Consolidated Fleet 10G Scratch build, adica, de la zero
#63
Postat 17 December 2014 - 07:53 PM
Pentru ca prinderea hobanelor la planul inferior nu se face pe fuselaj ci chiar pe aripa, intre primele doua nervuri, am incercat sa folosesc aceasta prindere.
Practic, carbonul de 6 din aripa este crestat iar peste crestatura vine un sabot de sticlotextolit care este strins peste teava de legatura chiar de acea prindere de hobane.
Din poze sper sa rezulte mai clar. La primele doua zboruri, am constatat o mica deplasare a planului inferior (nu s-a simtit la zbor) asa ca am sa fac doua mici santuri in tronsonul de legatura astfel incit sa am o prindere mai ferma. Teava de legatura este carbon de 4 teava, in care am bagat o tija de carbon de 2,5 si epoxi generos.
[...
#64
Postat 17 December 2014 - 08:00 PM
Matrita "botului" pe placaj usor de 3mm cu balsa de 1mm, umpluta cu bucati de extrudat, adusa la forma bruta, chituita de citeva ori cu un chit de lemn si apoi slefuita pina a aratat bine. Peste chit am dat o pensula de epoxi si spritz chit in citeva rinduri cu slefuire. La final, matrita negativa am obtinut-o prin termoformare din durofol de 0.4. La final, fibra de 40, 80, 80, 18g/dmp. De data asta nu a scapat nici matrita de lemn si scirtz dar nici durofolul. Nu a fost nicio problema pentru ca apucasera sa-si faca treaba.
...
...
...
#66
Postat 17 December 2014 - 08:08 PM
In cele din urma, l-am asamblat pentru poza. Pozele sint facute de Robert, amabil, care se saturase de pozele facute cu aparatul meu de kkt.
Am selectat o mare parte dintre ele dar a trebuit sa le micsorez un pic. {pzele...
.
.
.
.
.
Nu prea am ce comenta la ele asa ca pun pur si simplu la rind...
#68
Postat 17 December 2014 - 08:19 PM
Mai departe, urmeaza vopsire, echiparea finala, inclusiv modulul de sunet care venise intre timp. Am sa zic citeva vorbe si despre el, in caz ca intereseaza pe cineva.
La vopsire, disperat ca nu gaseam o sursa de vopsea, am primit ajutorul lui George (GICOSU) care de altfel s-a si oferit sa ma ajute cu vopsitul in sine.
L-am refuzat numai pentru ca eram disperat sa nu pierd vremea calda si sansa de a avea primul zbor inainte de toamna.
Din niste tabele de echivalente, mi-a rezultat RAL6006 pentru oliv si 4035 pentru gri. Nu am pregatit pozele asa ca am sa revin cu detalii si poze miine.
#69
Postat 18 December 2014 - 10:38 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#70
Postat 18 December 2014 - 01:25 PM
pccdtk, la 18 December 2014 - 10:38 AM, a spus:
Nu am nimic de ascuns. Ma bucur sa "impartasesc" atit victoriile cit si rateurile. Se poate invata din ambele.
Am schimbat titulatura in "membru ARA" pentru ca nu m-a lasat inima sa renunt la lupul dacic.
Tocmai am primit coletul de la Asociatie si pentru ca tot era vorba de "impartasanie", sint extrem de impresionat de efortul dar si de rezultatul lui Andras.
Pina la urma noi sintem doar cotizanti, ma rog, majoritatea; dar efortul lui si a celor care cu siguranta l-au ajutat, e mult peste contributia noastra.
Nu astept minuni dar ma bucur ca initiativa a capatat contur; fiecare simpatizant se poate transforma in membru. E un minim efort pe care orice aeromodelist, de maidan sau de club(poate mai putin interesat dar viata e lunga...) il poate face.
Continuam diseara cu vopsirea pasaroiului.
#71
Postat 18 December 2014 - 08:01 PM
Nu am avut aerograf nici buget pentru asa ceva; bine, aerograful in sine nu rezolva problema pentru ca folosirea e o arta in sine dar, chiar folosit stingaci tot ar fi dat rezultate mai bune decit spray-ul.
Am gasit cu ajutorul lui George Bajan, asa cum am zis, in zona Lizeanu, un laborator unde-ti comanzi RAL ul si-l capeti ca atare in cutiute sau la spray de 400ml. Eu am folosit spray.
Inevitabil prea multa vopsea, uneori nu am agitat suficient desi imi amortise mina, ca la spray. Vedeti si voi ce a iesit. Norocul, intr-un fel, este ca nici originalul nu era vreo minune la capitolul asta dar asta nu ma absolva.
.
.
#72
Postat 18 December 2014 - 08:10 PM
In poze se vede difuzorul sistemului audio dar si montajul in sine. Este cel de la HK ieftinut dar mult mia bun decit nimic. Amuzant este ca in prospect zice ca este posibil sa se incinga carcasa. Da? am scos-o de tot. Montajul este liber si liber sa se incinga. Alimentarea este de maxim 17Vcc asa ca am intercalat pe packul de propulsie un regulator serie 7815 pu pe radiator. Nu era nevoie... Curentul maxim este de 0,5A ceea ce inseamna o putere de cel mult 6W. Iesirea este ceva in comutatie asa ca am banuiala ca semnalul e dreptunghiular sau fierastrau ceva. Nu mi-a dat prin cap sa pun osciloscopul pe el. Acum partil bune. Nu suna rau. Pornirea si relantiul sint foarte in regula, ca si oprirea motorului. Repriza creste cam brusc si nu prea are legatura cu un motor cu ardere interna dar e acceptabil. Ca sa fie folosit realist, am folosit un canal liber pe statie pe care am clonat gazul cu un offset. Pe gaz am alocat un switch care ridica trimul la 10% provocind rotirea lenta a elicei dar si pornirea modulului de sunet. La oprire, la fel, switchul opreste motorul si declanseaza secventa modulului de oprire. Altfel, pe direct iese o bizarerie si in zbor, daca opresti motorul, auzi si modulul cum face urit de te si sperii...
Hai cu poze
.
.
.
.
#73
Postat 18 December 2014 - 08:13 PM
Am pus un strat de hobby universal si am presarat cu o strecuratoare cafea macinata de filtru. Jacobs daca este important...
A iesit foarte bine. Peste cafea am dat o vopsea mata neagra si apoi cu un creion maro moale am pus niste noroi ca sa fie realista treaba.
#75
Postat 18 December 2014 - 08:20 PM
S-a dovedit la zbor ca un pas de 7 sau o celula in plus ar fi fost mai bune; revin cin va fi partea cu zborul.
Pozele facute in casa nu reflecta corect culorile asa ca am sa atasez si o poza realizata de Robert la Chitila cu ocazia celui de-al doilea zbor.
#76
Postat 18 December 2014 - 08:22 PM
Am sa revin un pic mai tirziu cu zborul pentru ca-mi dau seama ca filmul nu este uploadat asa ca n-am ce arata...
#77
Postat 18 December 2014 - 08:30 PM
Cusaturile au fost imitate cu epoxi 30 minute aplicat cu scobitori pe straifuri de oratex anterior lipit pe nervuri. Cam strident dar atit m-am priceput. Stiu ca sint metode mult mai bune (ca realism) dar nu mai aveam rabdare.
Motorul este un Aerodrive SK3 5055-320kV , regulatorul o prastie de RedBrick de 100A iar elicea un lemn de 18x6. De mentionast ca motorul duce 18x10 dar nu era cazul.
Greutate finala cu 6 celule, 4380g. Incarcare alara putin peste 50g/dmp. Asta face sa zboare ca un zmeu.
Chiar daca nu ma va crede nimeni, ma gindisem initial la o echipare termica si am realizat ca nu poti pune un motor de kkt care sa taca in zbor. In plus trebuie sa si sune corespunzator. Nu merge 2T iar benzina zdruncina cam tare. Raminea un 4T de calitate, adica scump, care ar fi fost folosit de citeva ori pe an. Nu-mi permit.
Am preferat o echipare electrica medie spre slaba iar cele scumpe le pun (le am de fapt puse) pe avioanele de zi cu zi, cele care chiar aduna ore de zbor.
E strict socoteala mea. Daca astrele erau altfel aliniate, probabil nu mai socoteam nimic si....
bla bla
Aceasta postare a fost editata de bizu: 18 December 2014 - 08:30 PM
#78
Postat 18 December 2014 - 09:38 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#79
Postat 18 December 2014 - 09:41 PM
Acum, zborul.
https://vimeo.com/114903053
Pentru primul zbor am apelat la Costin AKA Gore Aeropower care a fost deosebit de amabil nu numai sa ma gazduiasca la Adunatii Copaceni dar si sa faca primul zbor.
Chiar nu ma simteam in stare...
Initial am editat filmul cu fanfare si alte chestii inaltatoare dar am realizat ca, in felul asta, se pierde emotia momentului asa ca am postat aici filmul needitat.
Bateriile erau "rasuflate" asa ca am anuntat de la bun inceput ca va fi un zbor de 2...3 minute. Au fost de doua...
Urmeaza sa primesc noua elice de 17x8 pe care o voi decora spre scale (de data asta are forma potrivita).
Pentru noul sezon voi fi pregatit cu packuri noi, doua a trei celule.
Am mai dat un zbor la Chitila cu 7 celule dar regulatorul a cintat tot timpul si de frica, am dat doar o tura de pista.
E tare bine sa treci la butoane dupa ce trimajele si primul zbor au trecut cu bine. Emotia este suportabila, chiar placuta.
Daca o fi, poate mai apar pe aici filmulete pe la terenuri de zbor. Daca nu, nu.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 18 December 2014 - 09:42 PM
#81
Postat 19 December 2014 - 06:16 AM
Felicitari, inca o data si multa, multa bafta.
#82
Postat 19 December 2014 - 10:07 AM
dan_mitea, la 19 December 2014 - 06:16 AM, a spus:
Felicitari, inca o data si multa, multa bafta.
Din pacate Dragos nu prea e fan motoare termice, dar talent la construit are cu carul. :drinks: :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#83
Postat 19 December 2014 - 07:21 PM
Am vorbit deja cu dl. Bujor pentru un viitor proiect. Sper sa aiba rabdare cu mine...
Cu termicele nu am nimic. Imi plac dar, la altii. Mi se pare logistica ceva mai stufoasa si sint lenes (n-am nici lift la et 4).
In plus, este doar o socoteala mechina. Am senzatia ca e mai ieftin asa, comparind un termic de sus cu un electric mediu.
La model mai am de "desenat" un personaj pe lateral. Nu am avut rabdare si nu am vrut sa risc. Imi voi ruga flacaul sa faca treaba asta pentru ca el are mina si e "zen" in orice situatie.
Caut acum o poza ca sa vedeti despre ce este vorba.
#84
Postat 19 December 2014 - 07:23 PM
bizu, la 19 December 2014 - 07:21 PM, a spus:
Am vorbit deja cu dl. Bujor pentru un viitor proiect. Sper sa aiba rabdare cu mine...
Cu termicele nu am nimic. Imi plac dar, la altii. Mi se pare logistica ceva mai stufoasa si sint lenes (n-am nici lift la et 4).
In plus, este doar o socoteala mechina. Am senzatia ca e mai ieftin asa, comparind un termic de sus cu un electric mediu.
La model mai am de "desenat" un personaj pe lateral. Nu am avut rabdare si nu am vrut sa risc. Imi voi ruga flacaul sa faca treaba asta pentru ca el are mina si e "zen" in orice situatie.
Caut acum o poza ca sa vedeti despre ce este vorba.
poza
#85
Postat 19 December 2014 - 07:28 PM
Ar mai fi si pilotul; momentan am un pilot "home made" care arata chiar bine dar, capatina este cam mare. O sa mai dau o tura prin Dragon sa vad ce mai gasesc la chinezi dar anul viitor pentru ca acum e toata lumea acolo...
Mai las topicul pina atunci si am sa va arat si pilotul dar mai important, sursa de inspiratie. Nu e chiar asa de greu de facut cu un proiect bun, materiale potrivite si ceva rabdare.
Asadar, pe data viitoare.