Tzicul, la 27 December 2014 - 02:26 PM, a spus:
Da, mai, dar nu ar trebui sa se rupa nimic in el! Nu ar tine mult, s-ar uza mai repede, orice, dar nu sa se rupa o piesa. Nu vad decat doua posibilitati ca sa se rupa biela: sau nu ai ungere destula si se blocheaza bucsa bielei pe crankshaft (si nu prea vad cum), sau pur si simplu biela e subdimensionata sau materialul prea slab. Vorbim de rupere aici, nu de uzura prematura! Si asta nu prea cred ca are de-a face cu rodajul. Doar daca se presupune ca rodajul ar trebui sa caleasca biela. Si iar nu prea cred, nu faci calire la 120oC
man,cand pistonul ajunge in PMS se "loveste" de conicitatea camasii(exact ca la nitro) ,deca nu-i faci un break-in corespunzator asta patesti,cand e calda chiuloasa aia e dilatata si ii dai doar turatii mici sau ralanti el se "pasuieste" beton....si e bine intr-un fel ca cedeaza doar biela,bine ca nu se sparge si pistonul sau bine ca nu se fisureaza camasa.....cedeaza biela,o schimbi....asta nu inseamna ca restul din set raman intacte dar DA biela e veriga slaba si de regula intr-o "masinarie" exista intotdeauna o veriga slaba special gandita sa cedeze in cazuri de functionare necorespunzatoare tocmai ca sa nu se strice tot....am vazut motoare diesel care de la cureaua de distributie rupta au avut belea doar cu supapele si atat(le-am gasit
indoite si nu rupte sau altceva),pistoanele au fost lovite in cap usor de supape dar nu aveau nici pe naiba,valabil si la biele....nimic....nimic nici mai jos pe vibrochen,cuzineti manetoane etc ,nimic.....adica crezi ca nu se puteau face supape mai dure?si daca faceau supape mai dure se buleau si ele,se duceau si pistoanele prin fisuri si poate si altele.....
Catalin poate ca exagerezi putin.....daca are 3 rezervoare pe loc su turatii mici la al patru-lea se da cu ea lejer dar fara talpa(pardon,deget) prea multa...
Aceasta postare a fost editata de soarece: 27 December 2014 - 05:24 PM