Trotter HLG Build log
#61
Postat 20 January 2015 - 03:30 PM
#62
Postat 20 January 2015 - 03:54 PM
Macar de n-as avea o cutie plina cu pungulite de alea cu ziplock :)
F2B, la 20 January 2015 - 03:30 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#63
Postat 20 January 2015 - 06:04 PM
Sa o folosesc BF la centralul de la Trotter?
Celelalte BF sunt 0.5*3
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#64
Postat 21 January 2015 - 10:22 PM
IMG425.jpg (425.51K)
Number of downloads: 42
IMG426.jpg (362.69K)
Number of downloads: 41
Travel Air, la 20 January 2015 - 06:04 PM, a spus:
Sa o folosesc BF la centralul de la Trotter?
Celelalte BF sunt 0.5*3
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 21 January 2015 - 10:23 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#65
Postat 22 January 2015 - 09:44 AM
IMG427.jpg (427.06K)
Number of downloads: 43
Super misto lipiciul asta :)
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#67
Postat 22 January 2015 - 02:49 PM
20150122_142548.jpg (393.81K)
Number of downloads: 47
20150122_142602.jpg (374.35K)
Number of downloads: 48
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#68
Postat 22 January 2015 - 03:03 PM
Ai incercat ceva greutati ptr balanta?
Fiind ceva modificari fata de planul de baza (segment central de 90 cm in loc de 60 cm) ar trebui sa te astepti la urmatoarele:
- daca pastrezi aceeasi coada ar trebui sa te astepti la o comanda mai putin sensibila (la anvergura marita ar trebui marita si distanta intre aripa si coada)
- ai putea incerca sa maresti putin suprafetele de comanda (nimic special, deocamdata incerca cu niste carduri de plastic lipite cu scoci pe suprafete de comanda,s-ar putea sa ajute)
- pentru ca ai o masa marita in fata CG (30 de cm de D-box-lonjeron- nervura partiala in plus) si care este numai partial compensata de masa suplimentara in spatele CG (restul de nervura si platbanda de carbon) nu mi-as face prea multe probleme deocamdata legate de greutatea destul de mare a cozii. Trebuie si ea avuta in vedere, dar mai intai vezi cum gasesti CG cu celelate "accesorii" montate (receptor, baterie, servo-uri, tije de comanda)
In alta ordine de idei in urmatoarele doua saptamini mai ajung prin Croatia si sper sa ii prind la intoarcerea de la targul de la Nuremberg si sa te rezolv cu "ciocul" de kevlar.
#69
Postat 22 January 2015 - 03:27 PM
Torsiuni nu par sa fie, am fixat tot timpul segmentele pe o suprafata plana, fara washout.
Teste de aliniere si greutati pentru balanta tre sa ma inveti ce-s alea :)
:yahoo:
ender67, la 22 January 2015 - 03:03 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#70
Postat 22 January 2015 - 03:46 PM
Apoi incepi sa te gandesti cum pozitionezi baterie / servo / receptor pe pe varful ala translucid din fibra de sticla...
Inca nu ai cum sa faci teste de CG si sa vezi daca iti trebuie ceva balast pina nu ai si ultima piesa din "puzzle"..."ciocul" de kevlar.
Dar la testele de aliniere ar trebui sa ai urmatoarele distante egale...sau paralelisme de planuri:
- distante egale intre varfurile aripilor si "cioc" (deocamdata varful ala bont de fuselaj de fibra de sticla)
- distante egale intre varfurile aripilor si varfurile cozii in V
- unghiuri egale intre aripa si coada in V (asta se face mai usor intorcand planorul cu aripa in jos, sprijinit usor de varfurile aripilor/cozii in V si verificand ca aripa este orizontala).
Intr-o prima etapa eu cred ca as merge pe clasicul sistem de tije de carbon si elastice de fixare a aripii pentru ca asa poti sa mai faci ceva ajustari la planeitati si distante egale ....cu sistemul lor de prindere cu surub si piulita ingropata trebuie sa fii foarte dexter sa o nimeresti din prima. Chiar nu ai nevoie sa sistemul ala, nu ai fire suplimentare de la servo care trebuie sa ajunga pe sub aripa in fuselaj si nu trebuie sa faci nici o decupare acolo.
#71
Postat 22 January 2015 - 03:51 PM
#72
Postat 22 January 2015 - 04:08 PM
renatoa, la 22 January 2015 - 03:51 PM, a spus:
La CG nu prea ai nevoie de aripa ... dar la aliniere si planeitati da. Cum ziceam si pe topicul de Rookie: abandonam lupta (pierduta din start) cu zecimile de mm de la profil si ne concentram pe lupta cu mm de la aliniere.
Ce zici de ideea de a renunta deocamdata la montajul cu piulita incastrata si a merge pe sistemul clasic cu elastice? Cam asta ar fi motivul (impreuna cu lansarea la elastic) pentru care am modificat partea centrala si am folosit un bloc de balsa placat cu carbon .. sa reziste la stresul suplimentar (de aia am si lonjeroane de brad in loc de balsa) si la presiunea elasticelor.
#73
Postat 22 January 2015 - 04:53 PM
Ma gandeam ca te referi doar la aripa cu echilibratul si aliniatul.
Oricum, primul lucru pe care m-am obisnuit sa-l fac este sa sprijin aripa de mijloc, sa nu fie mai grea la un capat si se pare ca este :angry:
Vestea buna e ca au venit servourile si pot sa ma apuc si de fuzelaj. In week-end :)
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#74
Postat 22 January 2015 - 06:06 PM
Sau o ajustezi din trim-uri (n-am mai folosit coada in V si nu stiu daca merge faza, poate zic o prostie cat mine de mare).
Aceasta postare a fost editata de ender67: 22 January 2015 - 06:07 PM
#75
Postat 22 January 2015 - 06:22 PM
#76
Postat 22 January 2015 - 06:31 PM
chiar si cu surub de plastic eu nu vad prea bine bucatelele alea de balsa use una peste alta...cred ca se largeste gaura in timp sau chiar pot sa apara rupturi.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 22 January 2015 - 06:32 PM
#77
Postat 22 January 2015 - 06:41 PM
Cat despre gaura in balsa, nu se va largi, pentru ca e tinuta de compozit pe ambele parti, ca un sandvich.
Si da, musai plastic :)
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#78
Postat 24 January 2015 - 08:05 AM
#79
Postat 24 January 2015 - 10:15 AM
fly, la 24 January 2015 - 08:05 AM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#80
Postat 24 January 2015 - 10:22 AM
#81
Postat 26 January 2015 - 12:03 PM
Aseara am lipit tesatura de carbon pe imbinarile dintre segmente :yahoo:
Bine,asta dupa ce era sa confund rasina cu intaritorul :) , m-am prins in ultima clipa, cand sa golesc seringa in vasul unde faceam amestecul :D
IMG428.jpg (244.23K)
Number of downloads: 48
IMG429.jpg (319.19K)
Number of downloads: 49
IMG430.jpg (402.39K)
Number of downloads: 48
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#83
Postat 26 January 2015 - 04:29 PM
F2B, la 26 January 2015 - 04:16 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#84
Postat 26 January 2015 - 10:52 PM
#85
Postat 27 January 2015 - 08:25 PM
F2B, la 26 January 2015 - 10:52 PM, a spus:
Stai asa ca s-ar putea sa vorbiti de lucruri diferite: F2B de aripi, TravelAir de aripa. Aripile DLG sunt pentru anvergura 1.5 m, 150 de grame este pentru structura de rezistenta pentru o aripa de 1.85m, cu suprafata cam de 30 dmp. Greutatea totala estimata:
- 150 g structura aripa
- 40 g folie (0.6 mp din folie de 65 gr/mp ... sau mai putin, am pus cazul cel mai defavorabil)
- 5 g winglet
- 45 g fuselaj
- 20 g V-tail (daca nu le mai usureaza)
- 20 g servo cu tije comanda
- 15 g receptor
- 45 g baterie (sau mai putin)
Total 340-350 g, cam 11-12 g/dmp.
#86
Postat 27 January 2015 - 11:28 PM
Hai sa lasam lucruri legate de Troter aici si lucruri legate de model de 1.85M in alta parte. Poate rei sa deschizi un subiect nou.
#87
Postat 28 January 2015 - 12:13 AM
F2B, la 27 January 2015 - 11:28 PM, a spus:
Hai sa lasam lucruri legate de Troter aici si lucruri legate de model de 1.85M in alta parte. Poate rei sa deschizi un subiect nou.
Pai e Trotter, dar nu chiar "curat". Varianta lui TravelAir e modificata in sensul ca segmentul central creste de la 60cm la 95 cm . Deci al lui e un Trotter de 1.85m anvergura. Al meu are dimensiunile originale (1.5 m), doar in partea centrala am intarit cu blocuri de balsa si cu carbon de-asupra.
Fuselajele sunt la fel, sunt aduse de la CLM-Pro.
Confuzia vine de la faptul ca ceea ce am botezat eu Rookie are doua semiaripi formate din segmentele aripii de Trotter (practic e un Trotter de 2,1 m, daca vrei). Si pentru el avem topic separat, din acel topic am desprins build-log-ul de Trotter.
#88
Postat 28 January 2015 - 06:58 AM
#89
Postat 28 January 2015 - 10:24 PM
fly, la 28 January 2015 - 06:58 AM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#90
Postat 28 January 2015 - 10:39 PM
In rest sunt mai optimist:
- 15 g V-tail
- 10 g servo cu tije comanda(am luat servo de 3,5g)
- 5 g receptor- de ala cu 3 canale :)
- 25 g baterie (1s 800mah)
- nu stiu exact cat are aripa- am un cantar de mana si oscileaza intre 140 si 150g
Mi-ar place sa iasa in 300g om vedea la urma, dupa echilibrare :)
ender67, la 27 January 2015 - 08:25 PM, a spus:
- 150 g structura aripa
- 40 g folie (0.6 mp din folie de 65 gr/mp ... sau mai putin, am pus cazul cel mai defavorabil)
- 5 g winglet
- 45 g fuselaj
- 20 g V-tail (daca nu le mai usureaza)
- 20 g servo cu tije comanda
- 15 g receptor
- 45 g baterie (sau mai putin)
Total 340-350 g, cam 11-12 g/dmp.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"