Protocol Romatsa
#61
Postat 02 March 2015 - 12:46 PM
Iar cursele aeriene vad ca n-au mereu acelasi traseu, ci se abat mereu destul de mult. De exemplu la cursa ROT311 observ abateri de peste 20-30km de la o zi la alta.
#62
Postat 02 March 2015 - 12:50 PM
Ce relevanta are un culoar de zbor la peste 3000m inaltime pentru noi care suntem tinuti sub 150m prin toate mijloacele ?!
#63
Postat 02 March 2015 - 12:55 PM
#64
Postat 02 March 2015 - 01:01 PM
In fiecare localitate fiecare cam stie traseele avioanelor, si orele de aterizare/decolare au ajuns sa fie folosite ca reper pentru diverse momente ale zilei ;)
#65
Postat 02 March 2015 - 01:24 PM
o linie dreapta ... este formata din segmente intre diferite puncte ... de exemplu , intre Bucuresti si Sibiu exista vreo 10-12 puncte
pe ruta respectiva care teoretic trebuie survolate pe rand , conform unui plan de zbor depus , care include SID ( procedura de decolare ) ,
STAR ( procedura de aterizare ) , puncetele de iesire si intrare in zonele terminale ( APP sau TWR ) , plus punctele intermediare de pe
ruta de zbor . Pilotii sunt sub presiune de la companii sa reduca pe cat posibil consumul de carburant si sa respecte orele de aterizare .
Drept urmare , ne bombardeaza cu cereri de rute directe , care evident ca duc la devieri semnificative de la traseu . Peste nivel 110 nu-i
nici o problema , insa sub acesta limita suntem obligati de regulament sa ducem avioanele pe ruta ( singurele portiuni de spatiu unde pot
sa cobor un avion sub nivelul minim pentru spatiul C ) . In zonele de aerodrom nu mai exista problema asta , mai ales ca acolo nici un avion
in procedura de aterizare nu zboara mai sus de nivel 65 ( limita superioara de responsabilitate a TWR ) . Asa ca este foarte posibil sa se
observe evolutii complet diferite fata de standard , functie de pista in serviciu ( determinata de directia si viteza vantului ) , situatia
meteo ( nori , ceata , etc ) , zboruri militare ( mai ales la Campia Turzii , Bacau , Constanta , si mai nou la Craiova / Deveselu ) ...
Mai apar si tot felul de restrictii militare , planoare , parasutisti , poligoane de tragere ... mai vine si AWACS-ul si se plimba cu orele
pe cerul patriei ( bine ... asta macar e sus , nu cred ca v-ar deranja ) , dar uneori mai realimenteaza in zbor , si nu e o idee buna sa
te afli sub tandemul ala ( tanker - AWACS ) ...
#66
Postat 02 March 2015 - 01:41 PM
zona de responsabilitate ( de regula circulara ) , cu puncte obligatorii de iesire si intrare . La punctele alea , avioanele
nu trebuie sa fie mai sus de nivelul minim pe calea aeriana ( de regula FL 50 sau 60 , cu exceptia Sibiu si Bacau , ca sunt
aproape de munti , si acolo nivelele sunt mai ridicate ) . In respectivele zone de aeroport , responsabilitatea CTA ( controlor de
trafic aerian ) , incepe de la sol pana la nivel 65 . Atentie , vorbim doar de zboruri controlate , nu VFR , nu prafuitoare , nu
sportivi ... astea nici macar n-au voie sa intre in spatiul de clasa C , fara autorizare / coordonare prealabila .
Cu toate astea , mi-e greu sa cred ca exista vreun modelist care sa zboare cu jucaria mai sus decat limita la care ar putea sa
faca greutati oamenilor de la mansa/ecran ... Eu cred ca va faceti prea multe probleme ... Ca sa discutam la nivel academic este in
regula sa batem campii aici , dar mai departe de asta ... repet , este putin probabil sa existe neajunsuri pentru cei interesati direct .
#67
Postat 17 March 2015 - 10:55 AM
#69
Postat 17 March 2015 - 11:05 AM
Men, la 17 March 2015 - 10:55 AM, a spus:
Mai multe detalii aici: https://www.aeromode...rile-noastre-2/
#70
Postat 17 March 2015 - 01:14 PM
bogdan.motrici, la 17 March 2015 - 12:29 PM, a spus:
Sorry dar este pur si simplu o parere obiectiva.
Corecta observatia ta. Cred ca cei din conducerea ARA vor corecta greseala, si vor lua interventia ta in sens pozitiv dar vor fii destui care-ti vor spune sa-ti vezi de treaba ta, daca nu esti membru sa nu-ti mai dai cu parerea (s-a mai intamplat...). O sa interpreteze (sper sa n-o faca totusi) observatia ta, ca pe un afront la adresa ARA :pardon:
#71
Postat 10 June 2015 - 05:07 PM
ce spui tu din punct de vedere CTA ( TWR, APP sau Ruta )este normal.
Este normal sa fie niste reglemetari de bun simt ( nu dinastea aberante ) si care sa se stie; este de bun simt sa nu te joci o zburatoare (cat de mica) in capul pistei 08R sau 26L OTP sau 07 sau 25 la BSA sau langa unitati militare si alte zone (gen palatul Cotroceni etc.)
Din cauza unor inconstienti care ridica un multicopter peste nori doar ca sa faca o performanta au restul de suferit.
Din punctul meu de vedere trebuie sa se departajeze hobby-isti de profesionisti; exemplu un aeromodel hobby sa nu depaseasca 3KG take off weight cu care sa poti zbura respectand niste reguli iar pentru cei care sunt profesionisti sa fie alte reguli.
Ma rog este mult de discutat dar ca sa iasa niste reguli normale si de bun simt trebuie discutat destul de mult; cei de la AACR nu cred ca sunt asa deschisi pentru ca la ei este simplu ce nu inteleg este interzis iar chestia cu spatiul segregat iar este o chestiune pentru profesionisti ( nu vreau sa ii supar pe profesionisti dar poate ei scot bani din chestia asta iar hobby-sti nu o fac din placere).
Ma rog mi-ar face placere sa discutam pe aceasta tema sa impartasim idei inainte de schimbul de tura sau dupa... asta daca ne vom intalni :good: .
Blade SR
Blade SR HUEY UH-1
3DR SOLO
Phantom vision 2 Plus
Quanum Nova
#72
Postat 11 June 2015 - 05:03 PM
Nazgul, la 10 June 2015 - 05:07 PM, a spus:
:good: .
Salutare,
hai sa nu ne bagan singuri bete in roti! Peste tot se vorbeste de 20-25kg si dumneavoastra apareti cu propuneri drastice-3kg. Daca va mai documentati si daca va ocupati de aeromodelism veti vedea ca aceasta greutate e prea mica chiar si pentru hobby! Nu e imposibila dar e restrictiva, ingradeste creativitatea si latura competitionala. Cea mai sigura sursa de informatii FAI- sectiunea aeromodelism.
Va doresc o seara frumoasa!
Mugurel
#73
Postat 11 June 2015 - 05:14 PM
Pentru unii, aia care se ocupa cu reglementarea, hobby este ce cumperi din supermarket si poti zbura intre blocuri, caz in care si 3kg e prea mult.
#74
Postat 11 June 2015 - 10:07 PM
Hm. E ceva putred aici. Nu există şcoli pentru asta. Nu au existat niciodată. Nu poţi numi pe cineva profesionist fără o definire a domeniului.
Aeromodelismul pleacă ca hobby, eu îi spun curiozitate şi pasiune, preferând să spun că respectivii sunt începători şi se ajunge la un nivel din ce în ce mai avansat. Nu ştiu dacă se poate numi nivel de profesionist.
Oricum, cel mai bine e să rămânem în limitele FAI şi fără joacă între blocuri.
#75
Postat 11 June 2015 - 10:28 PM
a fost un exemplu nu a fost o valoare stricta, ideea este de a separa hobby de profi.
Eu unul sincer nu inteleg de ce imi trebuie o zburatoare de 20kg fata de un de 3kg ( sa dam exemplu DJI Inspire care are 3Kg)in primul rand ma gandesc la transportul ei si la timpul de zbor. Eu unul ma consider hobby-st nu imi trebuie o chestie grea, voluminoasa etc. poate multi nu sunt in asentimentul meu (imi cer scuze atunci), imi trebuei ceva de dimensiune decenta usoara cu timp de zbor decent si sa am cat de cat o siguranta in aer.
Ceea ce se cumpara din supermarket sunt jucarii pentru copii.
Hai sa luam niste exemple care se pot cumpara din magazine:
1. Yuneec q500 greutate 1700 g
2. DJI Inspire greutate 2935 g
3. 3DRobotics IRIS greutate 1282 grams
ce au acestea nu poti sa zbori/filmezi cu ele pentru placerea ta personala? De ce mi-ar trebui mie un aeromodel de 20kg si cine stie cat de mare pentru hobby nu vorbim de competitie , profesionism si altele vorbim de hobby simplu ( sunt in vacanta si vreua sa filmez ceva sau vreau sa ma relaxez dupa o saptamana demunca imi iau elicopterul, avionul, planorul, multicopterul si ma duc sa zbor 1- 2 ore asta daca ma lasa vremea ( pai ce ar insemna sa iei aprobare de spatiu segregat, aprobari de la mapn sau mai stiu eu unde).
Nu tin neaparat capentru hobby sa fie o anumita greutate dar exista acest DAR daca vom fi obligati sa inmatriculam toate aeromodelele ( si unul cat palma ) ceea ce mie mi se pare o tampenie; daca vom fi obligati sa facem asigurari pentru ele ( ca sa mai castige bani nemunciti cei de la firmele de asigurari; cate probleme ati avut cei care detineti autoturisme sau alte vehicule) si cine ce alte ineptii gasite ca sa iti ia banii dar nu ti se ofera nimic in schimb.
Hai sa luam alt exemplu: inamtricularea aeromodelului - am inteles ca ar fi de platit ceva prin jurul sumei de 100E ce mi se ofera de acesti bani un abtipild cu numarul aeromodelului si atat hai sa fim seriosi domnilor nu vedeti ca toate regulile se fac impotriva cetatenilor doar ca sa nu faci nimic doar sa dai bani la stat.
Poate ca nu simpatizeaza unele persoane pentru ce gandesc dar eu unul vreu sa pot zbura liber respectand niste reguli de bun simt si facute cu cap.
Stiti cum se spune ce nu este inteles se interzice.
Blade SR
Blade SR HUEY UH-1
3DR SOLO
Phantom vision 2 Plus
Quanum Nova
#76
Postat 11 June 2015 - 10:37 PM
ViP_Eol, la 11 June 2015 - 10:07 PM, a spus:
Hm. E ceva putred aici. Nu există şcoli pentru asta. Nu au existat niciodată. Nu poţi numi pe cineva profesionist fără o definire a domeniului.
Aeromodelismul pleacă ca hobby, eu îi spun curiozitate şi pasiune, preferând să spun că respectivii sunt începători şi se ajunge la un nivel din ce în ce mai avansat. Nu ştiu dacă se poate numi nivel de profesionist.
Oricum, cel mai bine e să rămânem în limitele FAI şi fără joacă între blocuri.
OK ai dreptate nu pot sa spun ca nu ai.
EU cred ca la profesionisti ar putea fi catalogati cei care produc bani din asta. Exemplu: daca te cheama un amic sa ii filmezi casa sau mai stiu eu ce ii ei bani? nu ii iei te duci din placerea de a zbura de a fi aeromodelist si ca iti este amic.
Blade SR
Blade SR HUEY UH-1
3DR SOLO
Phantom vision 2 Plus
Quanum Nova
#77
Postat 12 June 2015 - 05:26 AM
Nazgul, la 11 June 2015 - 10:28 PM, a spus:
a fost un exemplu nu a fost o valoare stricta, ideea este de a separa hobby de profi.
Eu unul sincer nu inteleg de ce imi trebuie o zburatoare de 20kg fata de un de 3kg ( sa dam exemplu DJI Inspire care are 3Kg)in primul rand ma gandesc la transportul ei si la timpul de zbor. Eu unul ma consider hobby-st nu imi trebuie o chestie grea, voluminoasa etc. poate multi nu sunt in asentimentul meu (imi cer scuze atunci), imi trebuei ceva de dimensiune decenta usoara cu timp de zbor decent si sa am cat de cat o siguranta in aer.
Ceea ce se cumpara din supermarket sunt jucarii pentru copii.
Hai sa luam niste exemple care se pot cumpara din magazine:
1. Yuneec q500 greutate 1700 g
2. DJI Inspire greutate 2935 g
3. 3DRobotics IRIS greutate 1282 grams
.
Tot din magazin se pot cumpara avioane de 3m anvergura si 17 kg. De cand aeromdelism inseamna doar multirotoare?
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#78
Postat 12 June 2015 - 06:15 AM
Nazgul, la 11 June 2015 - 10:37 PM, a spus:
EU cred ca la profesionisti ar putea fi catalogati cei care produc bani din asta. Exemplu: daca te cheama un amic sa ii filmezi casa sau mai stiu eu ce ii ei bani? nu ii iei te duci din placerea de a zbura de a fi aeromodelist si ca iti este amic.
Buna dimineata!
Imi pare rau, nu sunt profesionist deci doar cheltuiesc bani pe modelism. Acum merg la camp cu un model de aproape 10kg cu motor de 62cc. Pe viitor am in plan sa imi construiesc unul mai mare! Care va ajunge undeva pe la 15kg. Si in tara mai sunt aeromodelisti cu modele mult mai mari si tot asa nu fac bani cu ele! Si nu concuram! Mai sunt cei cu jeturi! Etc.
Stiu ca e relativa propunerea dar nu trebuie sa le dam noi idei!
O zi frumoasa!
Mugurel