Consolidated Fleet 10G Scratch build, adica, de la zero
#1
Postat 13 December 2014 - 08:24 PM
Am un proiect nou de impartasit; tot “golden age”,Consolidated Fleet 10G. Nu a fost prima optiune, initial fiind interesat deICAR Acrobatic dar documentatia este greu de obtinut si dupa o aproximaredestul de grosolana, zic eu, a IAR ului 22, am preferat mai multe detaliicorecte. Documentarea nu a fost meritul meu, colegul Pccdtk fiind amabil sa-miofere documentatia lui, foarte “stufoasa”, cu mult mai mult decit as fi pututaduna eu intr-un timp rezonabil, in ciuda faptului ca un exemplar mai existainca, restaurat, la Muzeul Militar din Bucuresti. Este vorba despre poze dinepoca si foarte important, planuri originale scanate. Aur curat.
Constructia a inceput pe la sfirsitul toamnei 2013 deci nu echiar la debut dar nu am deschis topic preferind sa ma concentrez peconstructia propriu zisa. In fine, daca mai amin mult s-ar putea sa nu mai iasanimic coerent.
Ca sa nu stirnesc confuzii, avionul a zburat deja dar voireveni cu detalii despre zbor mai spre sfirsit.
#2
Postat 13 December 2014 - 08:25 PM
In primavara anului 1933 se lanseaza comanda pentru primelebiplane Fleet 10, preferate pentrupregatirea pilotilor militari faza 1. Initial echipate cu motoare Kinner, aufost echipate cu motoare IAR4G considerate mai potrivite si au fost construitesub licenta, la toate fabricile aviatice din tara, un total de 360 de aparate.Aproape toate au deservit scolile militare ale vremii, in timpul razboiuluifacind serviciu de avion de legatura. Un numar oarecare de aparate au fostechipate pentru antrenament de zbor instrumental, de noapte. Avionul avea oanvergura de 8,5m , fuselaj cu structura tubulara sudata acoperita cu pinza,ampenaje cu structura metalica si acoperire cu pinza si aripi cu structuramixta acoperite cu pinza. Planul superior adapostea si un rezervor de benzinaiar eleroanele erau prezente numai pe planul inferior. Constructia inceputa vaavea o anvergura de 1,8m, structura cit mai apropiata de cea a originalului iarvopsirea si inmatricularea vor fi in culori militare, oliv si gri deschis, cuCrucea Regala si inmatricularea IAR No.2.
Motorizare electrica, greutate asteptata 4500g completechipat, modul de sunet (ceva simplutz, dupa buget).
#4
Postat 13 December 2014 - 08:41 PM
Plansa de bord, un fisier destul de mare pentru a ocupa un post...
Fisiere atasate
-
Copy of v4_1_5_left_draw1dwg-Model.pdf (165.89K)
Number of downloads: 156 -
Copy of v4_1_5_left_draw2dwg-Model.pdf (40.38K)
Number of downloads: 123 -
bord-Model.pdf (411.95K)
Number of downloads: 111
#5
Postat 13 December 2014 - 08:48 PM
Aceasta postare a fost editata de bizu: 13 December 2014 - 08:50 PM
#7
Postat 13 December 2014 - 08:55 PM
Varianta din poze a fost asamblata de proba pe o placa de melaminat si , incarcata cu doua pietre de caldarim de granit, tirita pe pista denivelata si data prin gripi pentru a vedea in ce masura va rezista. A facut-o admirabil, fara deformari sau rupturi la lipituri. Rotile sint luate de prin cutii si nu au legatura cu varianta finala. De asemenea, prinderea pe fuselaj se va face ca la original nu cum apare acum in poze.
#8
Postat 13 December 2014 - 08:58 PM
#9
Postat 13 December 2014 - 09:00 PM
#10
Postat 13 December 2014 - 09:06 PM
Axele rotilor sint suruburi de 5mm, tot negre, luate de pe la raioanele de profil. In poze trenul apare cu un strat de spritzchit si nituri sugerate cu epoxi metal
.
Acum parca imi pare rau ca nu am facut mai multe poze...
#11
Postat 13 December 2014 - 09:11 PM
Structura conforma cu originalul, realizata astfel: lonjerioane de carbon 6 si 4mm cu nervuri de balsa de 1mm si dublate cu placaj de 0,8mm. Pentru ca este o constructie pretentioasa, am folosit pentru prima data serviciile unui laser...
Balamalele sint realizate din fibra, resturi de voal, bobinate pe un pai de baut cu diametrul de 6mm la care epoxi nu adera.
Incep cu pozele.
#12
Postat 13 December 2014 - 09:14 PM
Lipirea pinzei cu nitrolac, intinsa termic si porii inchisi cu nitrolac diluat apoi cu spritzchit. Partea "gri" putea sa lipseasca si mi-a dat mari emotii la centraj. Nu a fost o problema in cele din urma dar nu am sa mai spritzuiesc ampenajele.
#15
Postat 13 December 2014 - 09:21 PM
"Capsele" vizibile prin ultimile poze sint oratex taiat cu preduceaua iar in mijloc, prinderea pe nervura este simulata cu un punct de epoxi metal. Alegerea a fost simpla: nu-mi place epoxi metal, mai aveam un pic si voiam sa scap de el. Sigur mergea la fel de bine cu epoxi normal sau chiar cu aracet.
#16
Postat 13 December 2014 - 09:29 PM
Alte poze.
#18
Postat 13 December 2014 - 09:33 PM
Acum am sa va rog sa ingaduiti o pauza pina miine cind voi reveni cu continuarea.
Toate cele bune.
#19
Postat 14 December 2014 - 12:18 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#20
Postat 14 December 2014 - 03:51 AM
Iti pare rau ca nu ai facut mai multe fotografii? Regretele sunt prea mici. De fapt esti de neiertat. Poti, eventual, sa mai reduci ceva...dar nu mult...postand cat mai detailat.
Multa, multa bafta si sa-l vedem sus, unde ii sade bine.
#22
Postat 14 December 2014 - 11:24 AM
Pentru ca nu sint destule poze cu detalii ce ar putea fi utile si altor constructori, am facut niste schite in creion pentru tren si balamale, deocamdata.
Asadar, la balamale am folosit asa cum am zis paie de 6mm in care am introdus carbon de 5 pentru stabilitatea formei. In prealabil am facut o placa de fibra cu 2 sau 3 straturi (nu mai tin minte exact) cu voal de 18g pe o placa de geam, intre straturi de celofan (la care epoxi nu adera). Dupa ce am facut un cadru din resturi de placaj pentru cele doua tevi, am "bobinat" resturi de fibra pina la umplere, cam ca in desen. Dupa uscarea completa in cuptor, o mica ajustare cu smirghel apoi am plasat folia de fibra si am format-o intre doua corniere de aluminiu prinse cu cirlige si lipire tot cu epoxi. La final am taiat felii de 5mm si am obtinut balamalele. M-am gindit ca frecarea dintre fibra si carbon va fi minima, altfel, din alama subtire mi-ar fi fost mai usor sa le fac. Desenul.
#23
Postat 14 December 2014 - 11:35 AM
#24
Postat 14 December 2014 - 11:42 AM
Scaunele sint realizate din fibra, pe o rama de ABS de 4 (mai bun ar fi fost 5) apoi vopsite si simulata tabla julita de sub vopsea. Din pacate primul rind de scune s-a dovedit mai ingust cu 1cm decit era necesar. Daca te uitai in fuselaj nu stiu daca iti dadeai seama de unde vine problema dar era clar ca ceva nu se potriveste... Le-am refacut integral la latimea potrivita si apoi le-am echipat cu centuri. La centuri a folosit o banda de mercerie iar partile metalice au fost tabla de 0,15 si niste pini cu cap plat folosit la margelit. Metalul a fost cositorit cu pistolul de lipit.
#25
Postat 14 December 2014 - 11:50 AM
Plansa de bord este sticlotextolit de 1mm gaurit cu siral de tabla si finisat cu freza.
Instrumentele sint in carcasa de alama de la dispersoarele de baterii monocomanda "geam" de folie transparenta taiat la preducea iar cadranele realizate cu mult efort (calculatorul e cam vechi si hatchurile aproape ca l-au dat gata) sint tiparite pe hirtie lucioasa ceva mai groasa decit cea normala.
Acele au fost partial recuperate din ceasuri de 5 lei (la propriu) si partial realizate in casa. Asamblare cu moment hobby universal, cu grija sa nu ajunga in zonele vizibile.
Compasul este de fapt, un cap de LED de 14mm taiat, slefuit si apoi cu un strat de epoxi a recapatat claritatea. Mai vedeti si prin poze.
tot poze cu bordul.
ultimile cu bordul
#26
Postat 14 December 2014 - 11:51 AM
#28
Postat 14 December 2014 - 11:59 AM
Scripetele pentru reglajul incidentei profundorului apare in varianta initiala, diferita de cea reala. L-am refacut ca sa semene cu originalul.
Voi reveni cu continuarea diseara sau miine seara.
Toate bune.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 December 2014 - 11:59 AM
#29
Postat 14 December 2014 - 05:58 PM
Structura este bagheta pin de 6mm rotunjita acolo unde este vizibila, diagonale tot din pin pina in spatele pilotului apoi balsa de 6mm pina la coada.
Formarea lateralelor dupa lipire, prin umezire pe exterior si asezare pe calapod pina la uscare completa.
Intariturile pentru batiu din placaj aviatic de 2mm dublat pe alocuri tot cu placaj de 2. Am incercat sa evit ca aceste intarituri sa fie vizibile la final pentru ca structura originala nu include asa ceva.
Primele poze.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 December 2014 - 05:58 PM