"Zboară puiule, zboară !" La Bacău
#271
Postat 15 March 2015 - 12:42 AM
#272
Postat 16 March 2015 - 09:34 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#273
Postat 17 March 2015 - 12:12 AM
mvpricop, la 16 March 2015 - 09:34 PM, a spus:
Pentru motorul pe care-l avem, la raportul de demultiplicare de 1/6 nu merge elice mai mare de 12 X 2,7. E dimensiunea maxim posibilă să nu facă probleme motorului (să nu-l supraîncălzească) şi să aibă şi tracţiune. La turaţia rezultată pe cele două rotoare, cu elice de 12 X 2,7 ar trebui să aibă 152 gr. forţă ceea ce înseamnă că ar trebui să poată ridica o masă de 107 gr.
Dacă vorbim de acelaşi motor şi dorim elice mai mare, calculasem două rotoare de 13,5 X 2,5 la un raport de demultiplicare de cel puţin 1/10 (la limită). La dimensiunea asta scade forţa şi implicit şi masa pe care o poate ridica. Mai sus de atât scade foarte mult eficienţa. Asta vorbind de motorul pe care-l folosim.
Cum am scris şi pe Kit Review, contrarotativa (angrenajul) trebuie calculată şi proiectată pentru specificaţiile motorului dorit, sau aflat în posesie. Cu siguranţă că va funcţiona şi cu alte motoare. Sistemul e conceput să scoată tot ce se poate de la motor fără să-l distrugă, în paralel cu obţinerea unei performanţe mulţumitoare a rotoarelor. :rolleyes:
Mai este un aspeeeect .... :rolleyes: Cele două pinioane sunt egale. Elicele au pas diferit. 12 X 2,5 cu 12 X 2,7.
Am făcut ieri o elice de balsa, de probă. Am făcut-o pe vechea şi clasica metodă după care confecţionam elicele din carpen pentru termmice. Nu iese treaba bună. Din cauza dispunerii fibrei în placa de balsa, palele au constante de elasticitate diferite. În consecinţă, palele vor fi executate separat şi unite în butuc. În felul ăsta obţin acelaşi grad de deformare a palelor, fiecare dintre ele fiind făcută pe aceeaşi direcţie a fibrei. Necesită o mică ranforsare la butuc, dar nu e bai. Elicea făcută aseară are 0.7 gr. la dimensiunea de 7 X 3,7.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 17 March 2015 - 12:15 AM
#274
Postat 19 March 2015 - 10:40 AM
Ieri am terminat prima elice de balsa care se comportă cum trebuie, cea de 12 X 2,5.
Am unit în zona butucului plăcile de balsa în aşa fel încât să obţin palele pe aceeaşi direcţie a fibrei. Am făcut o mică bucşă cu platou, din dural, pe care am introdus-o în zona de rotaţie a butucului (ax). Are rolul de a proteja balsa care este destul de moale şi se deformează rapid la presiune, sau efort. Pe partea cealaltă am lipit o plăcuţă de carbon, cu acelaşi rol, plus mărirea rezistenţei lipiturii la butuc.
Asta era masa elicei înainte de a o ranforsa cu fir de kevlar. După ranforsare, elasticitatea palei s-a redus considerabil. Acum are elasticitatea mult mai mică decât elicele de carbon.
Elicea e echilibrată şi testată. Masa finală - 1,13 gr. Problema cu elicele de genul acesta este că nu poţi da cu ele de pereţi decât o singură dată. :pardon:
!
#275
Postat 21 March 2015 - 11:41 PM
O să pun ceva poze mai explicite. Nu am făcut poze şi cu şabloanele şi şlefuitoarele făcute special pentru a obţine aceeaşi rază de curbură a palelor.
Din păcate sezonul de F3P s-a încheiat, dar nu ne împiedică nimeni să mai intrăm şi să zburăm la sală, dacă vremea e urâtă.
!
!
!
#276
Postat 23 March 2015 - 01:24 AM
Uite aici ce e gata şi testat.
Cu siguranţă duce modelul tău. Mi-au îngheţat genunchii imediat de la curent.
Zgomotul este amplificat de menghină şi planşetă. Pe model va fi redus de depron. Nu mai are ce să rezoneze.
http://youtu.be/jbdAqXWFL64
.
#277
Postat 23 March 2015 - 08:37 PM
Da...azi..si ieri...si ...am iesit la zbor...cu toata gasca.( echipa ) 😂 ca de obicei...ne-am adunat...😂😂😂😂😂😂 eu am zburat un Sbach nou nout fff mistoo...ne-am distrat cu totii..😃 ce sa mai ...a fost o zi perfecta.
#278
Postat 23 March 2015 - 09:58 PM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#279
Postat 24 March 2015 - 12:17 AM
mvpricop, la 23 March 2015 - 09:58 PM, a spus:
Azi l-am testat ţinut în mână. Nu pare să aibă vibraţii. Vedem după ce-l montăm pe model. Tracţiune are ... ăhă ... :rolleyes:
Vibraţii nu ar putea să aibă decât de la elice. restul angrenajului e perfect centrat pe rulmenţi, iar roţile dinţate calcă ca la carte.
Elicele le-am centrat şi au deformări în funcţie de turaţie, dar păstrează acelaşi plan. Pe model nu se vor mai deforma la fel. Singura chestie e că unul dintre rotoare este sensibil mai uşor (0,03 gr.)
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 24 March 2015 - 12:22 AM
#280
Postat 28 March 2015 - 03:09 PM
mvpricop, la 23 March 2015 - 09:58 PM, a spus:
Cosmin a peticit Păsăroiu prin folia căruia mi-am trecut degetele. :rolleyes:
A montat contrarotativa pe el pentru teste. Am zis să nu-şi decupeze deocamdată modelul până nu testăm sistemul pe alt model.
Ieri l-am testat pe model. Nu are vibraţii şi funcţionează super de bine. Pentru că am fost singur nu a avut cine să facă poze, ori să filmeze. Am trimat direcţia şi profundorul şi modelul stătea agăţat în contra. După mai bine de 15 secunde nici nu avea tendinţa să se răsucească în vreo direcţie. Tracţiune mai mult decât necesară.
Trebuia să fac io o boacănă. :pardon: Am apucat modelul şi înainte să opresc motorul i-am schimbat cam brusc poziţia. Normal că cele două rotoare s-au comportat ca un giroscop, contrarotativa s-a smuls din depron şi am deteriorat o elice.
Concluzii: Sistemul funcţionează bine. Elicele sunt bune, dar au o meteahnă. Nu sunt pentru începători. Nu rezistă la şocuri de niciun fel.
Am să strâng schiţele, fac un dosar cu desene, transpun calculele într-un tabel cu turaţii, cuplu motor la ax necesar, variante de dimensiuni ale elicelor. Cine va vrea să-şi facă să aibă de unde pleca. În privinţa sistemului o să mai pun şi materialele folosite, furnizorii şi ce mai trebuie. La ce am folosit este absolut necesară eloxarea. Voi pune şi o schiţă cu o baie de eloxare mică, care poate fi construită de oricine.
Specificaţiile elicelor construite de mine : rotorul frontal - 12 x 2,5 cu pală îngustă (datorită motorului). Se putea face elice şi cu pală lată numai că trebuia să scad dimensiunea elicei sub 10,5; rotorul posterior - 12,2 x 2,7 cu pală îngustă.
#281
Postat 04 April 2015 - 12:05 PM
#282
Postat 08 April 2015 - 01:31 AM
Duminică, de Florii, am ieşit la zbor. Nea Ştefan cu o cunoştinţă de-a lui, juniorul Cosmin şi cu mine. Am zis să facem puţin antrenament pentru F5J că mintenaş vine concursul de la Sânpetru. De zburat, am zburat mai mult eu pentru că juniorul a spus că nu-l vede. E drept că era cam înnorat, cu puţin vânt, dar am găsit şi ceva curenţi ascendenţi.
Am şi filmat. De fapt, juniorul a filmat cu telefonul meu aşa că nu vă aşteptaţi la cine ştie ce calitate.
https://www.youtube....h?v=Y84s-IMibqU
P.S. Mai trebuie să exersez prizele de aterizare. :pardon:
Luni a venit motorul şi regulatorul pentru planorul lui Cosmin şi azi au fost gata ultimele finisaje, aşa că imediat ce ne permite vremea ieşim la câmp din nou.
#283
Postat 09 April 2015 - 02:11 PM
Vremea in Bacau - Sambata - 11.04.2015
cer senin, fara nori
Temperatura 3°C-20°C
Temperatura perceputa 0°C-18°C
Cantitate precipitatii - 0 mm
Probabilitate precipitatii -0 %
Viteza vantului 4 km/h 3 km/h 0 km/h 1 km/h 2 km/h 5 km/h 6 km/h 4 km/h
Rafale de vant 24 km/h 25 km/h 16 km/h 7 km/h 8 km/h 12 km/h 15 km/h 17 km/h
Directia vantului W NW ENE SW SSE SSE SE SSE
#284
Postat 10 April 2015 - 11:01 AM
cosmin xair, la 09 April 2015 - 02:11 PM, a spus:
Vremea in Bacau - Sambata - 11.04.2015
cer senin, fara nori
Temperatura 3°C-20°C
Temperatura perceputa 0°C-18°C
Cantitate precipitatii - 0 mm
Probabilitate precipitatii -0 %
Viteza vantului 4 km/h 3 km/h 0 km/h 1 km/h 2 km/h 5 km/h 6 km/h 4 km/h
Rafale de vant 24 km/h 25 km/h 16 km/h 7 km/h 8 km/h 12 km/h 15 km/h 17 km/h
Directia vantului W NW ENE SW SSE SSE SE SSE
E clar. Catargul te aşteaptă !!! :rolleyes:
În loc să vii la club să pregătim zborul de azi, tu te ţii de ... eee ?
Al 'eacu copchil !!! :D
#285
Postat 10 April 2015 - 11:02 AM
Poate merge cineva cu maşină să ne ducă şi pe noi. :D
#286
Postat 10 April 2015 - 10:03 PM
#287
Postat 10 April 2015 - 10:07 PM
rotax, la 10 April 2015 - 10:03 PM, a spus:
Vii cu un Kilt ? :rolleyes:
Sigur mergem. Asta dacă ne duci. :D
La sfârşitul săptămânii viitoare o să fim la Sânpetru la F5J.
Sărbători fericite. :drinks:
#288
Postat 10 April 2015 - 10:12 PM
I-am făcut testele. Cam 5 minute de zbor cu acumulator 3S de 250 mAh.
Din păcate nu a avut cine să filmeze. Cosmin a fost ocupat să urmărească cum mă lupt cu ea. O să-i spun "Bestiuţa" de aici încolo. Clar nu e pentru un începător.
Poate ne lasă vremea să ieşim şi mâine şi-l pun pe Cosmin să filmeze. M-am lămurit cu ea aşa că o să o arunc singur.
#289
Postat 10 April 2015 - 10:14 PM
Rotax, pe când un zbor cu aia mare ?
Te ajut să o pui la remorcă. :rolleyes:
#290
Postat 11 April 2015 - 10:56 PM
Am dat ceva telefoane şi am ajuns la câmp în "urmăritoarea" formulă:
Nea Ştefan
Subsemantul
Dan
Juniorul Cosmin
Juniorul Iulian
S-a zburat quad-ul lui Dan - numai Dan (i-am spus să-şi cumpere şi BMW) :D
S-a zburat Explosion - Eu, Iulian, Cosmin şi iar eu :pardon:
S-a zburat Noname - Eu (primele trimaje), Cosmin până s-a ars regulatorul (să sperăm că motorul nu a păţit nimic). Modelul zboară super.
S-a zburat Xtreme - Eu, Cosmin, Eu. Făcut antrenament mai mult pentru aterizări. Am stat în aer, cu tot cu decolare, 3 minute şi 36 de secunde în condiţiile lipsei totale de curenţi termici şi colac peste Pupăză şi coborârea unei inversiuni la nivelul solului.
Pozele şi filmările după ce le prelucrez. :rolleyes:
Sărbători fericite !
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 11 April 2015 - 10:58 PM
#291
Postat 13 April 2015 - 12:03 PM
Ieri am reparat Noname. Schimbat regulator cu unul mai mare, am făcut probe şi se pare că e bine. Dacă avem cu ce ajunge la câmp (transport) ieşim şi azi că e vremea super de frumoasă.
https://www.youtube....eature=youtu.be
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 13 April 2015 - 12:04 PM
#292
Postat 13 April 2015 - 06:30 PM
Bafta
Dan
P.S
Asta-i marea problema a noastra, cand mergem la zbor nu avem si un cameraman pe masura, insa bine ca e cineva care sa imortalizeze momentulhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
#293
Postat 13 April 2015 - 07:11 PM
ViP_Eol, la 13 April 2015 - 12:03 PM, a spus:
Ieri am reparat Noname. Schimbat regulator cu unul mai mare, am făcut probe şi se pare că e bine. Dacă avem cu ce ajunge la câmp (transport) ieşim şi azi că e vremea super de frumoasă.
https://www.youtube....eature=youtu.be
Mi-a stat inima la decolarea aia...pana ai dat gaz - eXtrem in toata regula :drinks:
Da-ti un telefon sau un nr. de tel, ma bate gandul sa merg si eu la Brasov. Am 2 locuri si ceva spatiu liber :good:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#294
Postat 13 April 2015 - 09:04 PM
danysoft32, la 13 April 2015 - 06:30 PM, a spus:
Bafta
Dan
P.S
Asta-i marea problema a noastra, cand mergem la zbor nu avem si un cameraman pe masura, insa bine ca e cineva care sa imortalizeze momentulhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
Mulţam, mulţam. :rolleyes:
Cameraman ar fi, dar nu avem cameră. Filmăm cu telefonul meu şi ce vezi acolo este ţinut în cadru pe ghicite. De la lumina naturală nu se vede nimic pe ecran. :pardon:
Când mă întorc din străinătate o să vin şi cu o cameră. În Mai plec, prin Iunie sunt acasă.
#295
Postat 13 April 2015 - 09:07 PM
Travel Air, la 13 April 2015 - 07:11 PM, a spus:
Da-ti un telefon sau un nr. de tel, ma bate gandul sa merg si eu la Brasov. Am 2 locuri si ceva spatiu liber :good:
Mulţumim frumos. Chiar ar fi foarte fain să vii la Braşov. Din păcate suntem 3 persoane. Modelele sigur încap, dar doi seniori de 1,86 m înălţime şi amândoi peste 100 de kg ... plus juniorul ... nu mai cred că încăpem. :D
#296
Postat 13 April 2015 - 09:11 PM
ViP_Eol, la 13 April 2015 - 09:07 PM, a spus:
D-apai a mea e break...si eu sunt doar unu. Daca zici ca intra modelele om incapea si noi :)
Eu tot in categoria 1.86 si +100 sunt ^_^
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#297
Postat 13 April 2015 - 09:12 PM
Am zburat doar io şi m-am luptat cu turbăciunea de vânt care bătea cam cu 32 până în 37 la rafală.
A zburat şi Dan cu quad-ul de la NOVA.
Am lăsat pe filmare şi coloana sonoră originală să se audă turbăciunea. :D
http://youtu.be/r0RvfdyM2PI
#298
Postat 13 April 2015 - 09:16 PM
Travel Air, la 13 April 2015 - 09:11 PM, a spus:
Eu tot in categoria 1.86 si +100 sunt ^_^
Deci numai oameni cu greutate. Buuun. :clapping:
Ţi-am trimis numărul meu de telefon pe mesaj privat. Vorbim. :rolleyes:
#299
Postat 24 April 2015 - 08:01 PM
Am vorbit cu Dănuţ şi a spus că iese şi el dacă suntem mai mulţi.
Modele disponibile (aranjate, ferchezuite, acumulatori încărcaţi, combustibil preparat.):
1. Extreme (motoplanor) - reparat şi pus la cură de slăbire. Am reuşit să mai dau jos 180 de grame de pe el (nu ajunge);
2. Noname (motoplanor) - modificat - am desfiinţat diedrul. Acum aripile sunt drepte şi mai au doar un mic diedru pe capete. Ajunge. Am schimbat servo-urile de pe aripi cu altele mai mici şi mai nervoase. Am mutat servo-urile de la profundor şi direcţie mai în spate (Cosmin a lucrat), în aşa fel că acumulatorul vine mai în faţă şi se centrează mai bine. De parcă nu era bună o încărcare alară de 26 gr./dm2, a mai şi slăbit cu 50 de grame, iar anvergura a crescut de la 1750 la 1900;
3. Bixler (ceva cu motor, care zboară);
4. Yak 54 3D - electric;
5. Pitts (modelul lui Sorin) - scos de la vânzare. Azi am terminat cu cosmetizarea lui şi i-am făcut probe. Au mamăăă ce trage motorul ăla :rolleyes: ;
6. NEMESIS 90 cu 15 cc - rezolvat problemele cu motorul. Abia aştept să-l zburăm până terminăm bidoanele de combustibil:
7. EXPLOSION 3D (modelul lui Dănuţ);
8. "Bestiuţa" :rofl: - panarama făcută la distracţie din polistiren şi care zboară bestial.
Hai la zbor fofezelor.
#300
Postat 24 April 2015 - 08:23 PM
Da am stabilit:
"Va las acolo si am intins-o pe camp" :yahoo:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"