Noul model Graupner Elektro Junior Rookie ... ... sau Elektro Junior Rookie ?
#1
Postat 20 October 2014 - 10:51 PM
Ma uitam zilele trecute la pite la HK in depozitul international si am vazut ca exista un glider Phoenix de anvergura 1380 mm ...cam ca un EasyStar / Bixler / Rookie. Mai exista un Phoenix 1600, un Phoenix 2000 (pe asta il am), si un Phoenix Evolution (asta e un glidr cu aripa de 1600 sau de 2600). Tot ceva similar (fuselaj de plastic) am un skyHawk de la Reely. Si in seria Phoenx totul pare asa...cum sa spun .."complet". Ai o serie de planoare ieftine cu care poti sa "cresti". Mai au si alti producatori serii de planoare (Multiplex Panda - BLizzard - Easyglider - Solius - Cularis) dar in general sunt solutii constructive diferite (nu prea arata a serie).
La Graupner ai Discus 2CT (planor pur 1200 mm, unele model cred ca pot sa puna motor pe pilon) .. si dupa aia Elektro Junior de 1900 mm. In zona de mijloc...pauza. Nimic gen planor, doar Rookie care e similar cu Easystar. Rookie ... care e un avion superb ... nu am Easystar dar am Bixler 1.1 si 2 (si preferatul meu e Rookie). Rookie ... cu profilul aripii si forma similara cu cea de pe Junior. Rookie ... cu ampenaj in T cu profundor demontabil .. la fel ca Junior. Rookie ... cu profil aerodinamic al fuselajului mai bun ca Easystar ... si daca faci abstractie de "cocoasa" pentru motorizare seamana de departe cu ... Junior ?!?!?
Pentru ca aveam vreo 4 fuselaje de Rookie (mdah ... boala grea) am zis ca merita sa sacrific unul ca sa il "planorizez". Adica:
- taiat "cocoasa" de motor cu un cutter nou, urmarind linia fuselajului (canalul pe unde treceau firele de la servo elerane a devenit un canal de racire)
- taiat botul
- montat un 2830/1000KV intr-un capac de cutie de medicamente pe post de firewall
- montat firewall/motor in bot
- pus con cu elice plianta...cam ce aveam prin batatura si se potrivea (si aveam un con de ASW15 dar nu am pus palele 9x5 si altele de 10x6).
- modificat putin canopia ("pintenul" de fixare anterior trebuie ajustat ca sa nu atinga motorul)
Si a rezultat un planor cu anvergura de 1400 mm care aminteste de Junior .. dar e mai "bondoc". Are aceleasi linii, dar fuselajul e mai plinut, are mai multa "carne". Si cred ca e mai potrivit pentru incepatori asa ca mine ...mai Rookie.
Ei, acum teoria spune ca daca iei un motor de 50 g din spatele centrului de greutate si il amplasezi IN FATA centrului de greutate cam cu aceeasi distanta (plus conul si elicea plianta) ...incep sa se intample chestii nasoale cu CG. Daca tii totusi ca CG sa fie in limitele decente sugerate pentru Rookie (la urma urmei suprafata avionului a ramas aceeasi, doar am plimbat masele ... ar trebui sa pastram acelasi CG) .. atunci poti sa iti iei adio de la pack-ul 3s de 2200 mAh plasat in bot. Si spatiu de manevra nu prea ai (cum e de exemplu la EasyGlider.. poti sa pui cam ce baterie vrei ca ai mult spatiu in jurul CG). Ai doar locul pentru receptor.. si scobitura din cupola canopiei. Deocamdata la mine s-a echilibrat cu un 3s/850 amplasat transversal in locul receptorului si receptorul pus cu velcro in cupola canopiei. Urmeaza sa experimentez si cu pack-uri mai mari, am impresia ca ar merge pina la un 1300 in "plafon". Cu packul de 850 AUW e 720g.
Cum zboara? Asta inca nu stiu.. ca saptamina trecuta si saptamina asta m-am ocupat de o alta "jucarie" (un Great Planes Fling ...poate fac si pentru el un review). Dar poate ii facem zborul inaugural la sfarsitul asta e saptamina. Poate gasesc un coleg ploiestean planorist care sa vrea sa faca pe pilotul de incercare si sa ne lamureasca daca struto-camila asta merita denumirea de "planor".
... Si daca zboara bine poate iau legatura cu Graupner sa le spun ce model nou ii poate scoate din nevoie ... :)
#2
Postat 21 October 2014 - 08:17 AM
Nu am emoticon de inima franta :p
CU CG-ul... taiam coada, ii faceam o extensie cu un segment de unditza, apoi imbracam golul ramas cu extrudat si slefuiam frumos... si... gata, m-am trezit :)
Hai cu pozele alea odata ! :angry:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 October 2014 - 08:17 AM
#3
Postat 21 October 2014 - 01:22 PM
Am facut si o sedinta foto azi (aseara nu prea aveam conditii) :
- cam asa arata (vedere de sus) mandretea asta de "planor"
- doi frati, din aceeasi matrita, probabil si din acelasi lot...dar despartiti de soarta cruda (si de cutter-ul meu nemilos)
Chestia asta cu frant inima...n-o inteleg. Doar respectam indicatiile secretarului general al partidului: "Tarii...cat mai multe planoare!!!"
Dar trebuie sa recunosc: am avut si eu o strangere de inima cand am bagat cutterul in spuma aia alba, imaculata (modelul era/este "virgin" ...adica nezburat). Cale de intoarcere nu prea era, ca bineinteles taietura nu iese bine din prima si mai trebuie ajustari inca o taietura-doua...deci cam greu cu lipitul inapoi al pilonului de motorizare.
Sper sa ma invrednicesc sa il zbor saptamina asta (dupa ce am si repriza a treia cu Fling; repriza a doua s-a terminat cu coada sectionata in zona taieturilor pentru firele de control si taman ce a iesit din reparatii si de-abia astept sa vad rezultatul ...detalii poate pun intr-un topic separat).
Acum nu stiu daca merita (vedem asta dupa primul zbor) dar e bun ca un exercitiu de modificare, o noua viata pentru un trainer pe care altfel l-ai scoate la pensie. Forma de la Bixler 1 si 2 nu prea permite modificarea asta, dar la Rookie parca se cerea facuta (asa ca atunci cand am gasit fuselaj de schimb n-am mai stat pe ganduri).
Fisiere atasate
-
_IMAG0475.jpg (170.78K)
Number of downloads: 42 -
_IMAG0476.jpg (195.31K)
Number of downloads: 45
#4
Postat 21 October 2014 - 01:37 PM
Fisiere atasate
-
_IMAG0478.jpg (427.71K)
Number of downloads: 33 -
el_junior.jpg (20.44K)
Number of downloads: 35
#5
Postat 21 October 2014 - 02:11 PM
Ti-a iesit taietura ca-n fabrica :drinks:
E o idee care joaca si-n mintea mea pentru Bixler - daca nu se vinde.
Da' numa planor pur poate sa iasa din botu ala patratos :good:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#6
Postat 21 October 2014 - 02:15 PM
Ca sa o spun pe aia dreapta, si eu am avut ceva vise "umede" dar nu pentru fuselaj ci pentru aripa. Am pomenit de 4 fuselaje dar nu am spus ca am si 4 seturi de aripi (si patru ampenaje, evident; dar numai 3 canopii ca numai una am gasit la piese de schimb). Doua seturi de aripi le-am facut cu eleroane si doua simple, ma gandeam sa fac din doua aripi un set dar ceva mai lung, cu anvergura de 1900 sau chiar 2000 ... dar am renuntat ca era prea mult de mesterit si nu merita sa stric 2 seturi de aripi pentru numai un set. Dar mi-ai dat o idee cu extrudatul, din pacate nu am asa ceva, doar ceva placi de depron gri de 5 sau 6 mm. Extrudatul parca vine in placi roz sau bleu, ma duc in zona comerciala sa vad ce gasesc, in cel mai rau caz poate mesteresc ceva cu polistiren cu tepuse de bambus si intarit cu banda adeziva. Sau mai bine aripi de EasyGlider, vad ca are cam acelasi profil la radacina si aceeasi coarda, intra prin presare doar ca trebuie taiat putin la aripa in zona limitatorului din spate (nu stiu exact cum se numeste, e "umarul " din interiorul fuselajului). Sau poate gasesc aripi de Junior.
#7
Postat 21 October 2014 - 02:44 PM
Travel Air, la 21 October 2014 - 02:11 PM, a spus:
Da' numa planor pur poate sa iasa din botu ala patratos :good:
La Bixler (si la 1 si la 2... si probabil si la Easystar 1 si 2) e o problema cu forma (canopia e cam bombata) dar mai ales cu faptul ca botul e cam "gol", nu ai deloc elapor in zona respectiva. La Rookie forma botului e mai aerodinamica, si ai o gramada de elapor, in fata ai doar o scobitura in forma unui pack. Botul nu e perfect rotund (partea de jos e mai plata) dar nu deranjant, iar forma si dimensiunea degajarii poentru baterie mi-a permis sa folosesc un capac de cutie de medicamente pe post de firewall. L-am lipit temporar cu banda subtire dublu adeziva, are contact pe aproape toata suprafata (mai putin in partea de sus, unde e "pintenul" canopiei) dar cred ca solutia asta temporara va deveni definitiva, ca la testele statice de tractiune WOT am vazut ca tine. Daca vad ca nu tine in timp mai fac o lipitura cu CA sau hot glue sau chiar in "capacesc" in exterior in zona axului cu un firewall facut dintr-un card de plastic.
La Bixler daca vrei sa in modifici cred ca trebuie sa te gandesti la solutii radicale, retezat botul si facut ceva din extrudat.
Inca o poza in care se vede (sper) ceva din firewall, se poate vedea cam cum arata botul de Rookie nemodificat si se pot compara "pintenii" canopiei ( la modificare a trebuit sa il scurtez destul de mult, cred ca va trebui sa il intaresc cu o scobitoare de bambus sau chiar doua).
Fisiere atasate
-
_IMAG0481.jpg (428.07K)
Number of downloads: 22
#8
Postat 21 October 2014 - 03:00 PM
Pe scurt daca vrei sa ai un planor care merge in termica la anvergura de 1.2M ar trebui sa cintareasca pe la 200-230 grame. Daca reusesti asta este posibil sa il duci in termica. DLGurile au 1.5M si cintaresc intre 220-280g si este realtiv dificil sa le tii in termica usoara deci la 1.2M cu atit mai putin.
Altfel imi place cum arata. Are forme frumoase. Imi place coada T si are aspect placut la ochi.
Cit despre tipul asta de asa zise planoare cu motor nu vor plana in termica in veci vecilor decit daca ai o termica masiva sau la panta cu siguranta vor merge bine. In genral eu personal ma uit la ele si ma gindesc ca sint avioane de antrenament pentru incepatori.
Acum daca te duci la anverguri peste 2M incepi sa intri in zona unde poti sa intri in termica si un exemplu bun este Radianu.
#9
Postat 21 October 2014 - 04:06 PM
Deocamdata invat sa zbor planor pur cu un Great Planes Fling, anvergura 1240 mm, cu acumulator NiCd de 9V si dupa reparatiile in urma ruperii boom-ului de ieri a ajuns pe la 270-275 g. Il lansez cu hi-start-ul din kit.
Cat despre DLG.. e pe drum un Apollo de la HK din Olanda (ieri era prin Germania, probabil azi e prin Ungaria, maine-poimanine imi bate curierul la usa..:)). Vreau sa invat tehnica de lansare cu el, dar intentionez sa ii pun si carlig pentru lansare hi-start.
Iar de perspectiva...ma mananca palmele sa ma apuc de un Allegro (Lie sau E-lite)...sau de ceva mai performant, dar in orice caz facut de mana mea. Peste vreo 4 saptamani ma duc in interes de serviciu in Croatia, si ma gandeam sa le fac o vizita celor de la www.clm-pro.com (vad ca Cakovec e aproape de autostrada si nu aer fi mare ocolul). Nu stiu inca daca sa iau kitul de Trotter de la ei sau doar un fuselaj.
BTW, daca maui vrea cineva ceva de la CLM-Pro rog sa imi dea un PM.
#10
Postat 21 October 2014 - 04:16 PM
Daca e in drum, nu rata o vizita, merita sa vezi cum se fac astea.
#11
Postat 21 October 2014 - 04:29 PM
renatoa, la 21 October 2014 - 04:16 PM, a spus:
Daca e in drum, nu rata o vizita, merita sa vezi cum se fac astea.
Asta e, vad ca nu mai am nici o sansa (sau s-or fi aliniat astrele?), Trotter 2m scrie pe mine. Ai cumva idee de pret, se poate face o precomanda? Banuiesc faptul ca nu vor fi multe kit-uri disponibile la inceput, si tare as vrea sa prind unul...
#12
Postat 21 October 2014 - 04:33 PM
Oracoverul si manopera este cel putin 100 Euro, deci trebuie sa fie sub 200...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 October 2014 - 04:34 PM
#13
Postat 21 October 2014 - 04:44 PM
ender67, la 21 October 2014 - 04:29 PM, a spus:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#14
Postat 21 October 2014 - 04:49 PM
Citeaza
Please be advised that CLM Pro will not be taking orders for the duration of the vacation
- from November 3 to December 1 -
Do not forget about us, because starting December, we will be back to fully comply to your wishes again
#15
Postat 21 October 2014 - 05:29 PM
A cazut in mare acum cativa ani, Ovidiu a inotat dupa el o gramada, nu a mai avut forta sa inoate inapoi si l-a folosit ca pluta, fara EZ nu stia daca mai ajunge la mal.
Are directia mai mare si un motor brushless dar in rest e stoc. Il zboara cu pak de 2200 si 1800mah deci are undeva pe la 600-700g.
Nu numai ca urca in termica dar o data ce o gaseste se centreza singur si urca pana dispare in nori, Ovidiu lasa statia jos.
WE de WE. Nu pot sa zic cat de invidios sunt.
Asa ca poate urca si al tau Graupner in termica.
F2B, la 21 October 2014 - 03:00 PM, a spus:
Pe scurt daca vrei sa ai un planor care merge in termica la anvergura de 1.2M ar trebui sa cintareasca pe la 200-230 grame. Daca reusesti asta este posibil sa il duci in termica. DLGurile au 1.5M si cintaresc intre 220-280g si este realtiv dificil sa le tii in termica usoara deci la 1.2M cu atit mai putin.
Altfel imi place cum arata. Are forme frumoase. Imi place coada T si are aspect placut la ochi.
Cit despre tipul asta de asa zise planoare cu motor nu vor plana in termica in veci vecilor decit daca ai o termica masiva sau la panta cu siguranta vor merge bine. In genral eu personal ma uit la ele si ma gindesc ca sint avioane de antrenament pentru incepatori.
Acum daca te duci la anverguri peste 2M incepi sa intri in zona unde poti sa intri in termica si un exemplu bun este Radianu.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#16
Postat 21 October 2014 - 09:56 PM
ender67, la 21 October 2014 - 04:06 PM, a spus:
Din ce am mai citit este chiar recomandabil lansarea cu Hi Start pentru Apollo 1550 , pentru ca nu prea este DLG.
Poate asta o fi o varianta ceva "mai" DLG, la 103$ http://www.r2hobbies...lider-7999.html
M-am uitat la diverse oferte pentru DLG. La zburatoare rc, cel mai scump gram/constructie pare ca revine categoriei DLG :)
Era bine sa aibe preturi scazute DLG-urile. :)
Aceasta postare a fost editata de AlexC: 21 October 2014 - 10:01 PM
#17
Postat 21 October 2014 - 10:36 PM
#18
Postat 21 October 2014 - 11:33 PM
Planoarele DLG fiind produse de nisa ( si in general articolele de aeromodelism) nu le vom putea avea la preturile unor produse de masa.
Aceasta postare a fost editata de AlexC: 21 October 2014 - 11:33 PM
#19
Postat 22 October 2014 - 09:10 AM
1 fuselaj ca cel de aici :
http://www.clm-pro.c...gspan/e-pod-122
2 si boom-ul aferent :
http://www.clm-pro.c...l-booms/ctb-208
sunt disponibile...
#20
Postat 22 October 2014 - 09:37 AM
OcsiRC, la 22 October 2014 - 09:10 AM, a spus:
1 fuselaj ca cel de aici :
http://www.clm-pro.c...gspan/e-pod-122
2 si boom-ul aferent :
http://www.clm-pro.c...l-booms/ctb-208
sunt disponibile...
ai PM
#21
Postat 22 October 2014 - 09:59 AM
AlexC, la 21 October 2014 - 11:33 PM, a spus:
Planoarele DLG fiind produse de nisa ( si in general articolele de aeromodelism) nu le vom putea avea la preturile unor produse de masa.
Am deschis un nou topic pe tema asta, aici:
http://www.rhcforum....-planor-de-top/