Setare mecanica HK 450 PRO V2
#1
Postat 19 December 2014 - 02:43 AM
Mi-am luat si eu un heli dupa ce m-am plictisit de multicoptere.Asa ca am luat kit-ul asta:
http://www.hobbyking...idProduct=25191
Defapt am luat 3 ca sa am ce sparge.
L-am surubarit vreo 7-8 ore si am ajuns in stadiul de reglat statia si servo/cap.Problema e ca nu pot obtine pas negativ.In schimb pasul pozitiv cred ca sare de 13grade,nu am pus inca palele pe el sa vad ce unghiuri am dar o pun maine,
Capul mai detaliat e asta:
http://cdn.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/25193-sub3(1).jpg
Observati ca am doar 2 linkuri ajustabile,deci nu prea am de unde sa jonglez.In clipa asta le am la minim ca si lungime.Servourile coboara cat de mult pot,statia e programata ok sa se duca jos de tot cu swashul.Fac un film maine.
#4
Postat 19 December 2014 - 09:45 AM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#7
Postat 19 December 2014 - 01:04 PM
furios, la 19 December 2014 - 09:45 AM, a spus:
no..acuma chiar că sunt in ceaţă...Care cum e....ca nu mai ştiu. Eu am trei tipuri de axe. Toate au mers pe elicopterul meu. cel fara inel a avut adăugat unul...aşa cum e acuma pe elicopter.
#9
Postat 19 December 2014 - 02:04 PM
la axele de clona diferenta e la gauri,capatul cu gaura mai apropiata este partea de sus.
Mihai,cazul celor 3 axe din poza se datoreaza diferitilor ani de productie si modele,cel din dreapta cu gulerul mai scurt ar trebui sa fie de pro sau sport,primul din stanga clar e de V2 si cel din mijloc cred ca e ceva clona de pro daca nu scrie nimic pe el dar versiune mai veche(e doar o banuiala).
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#10
Postat 19 December 2014 - 03:08 PM
Eu cred ca pasul negativ nu are ce căuta în modul de zbor ce ar trebui să-l utilizeze la început un începător....
#12
Postat 19 December 2014 - 05:43 PM
Refacut cele 90grade link-bratz servo
Facut curba de pitch care incepe de la 0grade si se duce pana la 8grade in idle-up 2(in idle up 1 7grade si normal 6grade).Motorul va avea curba aproape plata in zona 70-90% pe toate modurile de zbor.
Si am obtinut asta.Swashul e putin pe spate,am observat dupa sedinta foto.Aici ar trebui sa fie 0 grade peste tot,cel putin in statie este :)
http://s10.postimg.org/4wxk2kk94/20141219_172821.jpg
http://s10.postimg.org/8vzcz4ya0/20141219_172830.jpg
http://s10.postimg.org/5ayw264co/20141219_172915.jpg
#13
Postat 19 December 2014 - 06:00 PM
Am rigla asta electronica:
http://www.hobbyking...idProduct=42767
si una clasica:
http://www.hobbyking...idProduct=46388
Una imi zice baliverne(aia electronica) ca trebuie calibrata mereu.Nu stiu nimic perfect drept,un grad conteaza mult.
Aia clasica nu stiu cum se pune.. :D
#14
Postat 19 December 2014 - 06:12 PM
P.S. Acum vreo 2 zile mi-a sosit si mie acelasi kit ca al tau doar ca e FBL si cu torque tube :)
P.P.S Cum a fost kitu? jocuri, suruburi blocate?
Aceasta postare a fost editata de daniel_ionut: 19 December 2014 - 06:14 PM
#15
Postat 19 December 2014 - 06:41 PM
Kit-ul e ok in mare parte,suruburile sunt ok dar n-am vazut deloc threadlock pe nicaieri.Nici eu n-am pus pe nicaieri,mai intai sa-l vad cum zboara si eventual FBL.Main-gearul e oval de nu se poate,am luat din alt kit unul mai rotund.
As fi luat si eu direct FBL doar ca m-a speriat coada pe TT.Mai bine luam un kit FB si 2 FBL,si faceam un kit FBL pe curea....asta e,acuma o dau inainte cu ce am.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 19 December 2014 - 06:42 PM
#16
Postat 19 December 2014 - 09:24 PM
Si apropo de 3 kit-uri cumparate, ca am mai citit intr-un post ca vrei sa iei 3. N-ai ajuns cu costurile cat un kit original Align?
Ciprian97, la 19 December 2014 - 06:41 PM, a spus:
Kit-ul e ok in mare parte,suruburile sunt ok dar n-am vazut deloc threadlock pe nicaieri.Nici eu n-am pus pe nicaieri,mai intai sa-l vad cum zboara si eventual FBL.Main-gearul e oval de nu se poate,am luat din alt kit unul mai rotund.
As fi luat si eu direct FBL doar ca m-a speriat coada pe TT.Mai bine luam un kit FB si 2 FBL,si faceam un kit FBL pe curea....asta e,acuma o dau inainte cu ce am.
#17
Postat 19 December 2014 - 09:49 PM
Ca si costuri nu,am platit pe 3 modele clona cat pe unul original,estimez vreo 5-6 crashuri pana sa cumpar piese,sau poate nu o sa fie nevoie sa deschid macar celelalte kituri caz in care iarasi e bine.
#18
Postat 19 December 2014 - 10:26 PM
am +2grade cu mansa jos si +8 cu mansa sus in modul de decolare,motor de la 0 la 80% liniar
am +2 cu mansa jos si +13 cu mansa sus in modul de zbor,turatie motor fixata la 80%.
La nevoie fac -13 lejer,s-a rezolvat problema.Pana la urma a fost axul pe dos si echiile la servo nu erau centrate.
#19
Postat 20 December 2014 - 12:39 AM
Ciprian97, la 19 December 2014 - 09:49 PM, a spus:
Ca si costuri nu,am platit pe 3 modele clona cat pe unul original,estimez vreo 5-6 crashuri pana sa cumpar piese,sau poate nu o sa fie nevoie sa deschid macar celelalte kituri caz in care iarasi e bine.
Nu stiu cine v-a implementat treaba cu gear-urile de la torque tube in cap. Eu zbor 450 cu tt de juma' de an si nici un incident, si coada mai atinge ca n-ai cum sa o feresti de iarba fara modificari la tail fin.
Ba mai mult, am un prieten care de cand si-a luat 450pro cred ca a dat de vreo 8 ori cu el de pamant GRAV, s-a dus tail boom, torque tube, dar gears niciodata, inca le are pe cele originale.
Ca sa nu fiu total off topic, sfatul meu este urmatorul:
1: niveleaza bratele servo la 90 grade (cat posibil mecanic iar de finete cu subtrim)
2: niveleaza swash (ajustand link-urile servo-swash)
3. Cu curba de pitch pe hold 0-50-50-75-100 si cu mansa de acceleratie usor sub jumatate (desigur cu radiocomanda pe hold) masori sa vezi cate grade ai
4: daca ai pozitiv micsorezi link-urile de la servo la swash in masura egala, iar daca ai negativ cand masori, maresti link-urile servo-swash in masura egala pana obtii zero grade.
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#20
Postat 20 December 2014 - 06:02 PM
Pana la urma am ajuns la adevar,insa ar fi de notat 2-3 chestii:
-main shaft se pune cu gaura mai departata de capat in sus,nu cea apropiata.Manualul de 450pro v2 chiar zice ca scrisul align trebuie sa fie in jos.
-linkurile de la swashplate la upper mixing arms(daca asa le zice,inca n-am invatat termenii) trebuiesc scurtate cu vreo 2-3 mm,altfel nu poate avea loc ce a postat take-off.
Eu l-am cam terminat pe al meu,maine il ridic pentru prima data.Doar o intrebare mai am,la palele principale cat de tare strang grip-urile?Daca le las prea moi joaca pala foarte usor si e greu de nimerit o pozitie din care pot incepe sa turez motorul,insa in zbor nu am vibratii deloc.Insa daca le strang sa stea pala fixa nu nimeresc o pozitie in care nu am vibratii in zbor....
#21
Postat 20 December 2014 - 06:23 PM
se string cit sa se miste usor ,
si la pornire datorita fortei centrifuge si daca ai un esc cu soft start nu este nici o problema
se aseaza singure unde le este locul!
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360
#22
Postat 20 December 2014 - 09:16 PM
Pala trebuie sa se poata misca liber (sa execute miscarea de baleaj). Eu am tot experimentat, dar, cel putin al meu, cand palele rotorului portant se misca aproape liber, zboara cel mai bine, cand sunt mai stranse, se misca mai brusc, iar in zbor orizontal, la viteza, devine instabil.
#23
Postat 20 December 2014 - 10:49 PM
Mihai_supy, la 20 December 2014 - 09:16 PM, a spus:
Pala trebuie sa se poata misca liber (sa execute miscarea de baleaj). Eu am tot experimentat, dar, cel putin al meu, cand palele rotorului portant se misca aproape liber, zboara cel mai bine, cand sunt mai stranse, se misca mai brusc, iar in zbor orizontal, la viteza, devine instabil.
Salut. Ma cam bagi in ceata la fiecare mesaj care il scrii pe forum, vrei te rog sa-mi spui si mie ce inseamna miscarea de baleaj; care sunt cele trei mari miscari ale palei de elicopter si ce inseamna asimetria laterala a portantei?
Sunt singurul care nu intelege?
Cat despre pale, eu prefer sa le strang putin sa nu joace usor, daca le las mai libere, chiar si cu soft start se deregleaza si vibreaza urat tot heli pana prinde ceva viteza.
Aceasta postare a fost editata de Mishu-Ptm: 20 December 2014 - 10:51 PM
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
#24
Postat 20 December 2014 - 11:58 PM
Mishu-Ptm, la 20 December 2014 - 10:49 PM, a spus:
La asta ma refeream eu cu lasatul palelor lejer in gripuri,pe de o parte in zbor n-ai treaba cu vibratiile insa de pornit...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/ohmy.gif
#25
Postat 21 December 2014 - 02:49 PM
https://www.youtube....msqx05CStFRlRvw
Nu-i chiar primul,defapt e prima ridicare reusita si cat de cat controlata.Aterizarea a fost facuta cu throthle hold.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 21 December 2014 - 02:49 PM
#26
Postat 21 December 2014 - 09:07 PM
Mishu-Ptm, la 20 December 2014 - 10:49 PM, a spus:
Încerc niste definiţii - sa ma ierte Jean Gavrilă, că nu mi-o placut prea mult aerodinamica elicopterului...
1. Mişcarea de pas - creşerea sau descretterea unghiului de incidenţă;
2. Mişcarea de bătaie - urcarea sau coborârea palei;
3. Mişcarea de baleiaj - rămânerea în urmă a palei sau înaintarea acesteia...
Cu toţii suntem de acord că portanţa este direct proporţională cu viteza. La înaintare (zbor orizontal) - pala care vine dinspre spatele elicopterului spre faţă (pala care înaintează) are viteza mai mare decât cea care se deplasează dinspre faţa elicopterului spre spate (pala care se retrage). De aici apare asimetria laterala a portanţei. Ups, dar mai e ceva, relaţia dinte Cx şi Cz, adică polara...la creşterea portanţei creşte rezistenţa la înaintare. Adica pala care înaintează, are viteză mai mare, portanţă mai mare, deci urcă, dar are şi o rezistenţă la înaintare mai mare, deci rămâne in urmă. Cum s-a gândit Sikorsky să rezolve problema...simplu. Pala când urcă, urcă doar ea. Locul de plecare a tijei de comandă a pasului nu, iar odată cu urcarea palei, scade pasul...şi aşa s-au redus considerabil cele trei mişcări ale palei.
Din păcate am tot scotocit pe net să găsesc câte ceva, dar e sărac...Totuşi un articol, cu câteva poze. Intr-una din poze de văd amortizorii de baleaj...aici
#29
Postat 23 December 2014 - 08:15 AM
Ciprian97, la 21 December 2014 - 02:49 PM, a spus:
https://www.youtube....msqx05CStFRlRvw
Nu-i chiar primul,defapt e prima ridicare reusita si cat de cat controlata.Aterizarea a fost facuta cu throthle hold.
Din exprimarea ta, ma asteptam sa vad un zbor din 2012:) Dar pare sa fie modelul nou, right? Congrats!