Postat 24 November 2005 - 04:13 PM
Eczista, nu sunteti la curent.
In ideea (dorinta, speranta, etc dar neputinta) de a reduce consumul, s-au facut prototipuri (automobile) inspirate din solutii reusite. Niste japonezi de la General Motors, s-au gindit la locomotive (evolutia istorica a motorului). Ce sa vezi: Au pus un motor mic, care lucreaza p'un cuplu constant, la turatie constanta, foarte bine optimizat termic, etc, care are ca sarcina un dinam ( a se citi generator electric). Separat ai controleru (brushless ca sa n'aiba perii si s'aiba 3 faze ! randament), si cite un motor (brushless) infipt in fuzeta (adica 4 in total, la roti). Cuplaj direct. Nu tu zgomot, nu tu transmisie, cutie,discuri sau alte complicatii. Ba mai mult, cind frinezi (decelerezi), preiei energie (f=m*a), pe care o bagi intr-ul LiPo (da mare, evident). Acumulatoru i-ti trebe la demaraj, panta, sau pornire. S-amu sa nu'mi ziceti ca aia coboara boing-ul sa-i schimbe uleiu la 2500 km, sau la ce v-am descris, ca va trebe cutie (de viteze). (poate doar daca-i facuta ca Alfa Romeo 75 adica cu motoru in fata si cutia in spate, aia nu se pune ca n'are arcuri, va rog sa nu ma credeti cititi)