Modelism - RHC Forum: Vulcanizare cauciuc crud... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Vulcanizare cauciuc crud... am cautat, am primit ajutor, si am inceput sa fac

#1 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 26 January 2015 - 03:27 PM

Dupa cum scrie si in titlul cumpar niste cauciuc nevulcanizat sa-mi fac cateva piese pentru auto captive. Niste inele micute, cu oarece profil simplu, nepretentioase. Doar ca dupa vulcanizare sa ramana si aderente si destul de rigide, adica sa fie pe la jumatate. Poate un Shore 60-80? N-am idee ce caut, stiu doar ce trebuie sa obtin, am originalul pe model.
Sper sa ma descurc sa fac matritele. Cum ziceam, formele sunt simple. Ramane apoi sa caut o presa cu incalzire electrica pe undeva, ca sa nu reinventez apa calda, ca dureaza mult.
Prin urmare caut sa cumpar direct de la cine are sa iau in serios orice informatie utila legata de procurare. O sa incerc si la Baza Alfa (din Bucuresti) dar trebuie sa merg personal, sa discut in zi lucratoare. La telefon n-am sanse sa rezolv nimic, am incercat.
Ca dimensiuni, mi-ar fi suficient cat sa scot niste discuri de 3-4 mm grosime, cu diametre de 40 si 80 mm.
Multumesc anticipat.
Ovidiu.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 26 January 2015 - 04:14 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#2 Useril este offline   blackwind 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 283
  • Inregistrat: 06-October 08
  • Gender:Male
  • Location:ploiesti
  • Interests:cnc ,modelism

Postat 26 January 2015 - 04:53 PM

Vezi postareabitex, la 26 January 2015 - 03:27 PM, a spus:

Dupa cum scrie si in titlul cumpar niste cauciuc nevulcanizat sa-mi fac cateva piese pentru auto captive. Niste inele micute, cu oarece profil simplu, nepretentioase. Doar ca dupa vulcanizare sa ramana si aderente si destul de rigide, adica sa fie pe la jumatate. Poate un Shore 60-80? N-am idee ce caut, stiu doar ce trebuie sa obtin, am originalul pe model.
Sper sa ma descurc sa fac matritele. Cum ziceam, formele sunt simple. Ramane apoi sa caut o presa cu incalzire electrica pe undeva, ca sa nu reinventez apa calda, ca dureaza mult.
Prin urmare caut sa cumpar direct de la cine are sa iau in serios orice informatie utila legata de procurare. O sa incerc si la Baza Alfa (din Bucuresti) dar trebuie sa merg personal, sa discut in zi lucratoare. La telefon n-am sanse sa rezolv nimic, am incercat.
Ca dimensiuni, mi-ar fi suficient cat sa scot niste discuri de 3-4 mm grosime, cu diametre de 40 si 80 mm.
Multumesc anticipat.
Ovidiu.


Salut
Am niste cauciuc nevulcanizat (culoare rosie tip siliconic , folosit la un laborator de anvelope auto). Eu am vulcanizat din el si piesele au iesit ok . Am matrite mici si am vulcanizat la flacara. Piesele au iesit foarte bine iar ca textura finala sunt un pic elastice si nu rigide.
Daca doresti iti pot trimite (este ca o plastilina la forma).
0

#3 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 January 2015 - 09:42 AM

Ai nevoie de un reprezentant de vanzari Loctite. Acum ceva ani, am folosit un fel de pasta autovulcanizanta si am refacut niste suporti de motor la un camion mai vechi. solutia se toarna sau se unge, si in 24H rezulta o piesa ca noua. Si astazi functioneaza masina cu lipitura respectiva.
Din pacate nu mai stiu codul de produs. Dar orice revanzator de produse Loctite poate sa te ajute.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#4 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 27 January 2015 - 10:57 AM

Voi cauta si acolo, dar nu-s familiarizat cu solutiile astea fluide. Am lucrat cu ceva bicomponent dar cu Shore 22 din tehnica dentara si sper sa gasesc ceva mai dur. Rotile sunt destul de solicitate, as avea mare incredere in cauciucul cunoscut de toata lumea, cel negru, cu vulcanizare clasica. Sunt ceva forte centrifuge si risc sa arunce cauciucul afara din janta.
Multumesc pentru ajutor. Sa vad daca nu exista si niste RTV mai dur (sau ceva similar, siliconic), eventual sa pot arma cu ceva in anumite portiuni.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#5 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 January 2015 - 11:53 AM

Dupa cum am spus, am folosit produsul la suporti de motor. Practic au fost rupti in doua datorita unui accident. Acolo solicitarile sunt de tractiune, compresiune si forfecare.
E PUR SI MUOVE(Galileo :rolleyes: )
Cauciucul rezultat este unul dur. Cred ca s-ar putea prelucra si prin aschiere.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#6 Useril este offline   Bughy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 09-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Robotica, Electronica, Mecanica

Postat 27 January 2015 - 01:05 PM

Te ajuta ceva poliuretan? Shore 60 cred ca am. O sa verific spre seara si iti spun. Se toarna similar cu siliconul, dar trebuie vacumat.
"I reject the reality and substitute my own"
Bogdan
0742 796 172
0

#7 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 27 January 2015 - 02:34 PM

Buna. Pentru ce am acum cred ca o sa ma ajute blackwind. In principiu ma intereseaza sursele de materiale ca asa imi pare mai corect. Deranjezi omul prima oara, poate mai faci o incercare si a doua. Dar pana la urma tot trebuie sa ajungi sa-ti cumperi singur.

Si mai este o problema, cea cu duritatea. La mana, nu o reunosc, n-am experienta si imi este greu sa discut despre ea. Cu ceva de Shore 22 am lucrat dar este prea moale. Sa zic ca 60 ar fi bun, nu stiu. Mai degraba as urca spre 80, daca as avea de unde sa aleg.
Sunt cateva magazine, dar am gasit la rola prea mare si nu ieftin. Nu pretul ma incurca cel mai tare ci faptul ca iau si nu sunt sigur ca imi este bun. Ca daca as ajunge sa stiu exact ce vreau, nu mi-as face mari probleme de ceva bani dati pe o cauza nobila. Din cauza asta as merge pe ceva consacrat, care stiu ca a mai fost folosit si in trecut din lipsa alternativelor...
Inceputul este greu...
Multumesc pentru ajutor. Mai las putin topicul deschis apoi o sa incerc sa nu va mai deranjez cu el. Poate doar daca-l trecem pe discutii despre domeniu, adica despre vulcanizari, facut matrite, piese pentru sufletul nostru...
Spor la treaba!

PS. Cu vacuumul n-ar fi probleme, am pompa. De fapt am doua ale mele (si mai stiu una la un amic de vanzare, dar nu are rezervorul si restul fiarelor de pe langa ea). Parca n-am incredere in poliuretan de 60, desi stiu ca are aderenta deosebita. Cred ca ar trebui sa reproiectez niste nervuri pe undeva... Vorbim mai tarziu.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 January 2015 - 02:35 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 January 2015 - 07:44 PM

Zic si eu, poti gasi la orice atelier de vulcanizat. Au rulouri cu un strat de plastic intre ''spire''.
Multa, multa bafta.
0

#9 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 27 January 2015 - 11:01 PM

Da, o sa merg si la o vulcanizare, dar sa ma mai eliberez de probleme. Stiu cum se vinde, aveam si eu pe acasa, dar e departe si probabil ca e imbatranit. E drept ca mi-ar prinde bine si cateva sfaturi, desi nu-s sigur ca de la o vulcanizare le-as obtine. Plus ca s-au mai modernizat si ei, lucreaza mai rar cu "petice" si alea vin gata taiate, facute, pregatite... Petice calde gasesc si pe net, la bucata, dar nu e ce caut. Cand ducem ceva la o vulcanizare, o sa merg sa intreb de varianta traditionala. E tare complicat din cauza timpului liber. De aia caut intai informatii pe net. Nu neaparat de lene sa ma deplasez.
Multam fain de ajutor.


Revin cu o problema. Am facut pana acum doar 2 matrite din otel, cu multa vreme in urma. Acum le-as face din duraluminiu (ma rog, 7075 o sa fie...). Pe langa partea cu dilatarea la caldura, imi poate spune cineva daca de aluminiu se lipeste cauciucul la vulcanizare? E necesar un demulant? Pe otel n-am dat cu nimic ca n-am avut.

PS. Ca sa nu fac UP unui subiect inutil, revin acum cu o poza sa explic ce incerc sa fac. Automodelele noastre captive au rotile facute sub forma de disc, cu o nervura spre diametrui interior, pentru a putea fi tinute de janta (de fapt sunt doua capace care prind cauciucul din lateral). Din cauza turatiilor mari, daca ceva nu este cum trebuie, cauciucul este aruncat afara din interior. In poza, se vede unul rupt care efectiv a fost aruncat si al doilea care urma sa pateasca la fel, dar s-a oprit motorul si a ramas undeva intre cele doua pozitii. Cel micut si uzat din dreapta este din cauciuc vulcanizat, cele mai mari sunt din ceva gen duroflex, material cumparat sub forma de coala mai groasa, dar cu alte calitati. Rotile din fata au diametru cam la jumatate, n-au nevoie de aderenta foarte mare, dar sunt si ele solicitate.
Inele cam ca alea doresc sa fac, cu o portiune ingrosata spre interior...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: desters.jpg

Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 January 2015 - 01:33 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#10 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 28 February 2015 - 01:22 PM

Am cateva minute libere si fiind in trecere pe la job, am zis sa mai discut despre problema.
Am primit de la un coleg de-al nostru de pe forum niste cauciuc crud. Nu are rost sa ne "periem" exagerat pe forum, dar chiar ii multumesc pentru ajutor. O sa revin cu detalii cand o fi cazul. Si spun asta deoarece am primit ajutor de la mare distanta, total dezinteresat material (cum era o expresie candva la moda dar acum pe cale de disparitie), in situatia cand de pe geamul biroului meu vad usa unei firme care se ocupa de vulcanizari si care mi-a dat efectiv cu flit. Poate merit, sau poate n-am stiut sa abordez problema, dar va garantez ca n-am gresit cu nimic pana acum fata de ei. Inclin sa cred ca este cel putin la fel de greu pentru cineva care nu stie de o anumita firma si incepe sa o caute... Sper sa nu aiba norocul meu.
Cu materialul primit in brate, n-am avut rabdare si am realizat pe o mica freza CNC matrita pentru prima piesa. Operatiunea "monstrul" s-a petrecut noaptea... A trebuit sa improvizez cu ce aveam prin apropiere si am strans semimatritele, apoi am bagat la caldurica ansamblul in cuptorul electric de gatit al nevestei. Am setat pe undeva pe la 160 grade, fiind oarecum sigur ca temperatura este ceva mai mica si negasind date exacte pe nicaieri legate de timp, am pus pe la 40 minute. Din ce stiam eu ar fi trebuit putin peste 130 grade si vreo 20 de minute. In mintea mea am zis ca prima proba prefer s-o scot arsa decat incomplet vulcanizata. Si spre mirarea mea, s-ar parea ca amatorii se pot multumi si cu valori aproximative. Am scos un cauciuc cu forma dorita, cu duritatea sperata, exact cum speram sa fie si daca il faceau altii.
Ulterior am mai facut cateva cauciucuri cam la fel si rezultatele au fost cele asteptate. Deoarece n-am folosit o presa buna si nici regimuri profesionale de vulcanizare n-am avut, nu mi-e rusine sa recunosc ca a mai iesit ceva cauciuc din matrita (aveam prevazute canale pentru recuperarea surplusului) si din cauza lipsei de experienta as zice ca pe unde a iesit cauciucul, matrita nu a fosat etansa si grosimea finala obtinuta probabil ajunge sa fie cu 0,1 mm mai mare. Dar nu-i important acum. Importanta este repetabilitatea fenomenului ca daca am piese identice, dupa aia ma descurc.
Cu cauciucurile de pe fata am rezolvat-o oarecum, avand nevoie doar de 2 bucati. Ba am facut si rezerve si spre final am avut de unde selecta ce-i mai bun. .
Am ajuns la nevoia de a procura sau produce si cele doua cauciucuri de pe spate. Si cu gandul ca cei de langa mine tot nu ma vor ajuta, am inceput sa construiesc (mai corect ar fi sa adaptez la aplicatia mea) o mica presa hidraulica. Adica avand oarecum studiata problema cu ceva timp inainte, am luat un cric hidraulic de prin portbagajul masinii (s-a nimerit sa fie de 3 tone desi aveam si de 20), am construit un cadru si am bricolat ceva elemente de fixare. Dupa cum ziceam, teoria o cam cunosc, ceva studiu pe variante constructive existente ar fi, dar pe moment am facut ce am putut. Pentru partea de strangere a matritei cred ca aproape am rezolvat problema. Raman mici detalii sa vad daca las cricul pe traversa de sus, pe cea de jos (din cauza asta nici n-am facut picioarele dispozitivului ca nu stiu unde sa le pun inca), sau daca la dimensiunile mele are rost sa fac si ceva reglabil... Am lasat destul spatiu de manevra, matritele sunt subtiri.
Maine sper sa realizez matrita si pentru inceput doar presarea si strangerea ei o voi realiza pe presa pe care tocmai am facut-o, ramanand ca vulcanizarea sa o fac tot in cuptorul electric din bucatarie. O sa fac asa cateva probe desi doar doua piese imi sunt suficiente si apoi trec la finalizarea proiectului, adica sa vad de incalzire cu rezistenta electrica si ceva echipament de termostatare, plus un temporizator. Pe bucatele am toate componentele, dar dupa cum se stie, ce nu-i pe lista de prioritati e greu de ajuns in "capul" ei. Ca maruntisuri, o sa mai am de vopsit cricul hidraulic, de facut niste picioare pentru acel ansamblu, si apoi de vazut de instalatia de incalzire. Avantajul ar fi ca am si rezistente si termometru cu termostat, si oarece posibilitati de prelucrare. Sper sa termi maimuta, am nevoie de cauciucuri cam peste doua luni si jumatate. Poze pun diseara cand ajung acasa, cu sau fara comentarii. O sa se inteleaga... Si cu ocazia asta o sa se inteleaga si de ce o sa caut foarte curand pe forum un termometru pentru verificare... Scuze!
Spor la treaba tuturor!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 March 2015 - 01:24 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#11 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 March 2015 - 12:48 PM

Cateva poze din timpul realizarii primei roti. Matrita, niste placute suplimentare sa pot presa fara grija, aranjarea materialului in matrita si pregatirea de pus la vulcanizat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 4.JPG
  • Imagine atasata: 5.JPG
  • Imagine atasata: 6.JPG
  • Imagine atasata: 7.JPG
  • Imagine atasata: 8.JPG
  • Imagine atasata: 9.JPG
  • Imagine atasata: 10.JPG

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 March 2015 - 12:56 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#12 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 March 2015 - 12:56 PM

Am folosit dupa cum ziceam un mic dispozitiv de fixare si am presat matrita, am pus-o la incalzit si la final am scos ce a gasit. Nimic deosebit, dar am rezolvat aproape bine una dintre probleme. O roata este gata. mai am un apentru puntea spate si inc aun model pentru masinuta veche. Dar macar pentru aia nu mai am de construit si roata ci doar matrita.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.JPG
  • Imagine atasata: 12.JPG
  • Imagine atasata: 13.JPG
  • Imagine atasata: 14.JPG
  • Imagine atasata: 15.JPG
  • Imagine atasata: 16.JPG
  • Imagine atasata: 17.JPG
  • Imagine atasata: 18.JPG
  • Imagine atasata: 19.JPG
  • Imagine atasata: 20.JPG

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 March 2015 - 01:04 PM

Dupa ce am facut mai multe cauciucuri, le-am curatat, am facut montajul si am terminat cu ambele roti fata.
Pentru rotile spate musai sa folosesc o presa mai mare. Asa ca dupa cum ziceam, am inceput sa improvizez ceva. Mai am putin si ajung spre jumatate. Adica o sa pot presa dar nu am facut inca partea de incalzire termostatata. Improvizatia ar putea consta sa fac presarea pe presa hidraulica, sa blochez matrita cu ceva si sa vulcanizez in cuptorul electric. Nu e simplu ca pe parcurs cand cauciucul este ceva mai moale, ar trebui sa mai strang matrita, dar am mai trecut prin asta si la roata mica, eci se poate. Sper sa ajung si la faza cand o sa am partea de incalzire electrica. Inca n-am vopsit si cricul. Ramane pentru cand termin totul, o sa fie ultima operatie.
Mai sunt de pus niste maruntisuri pe acolo sa semene a presa, dar nu-s lucruri complicate.
O sa revin cu poze cand o mai fi ceva gata, poate rotile din spate, complete.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: a.JPG
  • Imagine atasata: b.JPG
  • Imagine atasata: c.JPG
  • Imagine atasata: d.JPG
  • Imagine atasata: e.JPG
  • Imagine atasata: f.JPG

Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 March 2015 - 01:05 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#14 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 March 2015 - 01:23 PM

Si ca sa se inteleaga ce tot incerc sa fac (desi nu cred ca intereseaza pe cineva), pun cateva poze cu produsul finit, adica roata fata (de fapt rotile fata, deoarece sunt doua montate in una singura, dar demontate sunt doua si se invart independent, asa cum permite regulamentul). Operatiile finale de finisare, lustruire se vor face cand o veni timpul lor. Mai e mult pana departe.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 4.JPG
  • Imagine atasata: 5.JPG
  • Imagine atasata: 6.JPG
  • Imagine atasata: 7.JPG
  • Imagine atasata: 8.JPG
  • Imagine atasata: 9.JPG

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro