La subiectul cu uzura, si Marinaru tot la suprafata de contact intre piston si cilindru s-a referit. Stiu ca pe vremea aia ziceam ca si numai datorita jocurilor la biela pistonul poate ajunge intr-o pozitie rotita. Parca am mai luat in considerare si faptul ca cilindrul se poate monta la unele motoare in aceeasi pozitie datorita unui bolt (din pacate n-am vazut demontat un astfel de motor si merg pe incredere...). Acuma daca e s-o iau ciobaneste, e posibil ca tocmai jocurile sa permita pozitionarea optima (ca inainte de demontare) a pistonului, adica sa-i permita acestuia sa se "autocentreze" pe vechile forme. Dar eu zic ca pâna nu constatam pe banc prin masuratori exacte ce si cum, mergem pe teorie si cum ar fi logic sa fie... Ca daca mai e si segment la mijloc, nu vad ce-l impiedica sa se uzeze si sa copieze noua forma. Am impresia ca e putin elastic segmentul?
Privind a doua problema, daca singurul motiv pentru modificare este economia la buzunar, nu cred ca se merita...Performantele cred ca sunt mai slabe si creste pretul datorita accesoriilor, desi in principiu electronica-i ieftina. Se complica motorul.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 02 January 2004 - 12:58 AM