Consolidated Fleet 10G Scratch build, adica, de la zero
#31
Postat 14 December 2014 - 06:03 PM
Pe coada nu am putut convinge bagheta de 6 sa se inchida pe conturul corect asa ca nu am insistat. Am facut conturul din placaj aviatic de 2mm pe care l-am placat cu balsa ca sa iasa la grosime si apoi l-am lipit in bagheta cu ajutorul unui "slot" facut in prealabil.
Lonjeronul aripii inferioare va trece printr-o teava de carbon de 6mm pentru ca nu pot pune altceva in zona aia. Este vizibila la final si singurul element real in zona aia este canalul pirghiilor de comanda eleroane.
Aceasta teava este prinsa in structura prin intermediul unei table de alama de 1mm care este prinsa chiar in baghete cu epoxi. Santul in care intra tabla a fost facut cu un mic disc de circular pentru freza, foarte bun la treaba asta dar foarte periculos. Daca-l scapi in carne nu se opreste pina la os. Serios...
#34
Postat 14 December 2014 - 06:08 PM
Mai este o poza si un desen care arata cumva structura realizata.
Fisiere atasate
-
Fuselaj_print.dwg-Model.pdf (203.16K)
Number of downloads: 84
#35
Postat 14 December 2014 - 06:12 PM
Azi, atit.
Daca ajung la o ora rezonabila voi continua miine daca nu, cind o fi. O sa incerc sa nu dureze foarte mult.
#36
Postat 14 December 2014 - 06:16 PM
Multumesc mult pentru pozele explicite, sper sa mai ai multe, care sa arate tot ce ai facut cu atata daruire.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#37
Postat 15 December 2014 - 07:39 PM
De acum nu mai am lucrurile structurate pe elemente ci peperioada. Asadar, ianuarie 2014. Am inceput lucrul la carenajele "metalice"de pe coada. Vreo doua tentative ratate de matritare m-au dus la gindul ca,fiind forme simple, de ce nu as folosi resturi de durofol, utilizat in modnormal la termoformare. Asadar, niste "negative" din placaj cudurofol lipit in puncte cu cianoacrilat si apoi, direct cu voal de sticla siepoxi. Rezultatul este perfect; exteriorul nu necesita finisaje iar matrita incele mai multe cazuri scapa intacta. Pe mine nu m-a interesat chestia asta darv-o zic ca poate faceti "serii". Falturile de pe "tabla" aufost facute cu izolatie de cablu taiata pe generatoare si lipita cu CA.
Pozele
...
#38
Postat 15 December 2014 - 07:40 PM
#39
Postat 15 December 2014 - 07:43 PM
Baghetele laterale din poze (la fel sint si pe"burta") sint pin de 4mm rotunjit acolo unde se vad sau unde leatinge pinza de acoperire.
...
#41
Postat 15 December 2014 - 08:22 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#42
Postat 15 December 2014 - 08:46 PM
pccdtk, la 15 December 2014 - 08:22 PM, a spus:
Bineee.
Pentru februarie si martie am gasit numai doua foldere.
In principal, am amplasat detaliile in fuselaj, am vopsit structura cu o vopsea acrilica cu pensula (la ComplexArt gasiti vopseaua asta in "gheoace" mici).
Scripetele profundorului are montat un cablu similar celui de comanda directie, cablu care sta intins cu un src in spatele postului pilotului.
Legaturile la "foarfecele" de comanda sint carbon de 1.5mm lipite cu epoxi; nu duc nicaieri si nu fac nimic dat parcurg traseul vizibil din cele doua posturi de pilotaj.
Scaunele finale sint montate si cele doua planse de bord; daca nu ma insel, cam pe atunci am montat si spatarele.
poze
...
...
...
#43
Postat 15 December 2014 - 08:51 PM
Prin poze se vad pedalierele finale montate si vopsite, podelele si protectiile pentru tijele de comanda.
Acum, rotile. Scara cere roti de 115mm dar singurele pe care le-am gasit cintareau 150 grame bucata. Enorm. Ma depasea constructia de la zero asa ca am acceptat compromisul de a monta roti de 105 care insa, cintaresc 50grame perechea.
Carenajul si butucul din fibra pe FIMO, scripetele cablului de actionare frina dintr-o imprimanta dezafectata; tija de actionare frina din sticlotextolit de 1mm luat batrineste la pila.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 15 December 2014 - 08:51 PM
#44
Postat 15 December 2014 - 08:55 PM
Carenajul "mare" care acopera cele doua posturi de pilotaj, fiind curbat pe doua directii, am preferat sa-l pregatesc cu schelet din placaj de 3mm placat cu balsa de 2mm fisii. Chituit si finisat decent.
poze:
#46
Postat 15 December 2014 - 09:00 PM
Tija de carbon de 2mm cu furculite gaurite la 2mm fara pin, lipite cu epoxi pe filet.
Povestea de mai sus acoperita cu balsa scobita in prealabil si "scaldata" in epoxi de laminare. Presat, lasat la uscat si apoi finisat cu rindea si smirghel.
Epoxi se imbiba in balsa si structura rezultata, in ciuda aparentelor, e suficient de rezistenta pentru aplicatie.
#48
Postat 15 December 2014 - 09:06 PM
Nervuri de balsa de 2,5mm, mai putin capetele care sint placaj aviatic de 1,5mm.
Lonjeron principal de carbon 6mm iar cel de pe bordul de fuga 4mm.
Prinderile pentru montanti si hobane din tabla de alama de 0.4.
Unde se fac prinderile, nervurile de balsa au fost dublate cu placaj de 1,5mm.
...
Gata azi, ne vedem miine cu continuarea.
Toate bune.
#50
Postat 16 December 2014 - 05:58 PM
Ampenajele montate in suruburi ca "de gata" ca sa vad cum stau, comenzile de coada trase si probate in vederea infolierii.
Montantii asezati si un prim test de incidenta.
Ca veni vorba, profilul este Clark YM15 amblele planuri iar incidentele sint undeva intre 0 si un grad. Nu pot spune cu precizie dar este foarte bine asa.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 16 December 2014 - 05:59 PM
#55
Postat 16 December 2014 - 06:54 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#56
Postat 16 December 2014 - 07:09 PM
pccdtk, la 16 December 2014 - 06:54 PM, a spus:
Pai, F4C e o clasa de concurs.
Modelul asta este cumva un intermediar intre IAR22 (cam de gradinita) si un model cu adevarat demn de o macheta de competitie.
Nu l-am facut cu intentia de a concura; nu sint membru al vreunui club, nu am un dosar pregatit (cu asta ar fi trebuit sa incep...).
E doar din placere. Nu exclud concursul, dar numai daca modelul "scapa" peste vara.
Deocamdata sper doar sa "virusez" alti modelisti iar daca ajunge in competitie, se poate muta fara probleme.
Am eu asa un respect special pentru ideea de machete si pentru cei care le construiesc, chiar daca cei mai multi dintre ei nu mai posteaza aici.
#57
Postat 16 December 2014 - 07:19 PM
Asadar, dupa doua ture in jurul cozii, am inceput lucrul la aripi, stiind ce ma asteapta...
Nervuri de balsa 2,5 dublate cu placaj de 1mm in zona montantilor si a hobanelor, lonjeron principal de carbon de 6, la fel si pe bordul de fuga dar mai scurt.
Capetele sint fisii de balsa formate umed si lipite cu monocomponent. Lonjeronul principal sigur este pin de 5x3 dar la cel dinspre bordul de fuga nu mai sint sigur... tot pin.
Bord de fuga din valsa de 1mm lipit in "V".
poze
...
...
#58
Postat 16 December 2014 - 07:20 PM
#59
Postat 16 December 2014 - 07:31 PM
Balamalele sint sticlotextolit de 1mm si placaj de 1mm, lipire cu epoxi. Pinul este o tija de carbon de 2mm care va avea lungimea semiplanului fara citiva centimetri, astfel incit sa fie complet demontabil.
Poze.
#60
Postat 16 December 2014 - 07:33 PM
Inca o vorba; fetele laterale ale eleronului dar si cele de pe aripi sint placate cu placaj de 0.4 pentru a usura finisarea.
bizu, la 16 December 2014 - 07:31 PM, a spus:
Balamalele sint sticlotextolit de 1mm si placaj de 1mm, lipire cu epoxi. Pinul este o tija de carbon de 2mm care va avea lungimea semiplanului fara citiva centimetri, astfel incit sa fie complet demontabil.
Poze.
Fisiere atasate
-
Copy of v4_1_5_left_draw1dwg-Model.pdf (5.64K)
Number of downloads: 52