Modelism - RHC Forum: ROokie W - hai sa fac (impreuna cu voi) un planor de incepator - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

ROokie W - hai sa fac (impreuna cu voi) un planor de incepator ...sau daca va place mai mult ... Wookie :)

#121 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 13 January 2015 - 10:48 PM

Aminteam in topicul de cafenea ca am lucrat nitel si la modelele ce vor veni dupa Trotter si Rookie:
"o struto-camila, un planor de 2.5/3.4 m, D-box compozit, fuselaje de la CLMPro seriile 120 si 125, pentru 2.5 m format din doua semiaripi poliedrale cu eleroane si un mic diedru la mijloc, coarda 25 cm, profil(e) AG3x, planor pur, pentru 3.5 m bagi la mijloc segmentul central de 90 sau 95 cm cu flapsuri, doua variante hi-start si electric...ceva cam in genul Phoenix Evolution de 1.6m/2.6m). "
Ca sa intelegeti mai bine despre ce e vorba atasez niste schite de lucru (vederi de sus ale aripilor). Am botezat cele doua modele PHoton si PHoenix (PHoenix e bineinteles cel de jos care seamana cu Bird of Time).
Ce se poate vedea pe plan (de sus in jos):
-aripa de PHoton 3.5 m
- aripa de PHoton 2.5 m
- semiaripile de PHoton/PHoenix de 2.5 m
- vedere din fata (pentru unghiul diedru)
- segmentul central cu flapsuri
- aripa de PHoenix de 2.5 m
- aripa de PHoenix de 3.5 m
Deocamdata nervurile sunt distantate la 7.5 cm, mai am un plan cu nervuri distantate la 5 cm.
Lonjeroanele sunt in prelungire (pentru usurinta asamblarii), la 5 cm de BA. Dincolo de lonjeron e D-box de compozit.
In schite veti gasi varianta cu eleroane de 60 cm si cea cu eleroane de 45 cm.
Asta e, deocamdata sunt niste schite de lucru si mai tarziu trecem la planuri detaliate odata ce batem configuratia in pioneze.
Astept cu interes comentarii si sugestii.

Fisiere atasate


0

#122 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 15 January 2015 - 05:29 PM

Am vazut un planor facut de francezi cred se cheama Pures
http://www.rcgroups....d.php?t=1874549
M-am indragostit de modelul asta.
Cu trei tronsoane conice de 1M (doua in aripi unu in coada) poti sa faci usor un model de 2M. Toata constructia s epoate adapta si cu flapsuri ca modelele de la Topmodel din Cehoslovachia.
0

#123 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 25 January 2015 - 07:06 PM

Au trecut aproape 2 saptamini si din pacate nu am avut feedback-ul la care ma asteptam (nici pozitiv, nici negativ) asa ca imi iau inima in dinti a va intreb direct:
- merita sa ma complic cu un planor "convertibil" (la 2.5 m cu semiaripsi la 3.4 m daca pui si segmentul central?
- merita pus flapsuri pe segmentul central?
- merita puse eleroane pe varfuri?
- spoilere? amplasate unde? pe segmentul central sau pe laterale, ca sa nu incurce airflow de la stabilizator?
- din combinatia spoiler(e) / flaps / eleroane, care ar fi idealul pentru 2.5 m i 3.5 m (si luind in calcul 2 variante, planor pur si motoplanor)
- avand in vedere dimensiunile mai speciale se poate face abstractie de regulile (sau mai bine zi indicatiile) de dimensionare eleroane?
- stabilizator pendular sau fix cu articulatie?
- ce forma o considerati mai interesanta, PHoenix sau PHoton (aka BirdOfTime vs Pulsar)?
- ceva target-uri de greutate ptr 2.5 / 3.4 m, planor / motoplanor (bazat pe ce aveti in hangar sau din specificatii modele uzuale)?
Nu pot sa pun un poll, dar daca ar fi sa va apucati de construit ceva de 3 m +/- 0.5 m cam ce ati construi?
0

#124 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 25 January 2015 - 09:34 PM

Ender67

Parerea mea este ca tie iti place cel mai mult sa scrii.Fara suparare.
Eu personal nu am rabdare sa citesc atatea chestii cate scrii tu si cred ca nu sunt singurul . Incearca un rezumat la rezumat.

Ciao Sorin
0

#125 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 25 January 2015 - 09:54 PM

Salut, eu aş merge pe aripa echipată cu eleroane + flapsuri şi ampenaj pendular. Termină construcţia modelului şi scoate-l la zbor. Modelul îţi va spune singur ce trebuie să modifici/îmbunătăţeşti. Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#126 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 26 January 2015 - 01:46 AM

@edisultan:
Multumesc pentru sugestii, la flaps + eleroane ma gandisem si eu. Chiar daca flapsurile sunt mai greu de construit cred ca au multe avantaje comparativ cu spoilerele (mai ales cu o statie care stie sa profite de ele). Ptr ampenaj pendular trebuie sa mai manufacturez 2 V-mount-uri, am luat doar 1 buc de la CLM-Pro si care se potriveste doar pe boom-ul ptr modelul de 2 m (Rookie). Pina sa ajung sa fac prototipul asta de 2.5/3.4 m trebuie sa termin cele 3 modele pe care le am in lucru (Sunbird / Trotter / Rookie). Deocamdata ptr aripile mai mari lucrez cate putin la segmentul central si la ampenaje, incerc sa gasesc osolutie constructiva pentru suprafetele de comanda care sa nu fie doar clasica folie/scoci.

@SORUN CAIUS:
Multumesc pentru "incurajare". Recunosc faptul ca uneori ma cam ia valul si am posturi mai lungi, dar nimeni nu va obliga sa cititi ce am scris. "Fara suparare", cu tot respectul datorat unui MEGA membru pe forum, pe viitor va rog sa imi ignorati posturile care depasesc o anumita lungime convenabil aleasa de Dvs. Si eu as prefera sa "construiesc" mai mult si sa postez la "build log" si nu "povesti"... dar uneori asta nu e posibil (majoritatea timpului sunt plecat in interes de serviciu).

Aceasta postare a fost editata de ender67: 26 January 2015 - 01:47 AM

0

#127 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 January 2015 - 10:16 AM

Mda, ce sa faca omul intr-un zbor pana in Africa de Sud... da la clape :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#128 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 26 January 2015 - 11:22 AM

Ender 67,

Stai linistit, nu m-am suparat, dar nici nu am citit mai mult de 2-3 randuri, cum spuneam nu cred ca sunt singurul caruia ii lipseste timpul.
Pentru ca ai scris prea mult nici nu ai feed back.

Ciao Sorin
0

#129 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 26 January 2015 - 02:51 PM

Foarte multe planoare de top zboara perfect fara eleroane si flapsuri , mai ales daca au diedre in U , la fel ca Trotter-ul , spoilerele sunt de mare ajutor la " scurtarea" aterizarilor , poate ar fii motivant sa le adopti .
Ampenajul orizontal pendular are multe avantaje , cel mai important este in setarea zborului la orizontala - pt cele in varianta stabilizator + profundor ai nevoie de alinierea orizontalitati intr-o maniera un pic mai complicata - dar implica si un V-mount sau alt sistem de pendulare . Uite mai jos un AVA al mesterului Vladimir ;) ....la 3980 anvergura !
Deci in prima faza nu m-as arunca la alte suprafete de comanda ....

Fisiere atasate


0

#130 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 January 2015 - 03:12 PM

Daca il scoti sub 1kg la 2.5m, ceeace e cam musai, ar fi un bun motiv sa il prinzi in mana la aterizare si sa nu te mai complici cu spoiler.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#131 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 26 January 2015 - 04:14 PM

Vad mai multe probleme aici cu propunerea ta.
1. Montarea pe fuselaj. Ai doa variante de motare una pe diedru (versiunea 2.5M) si una pe plat (versiunea 3.5M).
2. Montarea intre sectune centrala si capete care trebuie sa corespunda cu ambele versiuni. Practic ce faci la versiunea de 2.5M trebuie adaptata la sectiunea centrala la versiunea de 3.5M.
3. Daca incerci sa faci prea multe ajungi la ceea ce zicem aici (Jack of all trades master of none) faci un pic din toate dar nu esti maestru la nici una. EU zic sa stai la versiunea de 2.5M optimizeaza totul pentru dimensiunea ia si gata.

Daca faci ceva usor la cintar poti sa mergi cu un profil subtiat. Usor profil subtire, greu profil gros. Penetratia este importanta la un model. Cind incepe vintul ai avantaj. Eu prefer Eleroane si Flapsuri chiar daca complica un pic lucrurile dar asta este preferinta mea. Daca ai model rapid trebuie sa pui piciorul pe frina cumva. Plus daca te duci la panta undeva viteza si Eleronele fac zborul mai interesant.
Am vazut aici pe forum un model tip Pulsar foarte frumos dar este un model de vreme frumoasa fara vint. Acelasi model in vint ar avea probleme. Ce zic stilul de constructie este bun dar depinde de ce profil alegi etc.

In concluzie daca eram eu alegeam Elerone Flaps (flaperon) 2.5M profil care fuge ca un iepure. Cu flaps poti sa-l incetinesti in termica, dupa care fugi sa cauti alta sau fugi inapoi la time.
0

#132 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 26 January 2015 - 04:28 PM

Mesterul, tot mester. Clar, scurt si la obiect :drinks:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#133 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 26 January 2015 - 08:38 PM

Mai este un aspect legat de planoare şi anume condiţiile meteo în care vei zbura. Aici în Dobrogea deşi îmi place cum arată modelele de prin cataloage, voi prefera ceva adaptat condiţiilor de aici, mai ales că ştiu şi pot să mi le construiesc singur (nu de puţine ori am zburat cu lest pe vânt mai puternic). Decizia, referitoare la o soluţie constructivă indiferent ce vom spune noi aici pe forum va fi a ta. Spor la treabă şi zboruri line.
Sultan Eduard
0

#134 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 12 February 2015 - 01:33 PM

Un mic update cu ce am mai lucrat: carma de Rookie va fi cea de la Bubble Dancer scalata.
In fotografie vedeti cum era planul initial si ce am reusit sa fac foarte rapid din materialele avute la dispozitie (baghete de balsa de 5x5,5x8 si 5x10 si ceva tevi de carbon).
Taierea baghetelor a fost facuta "din ochi" cu cutter-ul circular. Nu a iesit exact ca in plan dar pentru ce am eu nevoie e de ajuns.
Balamaua e facuta cu tevi de carbon 4x3 si 3x2 cumparate de la HobbyKing. Teava de 4x3 a fost taiata in segmente de 5 cm care au fost lipite alternativ pe cele doua componente (unul pe stanga, urmatorul pe dreapta).
Lipirea initiala s-a facut cu CA lichid pe o lungime de 4 cm (am lasat cate 5 mm la capete pentru a nu avea surprize cu CA ajuns in interiorul tubului) si apoi dupa uscare cu un cordon subtire de aracet.
"Puncte" de aracet au fost folosite si la rigidizarea imbinarilor de balsa (lipirea initiala s-a facut tot cu CA lichid).
Balamaua e solid construita si permite cursa de +/- 90 grade (deci solutia constructiva poate fi folosita cu success si la flapsuri si eleroane).
Greutatea totala e de 12 g neinfoliat, probabil infoliat va fi 14-15 g. Pica exact intre greutatea carmei de la Allegro 2m (12g) si Bubble Dancer 3m (17g). Fiind pentru un model de 2.5m cred ca am obtinut o greutate corecta.
Profilul e un LJR modificat pina a ajuns ACT (traducere: LJR="Looks Just Right", ACT="Arata Cum Trebuie"). Lasand gluma la o parte, e un HTx facut "din pila" fara sa ma complic prea mult. Segmentul din spate a fost luat la rindea si slefuit ca sa fie o suprafata care scade de la aprox 4.5 mm la 0.5-1 mm (in functie de pozitie), iar segmentul fix a fost slefuit sa arate cat de cat ca partea frontala de la HT. Ce a iesit se poate vedea din profil.
Probabil voi adauga segmente de platbanda de carbon de 4x1 sau 3x0.5 pe muchiile inferioare (mai solicitate la aterizare).

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ender67: 12 February 2015 - 01:35 PM

0

#135 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 02 April 2015 - 03:01 PM

Aripa stanga de la ROokie (nefinisata, mai am de lucru in zona imbinarilor intre segmente).
La aripa dreapta am terminat segmentele laterale, iar segmentul din mijloc e pe plaseta de montaj.
Nervurile de la capat sunt facute din brad de 3mm si "capacite" cu platbanda carbon 3x0.5 mm (aceasi platbanda de la bordul de fuga).

Fisiere atasate


0

#136 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 April 2015 - 07:34 PM

Nu mi se pare prea bine executata, se vad urat lipiturile atat la D box cat si la scurgere.

Nici D boxurile la imbinarile intre ele nu sunt prea ok si imi pare ca sunt deformate pe alocuri , in plus nervurile nu sunt paralele peste tot si mai variaza si distanta intre ele pe alocuri.

Cel putin asa se vede din poze.

E ceva mai greu de construit decat de scris.

Fara suparare.

Ciao Sorin
0

#137 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 03 April 2015 - 12:38 AM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 02 April 2015 - 07:34 PM, a spus:

Nu mi se pare prea bine executata, se vad urat lipiturile atat la D box cat si la scurgere. Nici D boxurile la imbinarile intre ele nu sunt prea ok si imi pare ca sunt deformate pe alocuri , in plus nervurile nu sunt paralele peste tot si mai variaza si distanta intre ele pe alocuri.


Pai asta am si spus ... nu e finisata. La mine finisajul nu e infolierea, inseamna:
- curatarea CA in zona BF si intre D-box si nervura
- curatarea CA de pe carbon strip
- slefuit in zona imbinarilor dintre segmente
- lipit deasupra tesatura de carbon cu epoxi
- montat sistemul de imbinare intre aripi
Asta e varianta "de lucru", segmentele au fost lipte temporar cu CA si ceva tesatura de carbon (stratimat la segmentul lateral, 2 bucati de d-box intre celelalte 2 segmente).
Asta a fost ceva "quick and dirty" ca sa gasesc metoda de montare cu unghiuri diedru repetibile (am montat asta inainte de aripa de Trotter).
Am postat imaginea asta ca sa va faceti o idee de cum va arata Rookie (un fel de Radian cu balsa si D-box de carbon, cu acelasi tip de urechi "dumbo" dar ceva mai rigide).


0

#138 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 16 November 2015 - 12:01 PM

Pentru ca la vremea respectiva nu mi-a placut rezultatul am pus pe modul "pauza" proiectul respectiv cu speranta ca il voi reface intr-o zi.
Am trecut si prin versiunea 2: tot profil S4083 taiat de mina (dupa nervurile de la Trotter), tot cu lonjeron dintr-o bucata si nervuri taiate (de data asta la fiecare nervura am adaugat in stana si dreapta doua bucati de bagheta de balsa de 2x2 mm ce urmau sa fie slefuite rotund cu freza...) ...si rezultatul a fost asta: a iesit ceva tot in jur de 1gr/cm de aripa (62 gr la segment de 60 cm cu nervuri distantate la 4 cm ... pentru ca era exact aceasi tehnologie ca laTrotter) dar care nu mi-a placut dpdv estetic (profilul de balsa taiat de mana) ...

Fisiere atasate


0

#139 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 16 November 2015 - 12:22 PM

...asa ca acum vreo 2 saptamini am trecut la versiunea 3: profil AG45 taiat laser,distanta intre nervuri 3.75 cm cu chesoane taiate laser (am vrut sa vad cum imi iese cu "zecimale",iar chesoanele pentru 4, 4.5 si 5cm le-am pastrat pentru proiecte mai mari) si cu aceleasi D-Box-uri de la CLM -Pro (destul de grele, au in jur de 20 de grame).
Am cam dat de fundul sacului la carbon strips asa ca proiectul asta a fost facut cu "inlocuitori": o fasie de 4 mm latime de folie de laminat hartie (si cu lungimea de vreo 30 cm). Suprafata nervurii unde se aplica folia a fost colorata cu un marker (pe chestiuni strict estetice) si folia a fost lipita cu fierul cu suprafata lucioasa desupra. Lipiciul de pe folie este mult mai consistent comparat cu cel de pe folia normala, lipirea foliei pe 4 mm de folie de laminat e mai buna decat pe 2 mm de strip de carbon, iar rezultatul e multumitor dpdv rezistenta (ca sa nu mai vorbim ca e mult mai ieftin). Am vreo 2-3 idei si despre inlocuirea D-box-ului de carbon la planoare sub 2 metri...dar asta spre sfarsitul saptamanii sa vad ce rezultate obtin dupa montaj...
Ceea ce ma multumeste e faptul ca am reusit o reducere de greutate de la 62 gr la 42 gr (e drept cu alt profil, AG45 in loc de S4083). Ceea ce inseamna ca pot obtine pentru DLG o greutate si mai redusa (D-box-ul din Ungaria are 20 gr la 77 cm cu latime 5 cm la un capat si 4cm la celalalt ...taiat la dimensiuni cred ca iese la 15 grame sau sub...ca sa nu mai luam in considerare unset de D-box-uri kevlar-carbon facute de colegul OcsiRC). Cu greutatea stam bine pentru DLG, mai avem problema suprafetei de comanda ... balamaua trebuie sa fie usoara dar si rezistenta ca sa evitam orice flutter....

Fisiere atasate


0

#140 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2308
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 16 November 2015 - 03:12 PM

...si inca 2 fotografii..o vedere mai de ansamblu si una de detaliu ...

Fisiere atasate


0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro