Hott stuff II proiect de iarnă
#1
Postat 26 October 2014 - 08:22 PM
Ce îmi propun:
- zbenguială pe cerul patriei. Adică un fel de zbor acrobatic, asa cum îl percep eu.
- modelul trebuie să arate bine (bine= să îmi placă mie).
- testarea conceptului "carbon fusion" o să folosesc mult carbon 0,5x5mm. Trebuie să fie cât mai rigid.
M-a inspirat mult melodia..din clipul ăsta:
https://www.youtube....h?v=Ug7NxavBxeE
#2
Postat 26 October 2014 - 08:27 PM
Mă uit prin casă, și în afară de Guppy, pe care nu l-am mai zburat de ceva vreme...nu mai am nimic construit de mine. Mi-e teamă că devin un ARF-ist, deși încet încet spațiul de mișcare prin apartament se micșorează din ce in ce mai mult....
Polanurile...să văd unde le tiparesc...
HotStuff II Fus Model (1).pdf (165.03K)
Number of downloads: 576
HotStuff II Wing Model (1).pdf (115.46K)
Number of downloads: 487
#4
Postat 27 October 2014 - 08:36 PM
Baghetele fuselajului 3/8. Asta ar fi 10x10mm. Graose. O să fie de fapt 10,5x5 formate din 5x5mm balsa și 0,5x5 carbon între două baghete de balsa. O să fie mai subțiri, dar sigur mai rezistente. Văd eu când mă apuc de construit. Carbonul o să-l lipesc de balsa cu cianoacrilat. Așa l-am lipit și la celelalte modele, și a ținut foarte bine.
Eleroanele - mai mult ca sigur o să fie din balsa pline de 5mm cu gauri de ușurare. Mă șitu cum zbor, și aici trebuie ceva mai multa rezistență. Eventual le fac ca și in plan, și integrez ceva carbon.
Maine vine și restul de materiale, și o să mă decid cum boi proceda și cu aripa, dacă o fac din două pprți sau o fac dintr-o bucată.
Motorizarea - cel mai probabil o să fie electric, setup 4S, motor ceva de genul 3540 cu un kw pe la 900rot/min, să învârtă 12x6, sau 13x4. Dar cred că e devreme pentru estimări de greutăți și de tracțiuni...
#5
Postat 27 October 2014 - 11:50 PM
Mihai_supy, la 27 October 2014 - 08:36 PM, a spus:
Baghetele fuselajului 3/8. Asta ar fi 10x10mm. Graose. O să fie de fapt 10,5x5 formate din 5x5mm balsa și 0,5x5 carbon între două baghete de balsa. O să fie mai subțiri, dar sigur mai rezistente. Văd eu când mă apuc de construit. Carbonul o să-l lipesc de balsa cu cianoacrilat. Așa l-am lipit și la celelalte modele, și a ținut foarte bine.
Eleroanele - mai mult ca sigur o să fie din balsa pline de 5mm cu gauri de ușurare. Mă șitu cum zbor, și aici trebuie ceva mai multa rezistență. Eventual le fac ca și in plan, și integrez ceva carbon.
Maine vine și restul de materiale, și o să mă decid cum boi proceda și cu aripa, dacă o fac din două pprți sau o fac dintr-o bucată.
Motorizarea - cel mai probabil o să fie electric, setup 4S, motor ceva de genul 3540 cu un kw pe la 900rot/min, să învârtă 12x6, sau 13x4. Dar cred că e devreme pentru estimări de greutăți și de tracțiuni...
Bună.
Mă bucură că nu sunt toţi ARF-işti.
Să înţeleg că modelul ar ieşi pe undeva între 2 şi 3 kg ?
Nu e nevoie de balsa de 3 pentru nervuri. Poţi folosi balsa de 2 cu densitate mai mare. Indiferent cum faci aripa (din două planuri, sau întreagă) obligatoriu nervurile de centru (zona prinderii de fuselaj) e bine să fie din placaj, sau sandwich balsa-carbon-balsa ori balsa-fibră de sticlă-balsa. Din punct de vedere constructiv e mai simplu să faci aripa întreagă. Dacă modelul este mai mare, pentru transport, e mai convenabil să faci aripa din 2 planuri. Ştiu că merge repede cu cianoacrilat. L-am folosit şi-l mai folosesc încă şi eu, dar ... cianocrilatul devine rigid şi casant plus că este "greu". La genul acesta de modele folosesc răşini. (Nu cele de 5 minute, ci cele pentru polimerizarea fibrei de sticlă sau carbon). Pentru lonjeroane poţi folosi ţeavă rectangulară de carbon. (Mai puţin de finisat, rapid de montat-- tot cu răşină). Cianoacrilatul îl folosesc pentru fixare rapidă a componentelor prin câteva puncte de lipire, după care aplic răşini, ago, .... . La bordul de atac poţi folosi ţeavă de carbon, sau poţi pune bandă de carbon de 0,5x3mm (Pentru cazurile în care loveşti ceva cu planul/aripa). Pe balsa rămân urme chiar şi de la flori de câmp.
Spor la treabă şi să te bucuri de evoluţia modelului.
URA şi la zbor fofezelor.
#6
Postat 28 October 2014 - 06:40 AM
Legat de greutate - nu cred ca pot estima, dar mi-ar place să fie sug 2 kile. Asta rămâne de văzut...
#7
Postat 28 October 2014 - 07:54 AM
Am constatat recent cu uimire ca ucrainienii de la Vladimir Models folosesc nitro chiar si la lipirea carbon pe lemn la modele de xxx $.
#8
Postat 28 October 2014 - 11:24 AM
Are dreptate renatoa cu adezivii. De obicei lipim cu ago făcut în "casă", dar când e vorba de polistiren nu merge că se topeşte polistirenul, iar pe fibră de carbon, sau de sticlă, formează peliculă şi nu lipeşte. Mai merge foarte bine cu aracet mai gros. Tot cu aracet facem şi tratamentul suprafeţei de balsa înainte de foliere. Folia nu face priză prea bună pe balsa, chiar dacă o şlefuieşti bine. Nu merge tratată nici cu emaite sau alte lacuri pe bază de eteri. În momentul în care pui folia, de la temperatură se formează gaze dedesubt. Nu se vede din prima, numai că după un timp vezi că apar zone unde se umflă folia şi se desprinde în final.
Cu siguranţă ieşi undeva la 2 kg - 2,5 kg cu modelul echipat de zbor.
#11
Postat 28 October 2014 - 05:38 PM
renatoa, la 28 October 2014 - 07:54 AM, a spus:
Am constatat recent cu uimire ca ucrainienii de la Vladimir Models folosesc nitro chiar si la lipirea carbon pe lemn la modele de xxx $.
ViP_Eol, la 28 October 2014 - 11:24 AM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#12
Postat 28 October 2014 - 05:45 PM
Linkul meu
Mihai_supy, la 28 October 2014 - 04:40 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 28 October 2014 - 05:46 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#13
Postat 28 October 2014 - 05:48 PM
Travel Air, la 28 October 2014 - 05:38 PM, a spus:
Dupa mine, da... il folosesc de ani si nu mi s-a dezlipit pana acum, se rupe lemnul de langa lipitura.
Dar carbonul trebuie smirgheluit bine inainte.
#18
Postat 29 October 2014 - 09:34 PM
Între timp, am reușit să adun electronica. 4 servouri HS 5845 HB. Mai am Robbe FS1 două bucăți. Am găsit niște Futabe 3125MG, care ar mergerge pe semiprofundoare, pe accelerație dacă va fi motorizat termic. Pe direcție am un HS 645MG, dar e greu si mare.
Mai am un OS 55 AX, care e cam mare pentru proiectul ăsta...dar e utilizabil. Era pe acic, pe la vânzări un Turnigy 2836 parcă, care cu 4S ar trebui să fie suficient. Vedem ce mai apare...dacă nu - "The future is electric, but..i belong to the past!"
#19
Postat 29 October 2014 - 10:02 PM
Mihai_supy, la 29 October 2014 - 09:34 PM, a spus:
Între timp, am reușit să adun electronica. 4 servouri HS 5845 HB. Mai am Robbe FS1 două bucăți. Am găsit niște Futabe 3125MG, care ar mergerge pe semiprofundoare, pe accelerație dacă va fi motorizat termic. Pe direcție am un HS 645MG, dar e greu si mare.
Mai am un OS 55 AX, care e cam mare pentru proiectul ăsta...dar e utilizabil. Era pe acic, pe la vânzări un Turnigy 2836 parcă, care cu 4S ar trebui să fie suficient. Vedem ce mai apare...dacă nu - "The future is electric, but..i belong to the past!"
Să-ţi trimit şi eu câteva ? Până la coadă câte servo-uri pui pe el ? :rofl:
#23
Postat 31 October 2014 - 09:33 AM
Ce nu face omul pentru bucuria zborului ?
URA şi la zbor fofezelor !
#24
Postat 31 October 2014 - 11:12 PM
La Sbach - am un singur servo, iar la Mx doua. S-bach-ul la snap.. mai are nevoie dee eleroane....sinu e chiar atat de precis profundorul. La viteze mari creeaza giratie. M-am invatat si corectez, dar nu e ok. La MX am doua servouri pe profundor..aici e alta poveste. Reactioneaza perfect, indiferent de viteza...si cred ca andamblul de comanda al profundorului e chiar mai usor. (Doua HS225MG fata de un un HS 645MG plus elemntul de legatura dintre semiprofundoare)
Ramane de vazut la modelul asta ce si cum....
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 31 October 2014 - 11:14 PM
#25
Postat 31 October 2014 - 11:29 PM
Oricum, construcţia cu 2 servo e mai simplă totuşi, mai ales dacă ai loc să le îngropi în stabilizator. Nu sunt adeptul servo-urilor puse pe exterior.
#26
Postat 05 November 2014 - 09:08 PM
#27
Postat 06 November 2014 - 05:39 AM
Mihai_supy, la 05 November 2014 - 09:08 PM, a spus:
..Ahaaaaaaa....radeai de alti..te-o ajuns si pe tne..
#30
Postat 02 December 2014 - 07:57 PM
Toate materialele sunt puse deoparte, inclusiv ceva folie mai am, acumulatori am 4S 3000mah, care nu îi folosesc la nimica, deocamdată. O să fac locașul acumulatorilor pe dimensiunile ăstora doi.