Trotter HLG Build log
#31
Postat 12 January 2015 - 06:14 PM
Cit despre "asa arata masa din sufragerie" nu cred de loc asta lipseste vinisoru si taria din poza. :drinks: Hai noroc, toate bune si spor la treaba.
#32
Postat 13 January 2015 - 08:52 AM
F2B, la 12 January 2015 - 06:14 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#33
Postat 13 January 2015 - 12:23 PM
Dupa cum puteti observa nu am pus inca nervurile de la capetele segmentelor de 60 cm si 30 cm, inca nu am facut un template pentru unghiul diedru (lucrez a asta, si la o solutie de suport pentru montarea aripilor pentru unghiuri uzuale).
Nu stiu cat de estetica va fi solutia cu nervurile negre, dar in mod sigur va imbunatati vizibilitatea. Cea mai mare cantitate de material de acoperire transparent o am pe galben (vreo 2 suluri de cate 5 m cu doua nuante diferite YELLOW si BURNT ORANGE de la HK ...mai nou vad ca au au dus si nuantele de RED, MODENA si LILAC transparent..). Cu negru si galben transparent va arata cam albinuta, dar cred ca nu vor fi probleme de vizibilitate.
Vopseaua folosita e de fapt un lac, preparat in felul urmator: se ia una bucata sticluta de aurolac ramasa de la Craciun (cu pigmentul auriu depus pe fund), se rastoarna cu atentie lacul intr-un paharel de plastic (usurel, sa nu ajunga si pigmentul auriu), sticluta de plastic de la aurolac se spala de urmele de pigment auriu cu praf de curatat si o periuta de dinti veche, in paharul de plastic cu lacul tranparent adaugam continutul unui tub mic de pigment negru, se amesteca bine si se toarna inapoi in sticluta. Continutul se agita inainte de utilizare si poate fi diluat cu acetona sau ceva de genul asta (daca ma gandesc bine cred ca am produs un fel de lac de unghii cu mare cautare in segmentele goth/emo ale adolescentelor de azi). Lacul e semi-lucios (din cauza pigmentului negru) si bine absorbit de balsa. Este mat in zona in care pe balsa a ajuns CA sau aracet. Daca nu aveti zone de acest tip ajunge un singur strat subtire, eu am dat doua straturi in care primul a fost ca un grund / primer (rezultatul a fost o acoperire in doua tonuri pentru balsa normala / patata cu adeziv) si al doilea strat a fost de egalizare cromatica. greutatea suplimentara este mica (nu e nula, dar nici nu merita sa iti faci griji din cauza ei).
Initial am vrut numai sa dau nervurile cu un bait negru pentru efectul cromatic, dar pina la urma am ajuns la solutia asta mai "solida" din cauza zonelor patate cu CA si aracet.
Fisiere atasate
-
20150113.jpg (245.81K)
Number of downloads: 48
Aceasta postare a fost editata de ender67: 13 January 2015 - 12:27 PM
#34
Postat 13 January 2015 - 12:51 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#35
Postat 13 January 2015 - 01:36 PM
Aceasta postare a fost editata de MADA: 13 January 2015 - 01:36 PM
#36
Postat 13 January 2015 - 02:00 PM
Travel Air, la 13 January 2015 - 12:51 PM, a spus:
Segmentul central 65 g, median 25/26g, varfuri 8/7g. total pina acum 131 g, hai sa zicem 135 g daca adaugam nervurile lipsa, hai sa zicem 140 g cu winglet-uri. Aripa are cam 24 dmp, deci se adauga greutatea pentru 0.5 mp de folie...daca luam o folie "groasa" de 65 g/mp hai sa zicem ca mai adaugam 35g ...deci aripa ar trebui sa ajunga la 175g in cazul meu (probabil la tine poate ajunge la 150g, eu am folosit materiale ceva mai grele...brad in loc de balsa...plus blocul de balsa din mijloc...plus spuma .. plus lacul negru).
La care se adauga:
- 45 g fuselajul
- 20 g ampenajele
- 20 g 2 servo (sau 10 g daca pui doua servo mai finute, la o adica merg si servo de 3.7 g)
- 5 g tijele de comanda si piesele de legatura
- 10-15-20 g receptorul
- hai sa zicem 45 g bateria si UBEC (merge si o baterie de 25g si un UBEC de 10g, dar nu stiu daca se mai echilibreaza asa, prefer sa pun o baterie mai mare decat sa il echilibrez cu plumb)
Deci aripa ar trebui sa fie in zona 150-175g iar fuselajul cu toate celelalte in zona 125-150g.
Per total, complet echipat: 275-325 g.
Probabil greutatea de pe site de 200g include fuselaj fara servo, receptor, baterie si UBEC.
Chiar si asa la 300g ar trebui sa scoatem o incarcare alara de 12.5 gr/dmp. Ceea ce zic eu ca e bine.
Acum ca am cifrele in fata pot sa fac o estimare si pentru Rookie:
- la 140g aripa de Trotter mai adaug un segment de 60cm / 65g , doua wingleturi de 5 g, 45g folie (suprafata aripii e cam de 35dmp, deci imi trebuie 0.7 mp de folie), inc vreo 5-10 g elementele de imbinare intre semi-aripi: deci cam 265 g
- fuselaj + boom + V-mount 85 g
- hai sa zicem 100 g servo + receptor + baterie
Pina aici 450g, ar mai trebui sa pun ampenajele si care nu ar trebui sa cantareasca mai mult de 40g. La 490g si cam 35 dmp imi iese o incarcare alara de 14 g/dmp. La mine in catastif tot ce e sub 15 g/dmp e "fulguletz" (adica OK).
Aceasta postare a fost editata de ender67: 13 January 2015 - 02:02 PM
#37
Postat 13 January 2015 - 02:06 PM
MADA, la 13 January 2015 - 01:36 PM, a spus:
Stiu, dar nu sunt nervuri simple, sunt cu carbon strips, si de pe carbon strips am curatat cu atentie cu briceagul lacul respectiv (se vede foarte usor diferenta intre lacul "mat" si carbon strips-ul "lucios"). La fel am curatat si de pa D-Box-urile de compozit.
Chestia aia neagra a ramas sa acopere doar partile expuse de lemn (brad / balsa).
#38
Postat 13 January 2015 - 04:17 PM
ender67, la 13 January 2015 - 02:00 PM, a spus:
Pina aici 450g, ar mai trebui sa pun ampenajele si care nu ar trebui sa cantareasca mai mult de 40g. La 490g si cam 35 dmp imi iese o incarcare alara de 14 g/dmp. La mine in catastif tot ce e sub 15 g/dmp e "fulguletz" (adica OK).
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#39
Postat 13 January 2015 - 05:35 PM
Un buget de 12-13g pentru codite suna mai bine.
In general la DLG diferenta in greutate vine din doua locuri: de la coada inprimul rind si al dolea rind de la greutatea aripii. Snipe XXLITE sint usoare pentru ca au suprafata la aripa mai mica si aripile sint mai usoare. Daca te uitit la cozi tot pe acolo sint in greutate si anume intre 11-13g. Cit despre coada orice gram in plus adauga 4 in bot deci fiecare gram in coada reprezinta 5g in total la avion. O caoda care este 4g mai grea face de fapt un avion 20g mai greu.
Mari schimbari la aripa nu se pot face dar atentie deosebita la cozi face o diferenta mare in modelul final.
Cum vei face cozile?
#40
Postat 13 January 2015 - 05:52 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#41
Postat 13 January 2015 - 06:05 PM
Si de ce asa groasa ? :unsure:
#42
Postat 13 January 2015 - 06:20 PM
- sa le fac cu balsa de 3 mm infoliata, si cu decupaje circulare de "usurare"
- sa fac o varianta si mai light, construita din baghete
De fapt am doua fuselaje de Trotter, pe al doilea intentionam sa il fac nu cu ampenaje in V ci cu ampenaje "clasice" in X.
Nu e nimic batut in cuie la "balanta" greutatilor, sa nu uitam ca fata de planul original eu am in fata CG ceva greutate suplimentara (lonjeroane de brad in loc de balsa, o greutate suplimentara data de spuma)si intentionam sa folosesc o baterie ceva mai solida (de exemplu folosesc niste acumulatori de 9V de NiMh 200 mAh si cu UBEC).
Dar pina la urma asta iese din calcul, ceva in zona 12-14 g/dmp.Si ceva in jur de 300 g la 1.5 m anvergura mi se pare OK.
#43
Postat 13 January 2015 - 06:30 PM
Oricum merg facute gauri de usurare.
ender67, la 13 January 2015 - 06:20 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#44
Postat 13 January 2015 - 06:30 PM
Nu te complica cu UBEC. Pune 1S si servouri care merg bine la 1S. KST X08 ar merge perfect acolo si sint facute sa mearga cu 1S.
Aceasta postare a fost editata de F2B: 13 January 2015 - 06:31 PM
#45
Postat 13 January 2015 - 06:36 PM
Se slefuiesc laturile V-ului sa iasa unghiul si se lipesc?
Aveti ceva link-uri, poze, etc?
Super ideea cu 1s. Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 13 January 2015 - 06:37 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#46
Postat 13 January 2015 - 06:50 PM
Travel Air, la 13 January 2015 - 06:36 PM, a spus:
Se slefuiesc laturile V-ului sa iasa unghiul si se lipesc?
Aveti ceva link-uri, poze, etc?
Poze nu prea sunt pe net dar pot fi 2 solultii constructive:
- slefuiesti canturile la ceva aproximativ 45 si le lipesti(nu chiar la 45 de grade, citeste mai jos sa vezi la ce unghi trebuie)
- nu slefuiesti piesele dar folosesti la lipire baghete de profil 5x5 mm (sau 4x4 mm, daca zici ca e de 4 mm placa), una in partea inferioara si una in partea superioara; in felul asta fiecare piesa e lipita pe doua suprafete
Bagheta superioara poate sa nu fie patrata ci triunghiulara.
De fapt unghiul nu este de 90 de grade ci ar fi in zona 108-100 grade, deci ar mai trebui lucrat ca profilele folosite sa fie romb cu unghiul mare de 110 grade si nu patrat; trebuie sa verifici ca bagheta inferioara se asaza bine in V-ul de compozit, si daca nu ai o asezare perfecta macar sa ai un adeziv de "umplere". Eu nu m-as baza foarte mult pe unghiul turnat in compozit ci as face o aliniere fata de planul de asezare al aripii.
#48
Postat 15 January 2015 - 11:43 AM
http://www.hyperflig....asp?code=TUKAN
#49
Postat 15 January 2015 - 12:09 PM
renatoa, la 15 January 2015 - 11:43 AM, a spus:
http://www.hyperflig....asp?code=TUKAN
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#50
Postat 16 January 2015 - 12:08 AM
Totusi e dublu la pret daca il compari cu pseudo-DLG Apollo de la HK (dar care nu e motorizat).
#51
Postat 16 January 2015 - 04:08 PM
Acum stiu ca DLG urile peste 320g devin mai dificil sa le tii in aer si sa te duci sus in termica. Evo 3 la 300g este foarte decent, dar are suprafata portanata si un profil competititv.
In alta ordine de idei ma mininca plama sa fac ceva similar cu PURES. Am o intrebare. Ce carvon pun ei in aripa. Zona centrala are un tub cu diensiune constanta dar in capete la aripa au un tub trapezoidal. La un model de vre-o 2M ce ar fi bine sa pun acolo? Nu gasesc informatie nicaieri.
#52
Postat 16 January 2015 - 06:39 PM
F2B, la 16 January 2015 - 04:08 PM, a spus:
Daca te uiti cu atentie pe desenul de pe blog vezi ca sunt 3 dimensiuni de tuburi de carbon:
13.5 mm
10 mm
7 mm
Cred ca poti sa mergi si pe alte dimensiuni similare cat timp diametrul interior al unui tub este diametrul exterior al urmatorului segment de tub.
#53
Postat 16 January 2015 - 06:47 PM
Fara matisarea celui exterior in zona de imbinare nu m-as risca.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 January 2015 - 06:47 PM
#54
Postat 16 January 2015 - 06:50 PM
Ma gindesc la o aripa eliptica cu washout flapsuri eleroane tot tacimul. Cozi si fuselaj similar cu cel de la Evo W. De fapt o sa iau fuselajul de la Evo W cu un tronson mai lung si gata.
#56
Postat 16 January 2015 - 07:08 PM
#57
Postat 19 January 2015 - 11:00 PM
Partea nasoala e ca am murdarit cu praf de carbon bunatate de roving kevlar :angry:
IMG414.jpg (308.05K)
Number of downloads: 48
IMG415.jpg (420.92K)
Number of downloads: 36
IMG416.jpg (352.52K)
Number of downloads: 35
IMG418.jpg (315.43K)
Number of downloads: 35
Aici m-am dat mare cu fii-mea :)
IMG419.jpg (255.55K)
Number of downloads: 37
IMG417.jpg (344.63K)
Number of downloads: 39
IMG420.jpg (399.89K)
Number of downloads: 35
IMG422.jpg (401.63K)
Number of downloads: 35
IMG424.jpg (456.77K)
Number of downloads: 49
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 19 January 2015 - 11:04 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#59
Postat 20 January 2015 - 08:25 AM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"