Nordkap o navă în deșert
#183
Postat 15 February 2016 - 12:55 PM
Toate cele bune si multa , multa bafta .
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#185
Postat 16 February 2016 - 02:47 PM
buntzi, la 16 February 2016 - 07:16 AM, a spus:
Ai dreptate , dar totul are un inceput . In functie de dotari si calitate lucrarii creste , daca aerogaf si comperesor nu dispui ramane varianta mai ieftina cu vopsea la sprey , si la urma ceva retusuri la pensula .Iti v-a trebui niste banda de mascare si daca ai posibilitatea de a taia dungi si litere la caterploter , multa rabdare (fara tutun)si totul se rezolva .
Toate cele bune si multa bafta :good:
Aceasta postare a fost editata de dj.bobo: 16 February 2016 - 02:49 PM
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#186
Postat 18 February 2016 - 06:02 AM
Până una alta, am pus la un loc și bucățile lipsă de la prova, puntea a doua și închiderea din spate de la cabină (asta nu se vede că e cu elasticele pe ea încă)
#187
Postat 18 February 2016 - 08:43 AM
http://www.hobbyking...h_Air_Hose.html
Mai iti trebuie un aerograf
Aceasta postare a fost editata de MR-JW: 18 February 2016 - 08:44 AM
#190
Postat 22 February 2016 - 08:13 AM
Toate cele bune si mult spor .
Aceasta postare a fost editata de dj.bobo: 22 February 2016 - 08:15 AM
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#191
Postat 22 February 2016 - 09:01 AM
Nu am o altă locație lipsită de vânt sau curenți, așa că o să trebuiască să îndur vicisitudinile. A stat cam două ore la uscat sus pe casă unde am vopsit, și acuma e în baia de serviciu pe care n-o folosesc, singur fiind (deci ferit de de toate).
Surprinzător, nici ziare/reclame nu am prea multe, că alea sunt de obicei la parterul clădirii iar eu intru cu mașina direct în parcarea de la subsol și de acolo liftul direct sus.
Până una alta, mai pun câte ceva la cabină și mai asamblez din piesele și accesoriile de pe punte.
#192
Postat 22 February 2016 - 09:33 AM
buntzi, la 22 February 2016 - 09:01 AM, a spus:
Nu am o altă locație lipsită de vânt sau curenți, așa că o să trebuiască să îndur vicisitudinile. A stat cam două ore la uscat sus pe casă unde am vopsit, și acuma e în baia de serviciu pe care n-o folosesc, singur fiind (deci ferit de de toate).
Surprinzător, nici ziare/reclame nu am prea multe, că alea sunt de obicei la parterul clădirii iar eu intru cu mașina direct în parcarea de la subsol și de acolo liftul direct sus.
Până una alta, mai pun câte ceva la cabină și mai asamblez din piesele și accesoriile de pe punte.
Daca stropii de vopsea se incapataneaza sa iasa , recurge la artileria grea si anume sandpaper (se freaca insistent cat suporta gresia murdarita fara alte pagube) de 80 -120 combinat cu acetona sau alt solvent puternic de care dispui .
Mult spor sa ai .
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#193
Postat 27 February 2016 - 02:59 PM
Niște șmirghel pe prima mână de grund. Cu ocazia asta au apărut câteva locuri în care e nevoie de niște chit. Rezolv cu astea și o să-i mai dau o mână de grund.
După ce am terminat de strâns praful, am făcut câteva mititele pentru interiorul cabinei:
Scaunul:
și sonarul (sau ce e ăla cu care caută peștii):
#194
Postat 16 March 2016 - 08:41 AM
Încerc să mă obișnuiesc cu aerograful...
Later Edit: nu, nimic din pozele astea nu a fost vopsit cu aerograful. În aerograf n-am pus înca vopsea niciodată.
Piesele au fost vopsite cu pensula, iar butoanele și restul de mititele cu vârful unei scobitori înmuiată în vopsea.
Aceasta postare a fost editata de buntzi: 16 March 2016 - 08:43 AM
#195
Postat 18 January 2017 - 10:20 AM
Am făcut însă ceva piese, și anume lada de pește și capacele pentru...ce-or fi ele. Nu știu nici cum se cheamă nici ce rol au, și mai trebuiesc puse (aparent) câte două piese de sârmă la fiecare, dar nu am reușit să-mi dau seama ce fel ar trebui să fie.
Materialul aproape brut:
Piesele componente:
Cam așa:
#196
Postat 18 January 2017 - 10:27 AM
Carena vopsită:
Mațe încurcate, dar funcționale :
Cabina vopsită și ea, și cu niște accesorii montate:
Cică detaliu pe la cabină:
#198
Postat 18 January 2017 - 08:18 PM
Buntzi, macar compresorul lidl este totusi bun? Merge cu BD-130 sau 180 ala? Sau ai cumparat si in alt compresor? Aerograful lor (lidl) este de fapt un BD-138 OEM, care oricum e pentru incepatori.
#199
Postat 20 January 2017 - 06:32 AM
Ca să revenim la oile noastre, astea sunt sculele:
Nu știu cum a ajuns Lidl în discuție, da' nu-i bai. Compresorul e luat din Dragon Mart (vreo 200 RON parcă am dat pe el) iar aerograful e Eliz DB183 cu 3 duze și 3 cupe, comandat în Germania la PK-Pro (împreună cu un aerograf mai deștept pentru Dakian67, ceva duză de 0.15 și garnituri de schimb pentru el, și cuplajul rapid pentru mine). Fiind comandă în afara UE, nu am platit TVA iar transportul a fost mai ieftin decât TVA-ul, deși a durat ceva mai mult. Una peste alta, îmi place aerograful, se mișcă frumos (pe cât îmi dau eu seama) se curăță relativ ușor (cred) dar din păcate m-a învățat cu nărav și acum nu mai suport pensulele (sau rezultatul lor) de nici o culoare.
Revenind la Nordkap, mă omoară balustrăzile! Nu sunt foarte dibaci cu letconul, așa că sunt cam speriat de gândul că o să trebuiască să cositoresc la ele până mă ia mama gaia. Până una alta, am pus laolaltă câteva piese. Super Glue să trăiască, în toate versiunile lui posibile.
Unele dintre ele mai trebuiesc vopsite o dată, dar gândul la curățat aerograful mă cam ține pe loc...
Aceasta postare a fost editata de buntzi: 20 January 2017 - 06:36 AM
#200
Postat 20 January 2017 - 08:24 AM
Ca sa cositoresti balustradele trebuie sa-ti faci un dispozitiv ajutator pentru imobilizarea bucatilor de sarma si sa folosesti un flux, colofoniu sau pasta decapanta cat mai blanda ca aciditate. dj-bobo e maestru in asa ceva si te poti inspira de la el.
#201
Postat 20 January 2017 - 10:32 AM
Compresorul tau pare OK , aerograful nu il cunosc dupa infatisare este gravitational cu dubla actionare . Atentie mare la curatarea lui foloseste un diluant mai puternic pentru acesta operatiune decat cel pentru vopsire . De preferat sa foloseste vopsele dedicate pentru modelism ,sunt un pic mai scumpe dar ca rezultate fac toti banii. Despre aerograful de la Lidl http://www.cartula.r...raf-lidl-preri/aici gasesti o discutie , este o unealta mai ieftina recomandata pentru un nivel de incepatori .
Toate cele bune si mult spor .
Impingator de 2400 CP
Nava de pasageri Tudor Vladimirescu
R.N.L.B. Ruby &Artur Reed 2
Yaht Milla - in lucru .
bobo shipyard
"Do not be a prisoner of his own style "- Armin van Buuren
#203
Postat 29 November 2017 - 11:23 AM
Si eu lucrez la acest model si trebuie sa recunosc ca m-am inspirat si de aici. La tine, lucrul este floare la ureche acum, ai toate maruntisurile in chit.
Eu construiesc modelul de la zero dupa niste planuri sumare si nu am maruntisurile, trebuie sa le inventez cumva din poze.
aurelianz74@yahoo.com
#204
Postat 30 November 2017 - 06:33 AM
aurelianz, la 29 November 2017 - 11:23 AM, a spus:
Eu construiesc modelul de la zero dupa niste planuri sumare si nu am maruntisurile, trebuie sa le inventez cumva din poze.
Nimic nu este floare la ureche. Și planurile furnizate de Billings sunt oarecum sumare, din multe locuri lipsesc codurile pieselor (e pusă săgeata, dar nu codul piesei care vine acolo), lista de componente este ridicol de simplistă și nu oferă prea multe informații respectiv la destinația sau locul unde ar trebui folosită piesa/ materialul respectiv, cantitățile de material și cupajul sunt foarte aproximative. De exemplu, am rămas cu aproape jumătate din baghetele pentru învelit corpul dar mi-ar mai fi trebuit cel puțin 4 baghete pentru ranforsările alea care vin pe bordaj. În desen e prezentat O bucată de piesă tip T pentru legat parâme, pe catarg (F348, că presupun că folosești planul de la Billings cumva). În cutiuța cu plastice sunt date vreo 10 bucăți. Unde anume vin, naiba știe. Sârma de alamă pentru balustrăzi și diverse (F39) e tăiată la 250mm lungime și pentru balustrada de pe puntea prova îmi trebuie cam 470mm lungime (mâna curentă) respectiv vreo 400 pentru partea de la mijlocul stâlpisorilor. Balustrada de pe cabină are cam 370mm și trebuiesc două, plus că același material ar trebui folosit pentru o grămadă de alți suporți. Fără să consider ideea complet tâmpită de a fi nevoit să îmbini în lungime două sârme în loc să fi prevăzut în kit 4 bucăți cu lungime suficientă pentru cele două balustrăzi menționate, aș estima că lipsesc la apel vreo 600mm de sârmă de alamă, dacă consideri că nu ai pierderi de nici un fel și reușești cumva să faci distribuția pieselor pe lungimi de 250mm la perfecție (ceea ce mi se pare iarăși tâmpit).
Al doilea aspect ar fi că pentru comfortul de a avea parte din piese prefabricate (măcar într-o anume măsură), eu am plătit cei aproximativ 250€ cuiva. Tu nu.
Spor la lucru!
#205
Postat 03 December 2017 - 06:00 AM
Între timp, am cam vopsit balustrăzile și am și montat din ele, dar nu sunt foarte încântat de rezultat. O să trebuiască să maschez zona și să dau o mână de vopsea la aerograf, că nu se vede prea faimos. Nu sunt foarte mulțumit de modul în care se așează vopseaua albă de la Revell, dacă diluez ca să se comporte bine în aerograf nu mai are putere de acoperire și devine prea fluidă și se scurge, dacă o las mai groasă îmi înfundă imediat aerograful. Și ca de obicei, când vrei să faci ceva constați că altceva trebuie făcut înainte de asta.
În ordinea numerelor de pe tricou, a trebuit să construiesc partea de lemn a balustrăzii de la pupa, cu tot cu vopsitul aferent. Încă n-am terminat, am dat o mână de grund și una de vopsea la pensulă, dar trebuie să-i mai dau o mână cu aerograful. Până nu termin cu asta, nu pot să montez catargul de la spate că trebuie montate una peste alta. Aș fi montat barca de salvare și macaraua ei, dar mai întâi ar trebui să le fac partea cu firele și scripeții, că după ce le am pe poziție o să fie chinul dracului.
Pe moment nu pot să termin construcția balustrăzilor pentru că-mi lipsesc firele cele lungi (până de crăciun) și în lipsa balustrăzilor parcă nu sunt foarte convins să înșir pe cabină piese care m-ar putea stânjeni la manevrat cabina mai încolo.
Și mai trebuie să găsesc o metodă de a ancora catargul pe poziție până se întărește cleiul, ca apoi să construiesc tijele de susținere.
Da' mergem înainte și pân' la urmă o scoatem la capăt.
#209
Postat 10 December 2017 - 05:33 PM
Am fixat pe poziție cea mai mare parte a pieselor de pe cabină și am început și pe punte (rolele de ghidaj pentru cablurile plaselor de pescuit și suporții/ crăcanele lor), am confecționat și tiranții lor și am vopsit catargul.
Mai am de refăcut nițel opera moartă în albastru/bleu în urma retușurilor la bordura aia nefericită și...cam gata?
Bine, mai am de făcut balustrăzile de pe cabină și de la prova, dar alea le pot face numai când îmi ajung materialele. Ca să nu mă încurce la confecționarea balustrăzilor, abia apoi o să montez și piesele de pe cabină (busola, radarul și ce mai e p-acolo), toate sforile catargului, cablurile de pe vinciul plaselor de pescuit și lanțurile cu ancorele.
E tare plăcut când nu mai ai așa multe piese în cutie...
#210
Postat 15 December 2017 - 05:55 PM
După ce rezolv cu ele, o sa montez și restul pieselor pe cabină, sârma cu flotorul ăla și antena radio.
Studiez posibilitatea cumpărării unui acumulator nou, 3s sau 4s LiPo de vreo 5000mAh. 9.4V NiMh nu pare cea mai grozavă soluție pentru motorul serie 740.