Modelism - RHC Forum: Cum sa pui un servo in high-voltage - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Cum sa pui un servo in high-voltage

#31 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1558
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 20 January 2015 - 10:32 PM

Vezi postarearama, la 20 January 2015 - 07:04 PM, a spus:

Bine mai aiurica adica un servo care merge perfect sa il schimb pt ca nu stiu sa il conectez.

Poate imi zice si mie cineva cum le conecteaza mai ales ca toata lumea are minunatul trackstar turbo ... cu bec de 2 lei .

Acum merge perfect a 6v cu bec extern dar vreau sa elimin firele....



da....scuze.....am citit eu pe diagonala....
am crezut ca ai prbl cu servo in 6v si de aceea vroiai sa il pui pe hv.

Aceasta postare a fost editata de aiurica: 20 January 2015 - 10:32 PM

0

#32 Useril este offline   Dinutu 

  • Baiatu', e pe benzina?
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 16-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:Nu stiu mosule, nu sunt din cartierul asta.

Postat 20 January 2015 - 11:09 PM

Solutia cea mai buna dpmdv este sa vii cu cablu + si - din pack in receptor si asa ai 8.4 in receptor. Gasesti dracu un servo care sa mearga la 8.4 si aia e. Caut o solutie care sa excluda becul extern deoarece am pierdut multe curse pentru ca s-a stricat, de obicei cand ti-e lumea mai draga.... Ce am scris inainte implica si putine cabluri, dar sper sa functioneze. :blush::drinks:

Invata-ti copilul sa iubeasca masinile si nu va avea bani de droguri.

0

#33 Useril este offline   rama 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 315
  • Inregistrat: 25-February 11
  • Gender:Male

Postat 21 January 2015 - 12:02 AM

Da dinutu exact asta vreau si eu sa fac.
numai ca nu stiam daca las si masa la esc sau nu pentru throttle.

Eu ce s amai zic: la nationale SC m-am dat o singura finala din cauza asta iar la etapa 3 BOC la fel.

M-am cam saturat de matze...
Team Associated SC10 4x4 Factory Team
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
0

#34 Useril este offline   Dinutu 

  • Baiatu', e pe benzina?
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 16-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:Nu stiu mosule, nu sunt din cartierul asta.

Postat 21 January 2015 - 12:16 AM

Mai asteptam niste pareri sau lamuriri ( aiurica :angry2: ) ce e in neregula la ce am spus mai sus. Multumesc :ph34r::drinks:

Invata-ti copilul sa iubeasca masinile si nu va avea bani de droguri.

0

#35 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1558
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 21 January 2015 - 08:03 AM

daca citesti atent mai sus ai toate variantele corecte.
decizia de a alimenta hv este a fiecaruia.
eu as pune fie un bec fie un capacitor in receptor.
0

#36 Useril este offline   radu94 

  • GNS Racing
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Automodelism
    Ciclism

Postat 21 January 2015 - 10:25 AM

Si daca lasi si daca nu firul de minus de la esc este tot aceiasi chestie. Hai sa ne gandim putin si sa nu intrebam aiurea. Si solutia asta a fost scria in comentariile dinainte, deci mi se pare complet absurd sa se intrebe de mai multe ori fix acelasi lucru. La o masina, daca iei masa de la stop de pe baterie sau de pe caroserie unde e problema? :angry2:

Custom CNC parts GNS Racing
0

#37 Useril este offline   rama 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 315
  • Inregistrat: 25-February 11
  • Gender:Male

Postat 21 January 2015 - 07:58 PM

Iti spun eu unde e problema :

- Porblema e ca bec-ul din esc lucreaza in 6V pentur ca are BEC intern iar ce scoate pe firul ala de throttle sunt 6V
- Iar eu vin in receptor cu 8.4v

In fine il mesteresc pana la BOC 4 si va spun care din cele 2 varainte este cea care functioneaza cu minunatul Trackstar Turbo.

Sper sa nu ard nimic... :-)
Team Associated SC10 4x4 Factory Team
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
0

#38 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 January 2015 - 09:10 PM

Impulsurile de comanda conteaza prea putin ce amplitudine au, ca sunt 3, 5 sau mai multi volti, pentru ca iesirile de comanda in RC sunt de regula open colector, isr comanda efectiva se da prin tragerea semnalului la masa, nu prin amplitudinea impulsului propriu-zis.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#39 Useril este offline   rama 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 315
  • Inregistrat: 25-February 11
  • Gender:Male

Postat 28 January 2015 - 12:15 AM

Am promis ca raspund cu solutia mea.

Am pus totul in HV. Receptor, transponder, Servo.

Am scos practic firul rosu de la Throttle (astfel incat sa nu mai am plus de la BEC)

Am tras +/- de la baterie direct in receptor. De acolo mai departe merge 8.4V catre Servo, Transponder.

De avut in vedere atat servo-ul meu ,transponderul cat mai ales receptorul suporta de 8.4 (scrie in manual ca merg pana la 9V) deci daca nu sunteti siguri nu incercati sa ardeti ceva pe acolo.

La mine a mers perfect sunt ff multumit am renuntat la BEC-ul extern un fir in plus complicateala in minus.
Team Associated SC10 4x4 Factory Team
Team Losi 22SCT
Team Durango DEX210 v2
Mini Z MR03
0

#40 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 04 February 2015 - 04:06 PM

Salutare!
Pentru ca am auzit pe multi care au avut probleme conectand servourile HV direct la acumulatorul 2S, dar si pe altii care au avut probleme folosind un BEC extern de 7.2V, as vrea sa vin cu o solutie care imbina doua solutii intr-una. Chiar daca pe ele scrie ca sunt servouri HV si ar trebui sa reziste pana la 9V, totusi acestea sunt proiectate sa mearga la o tensiune nominala de 7.4V, unde si performantele sunt maxime(deplasarea lina si nu cu zvacnituri, longevitatea in functionare). In interiorul lor sunt fenomene electro mecanice de care trebuie sa tinem cont, dar nu vreau sa plictisesc pe nimeni explicandu-le.
Eu prefer sa alimentez un servo HV pe care scrie ca tensiunea nominala este de 7.4V, la 7.2V-7.4V caci pentru asa o tensiune au fost proiectate sa functioneze cel mai bine. Dar, exista totusi problema BEC-urilor externe care fac tot felul de probleme si mai si pica uneori. Solutia propusa de mine este sa alimentez BEC-ul extern la acumulator (minim 2S), receptorul si servoul de la BEC-ul extern, iar de la BEC-ul intern al ESC-ului tai firul rosu si inseriez pe el o dioda rapida (shotky) cu anodul catre ESC si katodul catre receptor si servo. In felul acesta, cat BEC-ul extern functioneaza in parametrii, tot ansamblul se alimenteaza de la 7.2V, iar daca acesta da un rateu, sau are un reset, etc, BEC-ul intern de la ESC este conectat automat de acea dioda si tot ansamblul va fii alimentat de la 6V. Cand BEC-ul extern isi revine, ansamblul va fii alimentat din nou la 7.2V. Eu am folosit acest sitem de alimentare pe avioane, unde viteza de reactie a alimentarii este critica si folosesc BEC extern(main) si BEC intern (backup), iar acum astept sa-mi vina servoul HV si BEC-ul extern si sa le montez pe Slash. Sper ca a inteles cineva ce am vrut sa spun si ca va fii de folos cuiva. Numai bine!
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#41 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 February 2015 - 04:33 PM

Am inteles perfect, se foloseste in orice powerbox de benzinar, este o schema de alimentare redundanta. Numai ca trebuie puse diode Schottky pe ambele ramuri de alimentare, altfel sursa care da rateu si nu are dioda o trage si pe cealalta la masa, si nu mai ajunge nimic la receptor.

Cu ce nu sunt de acord este afirmatia ca ca toate servo-uile HV ar fi la fel, si ca ar fi in vreun fel optimizate pentru 7.4V, ambele afirmatii fiind discutabile.

Prima, ca s-a scris deja in prima pagina, sunt servo-uri cu limita maxima la 8.4V si altele cu acea limita la 7.4V, valori precizate clar in datele fabricantilor, si ma indoiesc ca ambele categorii merg la 9V. Cele doua categorii sunt pur si simplu pentru alimentari diferite, cu celule LiPo sau LiFe.

Apoi a doua, ca ar fi optimizate la 7.4V, iarasi e discutabila... ce tensiune e aceasta? nu o furnizeaza nimeni !
- pentru 2s lipo 7.4V inseamna pack descarcat
- pentru 2s liFe 7.4V nu inseamna nimic, tensiunea pe un pack 2s LiFe este de 6.8V maxim cand il iei de la incarcat
- pentru NiMh 7.4V inseamna 6 celule, se foloseste asa ceva ?

Daca poti detalia putin fenomenele electro mecanice de care ziceai, eu as vrea sa mai invat cate ceva, nu ma plictisesc.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#42 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 04 February 2015 - 07:19 PM

Salutare!
E buna ideia de a folosi doua diode, cate una pe fiecare ramura pentru ca este mai sigur.
Dar apare o problema semnificativa: daca pun o dioda pe ramura BEC extern, acolo am o cadere de tensiune semnificativa pe dioda si tocamai acolo am un curent mai mare, ceea ce rezulta ca voi avea o disipare de putere semnificativa pe dioda, putere care se absoarbe suplimentar din BEC extern.
Daca am o putere suplimentara trasa din BEC extern, asta va duce la o solicitare suplimentare si o frecventa mai mare a unui rateu din partea lui.
Daca este un BEC care are o sursa in comutatie de tip Buck, atunci daca se strica, cel mult iti lasa sa treaca toata tensiunea din baterie la iesire, sau pur si simplu se intrerupe alimentarea furnizata de el.
Defectarea diodei din Buck este foarte rara si nu cred ca e cazul sa fie luata in seama.
Deci eu prefer sa nu folosesc o dioda pe iesirea BEC extern pentru a nu supraincarca aceasta sursa si a nu pierde putere(facand un calcul va reiesi ca are o valoare semnficativa la cati amperi mananca un servo) si tensiune pe acea dioda(caci o dioda Schottky este foarte rapida, dar nu neaparat si o cadere de tensiune la saturatie mica pe jonctiune si din 7.2V mai raman cu diferenta).
Aici intaresc ca vorbesc de folosirea a doua BEC-uri care lucreaza concurent, unul extern si unul din ESC, pentru a nu lasa niciodata servoul nealimentat in timpul unei curse sau solicitari crescute. Idea principala este de a nu anula BEC-ul din ESC, ci a-l folosi ca BEC de rezerva.
Nu am afirmat ca toate servourile HV sunt la fel, ci ca daca scrie pe servo, de exemplu, tensiune nominala de 7.4V si maxim 9V, asta inseamna ca acest servo va da ce e mai bun la tensiunea nominala si rezista pana la tensiunea maxima, dar va fii solicitat mai mult decat a fost proiectat pentru o functionare de durata.
A se face diferenta intre tensiunea nominala si tensiunea maxima! Acesti parametri pot diferi de la servo la servo, in funtie de specificatiile lui.
Daca tot mi s-a cerut sa detaliez putin ce am afirmat, atunci o fac cu placere.
Un servo care este proiectat sa lucreze la o tensiune nominala, motorul va debita puterea nominala tot in jurul aceste tensiuni si stresul dezvoltat de acesta asupra rotilor zimtate.
Aici se iau in calcul curentii aplicati pe motor, curentul de puls, cuplul sustinut, cuplul instantaneu, inertiile partilor in miscare si un parametru foarte important: constanta de timp a buclei de reactie a regulatorului pentru pozitia bratului(aceasta ramane constanta de aici inainte).
Daca se creste tensiunea de alimentare, vor creste curentii aplicati de durata, de puls, cuplul sustinut, cuplul instantaneu, influentele inertiilor partilor in miscare si scade timpul de reglare a buclei de reactie, in raport cu constanta buclei de reactie(de aici sunt si zvacniturile de care vorbesc cei care se plang de comportamantul servoului HV alimentat la o tensiune apropiata de cea maxima).
Nu ma intind prea mult, caci intentia mea nu este sa "invat" pe careva, ci doar sa-mi ofer putin din experienta mea celor interesati.
Daca totusi cineva vrea sa explic mai in detaliu chestiunile astea, pot povesti cu alte ocazii, ca sa nu fac risipa de spatiu aici in topic.
Numai bine si mult spor!
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro