"Zboară puiule, zboară !" La Bacău
#61
Postat 14 November 2014 - 12:46 PM
Să vedem dacă-mi iese cu încărcarea.
De la ultima ieşire, o bucăţică de aterizare filmată de Cornel : http://youtu.be/YikC5CGv6uc
Zborul de pantă cu X treme : http://youtu.be/PVMTW1NRd2k
Şi probele cu "Noname" :http://youtu.be/oIH46ShqFMo
http://youtu.be/oEXzO72kp7E http://youtu.be/M1YDxX4LKG4
#62
Postat 18 November 2014 - 12:26 AM
Deocamdată am terminat structura de plan drept. Nu-mi cereţi planuri că nu se există aşa ceva decât în interiorul neuronului meu singur şi plictisit. Şi mie mi le dă cu ţârâita. :pardon:
Uite nişte poze :
Amu, drept e că e mai uşor decât îl calculizasem în stadiul la care am ajuns. Servo de 2,5 gr. Toată structura planului drept are 8,25 gr. cu tot cu servo. Sunt cu 1,25 gr. sub ceea ce calculasem. Să vedem până la final dacă iese tot sub calcule. Bine ar fi.
!
!
!
!
#63
Postat 19 November 2014 - 11:37 PM
No ... şi nişte poze ... şi un cântar pentru cine nu crede. Nici mie nu-mi venea să cred ce afişează. Am pus greutatea de control şi cântarul e bun. :clapping:
!
!
!
#64
Postat 19 November 2014 - 11:42 PM
#65
Postat 22 November 2014 - 11:50 AM
A ! Să nu uit. Poze cu aripa mea. :good:
!
!
#66
Postat 23 November 2014 - 08:34 PM
Am terminat structura aripii, dar nu am apucat să o mai pun pe cântar. Oricum, planul drept are 8 gr. cu tot cu servo. Planul stâng nu are de ce să nu fie la fel. Aşa că, îmbinarea nu mi-a luat mai mult de 1 gr. (presupun), dar având în vedere că sunt cu mult sub ce calculizasem nu-mi fac cine ştie ce probleme. Trebuie să-mi revizuiesc sistemul de calcul :mellow: Îi calculasem lui Dan cam cât cântăreşte axul de la motor şi mi-a ieşit mai mult decât realitatea. Hm. :blush: Adevărul e că nici nu ştiam clar materialul axului. (Ce fal de oţel).
Să lăsăm asta şi să pun nişte poze cu stadiul de azi. Mâine foliez aripa şi mă apuc de fuselaj.
!
!
#67
Postat 24 November 2014 - 09:22 PM
No. Să pun şi pozele.
#69
Postat 24 November 2014 - 09:26 PM
Nu ştiu de ce le-a pus separat tura asta. De obicei le ăncărca pe acelaşi mesaj. Asta e.
#70
Postat 24 November 2014 - 11:28 PM
Aceasta postare a fost editata de bogdan_bacau: 24 November 2014 - 11:30 PM
#72
Postat 26 November 2014 - 02:18 AM
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#74
Postat 26 November 2014 - 11:42 AM
Bogdane, tu ai văzut ce tomberon avem noi la club ? Ce zici ? Încapi în el ? :rofl: Să te pună naiba să arunci modelul că bătaia ta va fi transmisă pe YouTube !!! :rofl:
Nu e rău să tinzi spre ceva cât mai uşor, dar trebuie să fii şi realist. Pe lângă asta mai există un fenomen care se numeşte comprimare/dilatare temporală virtuală. Tu nu ai destulă experienţă de zbor şi nici nu ai avut un model destul de uşor pentru zborul în sală. Indiferent cât de uşor va fi modelul, vei avea impresia că zboară prea repede şi/sau sala e prea mică. Asta până te antrenezi niţel şi încet, încet vei avea timp să dai toate comenzile şi sala se va mări. :rofl:
Nu l-ai auzit pe Cosmin ce a spus anul trecut ? Nu că ar fi avut foarte mult antrenament, dar, în aceeaşi sală, a spus: "parcă e mai mare sala anul ăsta". Adu-ţi aminte că ai făcut şcoala de şoferi. La început aveai timp să le faci pe toate ? Nu căutai schimbătorul şi pedalele ? Aha ! <_<
Modelul arată bine, numai că de la club până acasă ai uitat ceva reguli la montarea carboanelor. Nu-i bai. Să vedem cum se comportă la zbor. Nu demontezi nimic pentru că ar creşte în greutate, dar ţine minte că trebuie păstrat un lanţ de distribuţie a tensiunilor. Tu l-ai secţionat ceea ce ar putea să-ţi producă torsiuni pe eleron când e acţionat.
Ieri nu am făcut mare lucru în privinţa modelului meu. Am fost ocupat cu Bitu şi Bogdan. :rolleyes: Totuşi, am dat jos folia şi am repus-o. Am constatat că mylarul se întinde cu fierul. În consecinţă ... poze când termin.
Răbdare am cu carul, numai "degeţelele" mele nu mă prea ajută. Nu-i bai. Există pensete, pense .... :rolleyes:
Structura, luată separat este foarte sensibilă pentru că nervurile sunt foarte subţiri..., de fapt toate sunt subţiri (ca la Max Indoor), dar după montaj capătă ceva rezistenţă. După foliere, ansamblul va suporta cu succes sarcinile induse de motor şi servomecanisme. Singura problemă va fi cu el doar în cazul în care nu sunt atent şi-l lovesc de pereţi, tavan, sau alte şocuri. Nici de beţe de chibrit nu va mai fi bun. :rofl: Eu spun că nu va fi cazul. :good:
#75
Postat 26 November 2014 - 04:54 PM
Aceasta postare a fost editata de cosmin xair: 26 November 2014 - 04:57 PM
#76
Postat 26 November 2014 - 08:35 PM
#77
Postat 26 November 2014 - 08:45 PM
#78
Postat 26 November 2014 - 09:05 PM
Păpădiilooooorrr !!!!! La zbor, la aer. Hai ! Care ieşiţi ? Ce dacă e frig ? Nu plouă, nu ninge, vântul e moderat. În maşini şi la zbor !!!!. Până nu vine vijelia.
#79
Postat 26 November 2014 - 10:01 PM
ViP_Eol, la 26 November 2014 - 08:35 PM, a spus:
E nu e legal , nu scrie nicaieri "fotografiatul interzis" si este in afara perimetrului.
I-mi aminteste de vara asta cand stateam toata ziua cu obiectivu' pe ele. :rolleyes:
#80
Postat 27 November 2014 - 01:20 AM
#81
Postat 27 November 2014 - 10:02 AM
ViP_Eol, la 26 November 2014 - 08:35 PM, a spus:
E 100% legal ce face Dan. Mentalitatea e depășită în România, mai ales la Bacău, însă sunt și locuri foarte deschise la creier, inclusiv baza militară de la Câmpia Turzii. Eu am mii de poze cu avioane pe net, din diverse locuri din lume. Dacă sunteți curioși, vă pot pune și un link.
Hai, băgați tare cu deproanele alea ca să vă văd și eu la zbor. 😉
#82
Postat 27 November 2014 - 11:05 AM
#83
Postat 27 November 2014 - 11:11 AM
Vorbeam de zbor afară, nu la sală. Plus că încă nu avem sală.
#84
Postat 27 November 2014 - 10:55 PM
Azi continuăm din seria F3A de sală - aşa îi spune Dan. Io nu spun nimic. E de sală. Numai să nu fie sala mică. :rofl:
Folia am lipit-o cu prenadez diluat cu acetona - "fifti fifti", pus într-un bidonel de la Bixtonim. Soluţia finală avea 3,7 gr.
Azi am terminat lipitul şi întinsul foliei, am cântărit "bixtonim-ul" şi mai arau 0,6 gr de clei. Rezultat - 3,1 gr. clei aplicat. Acetona se evaporă în totalitate, repede, deci rămân 1,55 gr de prenadez care şi ăsta mai pierde ceva la uscare. Oricum am pus aripa pe cântar să văd ce a ieşit. E undeva la 17,9 - 18 gr. Cântarul nu are două zecimale şi când face aşa ar fi cam 17,95 gr. Asta cu tot cu două servo pe eleroane. Nu ştiu cât pierde prenadezul la uscare, dar ştiu că folia pusă are undeva la 0,7 gr. Spun "undeva" pentru că am cântărit folia pe care urma să o pun, dar am mai "tuns-o" puţin după lipire. O să recântăresc aripa peste 2 zile şi voi şti sigur la ce greutate se stabilizează. Până atunci poate termin şi fuselajul de a cărui proiectare m-am ocupat azi.
Pozeeeeee :
!
#86
Postat 27 November 2014 - 11:43 PM
#87
Postat 30 November 2014 - 09:29 PM
Deci, deşteptarea şi treceţi la o "îngheţată" pe stick. :rolleyes: Leneşilor.
#88
Postat 30 November 2014 - 09:47 PM
Să trecem la celelalte construcţii.
Cosmin a reuşit să folieze fuselajul şi azi a pus folia şi pe restul (aripă şi ampenaj orizontal). Probabil mâine se apucă de montaj. Greutatea finală estimată a modelului lui este undeva pe la 90 de gr. Posibil şi mai puţin. Ieri m-am ocupat de motorul lui, cel chinezesc şi l-am "tuns" stil Bicuţ. Diferenţa e că nu am muncit ca săracul Bicuţ, ci am pus axul motorului în pensetă la strung şi dă-i bărbiereală. Suportul motorului l-am ras cu un miniflex. Am scos ceva din el. O să vedeţi în poze. Nu i-am mai schimbat axul cu unul de carbon pentru că nu am avut carbon de 3 mm, dar i-am schimbat şuruburile pentru salvatorul de elice cu tije de carbon.
Pentru modelul lui Cosmin aşteptăm pachetul de la Lindinger cu servo-urile de 2,25 gr. Dan spune că durează două săptămâni. Una a trecut.
Am lucrat şie eu. Sunt aproape gata cu ampenajele. Le finalizez tot mâine după care pot să mă apuc de montat fuselajul. Servo-urile folosite de mine sunt "Master S308" negre, nu de cele albastre care sunt păcăleală. Au 2,5 gr. cu tot cu cablu, eche şi şurub. Cele pe care le-am pus pe aripă le-am scos la 2 gr.
Motorul pe care-l voi folosi e cel din imagini, de la Robbe. Are 12,6 gr. cu tot cu suport şi şuruburi, plus ceva superglue de la montajele anterioare. Cu siguranţă că va suferi şi el o "tunsoare" serioasă.
Şi amu... pozeee
.
P.S. Nea Ştefan, între timp, a testat calităţile foliei alimentare cu care a acoperit Cosmin modelul lui. :rolleyes:
Mai
#90
Postat 30 November 2014 - 09:55 PM