Polikarpov Po-2 All pieces ar "hand-made"...
#1
Postat 06 November 2014 - 09:36 PM
Proiectat de Nicolai Nicolaevici Polikarpov in anul 1927.Prototipul a zburat in ian.1928 de pilot incercare M.M.Gromov.Constructia in intregime din lemn,si impinzit cu pinza.Aripile ancorate cu cabluri de otel,trenul de aterizare cu amortizoare din fringhii de cauciuc,fara frina.Motorul M-11, 5 cilindrii in stea racire cu aer,putere 110-130 CP.Total s-a construit diferite variante in nr.de 30000.
Anvergura;11,40 m,
Lungimea ;8,14 m
Greutatea;1050 kg
Viteza max.;150 km.
Cam atit despre costructie.
In timpul al II-razboi mondial lupta ca bombardier de noapte,fiind pilotat numai de femei!
In tara noastra s-a folosit in armata,ca avion de scoala,la AVSAP(mai tiziu in aerocluburi) in scolile de plotaj,avion sanitar si agricol.
Citeva imagini;
(va urma)
#3
Postat 11 November 2014 - 09:58 PM
ViP_Eol, la 11 November 2014 - 12:54 AM, a spus:
:rolleyes: Am zburat cu el in 1964(sau 1965)in Cluj-Dezmir,unde avea functia de remorcher planoare.Si in zilele noastre se poate zbura cu unul reconditionat in Ungaria;
#4
Postat 12 November 2014 - 12:30 PM
Lajos, la 11 November 2014 - 09:58 PM, a spus:
Păcat că la noi nu există interes pentru istorie. A fost folosit şi de Forţele Aeriene Române după război ca avion de şcoală şi curier. Ştiu de el de la tata. L-a zburat la Ianca. Mi-a spus şi ceva păţanii cu el. :rolleyes:
#5
Postat 12 November 2014 - 09:07 PM
ViP_Eol, la 12 November 2014 - 12:30 PM, a spus:
Sigur, si armata a folosit citeva exemplare pina a aparut YAK-18,dupa care s-au predat AVSAP-ului.
As fi bucuros daca ne-ai impartasi "pataniile" auzite de la tata....
#6
Postat 20 November 2014 - 01:18 PM
Oricum, tata nu a făcut şcoală pe el, ci a avut câteva misiuni. În special le ducea şi le aducea de la reparaţii. Îmi povestea că a fost trimis să aducă un PO 2 de la reparaţii la Ianca şi a avut ceva probleme cu vântul în ultima parte a zborului. Bătea cam tare şi avionul aproape că stătea pe loc. A rulat 2 m la aterizare şi s-a chinuit să-l ducă la hangar. Cum tura puţin motorul, avionul tindea să se desprindă. Noroc că au venit în grabă tehnicii şi s-au urcat încă vreo 8 persoane pe planuri să-l ţină la sol.
A doua poveste e mai distractivă şi s-a întâmplat tot cu avioane aduse de la reparaţii. După cum ştiţi, nnu erau dotate cu aparate de radio şi nici aparatură de navigaţie nu aveau, în afară de in simplu compas. Am impresia că asta se întâmpla prin 1958. A plecat cu încă un coleg să aducă pe Ianca 2 aparate PO 2 reparate. Au avut zbor fără probleme, chiar frumos, zi de toamnă. Asta până aproape de aerodrom (la aproximativ 20 de km de aerodrom au intrat în ceaţă). Îmi povestea că au redus amândoi motoarele să se poată auzi şi au strâns formaţia. Teama lor era generată de un copac (singurul pe o suprafaţă de zeci de hectare) care se afla undeva pe direcţia lor de zbor. În timp ce discutau (ţipau) să ia o hotărâre - tata luase decizia să aterizeze pentru că ştia zona şi terenul şi nu era niciun pericol, aşa că i-a dat ordin colegului (era mai mare în grad) să facă el aterizarea după care ateriza şi tata. Numai că, zgomotul de motor al celuilalt nu se mai auzea şi a intrat pe viraj încercând să-l localizeze. La un moment ... i s-a părut că-i aude vocea şi s-a îndreptat în direcţia aproximativă. (Mi-a spus că ceaţa dă naştere unor fenomene acustice care te păcălesc uşor). În final l-a auzit mai bine şi a început să coboare pentru aterizare în apropierea locului, gândindu-se la faptul că motorul celuilalt avion nu se auzea. În prima fază a presupus că celălalt deja aterizase. După aterizare a ieşit din aparat şi a început să-şi strige colegul. Acesta i-a răspuns şi s-a îndreptat în direcţia vocii, numai că nu-l găsea şi iar striga şi iar i se răspundea, dar coleg ... nicăieri. (Trecuse de câteva ori pe lângă vestitul copac). Până la urmă, nervos-amuzat de situaţie şi drăcuind îşi întreabă colegul : "Unde mama dracului eşti ? " I se răspunde în hohote de râs : "În copac". :rofl: De ce le era teamă nu scăpaseră. Colegul nu scăpase. Acesta redusese motorul şi coborâse pe pantă de aterizare şi a nimerit tocmai în coroana copacului cu pricina. Motorul s-a oprit singur şi s-a trezit legănat. :rofl: Nu a păţit nimic nici el nici avionul. Mai dificil a fost cu coborârea din copac, în special a avionului. Finalul poveştii nu e pe placul meu. Copacul a fost tăiat. :mellow: Trebuiau să mute aerodromul nu să taie copacul. :rofl:
#7
Postat 20 November 2014 - 02:29 PM
ViP_Eol, la 20 November 2014 - 01:18 PM, a spus:
Iti multumesc mult pentru istorii.
Copacul, saracul...este ceea ce stie mai bine ''umanitatea'' sa faca : sa distruga. Fii sigur ca cel care a dat ordin sa fie taiat, nu a plantat nici unul in viata lui.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 November 2014 - 02:30 PM
#8
Postat 20 November 2014 - 06:38 PM
Voi continua curind cu niste poze despre fazele de constructie..
Aceasta postare a fost editata de Lajos: 20 November 2014 - 06:39 PM
#9
Postat 21 November 2014 - 01:06 AM
Cât despre poze... cu părere de rău, dar nu am cu PO 2. Doar cu IAR 80 şi YAK 11, cu tata, în şcoala de zbor. Mai târziu YAK 17, YAK 23 (reactoarele), MIG 15, 15 UTI, 17,17bis, 19 şi 21 - ultimul zburat înainte de pensie.
Nu s-a păstrat PO 2. Drept e, dar nu s-a păstrat măcar un IAR 80, avionul care a fost mândria noastră. O ţărişoară mică şi nebăgată în seamă a fabricat un avion care făcea faţă "celebrităţilor".
Poate schimbă Iohanis ceva. :rofl:
#14
Postat 20 December 2014 - 11:20 PM
#15
Postat 21 December 2014 - 07:35 PM
#17
Postat 22 December 2014 - 12:39 AM
#23
Postat 16 October 2015 - 12:49 PM
#26
Postat 17 October 2015 - 03:42 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#28
Postat 24 October 2015 - 12:31 PM