Evolution W DLG constructie clasica
#61
Postat 14 November 2014 - 04:30 PM
DSC_0543.JPG (52.08K)
Number of downloads: 55
DSC_0544.JPG (227.84K)
Number of downloads: 55
#63
Postat 14 November 2014 - 04:33 PM
DSC_0546.JPG (96.43K)
Number of downloads: 28
#64
Postat 14 November 2014 - 04:40 PM
DSC_0547.JPG (109.49K)
Number of downloads: 54
DSC_0548.JPG (50.86K)
Number of downloads: 42
DSC_0549.JPG (49.09K)
Number of downloads: 38
DSC_0550.JPG (51.57K)
Number of downloads: 42
DSC_0551.JPG (52.37K)
Number of downloads: 47
Slefuit cu rabdare si atentie.
#66
Postat 14 November 2014 - 04:44 PM
DSC_0553.JPG (92.93K)
Number of downloads: 59
DSC_0554.JPG (91.7K)
Number of downloads: 59
DSC_0557.JPG (102.7K)
Number of downloads: 59
#67
Postat 14 November 2014 - 04:51 PM
Nu cred ca vreau sa mai fac asa dar poate fac ceva un pic schimbat si mai practic in viitor. Arata bine cintareste 7.4g care este un pic cam mult dar este mult prea mare in dimensiune asa ca probabil o sa fac altul cu dimensiuni um pic mai mici care va pune totul la greutatea pe care o vreau.
Cred ca daca foloseam film mai usor scoteam usor 1-2g ceea ce era excelent. Mai vedem.
DSC_0555.JPG (84.35K)
Number of downloads: 64
DSC_0556.JPG (79.86K)
Number of downloads: 60
Aceasta postare a fost editata de F2B: 14 November 2014 - 04:55 PM
#70
Postat 14 November 2014 - 05:46 PM
Si pare foarte usor de facut.
Ai lipit totul cu ca sau doar nervurile?
Placajul vine peste LE si sus si jos?
Cat cantaresc aripile?
Cred ca o sa vina si la mine mosul cu pisele taiate laser....
Spor in continuare.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#71
Postat 14 November 2014 - 05:50 PM
F2B, la 14 November 2014 - 04:53 PM, a spus:
Asa, necajiti-ma... ca se usuca in pahar stand cu ochii cascati aici...
#72
Postat 14 November 2014 - 06:07 PM
Constat cu retinuta invidie ca evoluezi nu doar foarte ATENT ci si foarte RAPID !!!
FELICITARI !
#73
Postat 14 November 2014 - 06:41 PM
Travel Air, la 14 November 2014 - 05:46 PM, a spus:
Si pare foarte usor de facut.
Ai lipit totul cu ca sau doar nervurile?
Placajul vine peste LE si sus si jos?
Cat cantaresc aripile?
Cred ca o sa vina si la mine mosul cu pisele taiate laser....
Spor in continuare.
Si pare foarte usor de facut. Da a fost usor.
Cel mai dificil lucru a fos sa slefuiesc lonjeroanele si chesoanele altfel a mers super usor.
Ai lipit totul cu ca sau doar nervurile?
Te referi la cele 11minute? Daca da corect am lipit nervurile pe o parte la aripa numai.
Placajul vine peste LE si sus si jos?
Da si borul de atac Blasa este intre cele doua placi de placaj. Problema a fost corectata.
Cat cantaresc aripile?
Nu stiu inca Ultimele au fost 60g la stagiul asta. Cu impinzire o sa fie 65-70g plus servouri fire etc.
Cred ca o sa vina si la mine mosul cu pisele taiate laser....
Asteapta sa vedem cum zboara mai intii. Mai precis sa vedem cum rezista la lansare ca de rest nu ma ingrijorez tare mult.
#74
Postat 14 November 2014 - 06:54 PM
Asteptam atunci zborul :drinks:
F2B, la 14 November 2014 - 06:41 PM, a spus:
Ai lipit totul cu ca sau doar nervurile?
Te referi la cele 11minute? Daca da corect am lipit nervurile pe o parte la aripa numai.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#75
Postat 14 November 2014 - 07:17 PM
La noi placajul de .8 e la juma de pret fata de ala .4 :angry2:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#76
Postat 14 November 2014 - 10:07 PM
Travel Air, la 14 November 2014 - 06:54 PM, a spus:
Asteptam atunci zborul :drinks:
Aproximativ da exceptind cind am lipit partea de sus a placajului imi trebuia timp de lucru. De aia am ales un epoxi care are mult timp de lucru peste care am adaugat alcool isopropilic sa-l subtiez.
Am pregatit scociul mai intii dupa care am pus epoxy peste tot mins bordu de fuga bord de atac la flaps si bord de fuga la flaps. Dupa aia am pus cu pensula Epoxiul pregatit si CA in cele trei locuri mentionate. Am lipt placajul aliniind incepind cu bordul de fuga si am mers in fata. Cind am ajuns in fata am inceput sa pun scoci de jur imprejur sa tin lucrurile in pozitie. Ultilul pas a fost sa pun carti de telfon deasupra sau echivalent. Aia este tot.
#77
Postat 15 November 2014 - 07:12 PM
#78
Postat 18 November 2014 - 06:41 PM
O sa impinzesc aripa de test cu cacelasi lucru. Prefer sa am 5-6g in plus si sa am rigiditate de la material decit sa fie mai usor si flexibil. In viitor pot sa testez si alte variante de impinzire.
#79
Postat 23 November 2014 - 09:25 PM
Am fost la zburat cu prima aripa.
In ceea ce priveste prformanta in zbor, nu ma pling de nimica. Zboara excelent si chiar am prins o termica.
La inceput modelul era greu de coada dar dupa ce am adaugat citeve fise in bot, s-a cumintit si zbura foart bine.
Acuma ce nu merge bine este flutter la lansare. Cind dau un pic de putere si lansez pe la 30M incepe sa faca flutter la lansare. Flutteru venea de la eleronul din dreapta.
Dupa inspectie ni se parea ca conectiunea de la servo la eleron era slaba plus ervoul nu este de calitate si este cam slabut.
Inca un lucru care nu-mi place este pozitia la fire de la servo. Am vrut sa fiu elegant si sa le ascund in bordul de atac dar mi-a creat niste probleme care nu-mi plac. Asa ca in viitor ele vor fi insertate in locul obisnuit. Plus am facut gaura in cheson sa trag firele si nu este o ideie buna sa pierd din rezistata la aripa acolo.
Am doua solutii.
Prima solutie este sa schimb servouri si sa rigidizez conectiunea la flaps, sa elimin orice joc sau flexibilitate in tija de comanda. Asta este cel mai usor lucru de facut, testat si de implemetat.
Daca problema continua voi incerca solutia numarul doi care este flaps de balsa solida. Probabil una, sau poate amindoua solutii combinate vor rezolva problema. Voi avea un raspuns mumai data urmatoare cind ma duc la zbor.
DSC_0559.JPG (214.56K)
Number of downloads: 69 DSC_0561.JPG (79.66K)
Number of downloads: 63
#80
Postat 23 November 2014 - 09:47 PM
Problema e singura aparuta, din cate inteleg si pare minora. Spor in continuare.
Numai bine si multumim.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#81
Postat 25 November 2014 - 05:12 AM
DSC_0562.jpg (70.51K)
Number of downloads: 57
#82
Postat 01 December 2014 - 04:37 PM
Vreau sa inserc KST X08. Varianta mai usoara a seriei KST 245.
#83
Postat 03 December 2014 - 05:52 PM
Servourile sint in poasta si ma astept sa le am astazi.
Ieri am terminat ampenajul vertical. Eram la film la televizor cu fierul in brate, Ultracote material de impinzire si ii dadeam bataie.
Greutati finale sint:
Ampenaj orizontal 6.5g
Ampenaj vertical 6.7g
La ampenajul vertical am adaugat doua baghete de carbon de .8mm sa intaresc partea fixa a ampenajului plus am platbantda pe bordul de fuga la pertea fixa a ampenajului. Cred ca va rezista si la aterizari mai dure.
Am sa adaug trei modificari la aripile urmatoare.
Prima care este mai importanta este sa pun bord de fuga de 3/16 (5mm) in loc de 1/16 (1.5mm). Suprafata marita de lipire o sa mareasca rigiditatea torsionala a aripii.
Al doilea lucru care vreau sa-l modific, este sa mut firele de la sevo in loc de a merge prin bordul de atac, le trag prin spate sa scot aripa mai usor.
Al treilea lucru care vreau sa-l fac este sa mut aripa .25in (6.5mm) mai in spate pe macela. Asta este ca vreau sa elimin plumb din bot. Adevarul este ca vreau sa mut aripa mai mult 8-9mm dar nu am posibilitatea.
Vreau sa mut CG mai in fata si de aceea ma gindesc sa mut ampenajele mai in fata vre-o 12mm. Cu asta sper sa fiu aproape de CG fara sa adaug prea multa greutate in bot. Cine stie poate o sa am umn model sub 290g gata de zbor. O sa zboare asa de bine la greutatea aia. Bine gata prea multe vise. Mai intii vreau un model cu structura buna care poate lua lansarile mele. Daca Ajung la 50M la lansare sint multumit. Orice peste il consider bonus.
#84
Postat 06 December 2014 - 10:12 PM
Cozile inainte de instalare. Orizontal 6.5g si vertical 6.6g. Ampenajul vertical are tije de carbon insertate.
IMG_1824.jpg (56.73K)
Number of downloads: 66
Si modelul de testare.
IMG_1825.jpg (105.63K)
Number of downloads: 72
IMG_1826.jpg (105.38K)
Number of downloads: 78
Aceasta postare a fost editata de F2B: 06 December 2014 - 10:13 PM
#85
Postat 07 December 2014 - 12:07 AM
Cum era vorba aia:
Aterizari line si termici violente :drinks:
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 07 December 2014 - 12:08 AM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#86
Postat 07 December 2014 - 12:54 AM
#87
Postat 07 December 2014 - 02:15 AM
Fuselajul si cozile au fost folosite in trecut cu o aripa de spuma cu Kevlar si stiu ca sint bune. Introduc cite un lucru nou. Asa voi sti ca problema poate veni numai, de la ce s-a schimbat ultima data.
Intentionez sa iau cu mine ampenajul la zbor asa ca daca aripa se comporta bine voi schimba ampenajul pe cimp si il voi testa si pe ala.
#89
Postat 10 December 2014 - 02:11 AM
Chiar cu tije rigide si servouri mai puternice flutterul a venit inapoi. Am pus scoci la capatul flapsului si l-am blocat in pozitia orizontala.
Flutterul a disparut ceea ce a confirmat faptul ca flutterl vine de la flaps. Alt lucru mior care s-a intimplat a fost capatul de la aripa cu lama de lansare s-a rupt. Trebuie sa adaug fibra de carbon acolo unde instales lama de lansare.
Deci inapoi la planseta unde trbuie sa proiectez flapsuri noi. Planul este sa fac flapsuri din Balsa de 3/16in (5mm) C grain si le inlocuiesc pe cele existente.
Vestile bune sint ca in zbor se comporta excelelntzboara frumos si docil dar cam virtuos. Se infige la drum si o ia la fuga ca un iepure, in termica se duce sus foarte frumos chiar in conditii dificile. Testul a fos in vreme cu vint relativ puternic si turbulent. Daca zburam in cimpie fara obstacole in aer curat era ceva total diferit. Cred ca la panta ar zbura ca ceva de vis.
#90
Postat 11 December 2014 - 06:58 AM
Cred ca e combinatia ideala Hibrid și DLG....
Să le stăpânești sănătos și pe astea dar și pe cele care vor veni!!!