X-UAV Talon
#1
Postat 31 October 2014 - 07:17 PM
Nu va plictisesc cu detalii,pe scurt ce ne doare pe noi
-incarcatura alara:in manual abereaza de 60g/dm2 care la o suprafata portanta de 60dm/2 ar fi vreo 3,6kg,mult peste ce ar folosi un om normal.Spuma cheala are in jur de 1kg.
-spatiul la interior.Aici a fost cea mai mare teorie a chibritului,nici sa fie ca un planor F5J dar nici X8(serie de bolnavi cu tumori maligne pe...creier).SI asta are prea mult,as fi preferat un fuselaj mai starmt ca sa avem rezistenta la inaintare mai mica.Botul e conceput in asa fel incat sa pui acolo un gopro sau alte minuni.Iti da un dom de plastic insa e perfect transparent si nu distorsioneaza deloc imaginea.Eu voi pune un sony 600tvl acolo impreuna cu vesnicul mobius(pai se putea fara?!http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif)
Asa,ziceam de spatiul la interior.Ai loc de cel putin 2 sticle de 3l si vreo 2-3 doze de 330ml.Evident,prea mult dar nu avem ce face.In fata e o gaura cat china pentru topografie(meh,cine face asa ceva?!)Nu-i bai,acoperim cu scoci si gata.
Echiparea mea:
-motor
-servouri
-esc
-baterii dupa nevoie,3s 5000/10000/15000/20000 mah.
Alte bube ale kit-ului:
-cupola(lunga de tot,ai acces excelent si dupa ce inchizi fuselajul) se prinde cu suruburi.Bine ca nu o sa zboare de acolo dar mereu cu surubelnita la camp...meh.
-pentru prinderea aripii se foloseste un schelet de placaj destul de greu dar solid.Nu cred ca poti face un loop cu modelul asta fara sa intre in flutter aripa.Bine,nu e facut pentru asta dar orice se poate intampla.
-suport pentru prins camera de orice fel inexistent.Iti lasa spuma cheala si de acolo stii tu ce sa faci.Nu-i mare branza,dar tot te scarpini dupa ceafa de vreo 2 ori.
-trenul de aterizare e o gluma.Roata de bot e aproape teapana iar alea de pe aripi sunt inutile.Oricum vine pe burta la aterizare...
-n-ai dom de schimb.Dupa ce-l belesti pe asta la 2-3 aterizari il dai jos.Sper sa gasesc ceva echivalent.
-manualul e ca si inexistent.Iti da o foaie A3 dar pozele sunt cat un timbru.Bine ca pe o fata isi prezinta alte creatii.
Si de bune:
-domul il scoti cand vrei si de oricate ori(slabesti 2 suruburi)
-motorul e prins pe un bloc zdravan de spuma cu un placaj de 3mm.Poti pune elici de orice diametru.
-am zis de spatiul la interior?http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
-multe suprafete drepte pentru pus autopilotul,ai de unde alege.
-2 locuri unde sa pui bateriile,ori sub aripa ori putin in fata ca sa ii faci centrajul cum trebuie
-ampenaje intarite cu tije de carbon
-aripi cu teava de carbon si tija secundara(o sa fie calvar sa pui aripilehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/ohmy.gif)
-toate accesoriile sunt incluse in kit(echii/tije suruburi etc).
-lucratura pe cnc(chestii placaj) e impecabila.
-suprafete de control generoase
Atat pentru acum,maine urmeaza sa-l fac apt de zbor.
#2
Postat 31 October 2014 - 07:32 PM
Zic asta luandu-ma dupa proportii, daca dom-ul e stas de 11cm ...
Trenul de aterizare de asemenea, nu apare deloc pozat la HK, da sa vedem de ce e de ras...
#3
Postat 31 October 2014 - 07:44 PM
Sper din tot sufletul sa va iasa zborurile si sa nu luati in bot..nici un helicopter sau nici un ULM.
As vrea sa amintesc aici regula de aur a aeromodelismului. Can venim noi, astia cu alea mari, aeromodelele trebuie sa aterizeze!!!...
O sa urmaresc cu interes topicul, pentru ca, ma rama din ce in ce mai mult un FPV...
#4
Postat 31 October 2014 - 08:00 PM
Din ce imi amintesc eu era ilegal sa zbori peste anumite limite,nicidecum sa detii/folosesti asa ceva...
Iata aici niste poze.Am exagerat putin,nu incap sticle de 3l dar de 2l incap.Totusi,ai spatiu prea mult,oricum o dai.Trenul e roata aia care se vede si 2 tije din aripi.Oricum nu o sa fie drama la aterizat asa ceva.
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/20141031_194321_zps4acb7aad.jpg
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/20141031_194351_zpsd05f1dac.jpg
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/20141031_194549_zps3339e093.jpg
Poza asta e ce ai vedea daca te-ai uita prin fanta din fata:
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/20141031_194643_zpse7b4e23f.jpg
Si fanta de care ziceam....
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/20141031_194712_zps087a767e.jpg
In rest...are aripi,are coada....http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif
#6
Postat 01 November 2014 - 04:46 PM
A fost un chin cadrul de lemn al fuselajului.Cu ocazia asta am aflat si cat de slab e placajul din kit(foarte...).Motorul are deja unghi desi mi se pare cam mare spre stanga si nu e deloc unghi in jos.Aripile au un sistem prostesc de se fixa cu suruburi de tija principala de carbon(una mai zdravana asa).Practic in aripa sunt 2 tije,una mai groasa spre BA si una mai firava pe BF.Peste aia mai groasa vine teava zdravana de care ziceam mai devreme si teava asta se prinde cu un surub ca intr-o mengina,practic aripile sunt imposibil de desfacut(defapt m-am chinuit vreo 30minute de ce nu incapeau aripile pe tija...apoi am vazut suruburile alea)
O poza referitoare la spatiul interior:
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/20141101_154730_zps10eab416.jpg
In kit se da accesorii de calitate:
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/65438bcf-1769-48ea-896c-11102ea92d61_zps97cf2ba4.jpg?t=1414852935
N-am pus trenul dar am lasat patina aia de placaj din spate,pentru ca oricum as ateriza nu prind elicea de 14" in iarba(fara patina ating pamantul).Domul din fata e o tampenie absoluta.As fi preferat un cioc de rata sau ceva tip sulita decat chestia aia.Sa nu mai zic ca o sa fie un calvar sa prind camerele pe spuma de nici 1cm ce o am pe acolo.
Si motorul:
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/20141101_154604_zpsb1fad464.jpg
Bine ca dracia asta are aripa la mijloc,ca nu il echlibram cu un motor de 200g in coada.Cu 3 packuri de 3s 5000 imi iese centrajul,daca le pun intre dom si gaura aia mare din fuselaj.
Cred ca-ti trebuie gimbal si gocrap ca sa il centrezi cu un singur 3s 5000.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 01 November 2014 - 04:47 PM
#7
Postat 01 November 2014 - 05:03 PM
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/20141101_164851_zps63ad49d5.jpg?t=1414767068
Asa cum e in poze,are 1,45kg fara baterii( doar motor+esc+servo+rx)
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 01 November 2014 - 05:03 PM
#8
Postat 01 November 2014 - 07:41 PM
Batiul motorului are perete din spuma in spate? Imi pare cam firav.
Iti recomand sa folosesti o elice pliabila, la aterizare nu se va agata in iarba si astfel nu fortezi batiul, in plus ajuta la planare.
#9
Postat 01 November 2014 - 07:58 PM
Batiul e prins pe un cilindru de spuma de vreo 4-5cm lungime.Nu ating cu elicea nici daca vine perfect perpendiculara pe sol,pentru aia e talpa de placaj de jos(si de aia am pus-o acolo)
#10
Postat 09 November 2014 - 08:57 PM
Nu ma impresioneaza in mod special,insa are potential mare pentru ce a fost facut:LR FPV.L-am zburat fara domul din fata,de teama ca nu o sa-mi iasa toate aruncarile din mana,si bine am facut ca primele 2 aruncari n-au fost destul de puternice(dihania are 2,83kg si ii mai trebuie si ceva viteza sa o ia,adica vreo 40km/h ar fi minimul la care as zbura asa ceva).
Pe pitch nu prea are autoritate,autopilotul se cam chinuie sa tina altitudinea(sau poate nu stiu eu ce vrea el sa faca).Ca tot ziceam de autopilot,folosesc un Cyclops Storm V2 cu firmware 2.1.Desi ultimul model al meu a avut Cyclops Nova si nu am fost prea multumit de el,am mers tot pe cyclops pentru ca e un model care inca se produce si cica se lucreaza la firmware 3.0 care ar aduce cam ce face si Tornado(adica waypoints).
In zbor,nu prea da dovada de stabilitate desi are CG pus in fata(producatorul a cam gresit cand a pus stickerul de CG pe aripi).Adevaratul CG e cu vreo 5mm mai in spate.E foarte sensibil pe yaw,coada aia in V e in stare sa il zboare in cutit daca-i bag un motor tzapanos.
Decolarile sunt un chin,dar am descoperit un mic truc sa imi iasa de fiecare data:il arunc pe pozitia RTH al autopilotului.Lansez cu motorul in maxim cu ambele maini,autopilotul va incepe o urcare blanda(1-2m/s)si il va tine drept pana in 50-60m cand incepe sa dea rotocoale ca vede ca are casa in spate.Pana sa ajunga el in faza aia ajung eu cu mana pe manse si preiau controlul.Tractiunea cu elice 14x7 e vreo 2kg,nu e mult dar e fix in zona de economic.Daca mai pun baterii pe el voi avea nevoie de vinci ca dupa lansarile de azi am dureri de umeri.
De autonomie nu ma pot pronunta inca,senzorul de curent nu era calibrat si nu pot da o cifra exacta mah/km.Oricum sper sa fie sub 160mah/km(care la 20.000mah inseamna destui km).Motorul are putere destula sa faca o urcare sustinuta cu 3-4m/s(asta la 3s).
Planuiam sa-l fac 4s,dar vad ca ma descurc si cu 3s.In clipa asta am pe el 3x3s 5000mah ZC 25c.Mai trebuie tunata partea de video si RC pana sa mai bag aici inca un 3s 5000(spatiu este slava cerului).
Repet,ce am zburat azi a fost fara dom,deci aerodinamica 0.Urmeaza si niste filmari de la bord dupa ce editez ce am tras cu DVR-ul.2 poze de la ultima aterizare,ca stim toti cum arata un D8 si un lipo:
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/p1_zpsadefb8f4.jpg
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/p3_zps54c7e2ca.jpg
http://i1357.photobucket.com/albums/q759/ciprian661/p2_zps9bc47d6a.jpg
PS:trebuie sa ai masina mare ca aripile alea nu sunt facute sa le freci la fiecare zbor.Eu o sa le lipesc definitiv si imi iau...remorca auto pentru el.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 09 November 2014 - 08:59 PM
#14
Postat 16 November 2014 - 12:30 PM
https://www.youtube....msqx05CStFRlRvw
https://www.youtube....msqx05CStFRlRvw
Noroc de vantul de 20-25km/h ca nu mai decola asa usor...
#15
Postat 22 January 2015 - 07:52 AM
Eu doar am probat X-5 ul si l-am pus la pastrare. Momentan zbor o aripioara home made ( o FT Versa Wing nitel modificata) care pur si simplu m-a vtajit.
Aceasta postare a fost editata de sorr: 22 January 2015 - 07:53 AM
#16
Postat 22 January 2015 - 03:47 PM
Inca nu am nimerit setarile pe autopilot,pe vant gain-urile sunt prea mari iar pe vreme calma parca nu compenseaza destul.Vedem...
De model am zis mai sus, nu sunt impresionat de calitatea spumei sau a placajului.Dar de carat se pricepe.Pacat de aripile alea mari,un fuselaj mai aerodinamic i-ar prinde bine(asta trebuia sa fac iarna asta daca nu eram asa lenes).
Cand o sa am echipament video mai bun o sa-i testez si autonomia(daca imi permite si legea evident).