Futaba FASST - game over din 2015 ?
#61
Postat 22 October 2020 - 09:56 PM
#62
Postat 22 October 2020 - 10:29 PM
Am citit de curand articole legate de CAM-ul Altis (folosit la competittile F5J) care a busit modele din cauza mufelor de servo proaste. Un tip a comparat mufele de servo de la ALTIS cu cele de la FUTABA si zicea ca cele FUTABA erau de manual.
La ultimul concurs F5J din Bulgaria unde am vazut destule statii Futaba un model de 2000 EUR a fost facut praf de o statie cu OPENTX (am postat linkul). Nu toata lumea zboara drone.
Dar altfel, da, stiu sa te ciupeasca de bani - asta e clar. Nici macar nu sunt singurii.
Ciprian97, la 22 October 2020 - 09:36 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#63
Postat 23 October 2020 - 06:25 PM
21366669_983789085095387_5860604543350123896_o.jpg (400.55K)
Number of downloads: 26
Ca a dat statia chix e mai greu de dovedit decat sa admiti o eroare de pilotaj. Si apoi lantul dintre pilot si suprafata de comanda e lung, a.i. nu poti da vina exclusiv pe o statie. Ia la mana toate componentele incepand cu alimentarea modelului si consumatorii legati, ubecurile cand sunt suprasolicitate se opresc(thermal shutdown)... ori un servo a luat-o pe ulei si a ingenuncheat sursa de tensiune ori whatever. De rata de fail la fiecare marca nu cred ca se gasesc date oficiale. Din 100.000 statii daca pica 100 de statii/modele mie mi se pare un numar excelent indiferent de cat costa acea statie.
Luati ca exemplu domeniul auto unde se fac rechemari in service toata ziua, chiar si pe chestii grave legate de siguranta precum tevi de combustibil, airbaguri, capete de bara sau elemente de suspensie care crapa in mers etc samd.
Electronicele de consum pot fi facute cu simt de raspundere la un cost de fabricate dublu/triplu cel mult fata de cel mai ieftin mod posibil, si crede-ma ca nu e asta un criteriu care sa se reflecte direct in pretul unei statii. Platesti BRANDU' si prostia. Nu e asta ceva singular in lumea RC, in toate domeniile e asa.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 23 October 2020 - 06:29 PM
#64
Postat 23 October 2020 - 06:43 PM
worms, la 22 October 2020 - 09:56 PM, a spus:
"fie de bine ca merge brici pentru ei si n-au de ce sa schimbe statia vreodata"
De aia n-ai sa o schimbi. Te-au ars la bani cat de 5 statii "de consum". Te-au bagat in secta lor, ai (probabil) o sacosa de receptoare si accesorii proprietare care iarasi au costat bani si schimbarea lor nu se justifica nici financiar nici emotional.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 23 October 2020 - 06:46 PM
#65
Postat 23 October 2020 - 08:30 PM
Si fiecare considera ca are solutia corecta...poate unii mai dau cu ochii si la celelalte categorii. (Era un norvegian pe rcgroups care are 3 statii, are si RadioKing si Spektrum si Jeti).
Poate aia cu Futaba nu simt fiorul ala cand scoti cablul ala special si il bagi in fundul statiei si scrii firmware-ul de la receptor si poti face in final bind.
Sau astia cu OpenTX nu simt freamatul ala cand iti vine pe mail de la Jeti un nou activation.bin , il pui pe statie si mai poti sa faci un mixaj in plus.
Sau astia cu Jeti nu au dilemele astora cu OpenTX: FCC / LBT, ACCESS / ACCST, ACCST V1/V2 ...sau si aia mai tare: anul asta iau o statie noua sau 2-3 receptoare?
(Pardon..sa ma scuze userul de Jeti de pe forum..am ales prost, pe linga Jeti vad ca are Spek).
Fiecare cu ale lui. Hai sa o lasam asa ...
#66
Postat 23 October 2020 - 08:49 PM
Chiar nu exista simtul asta al unui ecosistem complet, ca in lumea foto, camera si obiectivele, inca se trateaza statia si facilitatile ei, intr-un mod asa de separat de receptoare, ca se vede imediat cat de mare e gradul de confuzie. Daca ai incerca sa le explici unora ca au fost sisteme la care mixerele erau mutate in receptoare, nu se mai faceau in statie, ghici care ar fi reactia :unsure:
Telemetria inca e un moft, daca ar conta cat de putin lumea chiar nu s-ar mai atinge de Futaba deloc, care au esuat in stil mare la capitolul asta.
#67
Postat 23 October 2020 - 10:08 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#68
Postat 24 October 2020 - 04:57 PM
https://translate.go...or_uav%2FFMT-04
Nu va lasati pacaliti de numele statiei, nu are doar 4 canale... :D
Daca va plimbati prin site, o sa vedeti ca Futaba se tine de multe prostii... si nu cred ca nu are clienti la ele...
Si inca un site... partea industriala, intunecata, a (sh)fortzei...
https://futabairc.com/transmitters/
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 October 2020 - 04:59 PM
#70
Postat 26 October 2020 - 10:31 AM
Singura dovada de "desteptaciune" pe care as accepta-o de la cineva care invoca obsesia pentru sigurantza ar fi un Volvo.
Stiu personal caz care a scapat dintr-un accident in care orice alta masina l-ar fi terminat. S-au minunat si cei care l-au descarcerat.
Ciprian a facut intr-adevar o alegere "smart" cand si-a luat masina, nu spun ce e, dar nu o vezi chiar toata ziua pe drumurile noastre.
Smart in sensul ca a luat un chilipir, in rest, e luata cu inima, mai putin cu ratiunea... dar e cool, clar nu are de ce sa iti fie rusine cu ea... chiar daca consuma cat un ULM :D
Doar ca alegerea asta nu il face sa fie cel mai indreptatit sa comenteze pe tema asta.
Pe mine de exemplu incearca din rasputeri sa ma convinga sa iau Spring :D
PS: am omis finalul de la povestea celui cu Volvo... ghiciti ce si-a luat dupa ce i-au dat jos gulerul de ghips si a putut sa mearga, dupa vreo 3 luni... :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 October 2020 - 10:33 AM
#71
Postat 26 October 2020 - 10:36 AM
#72
Postat 26 October 2020 - 06:42 PM
https://republica.ro...condus-de-catre
Evident ca este plin de chestii de bun simt, dar la care majoritatea mioritica nu ar adera nici daca ar fi falimentara. Caci de fapt, cum scrie si in articol, majoritatea isi iau masina pe credit. Si ce rau in asta, ar sari in sus, majoritatea...
Pai, de la cel cu Volvo am invatat multe lucruri in viata, si una din ele este sa nu fac o achizitie, neimobiliara, care depaseste 1/10 din valoarea fondurilor de care dispun. ;)
#73
Postat 26 October 2020 - 06:50 PM
#74
Postat 26 October 2020 - 11:30 PM
worms, la 26 October 2020 - 10:36 AM, a spus:
Brandul si prostia nu sunt de nedespartit, vezi incaltamintea de piele de la branduri scumpe, dar care te tin ani de zile prin simplul fapt ca sunt din materiale de calitate cand toata lumea pune cauciuc, lipici si carton. La electronice nu e deloc asa. Vezi macbookurile de 3000-4000 eur facute cu picioarele dpdv electronic. +50v pe un pin pentru backlight, imediat langa clockul de ram de 3v3 ? Ce idee buna!
Cat despre prostie, se plateste in ambele sensuri. Unii castiga de pe urma existentei ei la alti oameni, iar alti platesc de pomana pentru ca atat s-au limitat. La acestia din urma exista acea justificare irationala ca alegerea facuta e cea mai buna si argumentele aduse in fata altora sunt denaturate de la adevar tocmai pentru a intari ideea ca nu au facut o alegere paguboasa financiar ori pentru a ascunde sub mandrie lipsa de documentare sau pricepere. Vezi bombardierii care se lauda ca au dus masina numai la reprezentanta caci vezi doamne un schimb de ulei si un bec pe frana ii depaseste pe toti cu exceptia demiurgului de la reprezentanta.
Mandria > ratiunea ?
Inca ne lafaim cu o statie de 14ch in fata uneia de 6ch ? Au apus vremurile alea inca de pe vremea cand invatam Luceafarul la scoala. Daca am invatat ceva din el, e ca nu iti depasesti conditia atunci cand refuzi sa vezi ce te trage in jos.
Nu mai tin minte ce statie era frezata dintr-un bloc de aluminiu ca sa justifice pretul exorbitant, ori alta statie avea joystickuri de aluminiu care se rupeau cu degetele. Prea mult brand iti sta in gat.. :)
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 October 2020 - 11:34 PM
#75
Postat 27 October 2020 - 09:45 AM
Ciprian97, la 26 October 2020 - 11:30 PM, a spus:
am inteles de fapt ce te doare pe tine,daca cineva nu-si cumpara ce recomanzi tu e catalogat ca prost ca da banii pe firma sa faca buzunaru mare la capitalisti.zici de receptoare scumpe? hai sa vedem ce a zis Renato despre tine:
renatoa, la 26 October 2020 - 10:31 AM, a spus:
Smart in sensul ca a luat un chilipir, in rest, e luata cu inima, mai putin cu ratiunea... dar e cool, clar nu are de ce sa iti fie rusine cu ea... chiar daca consuma cat un ULM :D
Doar ca alegerea asta nu il face sa fie cel mai indreptatit sa comenteze pe tema asta.
as putea sa comentez si eu despre gusturile tale? consum mare deci si poluator, motor puternic ca sa compenseze alte lipsuri.vezi? asa e si cu statiile,e chestie de gusturi si in general gusturile nu se discuta dar asta se invata pe vremea mea cand aveam cei sapte ani de acasa si cand Luceafarul era tema de studiu la romana si nu de analiza economica ca sa observi cine te trage in jos. apropos: nu ai raspuns la aceasta intrebare? iti zic eu: varsta si orgoliul generat de aceasta,esti la pragul cand fals crezi ca pamantul se invarte in jurul tau.cand te maturizezi mai vorbim. nu sunt anti-progres dar nici nu-l inghit pe acesta cu forta de la cineva care crede el ca asa e bine.e ca la religie,unii cred ,altii nu, liberul arbitru.
Aceasta postare a fost editata de worms: 27 October 2020 - 09:49 AM
#76
Postat 27 October 2020 - 03:14 PM
Citeaza
Cum era vorba aia? Cainii latra caravana trece. Caravana mea sigur trece.
Pasionati de statii rc? http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif Sa fim seriosi nu asta e esenta zborului/modelismului RC, nu o cutie cu potentiometre, senzori hall, butoane si switchuri.
Oricum nu-i asta problema, viitorul e inainte nu inapoi. Futaba ar trebui sa invete de la Nokia sau ii va urma soarta. Nu mai poti vinde statii pe 5-10 nivele de pret caci concurenta iti bate pretul celei mai ieftine statii si iti bate si functiile celei mai scumpe statii. Este interesant cat o poate lungi futaba cand clar ofera produse inferioare la preturi exorbitante. Oricat de snob ai fi tot observi ca exista o discrepanta majora la pret si la functii, si nu in favoarea ta. Doar nu am eu actiuni prin Shenzen sa va zic ce sa cumparati, si te rog sa nu-mi mai pui cuvinte in gura dl worms, n-am zis eu nimic de receptoare clona la statii cat masina mea. "Nu trageti in mesager!". Ori preferai sa faci o achizitie stiind una si buna?
Nokia a murit pe piata de telefoane prin 2008-2009, futaba cand ? Am ratat deja momentul ?http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 27 October 2020 - 03:18 PM
#77
Postat 27 October 2020 - 04:54 PM
#78
Postat 27 October 2020 - 05:50 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#79
Postat 27 October 2020 - 07:21 PM
Clonele insa nu, cine a avut prin 2016 SG14 si Rx compatibil FASST Frsky stie povestea, a venit un update de firmaware la SG14 care a adaugat LBT la FASST, dar le-a dat peste cap bindu, si apoi a scos Frsky update care a rezolvat buba.
FASSTu original, fara LBT, care 8FG a fost ultima cea mai de top statie care l-a emis, ala nu mai este legal. Si Futaba a statuat clar ca nu va mai scoate statie FASST only.
Si asta e alta poveste mai putin stiuta, doar dealerii ar putea sa va spuna cate ceva despre asta, cat au injurat la vremea aia... stiind Futaba ca vine termenul si avand depozitele pline cu 8FG, au ieftinit-o, dealerii au muscat si le-au golit, dupa care a picat bomba cu 8FG discontinued... si parca asta nu era suficient, 14SG i-a luat locul in lineup s au ieftinit-o cu vreo 200, pana la nivelul 8FG. Ca sa mai indulceasca pilula celor care se procopsisera cu un 8FG proaspat declarat vechitura, i-au milogit cu un update de firmware care a facut-o statie de 14 canale, si ce s-a mai putut adauga ca sa o aduca cat mai aproape de 14SG, mai putin legalitatea, pentru ca ii lipseau circuitele de ascultare, ca sa poata implementa LBT.
Asa ca daca ar fi sa se aplice regulatia catolic, a participa la o competitie cu un 8FG, sau alta statie FASST pre 2016, este la fel de legal ca si cu un DSM2 (de 100mW).
#80
Postat 27 October 2020 - 07:58 PM
1. FASST e legal. Cat se poate de legal. Si cel de acum 10 ani si cel de azi. O tot ti langa ca nu mai sunt legale FASST, DSM sau ce o mai fi, protocoale vechi care nu se mai vand. Sunt 100% legale. Nu inteleg de unde ai prins prostia asta si o tot bagi la fiecare discutie. Echipamentele vechi nu devin ilegale odata cu schimbarea standardelor. Nu se mai vand, nu mai e legal sa le vinzi de noi. Dar folosirea lor ramane legala pana dispar de moarte buna.
2. FASST cu LBT nu e manarit, e updatat si toate recetoarele originale Futaba nu au avut nici o problema. Compatibilele FASST vechi nu au mai mers dar receptoarele FASST compatibile care se vand azi merg bine mersi. Futaba nu are nici o obligatie legata de clone.
3. Nu este nici o poveste mai putin stiuta, asta se intampla intotdeauna, apare statia noua, aia veche se ieftineste, nu a muscat nici un dealer nimic. Nu a fost nici o bomba.
Singura surpriza a fost cu partea de FASST LBT care nu a mai mers cu receptoarele compatibile, evident ca Futaba nu a avertizat ca nu ii durea de compatibile. Lumea s-a ofticat caci nu stiau ca partea de radio se updateaza odata cu partea de soft statie (la Spektrum sunt separate), dar inca odata Futaba nu are nici o vina. De altfel update-ul LBT a fost worldwide, nu doar EU unde era cerinta legala.
renatoa, la 27 October 2020 - 07:21 PM, a spus:
Clonele insa nu, cine a avut prin 2016 SG14 si Rx compatibil FASST Frsky stie povestea, a venit un update de firmaware la SG14 care a adaugat LBT la FASST, dar le-a dat peste cap bindu, si apoi a scos Frsky update care a rezolvat buba.
FASSTu original, fara LBT, care 8FG a fost ultima cea mai de top statie care l-a emis, ala nu mai este legal. Si Futaba a statuat clar ca nu va mai scoate statie FASST only.
Si asta e alta poveste mai putin stiuta, doar dealerii ar putea sa va spuna cate ceva despre asta, cat au injurat la vremea aia... stiind Futaba ca vine termenul si avand depozitele pline cu 8FG, au ieftinit-o, dealerii au muscat si le-au golit, dupa care a picat bomba cu 8FG discontinued... si parca asta nu era suficient, 14SG i-a luat locul in lineup s au ieftinit-o cu vreo 200, pana la nivelul 8FG. Ca sa mai indulceasca pilula celor care se procopsisera cu un 8FG proaspat declarat vechitura, i-au milogit cu un update de firmware care a facut-o statie de 14 canale, si ce s-a mai putut adauga ca sa o aduca cat mai aproape de 14SG, mai putin legalitatea, pentru ca ii lipseau circuitele de ascultare, ca sa poata implementa LBT.
Asa ca daca ar fi sa se aplice regulatia catolic, a participa la o competitie cu un 8FG, sau alta statie FASST pre 2016, este la fel de legal ca si cu un DSM2 (de 100mW).
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 27 October 2020 - 08:00 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#81
Postat 27 October 2020 - 09:44 PM
In topicul Spectrum ti-am dat un citat, l-ai ignorat, oi fi crezut ca e din cine stie ce reglementare... se pare ca nu am fost destul de clar ca e de la FAI de pe site, din pagina de frecvente care sunt permise sa se foloseasca in competitii.
Evident ca ce s-a cumparat este bun cumparat si poti folosi pana moare, dar nu pentru orice. Si masinile non euro inca sunt lasate sa mearga, dar nu poti face taximetrie cu una...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 October 2020 - 09:45 PM
#82
Postat 27 October 2020 - 10:34 PM
1. Marele citat este de la Estonia si nu inseamna nimic (estonienii au copiat si ei de undeva). Tot de acolo am dat Germania, Franta, Irlanda (care au trimis un rand generalist), e clar ca nu de pe pagina FAI afli ceva serios
Dupa logica asta, tot de pe pagina FAI, ca sa ne batem in citate, in Finlanda nu se zbora decat in FM.
2. Te-am rugat de nenumarate ori sa-mi spui/arati de unde rezulta ca nu mai poti zbura (de placere sau concurs) cu echipamentele legacy (Futaba FASST clasic, DSM2, etc.) pe care le-ai cumparat in trecut. Eu nu am gasit nicaieri, daca tu gasesti imi cer scuze.
Asta cu chestii fumate demult e din categoria: toata lumea stie ... da, spui o minciuna de nenumarate ori si dupa un timp spui candid, dar toata lumea stie ca (..s-au furat alegerile, iliescu e securist, popescu e mason, etc.). Asa ca, te rog, incearca sa dai un raspuns clar cu linkuri si citate / daca se poate fara analogii de la masini si din viata in general.
renatoa, la 27 October 2020 - 09:44 PM, a spus:
In topicul Spectrum ti-am dat un citat, l-ai ignorat, oi fi crezut ca e din cine stie ce reglementare... se pare ca nu am fost destul de clar ca e de la FAI de pe site, din pagina de frecvente care sunt permise sa se foloseasca in competitii.
Evident ca ce s-a cumparat este bun cumparat si poti folosi pana moare, dar nu pentru orice. Si masinile non euro inca sunt lasate sa mearga, dar nu poti face taximetrie cu una...
Extrasele de la FAI:
https://www.fai.org/page/frequencies
FINLAND (FIN)
Submitted by CIAM Delegate on 24 June 2004
The RC frequencies in Finland are:
For aeroplanes only:
35.000 - 35.220 MHz
For all RC models:
26.995 27.045 27.095 27.145 27.195 27.255 MHz
40.665 40.675 40.685 40.695 40.705 40.715 40.725 40.735 40.745 40.765 40.785 NHz
ESTONIA (EST)
Checked and updated on 23.04.2012
....
2.4GHz Band
2400-2483,5 MHz, max 100mW e.i.r.p. and power spectral density max 100
mW/100 kHz e.i.r.p., if FHSS modulation or other appropriate mitigation techniques are used (otherwise 10 mW e.i.r.p.) Equipment must also fulfill requirements defined in EN 300 328
FRANCE (FRA)
Submitted by FFAM on 5 October 2016, situation on 1st January 2012.
.....
2.4 GHz : La limite supérieure autorisée en puissance par la norme est de 100 mW
GERMANY (GER)
Updated by CIAM Delegate on 3 February 2011
....
2.4 GHz: 2400 - 2483.5 MHz / 100 mW EIRP. Shared with other radio applications or radio services
IRELAND (IRL)
Updated by CIAM Delegate on 24 January 2011
Aircraft Frequencies in Ireland are 35.000 to 35.250 MHz only. This is known in Europe as Ch.60 to Ch.85.
2.4 GHz is also in use.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#83
Postat 28 October 2020 - 02:47 AM
- pe FAI il doare in bascheti ce echipament radio aveti, singura mentiune in brosuricile lor tine de departajarea frecventelor ("The radio shall be able to operate simultaneously with other equipment at 10 kHz spacing below 50 MHz and 20 kHz spacing above 50 MHz." ...deci poti sa folosesti 35 MHz sau 900 MHz sau 2.4 GHz sau ce vrea statia ta) si ce NU are voie sa transmita aricioplanul ("The use of any onboard-sensed data to automatically move the control surfaces or to modify the aircraft geometry is prohibited.Any technological device used to aide in supplying data of the air’s condition or direct feedback of the model’s flight status is prohibited during the flight. These devices include any transmission or receiving devices not used to directly control the model aircraft (telephones, walkie-talkies, telemetry of airspeed and altitude etc.), temperature detecting devices (thermal imaging cameras, thermometers etc), optical aids (such as binoculars, telescopes etc.), and distance/altitude measuring devices (GNSS, laser range finders etc.).Telemetry of signal strength at the aircraft receiver and state of the receiver battery is permitted. Use of corrective eyeglasses and sunglasses are permitted. If an infringement of this rule occurs, the pilot will be disqualified from the contest."). Nici macar in brosurica destinata destinata organizatorilor nu se pomeneste nimic de radio-uri, nici macar la sectiunea echupamente: din punctul asta de vedere Stefan are dreptate, FAI nu se baga la detalii despre radio... astia cu RC sunt tratati similar cu parasutistii de exmplu ca si aia tin de FAI.
- ...ceea ce inseamna ca si Renato are dreptate, ca daca FAI nu reglementeaza treaba (doar foarte sumar) inseamna ca se aplica "regulile locului"....adica cele impuse de "autoritatea radio" din tara respectiva.
Si aici e marea zona gri...similara cu reglementarile Euro n la autoturisme. In principiu se zice: "de la data de ...nu se mai poate VINDE un produs care nu corespunde normei europene X"... ca o fi Euro 5 sau LBT tot dracul ala e din punctul nostru de vedere. Dar asta se poate impune la "producatori" si "vanzatori" ...nicidecum la "cumparatori" aka "utilizatori". Am o masina de epoca...pot sa merg cu ea pe strada si sa faca fum de sa pot afuma carnati la teava.
Deci eu zic ca poti sa zbori cu orice statie vrei cat timp respecti interdictiile specificate de autoritatile locale ...adica stai cuminte in "banda" ta si nu "tipi" cu o putere mai mare decat iti e permisa.
Calcaiul lui Ahile in toata povestea asta e ca nu exisia echivalentul unui ITP , sa am un sticker sau holograma pe statie si pe receptor sa imi dea o patalama la mana ca e certificat pentru o perioada de n ani sa ma joc in eter cu alea....similar cu certificarul de metrologie. Aici e buba...la radio nu se pot pune piedici.
La CE zbori si UNDE zbori si CUM zbori ...asta e alta mancare de peste.