Pentru inceput tin sa spun ca pe net circula multe zvonuri,din ce am vazut eu multe is false sau is povestite din auzite .Ideea e ca am plecat si eu urechea la gurile rele,Andrei asigurandu-ma ca totul va fi ok.
Bun,sa ma apuc de narat din experientele mele,restul detalii aflati sau cititi pe net:
Se da un octane ca nou ,intors pe garantie la HPI Cluj din cauza clopotului care a ramas fara dinti .Motorul nu a fost strans ok pe sasiu din fabrica probabil ,s-a deplasat in miscare si a facut prapad clopotul,din fericire spurul nu are nimic si nici nimic altceva inafara de arbore care pare ca s-a indoit...hell yeah,era inevitabil,asta e ,verificati-va suruburile mereu,e o masina cu un sasiu destul de rigid la imbinari si motorul vibreaza .
Recomand folosirea suruburilor de M4 cu cap imbus,saiba plata si saiba grover incorporate pe surub!
Daca tot fac un nou thread hai s-o iau de la ZERO cu motorul,trebuia desfacut sa schimb arborele(piesa furnizata tot de Sandrei,pe garantie),ca aspect exterior si arhitectura aduce a un motor pe nitro,mult mai mare in dimensiuni ,cu aprindere electronica formata dintr-un magnet plasat in volanta,un senzor de citire plasat pe blocul motor si modulul electronic CDI plasat in Battery box.
Carburatia e asigurata de un WALBRO WT998 ,ca si pe binecunoscutele motoare FUELIE si ZENOAH .
Diferentele-s mecanice(pe exterior) o mica saiba pusa pe tija de acceleratie ca sa tina clapa fluture usor deschisa,un obturator montat direct la admisie sub filtrul de aer si alte mici elemente particulare creeate special ca sa poata pune acel carburator pe motorul asta.
Desfac tot ,dupa ce ma chinui mult sa scot siguranta zeger de la boltul pistonului si observ ca e un motor super-durabil.Camasa e facuta dintr-un singur material ca la auto 1/1(pare un otel bun) si NU e ca la nitro cromata sau nichelata sau ca la concurenta LOSI XXL2 ....segmentul are cred 1mm grosime(nu l-am masurat) ,pistonul e destul de greu si are umerii ramforsati(super-bine facut) ....in rest arhitectura nitro,arborele e cam la fel doar ca e in dimensiuni mai mari,rulmentii ambielajului idem. Biela este rulmentata jos la maneton,sus la boltul pistonului e bucsata si e unsa permanent prin cele doua orificii din piston prin balbotare !
Dupa mine acest motor e facut sa tina si rezista cu succes cu cel putin 35-40 de litri in plus fata de un Fuelie 26scc!!!Aici s-a lucrat super-corect !!!
Ca si paralela intre cele doua motoare primul e mai mic,dezvolta cam aceeasi putere,are sistem de aprindere CDI electronic,consuma putin ,al doilea e mai mare ,consuma mai mult dar are cuplul mai bun la turatii mai mici,aprinderea clasica prin magnetou pare mai sigura.Il aleg tot pe primul fara regrete !
Bujia e un NGK CM6 folosita si pe vechile motoare aro pe benzina.Se vede in poza bujia de octane si bujia de baja,acelasi filet m10,aia de baja are reductie pe ea,se poate fce plug and play la nevoie dar nu merita,opera e a mea ca am avut strungul pe mana si ma plictiseam.
Radiatorul de racire este imens si greu,e prins in 6 suruburi M3 de bloc,racirea se face fortat prin fluxul de aer "inhalat" in mers si ajutat de mica turbina care e montat pe volant si trage aerul cald din ambreiaj/angrenaje si-l sufla pe bloc.
Pullstarter-ul e identic si ca principiu si ca funcrionalitare cu cel de pe benzinarele 1/5 doar ca e mai mic in dimensiuni,hell no pentru rulmentul uni-sens,nu mai este,ce bine imi pare,are backplte-ul pe rac si este antrenat la prnire de ghearele care "ies" din pull si-l "ataca" la tragere .
Prinderea volantului metalic de arbore se face printr-o pana ,strangerea facandu-se cu o piulita cu filet spacial in inch.
Ambreiajul e identic cu unul de savy nitro doar ca in loc de 3 papucei acum ,pe benzinar, sunt 4 si-s de aluminiu,iar e bun.
Ca si sasiu/constructie e identic cu un XL cu mici exceptii/particularitati ca au pus batteryboxul in spate si in fata acum e rezervorul ,geometria rotilor e asigurata de aceleasi fuzete/portfuzete/brate ca la X/XL ,probabil ca au vazut ca-s durabile si nu au renuntat la idee.Coaja e identica cu aia de XL doar ca e stickerita altfel !
Spur-ul are acum slipper ceramic,mult mai fiabil decat la modelele precedente unde lasam piulita de reglaj slaba si tot nu patina din scurt,se expunea rulmentul one-way de pe viteza 1 la stres mare,acum si asta e rezolvat !
Rotile sunt cele HPI TERRAPIN folosite pe XL,mie mi s-au parut destul de fiabile,eu le-am chinuit si pe asfalt si pe pietris si in pamant pe fostul XL dar nu pareau sa cedeze mai deloc,deci bune !
Servourile sunt HPI SF50W pe directie si HPI SF10w pe acc/frana(asta l-am inlocuit cu un Bluebird digital de 13kgfm)
Toba de esapament suna fain,urla,e sport,imi place ! ce nu imi place e ca-mi tiuie urechile daca stau mult aproape de el si pot teroriza rapid vecinii din cartier.
Ideea e ca poate s-au grabit putin sa-l scoata pe piata dat fiind concurenta de la losi probabil(zic si eu) si mai are mici "corecturi" de facut cum ar faptul ca a aparut pe net un nou update la manual unde iti arata noi setari la carburator(diferentele sunt aproape inexistente dar conteaza si ele) ,noi setari pentru vitezele din cutie si de corectat distanta le electrodul bujiei.Toate aceste setari sunt deja facute de fabrica la modelele mai noi deja existente in Ro ,al meu e din "prima recolta" ,asta e.
Nu prea ma incanta battery-boxul care e cam la limita facut deci spatiu auxiliar in plus nu prea e(cel putin poate la mine nu e ca folosesc un receptor mai mare in dimensiuni fata de cel oem- rf-40),mi se pare ca suspensiile big-bore destul de eficiente pe X is putin sub-dimensionate pentru octane desi arcurile au spira mai groasa pe benzinar si cam atat in mare !
Ramne de vazut cum sta treaba cu suspensiile!Aici merita facut un upgrade cu cap !Va urma !
Transmisia radio nu interfereaza in nici un fel cu CDI-ul,aici is zvonuri iar dar voi vedea in timp !
Nu detin LOSI XXL 2 dar din ce am vazut in topicul deschis de colegul nostru diferentele sunt MARI de tot ,nu prea vad sa tina motorul de losi nici macar la sfert fata de GTC15 si nu laud nimic acum ! Rog posesorii de LOSi sa ma scuze,nu am nimic cu firma asta dar XXL 2 se incadreaza perfect in masina concurenta cu cea de la HPI si apoi vad pe net multe prezentari,pareri,etc,de aia imi expun si eu parerea mea .Singurul patruped valabil de la losi e LOSI 5ive T ,dar aici intram in clasa 1/5.
Multumesc pe aceasta cale lui Sandrei de la HPI( m-a suportat cu telefoanele si intrebarile etc,mi-a furnizat tot ce a fost necesar pentru reparatie pe grantie la modelul asta) .
STIMA ,apelati-l cu incredere !
PS: daca am omis ceva va rog sa ma intrebati!
....
Aceasta postare a fost editata de soarece: 23 February 2015 - 07:12 PM