Motoare pentru ghimbal
#1
Postat 12 December 2013 - 02:48 AM
#2
Postat 12 December 2013 - 04:20 AM
#6
Postat 10 January 2014 - 02:30 AM
#7
Postat 10 January 2014 - 10:40 AM
AlexStudio, la 10 January 2014 - 02:30 AM, a spus:
24N22P au 22 de poli si 14N12P au 12 poli, prin prisma constructiei motorul cu "poli mai multi" isi face treaba mai bine, ca si treaba cu caii... :)
#8
Postat 10 January 2014 - 10:48 AM
#10
Postat 10 January 2014 - 03:03 PM
Am o curiozitate. De ce oare doar in sudul tarii gimbalul e gimbal !? Cum treci fie Milcovul, fie Carpatii, cu putine exceptii gimbalul devine ghimbal.
Ce, ei n-au nici un George, doar Gheorghe ?
Aceasta postare a fost editata de Para: 10 January 2014 - 03:05 PM
#11
Postat 10 January 2014 - 03:59 PM
Para, la 10 January 2014 - 03:03 PM, a spus:
Am o curiozitate. De ce oare doar in sudul tarii gimbalul e gimbal !? Cum treci fie Milcovul, fie Carpatii, cu putine exceptii gimbalul devine ghimbal.
Ce, ei n-au nici un George, doar Gheorghe ?
Pai la cate necazuri iti aduc doar din dorinta de a mai castiga ceva randament si autonomie vs mici si echilibrate cum trebuie pe sistemul de care ai nevoie tind sa inclin si eu balanta cateodata..
Treaba cu Gheorghe cred ca tine de traditionalism :drinks:
Aceasta postare a fost editata de vvrest: 10 January 2014 - 03:59 PM
#12
Postat 11 January 2014 - 12:44 PM
Nu vreau sa trag nici o concluzie de aici :) :p
Cert e ca in dezonline nu este nici unul.
Acum, revenind la motoare, o mica clarificare, la orice masina electrica puterea este data de suprafata miezului magnetic, punct ! Nu de bobinaj, nu de tensiunea de alimentare, nici de alti cai verzi ce leviteaza pe forumuri.
Nu trebuie sa faci o facultate ca sa stii treaba asta, acolo o afli de abia in anul 3 si dupa ce rezolvi niste integrale crnte :p
Orice pusti care rasfoia minitehnicus in anii 70 stia fara sa ezite ca puterea unui trafo era proportionala cu patratul miezului magnetic, adica dreptunghiul gol care il vedeai cand desfaceai un transformator, si in jurul caruia sunt spirele.
Ca urmare la doua motoare de aceleasi dimensiuni, dar cu numar diferit de dinti/poli, cel cu poli mai multi va avea fatalmente suprafata dintilor mai mici, deci puterea de "impingere" a fiecarui dinte este mai mica. De aici s-ar putea trage concluzia eronata ca un motor cu 24 de poli fata de unul cu 12 poli ar trebui sa aiba tractiunea de doua ori mai mica, fapt contrazis de practica. Asta nu se intampla pentru ca cel cu poli mai multi trebuie sa impinga sarcina o distanta mai mica pana cand este preluata de polul vecin ;) Asa ca pana la urma puterile sunt aproximativ egale, fara sa favorizeze pe vreunul in mod deosebit.
In schimb, ce e bine pentru gimbaluri, este ca miscarea este intradevar mai smooth, pasii fiind mai mici... intradevar postarea mea de mai sus nu prea isi avea rostul aici, am dat cu nuca in perete venind "incalzit" din alt topic :D
Dar daca tot ne-am urnit... sa lamurim si ce e cu flama asta ca ar fi mai eficiente astea cu poli multi, lucru pentru care unii ar fi gata sa puna capu... in calea elicii de carbon :p
Ei bine, la poli multi pasi marunti inseamna turatie mai mica, dar cu aceasi tractiune ca unul cu poli putin... asta e tot ! ;)
Iar pentru cine nu s-a prins, turatie mai mica inseamna elici mai MARI, visul oricarui obsedat de eficienta dusa la extrem :)
Numai ca practica arata ca astea conteaza daca intr-adevar sari la elici MARI, un minim de 15"!
Sa pui multipol cu toate problemele care decurg de aici, cum zicea si vvrest, pentru elici de 12" si 2-3 kg, e chiar prostie.
Numai ca elici mari inseamna cadre mai mari, adica mai grele, asa ca ce dai pe eficiente sporite se duce partial ca sa iti salti de la pamant curu devenit tot mai greu, cateodata fara rost, doar de fudulie.
Iar ce ma enerveaza cel mai crunt este ca unii din cei care sustin asa ceva nici nu au o referinta, pentru ei e deajuns sa zica cineva ca e bun in engleza, cu o atitudine profi, si gata, au lesinat de convingere. Dar daca le pui in fata doua motoare, aleg numai dupa numarul de poli, chiar daca alte cifre i-ar contrazice...
Deci ce e bun pana la urma, cu ce ne comparam?
Am impresica ca forumul asta cere imperios un vademecum, ca sa stabileasca niste referinte... o gramada de lume intreaba de una sau de alta daca "e buna" avand cifrele in fata, dar neintelegand nimic.
PS: sper ca este clar ca in ce am scris mai sus, partea a doua, a fost vorba de propulsie, nu de gimbal.
#13
Postat 13 January 2014 - 02:07 AM
#14
Postat 13 January 2014 - 02:16 AM
deocamdata gimbalul ma intereseaza sa fie ok pt camerele ce le am in dotare...
#15
Postat 13 January 2014 - 02:24 AM
AlexStudio, la 13 January 2014 - 02:07 AM, a spus:
PS : Domeniul meu este electronica aplicata + radiotehnica dar cum spuneam invat repede partea cu tractionea la aceste tipuri de motoare oricum e greu sa alegi ...cele puternice au si consum mai mare deci autonomie mai mica dar aceasta o putem discuta altadata
deocamdata gimbalul ma intereseaza sa fie ok pt camerele ce le am in dotare...
Aceasta postare a fost editata de AlexStudio: 13 January 2014 - 02:26 AM
#16
Postat 13 January 2014 - 08:15 PM
renatoa, la 11 January 2014 - 12:44 PM, a spus:
PS: sper ca este clar ca in ce am scris mai sus, partea a doua, a fost vorba de propulsie, nu de gimbal.
Slava celor ce vor sa-i invete pe altii, dezinteresat, si glorie eterna celor ce au capacitatea de a-si insusi invataturile.Si nimeni, niciodata, n-o sa le stie pe toate.
Modul in care, si unii si altii, o fac, conteaza cel mai mult.
...sau tractiune, dupa caz...:)
Peace bro!
#17
Postat 13 January 2014 - 11:55 PM
renatoa, la 11 January 2014 - 12:44 PM, a spus:
Nu trebuie sa faci o facultate ca sa stii treaba asta, acolo o afli de abia in anul 3 si dupa ce rezolvi niste integrale crnte :p
Orice pusti care rasfoia minitehnicus in anii 70 stia fara sa ezite ca puterea unui trafo era proportionala cu patratul miezului magnetic, adica dreptunghiul gol care il vedeai cand desfaceai un transformator, si in jurul caruia sunt spirele.
Ca urmare la doua motoare de aceleasi dimensiuni, dar cu numar diferit de dinti/poli, cel cu poli mai multi va avea fatalmente suprafata dintilor mai mici, deci puterea de "impingere" a fiecarui dinte este mai mica. De aici s-ar putea trage concluzia eronata ca un motor cu 24 de poli fata de unul cu 12 poli ar trebui sa aiba tractiunea de doua ori mai mica, fapt contrazis de practica. Asta nu se intampla pentru ca cel cu poli mai multi trebuie sa impinga sarcina o distanta mai mica pana cand este preluata de polul vecin ;) Asa ca pana la urma puterile sunt aproximativ egale, fara sa favorizeze pe vreunul in mod deosebit.
Cu tot respectul, nu zbor cu relee in capatul bratelor, ci cu motoare fara perii alimentate in curent continuu.
Sectiunea miezului o avea relevanta, la frecvente de comutatie mici. Nu vad motorul in 3 sloturi / 4 poli care sa bata la fund concurenta :)
Cu cat ai mai multi poli, cu atat inconsistenta efectului campului magnetic generat asupra magnetului permanent se diminueaza. Pe de alta parte, armonicile in campul magnetic generat, cresc. De asemenea, creste fenomenul de auto-inducere in perechea opusa de bobine alimentate, precum si curentul indus in bobinele adiacente, din cauza injumatatirii unghiului (la 24 vs. 12 sloturi)
Da, trebuie putin umblat la matematica cand dublezi numarul de sloturi, si venerabilul Atmega8 pe care sunt bazate majoritatea ESCurilor actuale cam tuseste, dar ca eficienta a motorului propriu-zis, cele cu 24 de sloturi sunt un pas inainte.
E interesant momentul, caci se prefera MCU-urile SiLabs pentru pilotarea motoarelor in 24 de sloturi, din cauza vitezei de procesare mai mari, dar si aici intervin probleme. Cu MOSFETi de calitate mai slaba, cu timpi de inchidere mai lungi, ajungi ca o faza sa fie in mijlocul procesului de inchidere in momentul in care faza urmatoare e deschisa. Si scapi curent direct la masa prin faza care nu s-a inchis, transformat in caldura, inutil. Si in plus, generezi un varf in citirea back-EMF-ului in faza respectiva - amplificat daca exista condensator de BEMF - care-ti da peste cap putin algoritmul, si nu-ti ofera optimul :)
Facem teoria motoarelor fara perii oricand, da' tre' sa ia cineva berea, sa-mi dezlege limba. Si btw, inca tin minte cartile.
Aceasta postare a fost editata de Para: 13 January 2014 - 11:55 PM
#18
Postat 16 January 2014 - 06:27 PM
As fi interesat si de ESC -uri nu am multe informatii despre ele inca dar poate in privat ca nu vreau sa deviez de la subiect
#19
Postat 09 February 2015 - 08:33 PM
David11, la 25 December 2013 - 10:23 AM, a spus:
tin sa te contrazic fara sa te superi, folosesc un ghimbal de 2 lei cu niste servouri (Standard pentru Roll si unu mai mic pentru Pitch nu stiu din ce clasa face parte ..Mini sau Micro) de 2 lei si merge ca uns direct din Naza pe F1 si F2 ...nici nu ma gandesc sa imi iau ceva super profi sa dau mi de lei ...daca sti sa le setezi ... merge bine....nu zic ca un gimbal brushless cu controler nu ar fi bun, dar la ce folosim majoritatea 90% din cazuri sa dai 1200Ron pe un gimbal mi se pare aberant...folosesc un GoPro Hero 3+ Black Edition si filmez la 1080p/50fps .... ai hd si ai frameuri pentru poze ...e super perfect ...setarea ideala
-------------------------
DJI Mini 4 PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
#20
Postat 09 February 2015 - 09:54 PM