Modelism - RHC Forum: IAR 80 - pentru mugurel.... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 - pentru mugurel.... si pentru pasionati !

#61 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 08:16 AM

Citeaza

inca sunt nelamurit cu cupola.....
in pozele de la dan melinte este facuta cu colturi....pe cand in poza asta se vede clar ca nu are colturi (la partea din fata ma refer)


Silviu, daca te referi la partea din fata a cupolei ( parbriz) explicatia este simpla Cupola de la macheta de IAR 80 este inca neterminata ( nu are rama ). Macheta nu este inca terminata deci nu toate detaliile sunt adaugate.( vezi limbile lipsa la aparatele de bord)
Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#62 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 October 2005 - 09:29 AM

vorbeam de FORMA cupolei....
flying is my life...
0

#63 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 07 October 2005 - 09:57 AM

SILVIU66, la 7 Oct 2005, 07:23, a spus:

inca sunt nelamurit cu cupola.....
in pozele de la dan melinte este facuta cu colturi....pe cand in poza asta se vede clar ca nu are colturi (la partea din fata ma refer)

Si eu sunt nelamurit, doar ca nelamurirea mea este alta.
Nu reusesc sa gasesc poza aia, data de Dan, din care sa reiasa ca forma cupolei este in colturi.
Inca o data scuze de deranj si ....
Bafta!
0

#64 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 07 October 2005 - 10:16 AM

M-as bucura extrem de mult sa vad, fie si replica, un IAR-80 ce respecta adevarul istoric, pina la urma. Din acest motiv trebuie lasate toate orgoliile deoparte, antipatiile si vechile sicane trebuiesc uitate. Sint convins ca munca ce se desfasoara la M.M. este grea dar tocmai din acest motiv nu trebuie irosita. Expertiza adevaratilor specialisti ce au petrecut poate sute de ore studiind documentatii, desene, fotografii, unii dintre ei chiar au discutat cu fosti piloti pe IAR-80, este neaparat necesara. Unde apar diferente de opinii trebuie sa intervina probele istorice.
Aproape mi-as permite (na, ca mi-am permis...) sa ii somez pe cei ce cunosc cu adevarat acest avion (Cantacuzino, Z-mare si altii sint convins) sa se implice in aceasta munca de restaurare, macar cu observatii constructive bazate pe documente. Odata replica terminata nu mai este loc de corectii si nici o alta incercare nu se va mai intimpla zeci de ani de acum incolo. (Ah, ce imi mai placea povestea aia cu exemplarul de IAR-80 pastrat pe undeva in Turcia...)
Implicati-va si rezultatul va fi exceptional !

K.

P.S. Undeva in Belgia este un muzeu ce are un singur exponat, un Spitfire Mk XIV restaurat perfect. In rest sint multe vitrine cu poze, accesorii, documente, ceva armament. Ghidul este un om mai in virsta cu care este o placere sa vorbesti cite in luna si-n stele despre aviatia WW2. Noi avem ditamai M.M deci nu cred ca ne permitem decit o replica perfecta de IAR-80, chestie de seriozitate.
"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#65 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 10:21 AM

Citeaza

vorbeam de FORMA cupolei....


Silviu, banuiesc ca te referi la sectiunea cupolei la inchidere/ deschidere (spre parbriz). Intradevar pleaca mai intai in colturi (parbrizul si geamurile laterale sunt plate) dupa care se racordeaza cu restul cupolei.
Dar cel mai bine te lamuresc pozele ( apropo poza pe care ai dat-o ca exemplu este neclara si prea departata).

Fisiere atasate


Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#66 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 October 2005 - 10:29 AM

cam asta ......vreau sa zic!!

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#67 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 10:29 AM

Citeaza

Aproape mi-as permite (na, ca mi-am permis...) sa ii somez pe cei ce cunosc cu adevarat acest avion (Cantacuzino, Z-mare si altii sint convins) sa se implice in aceasta munca de restaurare, macar cu observatii constructive bazate pe documente. Odata replica terminata nu mai este loc de corectii si nici o alta incercare nu se va mai intimpla zeci de ani de acum incolo. (Ah, ce imi mai placea povestea aia cu exemplarul de IAR-80 pastrat pe undeva in Turcia...)
Implicati-va si rezultatul va fi exceptional !

K.


De aceasta "restaurare" se ocupa unul din cei mai buni experti in domeniu Dl.Razvan Bujor ( si el un foarte bun cunoscator al IAR 80) dar din pacate nu are posibilitati pt. a modifica esential greselile replicii facute la Ghimbav. De exemplu partea din fata a cupolei ( gresita ) ar trebui reconstruita integral ( cam greu pe genunchi). In schimb noua inmatriculare ( vopsire) va fi impecabila. Aceasta va reprezenta IAR 80 nr 42 cu 13 victorii pe ampenaj.
Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#68 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 10:30 AM

Citeaza

cam asta ......vreau sa zic!!

Fisiere atasate


Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#69 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 10:31 AM

Citeaza

Silviu, banuiesc ca te referi la sectiunea cupolei la inchidere/ deschidere (spre parbriz). Intradevar pleaca mai intai in colturi (parbrizul si geamurile laterale sunt plate) dupa care se racordeaza cu restul cupolei.
Dar cel mai bine te lamuresc pozele ( apropo poza pe care ai dat-o ca exemplu este neclara si prea departata

Fisiere atasate


Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#70 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 10:32 AM

Citeaza

Silviu, banuiesc ca te referi la sectiunea cupolei la inchidere/ deschidere (spre parbriz). Intradevar pleaca mai intai in colturi (parbrizul si geamurile laterale sunt plate) dupa care se racordeaza cu restul cupolei.
Dar cel mai bine te lamuresc pozele ( apropo poza pe care ai dat-o ca exemplu este neclara si prea departata

Fisiere atasate


Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#71 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 10:32 AM

Citeaza

Silviu, banuiesc ca te referi la sectiunea cupolei la inchidere/ deschidere (spre parbriz). Intradevar pleaca mai intai in colturi (parbrizul si geamurile laterale sunt plate) dupa care se racordeaza cu restul cupolei.
Dar cel mai bine te lamuresc pozele ( apropo poza pe care ai dat-o ca exemplu este neclara si prea departata

Fisiere atasate


Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#72 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 10:50 AM

Citeaza

(Ah, ce imi mai placea povestea aia cu exemplarul de IAR-80 pastrat pe undeva in Turcia...)


Dar in final tot poveste a ramas. Se pare ca a fost o incurcatura de fapt un Hurricane romanesc a aterizat in Turcia pe 8 august '44 dar cu un pilot dintr-o escadrila de IAR 80 ( de pe aerodromul Mamaia).
In schimb s-a gasit epava de IAR 80C in Marea Neagra de catre o echipa de scafandri amatori in Ucraina. Am vazut poze cu trenul de aterizare, o pala de elice, tunul Icaria. Am inteles ca Muzeul Aviatiei ar fi luat legatura cu ei dar ca cereau mult pe bucatile gasite. Eu cred ca nu cereau mult ( avand in vedere ca baietii au depus ceva eforturi sa le scoata) dar dupa cum stim Muzeul nu are bani nici de transportul lor in tara B)
Alt IAR 80 este in lacul Brates (de langa Galati) cu elevul pilot in cabina. Un scafandru si un detector de metale poate ar face ceva treaba acolo.
Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#73 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 07 October 2005 - 11:07 AM

Super Pilot, imi cer scuze ca iar intervin si promit ca este si ultima oara.
Geamurile de care ziceai sunt intradevar drepte. Rama este rotunda la inbinarea cu cupola, iar cupola ta mi se pare gresita nu pentru ca n-ai pus inca rama ci pentru ca din nici o poza n-am vazut sa reiasa ca exista pe cupola zona pe care ti-am incercuit-o cu rosu.
M-am orit definitiv si ...
Bafta la construit.

Fisiere atasate


0

#74 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 11:36 AM

Citeaza

Super Pilot, imi cer scuze ca iar intervin si promit ca este si ultima oara.
Geamurile de care ziceai sunt intradevar drepte. Rama este rotunda la inbinarea cu cupola, iar cupola ta mi se pare gresita nu pentru ca n-ai pus inca rama ci pentru ca din nici o poza n-am vazut sa reiasa ca exista pe cupola zona pe care ti-am incercuit-o cu rosu.
M-am orit definitiv si ...
Bafta la construit.


Draga Crios, ai ochi foarte buni. Dar un amanunt pe care l-am omis. Cupola din poza este o prima incercare ( facuta pe genunchi) si va fi folosita doar pe varianta IAR 80 prototip pt teste zbor. In caz de crash oricum numai conteaza cum arata cupola.
Iar pt. versiunea super macheta (pt.Top Gun B) ) masterul a fost modificat. Vezi in poza incercuita pata alba de kit adaugat si finisat pt racordarea corecta.

Fisiere atasate


Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#75 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 07 October 2005 - 11:48 AM

Crios, la 7 Oct 2005, 11:07, a spus:

Super Pilot, imi cer scuze ca iar intervin si promit ca este si ultima oara.

de ce?
nu ai timp sa discuti cu noi?
flying is my life...
0

#76 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 07 October 2005 - 11:58 AM

SILVIU66, la 7 Oct 2005, 11:48, a spus:

Crios, la 7 Oct 2005, 11:07, a spus:

Super Pilot, imi cer scuze ca iar intervin si promit ca este si ultima oara.

de ce?
nu ai timp sa discuti cu noi?

Silviu66, imi fortezi mana! B)
Te rog sa nu ma intelegi grest. Nu timpul este problema ci faptul ca nu-mi place sa ma bag in treburile altora.
Sa zicem ca nu prea imi place sa ma bag singur in seama.
Am intervenit doar pentru ca la mijloc este o frumoasa macheta, pentu ca stiu pozele puse la dispozitie de Dan Melinte pe care il cunosc personal de cava anisori.
Oricum, felicitarile mele Silviu66 pentru ca ai deschis subiectul si felicitari si zbor fara evenimente Super Pilot.
Bafta!
0

#77 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 07 October 2005 - 07:31 PM

Linia fuselajului mi se pare putin ciudata, o fi din cauza perspectivei?
Nu inteleg la care "colturi " va referiti? Orcum forma cupolei nu prea e corecta, ma refer la partea dinspre parbriz, cea cu rosu din poza lui Crios!
0

#78 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 07 October 2005 - 09:50 PM

Citeaza

Linia fuselajului mi se pare putin ciudata, o fi din cauza perspectivei?
Nu inteleg la care "colturi " va referiti? Orcum forma cupolei nu prea e corecta, ma refer la partea dinspre parbriz, cea cu rosu din poza lui Crios!


Cred ca "perspectiva "este de vina datorita marimii modelului. De.. nu este 1/72 :D ca sa-l vezi pe trei parti deodata. Oricum este realizat dupa planurile de fabrica reduse la 1/5.

Z-mare urmareste mai atent discutia. Am spus despre cupola ca este doar o prima incercare si partea de sus de la inchiderea cupolei era plata, ulterior a fost refacut masterul si adaugat Kit si racordat corect partea de sus. Vezi poza cu masterul incercuit cu rosu din raspunsul pt.Crios.

PS: Voi vreti sa sar cu picioarele si sa fac zob cupola :D Aratati-mi voi o cupola mai corecta decat asta ( la 1/72 , 1/24 , 1/8 sau la 1/1 ) si dupa asta puteti sa aruncati cu piatra.
Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#79 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 08 October 2005 - 11:28 AM

ce zici?

Fisiere atasate


0

#80 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 08 October 2005 - 01:01 PM

Sau aici.

Fisiere atasate


"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#81 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 08 October 2005 - 02:45 PM

O, e chiar mai buna!
Ce kit e?
0

#82 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 08 October 2005 - 04:55 PM

Kitul e LTD.
Modelul este asamblat de un amic de-al meu, un mare meserias...
K.

Fisiere atasate


"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#83 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 08 October 2005 - 05:37 PM

Mersi.
0

#84 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 08 October 2005 - 09:46 PM

Citeaza

Scris la: 8 Oct 2005, 13:01  de Kerosen.


O, e chiar mai buna!
Ce kit e?


Sau aici.


Si eu care credeam cupola mea prost facuta. Cea de LTD este oribila :rolleyes: Am facut doua machete LTD si am fost total dezamagit.

Uitativa in poza greselile. Acele colturi din partea de sus a cupolei care nu existau in realitate la IAR. Si sectiunea de crap burtos in partea de spate a cupolei .Vezi sagetile cu rosu.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Super Pilot: 08 October 2005 - 10:04 PM

Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#85 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 08 October 2005 - 10:00 PM

Citeaza

Scris la: 8 Oct 2005, 11:28  de Z-Mare.

ce zici?


Ce vrei sa zic. Este la 1/72 deci mare lucru nu poti sa vezi. Sunt curios care este sectiunea in partea din spate a cupolei . Daca copiaza partea din spate a fuselajului care este gresita la toate kit-urile din plastic , atunci nu este mai buna decat cea prezentata la 1/5.

Se pare ca daca gasim un unghi convenabil al fotografiei toti spunem : cupola mea este cea mai buna. De fapt cupola este un obiect in 3D destul de complex si trebuie studiata din toate unghiurile si sectiunile pt. a spune cat de corecta este.

O sa incerc sa fac un studiu al formelor si sectiunilor cupolei de IAR 80 pt a ne lamuri odata pt totdeauna .

Aceasta postare a fost editata de Super Pilot: 09 October 2005 - 07:51 AM

Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#86 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 09 October 2005 - 08:06 PM

Pai iacata cum sta problema

Fisiere atasate


0

#87 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 09 October 2005 - 08:07 PM

si

Fisiere atasate


0

#88 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 09 October 2005 - 08:08 PM

sau
P.S

Citeaza

O, e chiar mai buna!
Marefeream la partea culisabila doar!
La kit-ul tau de vina e partea din spate a fuselajului, nu cupola. (arcul rosu din spatele cupolei). Defapt e un defect comun tuturor kit-urilor de IAR-80. Eu am pilit din greu la MPM locul respectiv.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 October 2005 - 08:12 PM

0

#89 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 09 October 2005 - 08:34 PM

Citeaza

La kit-ul tau de vina e partea din spate a fuselajului, nu cupola. (arcul rosu din spatele cupolei). Defapt e un defect comun tuturor kit-urilor de IAR-80. Eu am pilit din greu la MPM locul respectiv.


Da, normal ca si la Kit-ul meu LTD fuselajul a fost gresit. Si eu am pilit din el . Dar cupola a fost vacumata pt. forma gresita a fuselajului si nu mai puteai sa pilesti din ea :mellow:
Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#90 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 09 October 2005 - 08:35 PM

Citeaza

Marefeream la partea culisabila doar!


Ce anume la partea culisabila te refereai ? Fii mai la obiect.
Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro