Ca un negustor veritabil, in capitolul 4.1.3 literele I si J se cere operatorilor de drone (drona=RPAS in text) sa citez: "(4.1.3.i) să transmită AACR copii ale contractelor (comerciale) semnate pentru contractarea activităților care nu pot fi efectuate de către personalul propriu" dar nu inainte ca "(4.1.3.j) să convingă AACR, în baza evaluării efectuate de către aceasta, că dispune de capabilitatea de a efectua operațiunile aeriene propuse în condiții de siguranță. "Citat incheiat.
Pentru nou veniti, AACR este autoritatea care se ocupa cu siguranta spatiului aerian aflata sub tutela Ministerului Transporturilor, minister care a pierdut in contencios legitimitatea ordinului ministrului 8/2014 referitor la interzicerea dronelor.
Caracterul pecuniar a legiferarii reiese si din faptul ca daca zborul dronei este recreational cu maxim 7Kg masa in zbor, nu este necesara nici o formalitate. In schimb daca scopul zborului este comercial, si se aduc bani la buget si se creaza locuri de munca, atunci orice drona cu masa mai mare de 0,5 Kg devine un pericol pentru spatiul aerian chiar si la 30m de sol si AACR se simte indreptatit sa ceara metri cubi de hartie si timp pierdut. Sa nu uitam ca AACR este autoritatea care asigura siguranta spatiului aerian, nu se ocupa cu intermedieri de servicii comerciale.
Totodata atitudinea AACR contrazice decizia definitiva a instantei contenciosului administrativ care a desfiintat anteriorul ordin 8/2014 al Min. Transp., ordin care incerca sa distruga domeniul dronelor civile in Romania prin trecerea dronelor in categoria aeronavelor.
Domeniul de avangarda al dronelor civile in Romania este condamnat la distrugere prin punerea de bariere birocratice infernale cu scopul franarii domeniului.O explicatie logica ar fi ca "Jucatorii" cu bugete mari au fost luati prin surprindere si au nevoie de timp sa recupereze avansul luat de tinerii intreprinzatori. Practic nevoia de legiferare nu exista, nu au existat incidente de natura sa sesizeze AACR in tara noastra. Conform proiectului de legiferare( pct B3.10), cantitatea de documente pe care trebuie sa o detina pilotul dronei cu el in timpul zborului este mai mare ca volumul dronei operate.
Rog comunitatea iubitorilor de libertate si de imagini de la inaltime sa comenteze si sa distribuie aceasta postare, link catre documentele mentionate de pe pagina AACR, mai jos
http://www.caa.ro/me...S_-_proiect.zip
FAE Drones se opune supra-reglementarii domeniului dronelur civile sub 7 Kg. Romanii s-au nascut aviatori.
Aceasta postare a fost editata de DroneMaker: 14 May 2015 - 12:34 AM