Postat 07 October 2005 - 10:16 AM
M-as bucura extrem de mult sa vad, fie si replica, un IAR-80 ce respecta adevarul istoric, pina la urma. Din acest motiv trebuie lasate toate orgoliile deoparte, antipatiile si vechile sicane trebuiesc uitate. Sint convins ca munca ce se desfasoara la M.M. este grea dar tocmai din acest motiv nu trebuie irosita. Expertiza adevaratilor specialisti ce au petrecut poate sute de ore studiind documentatii, desene, fotografii, unii dintre ei chiar au discutat cu fosti piloti pe IAR-80, este neaparat necesara. Unde apar diferente de opinii trebuie sa intervina probele istorice.
Aproape mi-as permite (na, ca mi-am permis...) sa ii somez pe cei ce cunosc cu adevarat acest avion (Cantacuzino, Z-mare si altii sint convins) sa se implice in aceasta munca de restaurare, macar cu observatii constructive bazate pe documente. Odata replica terminata nu mai este loc de corectii si nici o alta incercare nu se va mai intimpla zeci de ani de acum incolo. (Ah, ce imi mai placea povestea aia cu exemplarul de IAR-80 pastrat pe undeva in Turcia...)
Implicati-va si rezultatul va fi exceptional !
K.
P.S. Undeva in Belgia este un muzeu ce are un singur exponat, un Spitfire Mk XIV restaurat perfect. In rest sint multe vitrine cu poze, accesorii, documente, ceva armament. Ghidul este un om mai in virsta cu care este o placere sa vorbesti cite in luna si-n stele despre aviatia WW2. Noi avem ditamai M.M deci nu cred ca ne permitem decit o replica perfecta de IAR-80, chestie de seriozitate.
"Simplicity is the ultimate sophistication."