Trotter HLG Build log
#121
Postat 03 February 2015 - 04:01 PM
#122
Postat 03 February 2015 - 04:18 PM
ia sa te intreb eu... de ce o fi fost gandit din doua bucati ? :unsure:
#123
Postat 03 February 2015 - 04:23 PM
renatoa, la 03 February 2015 - 04:01 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#124
Postat 03 February 2015 - 04:26 PM
Ca n-am gasit pe nicaieri manualul :blush:
Strici un e-mail la ei? :drinks:
renatoa, la 03 February 2015 - 04:18 PM, a spus:
ia sa te intreb eu... de ce o fi fost gandit din doua bucati ? :unsure:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#125
Postat 03 February 2015 - 04:32 PM
In nici un caz nu e genul de plantat sonda.
#126
Postat 03 February 2015 - 04:57 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#127
Postat 03 February 2015 - 09:42 PM
Epoxy 2-3g si microbalone. Carioca neagra dupa aia daca vrei sa faci culoare.
#129
Postat 03 February 2015 - 10:49 PM
IMG_1974.JPG (271.06K)
Number of downloads: 34
IMG_1975.JPG (268.82K)
Number of downloads: 30
IMG_1976.JPG (254.2K)
Number of downloads: 26
IMG_1977.JPG (202.56K)
Number of downloads: 33
Sa infund boom-ul, gaura de la iesirea de la coada din fuzelaj?
As mai putea taia din el, ce a ramas dupa coada vre-un cm.
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 03 February 2015 - 10:52 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#130
Postat 03 February 2015 - 10:52 PM
Travel Air, la 03 February 2015 - 02:15 PM, a spus:
,,as folosi dublu adeziv de 0.3 mm ...e incredibil de cat de stabil poate lipi chiar si suprafete mici de contact cu conditia sa nu " amprentezi" suprafetele adezive ...la o adica cu un pic de atentie , devine o " ansamblare " usor demontabila
#131
Postat 05 February 2015 - 05:30 PM
M-am simtit ca un rahat. Tot i-am trimis mesaje aluia de pe RCG cu Trotterul si cand mi-a raspuns....
Mi-a zis ca fiica-sa e in coma de 2 saptamani, in urma unui accident si nu prea a avut timp sa intre :o
Ma rog a zis ca el a lipit acolo cu epoxi si ca-i cam pare rau ca n-a apucat sa-i faca gaura pentru deget sau sa-i monteze un carlig de lansare.
Am pus tesatura de carbon pe locul unde vine surubul din fata de prindere a aripii si am stres cu un servetel de hartie imbibat in rasina D-boxul.Am dat lustru cu alt servetel incercand sa iau toata rasina. Vreau sa mai slefuiesc o data si sa sterg din nou cu rasina.Asa arata:
20150205_171843.jpg (412.48K)
Number of downloads: 33
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 05 February 2015 - 05:34 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#132
Postat 05 February 2015 - 07:29 PM
#134
Postat 05 February 2015 - 07:44 PM
#136
Postat 06 February 2015 - 07:36 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#137
Postat 06 February 2015 - 07:41 PM
#138
Postat 06 February 2015 - 08:44 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#139
Postat 07 February 2015 - 10:28 AM
#141
Postat 07 February 2015 - 08:46 PM
20150207_202646.jpg (492.43K)
Number of downloads: 40
E greu de coada, 1cm mai in spate cg-ul, mai am de pus folia pe aripa si canopia de kevlar.
Apropo, @ender67 ce greutate are canopia?
:drinks:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#142
Postat 08 February 2015 - 04:08 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#143
Postat 08 February 2015 - 04:14 PM
Dar daca nu il faci diferential va trebui sa inveti sa lucrezi un pic altfel cu mana dreapta decat cu eleroane si profundor.
Chiar daca statia nu are diferential pe v-tail, il pot face din servo-uri, pur mecanic.
De aliniere, am vrut sa te sperii si eu un pic, dar ai parut increzator in ce ai lipit acolo :) se va vedea la prima lansare din mana, cu totul pe neutru.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 February 2015 - 04:15 PM
#144
Postat 08 February 2015 - 09:48 PM
20150208_212017.jpg (334.04K)
Number of downloads: 36
20150208_212056.jpg (335.07K)
Number of downloads: 35
20150208_212143.jpg (308.95K)
Number of downloads: 31
20150208_212208.jpg (298.97K)
Number of downloads: 32
20150208_212239.jpg (344.67K)
Number of downloads: 38
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#145
Postat 08 February 2015 - 11:58 PM
20150208_234014.jpg (321.95K)
Number of downloads: 28
20150208_234027.jpg (363.57K)
Number of downloads: 27
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#146
Postat 12 February 2015 - 01:57 PM
Cozile de Trotter au avut parte de ceva tratament cu cutter-ul compas, rindeaua si slefuitorul si au slabit consistent de la 20 g la 5 g.
Profilul nu e gen HT e aproape simetric (un un HT modificat cu partea din fata alungita).
Pentru rigidizare infolierea va fi facuta cu folie de laminat hartie. Daca nu obtin o rigiditate care sa ma satisfaca dau jos folia si o fac cu tesatura ultra-usoara de fibra de sticla si epoxi.
Slabirea "excesiva" a fost facuta cu scopul de a reduce cat mai multe grame in bot dar mai ales pentru faptul ca vreau sa utilizez un ampenaj clasic si nu in V.
Cele doua componente ale ampenajului in V vor fi utlizate pentru ampenajul orizontal iar cel vertical va fi facut din balsa de 3mm cu suprafetele dimensionate corespunzator.
Faptul ca suprafetele de control vor fi un pic supradimensionate nu ma deranjeaza deoarece intentionez sa folosesc fuselajul respectiv si pentru alte aripi cu anvergura de 1.7-1.8 m.
Pentru ca tot am facut o sedinta foto mai incarc si:
- proba cantarului pentru ampenajele de Sunbird (un Bird of Time de 1.6 m)
- un flaps (WIP = "Work In Progress" = "Inca In Lucru" = IIL)
- o fotografie mai detaliata a ampenajului verticcal pentru ROokie (dimensiunea nu mi-a permis sa o incarc in topicul dedicat).
Fisiere atasate
-
IMG_0039.JPG (116.49K)
Number of downloads: 32 -
IMG_0029.JPG (105K)
Number of downloads: 32 -
IMG_0031.JPG (114.61K)
Number of downloads: 31 -
IMG_0038.JPG (119.63K)
Number of downloads: 26
#147
Postat 12 February 2015 - 02:17 PM
:yahoo:
ender67, la 12 February 2015 - 01:57 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#148
Postat 12 February 2015 - 02:43 PM
Travel Air, la 12 February 2015 - 02:17 PM, a spus:
:yahoo:
Va fi aceasi metoda folosita la balamaua de la carma de ROkie (citeste in topicul de ROokie detalii despre cum am facut balamaua).
Pe scurt sunt segmente egale de teava de carbon 4x3 (diametru extern x intern) lipite alternativ pe cele doua componente pe care vrei sa le articulezi (una pe aripa, una pe flaps, una pe aripa, una pe flaps).
Lipirea se face cu componentele asezate in pozitie pe suprafata plana (si cu teava interna de 3x2 - "axul" balamalei). Lipirea nu se face pe toata lungimea, se lasa 5 mm la capetele fiecarui segment pentru a evita patrunderea adezivului in interior.
Metoda permite curse de +/- 90 grade.
Eu cred ca permite rezultate mai bune decat articulatiile cu scoci sau cu silicon, si poate fi folosita la orice suprafata de control (carma, profundor, eleroane, flapsuri ...chiar si la spoilere).
Nu adauga multa greutate, rezistenta la efort e buna iar "incarcarea" pentru servo-uri e mica (daca tin carma la orizontala suprafata de control "cade" ... si asta fara nici un fel de lubrefiere intre tuburile de carbon).
#149
Postat 12 February 2015 - 02:55 PM
partea fixa -> CO> <- partea mobila
Balamaua-ul va intra in partea mobila in niste scobituri facute astfel incat pinul (axa de rotire) sa ajunga in mijlocul semicercului muchiei mobile.
In felul asta scapam de carbon, care, chiar la 0.5mm grosime... totusi e greu ! si nici nu e justificat acolo ca sa aduca vreo rigidizare...
#150
Postat 12 February 2015 - 03:25 PM
renatoa, la 12 February 2015 - 02:55 PM, a spus:
partea fixa -> CO> <- partea mobila
Balamaua-ul va intra in partea mobila in niste scobituri facute astfel incat pinul (axa de rotire) sa ajunga in mijlocul semicercului muchiei mobile.
In felul asta scapam de carbon, care, chiar la 0.5mm grosime... totusi e greu ! si nici nu e justificat acolo ca sa aduca vreo rigidizare...
Nu cred ca trebuie sa ne facem probleme cu greutatea:
- tevile de 4x3 si 3x2 de lungime 75 de cm au impreuna 11 g ...rezulta o greutate de 0,15 g / cm de balama (cu tot cu adeziv).
- teava e de fapt cam 3x1,5 (nu am inca un subler sa masor) si pentru reducerea greutatii si mai mult in loc de (4x3+3x1.5) se poate folosi (3x1.5 + tija de 1 sau 1.2 sau 1.5 mm) .. si atunci scade greutatea la 0.1 g / cm de balama.
Nu zic ...balamalele pin or fi bune, dar parca solutia asta e mai estetica si are avantaje legate de "etanseizare" pentru fluxul de aer.
Si de fapt nu o folosesc doar eu, ceva similar (dar nu identica, solutia mea e originala) e folosita si la "case" mai mari (vezi imaginile...nu spun de cine e folosita ca va prindeti voi).
Eu doar am vrut sa adaptez balamalele clasice de mobila (alea din tabla ambutisata) pentru curse de +/- 90 grade si cu materiale rezistente (carbon).
Are si alte avantaje: usurinta de constructie si de aliniere. Plus materiale avute deja "in batatura".
Fisiere atasate
-
flap-1.jpg (17.97K)
Number of downloads: 25 -
flap-2.jpg (13.36K)
Number of downloads: 25 -
wing-construction.jpg (42.69K)
Number of downloads: 27