head dfc :) si ma apuc si eu de treaba ca am stat cam mult fara
Mersi!
Am avut si eu un head dfc de imprumut, vreo cateva zeci de azboruri. Mi-a placut cum se simte, pare ca e mai compact/inchegat elicopterul dar am ales sa raman tot pe head-ul standard. Pentru mine imbunatatirea n-a compensat pentru eventualele socuri transmise direct in servo la un crash.
Interests:Tot ce zboara e frumos , chiar si porcul :)
Postat 10 February 2016 - 08:31 PM
Am gasit pe aliexpress head dfc tarot 450 cu main shaft cica am cva reduceri de 16% :) si ar costa 22$. Eu deja am unul pe drum de pe ebay cumparat la 25-26$ daca e cineva interesat i as putea face comanda...in mod normal sunt pe la 29-31$.bafta
Ok, dupa ce un servo de pe ciclic a crapat subit si de vreme ce au trecut aproape 4 saptamani si servo-urile din china n-au ajuns inca...ma gandesc serios sa schimb servo-urile de pe ciclic.
Principala cerinta e sa fie disponibile in Europa si sa fie cel putin la fel de bune ca ES09MD.
Principalele candidate sunt TGY-306G-HV, dar parca sunt un pic prea scumpe pentru ce-mi doresc eu acum.
Mai exista si alte optiuni in zona asta de pret?
Problema grea. HK are prea multe servo si nimeni nu sti care sunt bune si care nu. Daca citesti opinii zici ca HXT900 e super dar eu am busit heli dupa heli cu HXT900.
Dupa experienta mea ce merge la aero nu merge la heli. Ori au joc, ori sunt lente ori se blocheaza (de regula toate la un loc). Eu zic sa ramai la TGY-306G-HV chiar daca sunt scumpe. La cum zbori tu un servo slab o sa se vada imediat.
Interests:Tot ce zboara e frumos , chiar si porcul :)
Postat 24 February 2016 - 09:23 PM
stiganas, la 24 February 2016 - 09:19 PM, a spus:
Problema grea. HK are prea multe servo si nimeni nu sti care sunt bune si care nu. Daca citesti opinii zici ca HXT900 e super dar eu am busit heli dupa heli cu HXT900.
Dupa experienta mea ce merge la aero nu merge la heli. Ori au joc, ori sunt lente ori se blocheaza (de regula toate la un loc). Eu zic sa ramai la TGY-306G-HV chiar daca sunt scumpe. La cum zbori tu un servo slab o sa se vada imediat.
El zbura cu niste servourii de 8.99$ bucata si a avut peste 200 zboruri cu ele destul de bune daca au reziatat atat la cum zboara el