AVA homemade 2.8m si 760g
#31
Postat 11 July 2015 - 10:37 PM
Am schimbat pakul Nimh cu o celula lipo si un circuit care ridica tensiunea la 5v.
La prima lansare am verificat comenzile, totul parea bine dar odata plecat din mana zero control. Sandoul l-a tras tare si dupa ce initial a urcat a coborat aproape vertical si s-a infipt in pamant. Intreupatorul era inchis si evident nu avea comenzi, l-am deschis si servo au prins viata.
Nu stiu ce s-a intamplat. Damage-ul e destul de serios dar nu total. M-am tot scarpinat si am decis sa-l vand cuiva cu chef de reparatii exact asa cum e cu 100 lei.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#32
Postat 11 July 2015 - 11:09 PM
Nu stiu ce s-a intamplat. Damage-ul e destul de serios dar nu total. M-am tot scarpinat si am decis sa-l vand cuiva cu chef de reparatii exact asa cum e cu 100 lei.
[/quote]
ai PM.
#33
Postat 12 July 2015 - 09:08 AM
Sunt neplacut surprins ca nu m-ai sunat pe mine prmul :angry:
#34
Postat 18 July 2015 - 09:55 PM
Ajuns acasa am studiat mai pe indelete situatia.
Folie portocalie nu mai aveam ... asa ca jos cu ea (era pe segmentul median).
Defectele mari erau pe segmentele centrale ... jos si folia rosie de acolo.
Pe un segment de varf folia era peticita ... pana la urma am dat jos toata folia.
Asta mi-a permis sa vad cum este lucrat si sa verific daca mai sunt si alte defecte. Ce am gasit:
- cateva nervuri strivite sau cu carbn strip desprins
- la segmentul de varf D-box-ul de carbon se continua cu un BA de balsa... am gasit o fisura (sau de la transport sau de la crash)
- nervurile de capat ale segmentelor sunt de grosime 10 mm si facute din balsa moale; la crash lipitura a rezistat dar nervura s-a rupt (asta am gasit la 2 imbinari)
Azi m-am ocupat de reparatii:
- am lipit botul, deocamdata ceva ultra rapid cu CA lichid; urmeaza sa ii dau un strat de epoxi pe exterior si pe interior
- BA din balsa moale in varful aripii mi s-a parut un punct vulnerabil (cred ca si pe celalalt varf am vazut o lipitura) asa ca am luat masuri radicale: am taiat imediat dupa D-box de carbon si am eliminat complet BA de balsa, am pastrat numai piesa profilata de la varf (a trebuit sa o prelungesc cu o bucatica de basla de 2 mm). Bucata eliminata are 7 cm si mai contine o nervura
- am taiat cu grija imbinarile intre segmentele central si median; am considerat pentru o perioada daca merita sa fac un segment central de 95 de cm dar am abandonat ideea rapid (prea mult de munca la modificat fuselajul).
- am reparat nervurile de 2 mm cu CA lichid
- am scos nervurile de 1 cm rupte (in d-box-ul de carbon am obtinut la capat o zona libera de 1 cm) ...am scurtat si platabada de carbon din BF cu 1 cm
- am suprapus zona asta libera peste D-box-ul urmatorului segment si pozitionat totul pe planseta pentru setarea unghiului diedru (la "ochiometru": imbinarea intre segmentul median si de varf se sprijinea pe doi bureti de slefuire)
- lipit D-box-urile cu CA lichid, si in unghiul de 90 de grade intre lonjeroane si nervura de 1 cm am lipit cate o piesa triunghiulara de intarire (din balsa de 1 cm grosime)
- repetat procedura pentru a doua semiaripa, absolut similar (singura deosebire e ca la una D-box-ul central vine "peste" cel median, iar la cealalta e invers).
Diedrul a iesit perfect, varfurile sunt la aceasi inaltime. Imbinarile sunt foarte solide. Partea negativa e ca anvergura s-a micsorat cu vreo 15 cm (dar in schimb a crescut rezistenta).
Practic reparatia e terminata, urmeaza doar infolierea (si poate dau un strat de aracet peste toate nervurile inainte de infoliere ca sa le mresc rezistenta).
Infolierea o voi face putin diferit. Am gasit tot D-boxul acoperit de folie, iar la BF folie era lipita cu un fel de adeziv. Mi-a luat ceva timp sa curat D-box-urile si BF de folie (cred ca fost folosit un produs gen balsaloc) dar D-boxurile au iesit foarte curate. Am reusit sa curat si banda de GF lipita cu epoxi de la imbinarile intre segmente (numai la imbinarile reparate, intre segmentele medii si varfuri am lasat-o in pace). Am curatat mecanic si cu debonder si ceva urme de CA de pe D-box (si de la mine si facute de constructor).
Vreau sa fac infolierea dintr-o singura bucata de folie pe segment, iar D-box-ul va fi acoperit numai pe 5-10 mm cu folie.
Maine sau poimaine pe lumina poate trag si o sedinta foto.
#35
Postat 19 July 2015 - 12:31 AM
Nu-i pui si ceva tesatura la lipitura d-boxurilor?
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#36
Postat 19 July 2015 - 08:54 AM
Am facut cateva teste de rezistenta: am incercat sa indoi in mina aripa, am apucat-o de capat si am scuturat zdravan ...totul e OK, nici o deformare excesiva, nici un zgomot suspect. Si se adauga si folia. sa vedem cum va rezista la pima lansare.
#37
Postat 19 July 2015 - 06:08 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#38
Postat 20 July 2015 - 10:14 AM
- cam asa arata reparatia intre segmentul central si median
- asa arata imbinarea originala intre segmentele median si varf
- asa arata dupa reparatie varful de aripa
- cele doua imbinari reparate (mai trebuie sa scot din CA in exces pe cale mecanica si cu putin debonder ...dar mi s-a terminat debonder-ul si astept sa vina pachtul de la HK)
- nervuri reparate cu CA ...toate materialele snut originale (nu am mai adaugat balsa sau carbon strips)
- proba cantarului pentru cele doua aripi neinfoliate
In concluzie a fost o reparatie mai "rapida" (chiar daca mi-a luat o zi), am preferat sa lipesc nervurile stricate cu CA (si sa le rigidizez) decat sa fac nervuri noi. Iar piesele alea tringhiulare nu or fi prea estetice dar sigur isi fac treaba pentru rigidizare si pastrarea unghiului diedru (de fapt asta a fost si motivul petru care le-am folosit, dupa pozitionarea pe planseta si lipirea D-box-ului pe partea superioara cand ridici aripa sa lipesti D-box in partea inferioara se schimba unghiul diedru ...daca inainte de ridicarea aripii lipesti piesele de imbinare si pui CA destul ca sa patrunda in toate colturile si dai si cu activator poti sa ridici aripa fara grija petru ca unghiul diedru se pastreaza ... cam "quick and dirty" dar foarte eficient).
Ma gandeam sa renunt la partea inestetica de GF de la imbinarea spre varf si sa folosesc aceleasi tipuri de triunghiuri dar nu e acelasi lucru (la reparatia mea nervura e ca un fel de ax fix peste care se imbina D-box-urile si odata ce am stabilit unghiul diedru pun CA in "articulatia" formata de Dbox sii ii mai dau in cap si cu trunghiurile alea, la imbinarea originala totul se reduce la lipirea sufratefelor nervurilor de balsa si peticul de "GF"). Peticul de GF e lipit bine pe suprafata (cu grija se poate desprinde bucatica cu bucatica) dar se poate si rupe la socuri mari (in poza se vede ca si- schimbat putin culoarea de la solicitare), ma gandesc poate ar fi o idee buna sa le schimb cu petice de carbon (sau daca tot sunt pus pe treaba serioasa si aripa inca nu e infoliata sa merg pina la capat, sa scot a doua nervura de 1 cm, sa suprapun D-box-urile , doua triunghiuri de rigidizare, CA si dupa aia stau fara grija, in mod sigur imbinarea reparata e mult mai solida decat cea originala).
Pareri, sugestii?
Fisiere atasate
-
IMG_0031.JPG (40.26K)
Number of downloads: 66 -
IMG_0032.JPG (47.09K)
Number of downloads: 58 -
IMG_0034.JPG (49.13K)
Number of downloads: 55 -
IMG_0035.JPG (44.9K)
Number of downloads: 57 -
IMG_0036.JPG (157.04K)
Number of downloads: 62 -
IMG_0037.JPG (48.46K)
Number of downloads: 59 -
IMG_0039.JPG (44.73K)
Number of downloads: 52 -
IMG_0040.JPG (52.81K)
Number of downloads: 57
#39
Postat 20 July 2015 - 10:45 PM
Arata bine, ma bucur ca l-am dat cui trebuie.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#40
Postat 21 July 2015 - 12:01 AM
stiganas, la 20 July 2015 - 10:45 PM, a spus:
Arata bine, ma bucur ca l-am dat cui trebuie.
Folie rosie, mai am cativa metri de la Sierra si ar trebui sa imi vina un pachet de la HK cu 5 m ....vad mai intai care nuanta e mai apropiata de nuanta de la profundoare. Mai am si cele doua nuante de folie galbena transparenta de la HK dar in general folia galbena o folosesc la D-boxuri cu kevlar
Ma gandesc din ce in ce mai serios sa fac modificari si la imbinarile de la varfuri (taiat lipitura intre cele 2 nervuri si peticul de GF, suprapus D-boxuri si lipit cu CA si tringhiuri de rigidizare).
Triunghiurile vor avea parte si de un tratament cosmetic, slefuit cu dremel ca sa obtin un racord sfert de cerc
Sper sa arate bine si cu folie :).
#41
Postat 21 July 2015 - 05:49 AM
Se pare că m-am mişcat mai greu....Să îl zbori cu plăcere...
#42
Postat 21 July 2015 - 07:25 AM
La subler grosimea este prea apropiata sa deceleze ceva, 0.03mm ambele
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 July 2015 - 07:26 AM
#43
Postat 21 July 2015 - 08:15 AM
@renatoa: daca il vrei pun stop reparatiei si il pastrez ptr tine...sau daca ai incredere ii rigidizez si celelalte imbinari si chiar il infoliez. Si gasesc eu la tine ceva sa facem schimb (eventuak cu diferente). Azi sunt iar la Bucuresti si am pus in masina cateva placi de balsa 2mm poate ajung la Bogdan sa mai tai vreo 2-3 kituri (varianta finala, sper sa mearga si trasarea textelor de data asta). Si am facut comanda saptamina trecuta in Ungaria de 2 seturi de D-box-uri folosite de Ionut ca mi-au placut foarte mult (profilul un pic mai ciudat, dar fiind felxinbile sper sa se muleze pe nervurile AG35). Hai ca azi cand ies din datacenter iti dau un telefon sa vorbim ... ca nu imi place sa te vad asa trist :).
#44
Postat 07 October 2015 - 01:27 AM
Fisiere atasate
-
IMG_0064.JPG (385.24K)
Number of downloads: 52