Pagina 1 din 1
Armonia F3P Filipo Materazzi
#1
Postat 26 September 2014 - 10:43 PM
In urma intalnirii F3P(FunFly 2013 din Pitesti) am constatat ca Morback construit de mine folosind planurile de la Allen era cam praf - multe greseli de constructie din partea mea.
Printre discutii am mentionat ca vreau sa cumpar un kit bun si am primit de la Dan 73 urmatorul Link Armonia_Combo. Multumesc!
A venit momentul si am comandat 2 kituri (pentru mine si un prieten).
Am primit pachetul rapid si fara daune. In interior cele 2 kituri.
Kit (depron, carboane - totul numerotat frumos, echii carbon, Motor si ESC Hacker + Elice, Manual in Germana dar cu poze clare). Fara Servo.
Poze...
Printre discutii am mentionat ca vreau sa cumpar un kit bun si am primit de la Dan 73 urmatorul Link Armonia_Combo. Multumesc!
A venit momentul si am comandat 2 kituri (pentru mine si un prieten).
Am primit pachetul rapid si fara daune. In interior cele 2 kituri.
Kit (depron, carboane - totul numerotat frumos, echii carbon, Motor si ESC Hacker + Elice, Manual in Germana dar cu poze clare). Fara Servo.
Poze...
#2
Postat 26 September 2014 - 11:14 PM
Cum aveam prin casa cam tot ce imi trebuia:
3xServo TGY-1440A (recomandate de Filippo erau 319HV - 3 bucati costau mai mult decat modelu :) ) - Sper sa tina astea
Receptor am luat de la HK unul de 5 canale - se potriveste de minune cu Aurora9 si are pana in 5 grame
Ciano+Activator pentru Stiro
Rigla
Scoci
Niste balamale foarte usoare (inca il cam dau de pereti si am observat ca rezista mult cu ele - stiu ca adauga greutate)
O masuta de sticla (stiu sigur ca e dreapta)
Cutter
Diverse
Am pornit la fapte.
1. Am taiat toate imbinarile suprafetelor de comanda la un unghi de aproximativ 50 grade.
Aici am facut prima greseala - La Ruder nu trebuia sa tai si la partea fixa, incat se lipeste o platbanda de carbon sa o rigidizeze. Am aflat cand modelu era aproape gata si m-am trezit cu o platbanda de carbon in plus :). Am facut o incizie la 3 mm de imbinarea dintre stabilizatorul vertical si directie si am introdus tija - nu a fost usor dar macar am rezolvat.
2.Am introdus tija de carbon in aripa si am lipit-o.
3.Am lipit parttile din fuselaj (vine in 2 bucati ...O parte cu aripile si o parte cu stabilizatorul orizontal)
4. Am pregatit balamalele (cate 2 in capete la fiecare suprafata de comanda. Desigur le-am modificat incat greutatea a 6 balamale a ajuns la aproximativ 0.6g (taiat din ele sa fie mai mici, polizat sa fie mai subtiri si in loc de pinul metalic am introdus o tija de carbon lipita cu Ciano).
5. Am facut o mica incizie in depron sa intre usor balamalele si le-am lipit. Acum am facut alta greseala - Nu am dat pe balamale cu niste vaselina si a intrat ciano in articulatie...am fost nevoit sa le dau jos, curat, inlocuiesc tija de carbon si sa o iau de la capat. Toate aceste operatii au lasat ceva urme pe model.
6. Am lipit Eleroane si profundor. Cand Ciano s-a intarit si suprafetele se miscau libere (picau sub propria greutate) am adaugat si scociul folosit in mod normal pe post de balamale).
3xServo TGY-1440A (recomandate de Filippo erau 319HV - 3 bucati costau mai mult decat modelu :) ) - Sper sa tina astea
Receptor am luat de la HK unul de 5 canale - se potriveste de minune cu Aurora9 si are pana in 5 grame
Ciano+Activator pentru Stiro
Rigla
Scoci
Niste balamale foarte usoare (inca il cam dau de pereti si am observat ca rezista mult cu ele - stiu ca adauga greutate)
O masuta de sticla (stiu sigur ca e dreapta)
Cutter
Diverse
Am pornit la fapte.
1. Am taiat toate imbinarile suprafetelor de comanda la un unghi de aproximativ 50 grade.
Aici am facut prima greseala - La Ruder nu trebuia sa tai si la partea fixa, incat se lipeste o platbanda de carbon sa o rigidizeze. Am aflat cand modelu era aproape gata si m-am trezit cu o platbanda de carbon in plus :). Am facut o incizie la 3 mm de imbinarea dintre stabilizatorul vertical si directie si am introdus tija - nu a fost usor dar macar am rezolvat.
2.Am introdus tija de carbon in aripa si am lipit-o.
3.Am lipit parttile din fuselaj (vine in 2 bucati ...O parte cu aripile si o parte cu stabilizatorul orizontal)
4. Am pregatit balamalele (cate 2 in capete la fiecare suprafata de comanda. Desigur le-am modificat incat greutatea a 6 balamale a ajuns la aproximativ 0.6g (taiat din ele sa fie mai mici, polizat sa fie mai subtiri si in loc de pinul metalic am introdus o tija de carbon lipita cu Ciano).
5. Am facut o mica incizie in depron sa intre usor balamalele si le-am lipit. Acum am facut alta greseala - Nu am dat pe balamale cu niste vaselina si a intrat ciano in articulatie...am fost nevoit sa le dau jos, curat, inlocuiesc tija de carbon si sa o iau de la capat. Toate aceste operatii au lasat ceva urme pe model.
6. Am lipit Eleroane si profundor. Cand Ciano s-a intarit si suprafetele se miscau libere (picau sub propria greutate) am adaugat si scociul folosit in mod normal pe post de balamale).
#3
Postat 26 September 2014 - 11:31 PM
7. Am lipit partea de jos a fuselajului. Am incercat sa o lipesc dreapta si la un unghi de 90 de grade cu partea orizontala a fuselajului.
Aici am constat ca imi lipseste un echer ...ceva ...asa ca am improvizat. O sa vedem la zbor cat conteaza cele 1 - 2 grade ca nu a iesit chiar perfect (asta verificat ulterior cand am cumparat un echer :) ).
Intai am lipit in cateva puncte, ulterior pe toata lungimea. Cu aceasta ocazie am aflat ca am facut inca o greseala :). Am pus prea mult ciano si acesta s-a scurs prin gaurile de ghidaj pentru imbinari intre masa si model. Acesta s-a lipit si cu greu am reusit sa il desfac fara sa se rupa (doar mici urme care sunt sesizabile doar daca te uiti foarte atent).
8. Am inceput sa adaug tijele de carbon (aceeasi poveste - ciano se scurge pe langa tija daca strapungi depronul, intra intre depron si masa ...)
9.Am continuat sa mai adaug intariturile si tesatura de carbon. Stiu ca Filippo a mentionat pe rcgropus ca este suficient ca in anumite zone sa pui carbon doar pe o parte, dar eu nu am tinut cont si am pus pe ambele parti (simetric).
10.Am taiat cu un Dremel capetele tijelor de carbon si am folosit Bison Hobby Glue sa le lipesc suplimentar. Am facut asta incat din experienta tijele de carbon lipite cu ciano au tendinta sa se desprinda la impact din lipitura. In schimb lipiciul galben (cel care expandeaza) lipeste bine si nu am avut astfel de probleme. Sper ca lipitura suplimentara sa nu aduca prea multa greutate si sa tina tijele de carbon pe pozitie la impact :).
Pacat ca nu au facut acel lipici care expandeaza si transparent - 100% il foloseam doar pe acela chiar de imi lua o luna sa fac modelu.
Aici am constat ca imi lipseste un echer ...ceva ...asa ca am improvizat. O sa vedem la zbor cat conteaza cele 1 - 2 grade ca nu a iesit chiar perfect (asta verificat ulterior cand am cumparat un echer :) ).
Intai am lipit in cateva puncte, ulterior pe toata lungimea. Cu aceasta ocazie am aflat ca am facut inca o greseala :). Am pus prea mult ciano si acesta s-a scurs prin gaurile de ghidaj pentru imbinari intre masa si model. Acesta s-a lipit si cu greu am reusit sa il desfac fara sa se rupa (doar mici urme care sunt sesizabile doar daca te uiti foarte atent).
8. Am inceput sa adaug tijele de carbon (aceeasi poveste - ciano se scurge pe langa tija daca strapungi depronul, intra intre depron si masa ...)
9.Am continuat sa mai adaug intariturile si tesatura de carbon. Stiu ca Filippo a mentionat pe rcgropus ca este suficient ca in anumite zone sa pui carbon doar pe o parte, dar eu nu am tinut cont si am pus pe ambele parti (simetric).
10.Am taiat cu un Dremel capetele tijelor de carbon si am folosit Bison Hobby Glue sa le lipesc suplimentar. Am facut asta incat din experienta tijele de carbon lipite cu ciano au tendinta sa se desprinda la impact din lipitura. In schimb lipiciul galben (cel care expandeaza) lipeste bine si nu am avut astfel de probleme. Sper ca lipitura suplimentara sa nu aduca prea multa greutate si sa tina tijele de carbon pe pozitie la impact :).
Pacat ca nu au facut acel lipici care expandeaza si transparent - 100% il foloseam doar pe acela chiar de imi lua o luna sa fac modelu.
Aceasta postare a fost editata de eellaa: 26 September 2014 - 11:32 PM
#4
Postat 26 September 2014 - 11:40 PM
11.Am verificat Servo sa fiu sigur ca functioneaza si le-am montat. De lipit le-am lipit cu Ciano. A fost nevoie sa mai decupez din depron cam 4mm incat sunt putin mai mari decat cele pentru care a fost proiectat.
12.Ulterior am lipit si partea superioara a fuselajului cu tijele de carbon pentru rigidizare.
13.Am lipit directia (aici trebuia sa lipesc platbanda de carbon .....daca eram atent)
14. Am lipit suprafetele de comanda . Trebuie atentie sporita incat la profundor si directie sunt asimetrice.
12.Ulterior am lipit si partea superioara a fuselajului cu tijele de carbon pentru rigidizare.
13.Am lipit directia (aici trebuia sa lipesc platbanda de carbon .....daca eram atent)
14. Am lipit suprafetele de comanda . Trebuie atentie sporita incat la profundor si directie sunt asimetrice.
#5
Postat 26 September 2014 - 11:53 PM
15.Am montat batiu + motor + ESC + Receptor si conectat servo (cred ca a fost cea mai migaloasa parte)
16.Pornit statia, creeat model nou, pus brate servo cum s-au potrivit cel mai bine, trimat. Ulterior am facut legaturile intre brat servo si suprafetele de comanda.
17.Lipit si Winglet-urile mari (orizontale) si cu cele 2 tije de carbon in x aferente) + papuci + Frane.
18. Testat
16.Pornit statia, creeat model nou, pus brate servo cum s-au potrivit cel mai bine, trimat. Ulterior am facut legaturile intre brat servo si suprafetele de comanda.
17.Lipit si Winglet-urile mari (orizontale) si cu cele 2 tije de carbon in x aferente) + papuci + Frane.
18. Testat
#7
Postat 27 September 2014 - 12:08 AM
In urma acestei experiente :
a) Kitul este foarte bine lucrat,numerotat si depronul de calitate...etc. Instructiunile sunt clare si usoare (daca sti Germana - nu e cazul meu).
b ) A iesit la 115g. Putin cam greu ...trebuia la maxim 110 ...deh carbon in plus, balamale, lipici in exces....
c) Am citit pe rcgropus ca iese cam greu de coada...si chiar si cu bateria in bot langa esc, chiar in spatele motorului ...se echilibreaza cam greu. Este si cazul meu. Trebuie sa il scot la aer sa vad ce si cum ...dar manualu spune ca CG este la 21-22 cm de la "nas" si mie mi-a iesit pe la 24cm... cam mult.
Ca prima impresie desi am dat doar un hover in casa:
Motor mic/usor dar foarte puternic (sta in hover pe la 50% throttle). Se incalzeste cam rau totusi.
Pare un fulg pe langa Morback. In hover este mult mai usor de tinut (practic il tin pe loc ...maxim 5cm pe verticala il plimb...pe cand la Morback in zilele bune ma incadram in 15cm)
Simti cum actioneaza eleroanele...la Morback cam aveam probleme cu asta ....uneori cu ele la maxim intr-o parte.....avionu statea pe loc.
Restul nu imi pot da seama decat cand am parte de o zi fara vant sau de o sala de sport(cam greu cu partea a 2-a).
Pentru cei care au rabdarea sa citeasca pana la sfarsit : Ce idei aveti sa mai reduc greutatea pe coada? Nu prea ma incanta ideea de baterie mai mare.
a) Kitul este foarte bine lucrat,numerotat si depronul de calitate...etc. Instructiunile sunt clare si usoare (daca sti Germana - nu e cazul meu).
b ) A iesit la 115g. Putin cam greu ...trebuia la maxim 110 ...deh carbon in plus, balamale, lipici in exces....
c) Am citit pe rcgropus ca iese cam greu de coada...si chiar si cu bateria in bot langa esc, chiar in spatele motorului ...se echilibreaza cam greu. Este si cazul meu. Trebuie sa il scot la aer sa vad ce si cum ...dar manualu spune ca CG este la 21-22 cm de la "nas" si mie mi-a iesit pe la 24cm... cam mult.
Ca prima impresie desi am dat doar un hover in casa:
Motor mic/usor dar foarte puternic (sta in hover pe la 50% throttle). Se incalzeste cam rau totusi.
Pare un fulg pe langa Morback. In hover este mult mai usor de tinut (practic il tin pe loc ...maxim 5cm pe verticala il plimb...pe cand la Morback in zilele bune ma incadram in 15cm)
Simti cum actioneaza eleroanele...la Morback cam aveam probleme cu asta ....uneori cu ele la maxim intr-o parte.....avionu statea pe loc.
Restul nu imi pot da seama decat cand am parte de o zi fara vant sau de o sala de sport(cam greu cu partea a 2-a).
Pentru cei care au rabdarea sa citeasca pana la sfarsit : Ce idei aveti sa mai reduc greutatea pe coada? Nu prea ma incanta ideea de baterie mai mare.
#11
Postat 27 September 2014 - 10:19 AM
Asa o sa fac. Am mai frezat putin din directie si cat s-a putut din tijele de carbon. Am lipit conector baterie si velcro... Si pare sa fie mai bine.
Am si niste baterii de 350mAh. Cu astea sigur iese unde trebuie, dar ajung la 140g. Tinand cont ca l-am facut ca model de distractie/antrenament, merge foarte bine si la 140g.
Daca o fi ca pe viitor sa concurez cu voi, mai cumpar un kit (acum stiu ce sa fac :) ).
Imi fac curaj sa ma apuc de kit nr 2..... Inca o saptamana de migala, dar imi place :yahoo:
Am si niste baterii de 350mAh. Cu astea sigur iese unde trebuie, dar ajung la 140g. Tinand cont ca l-am facut ca model de distractie/antrenament, merge foarte bine si la 140g.
Daca o fi ca pe viitor sa concurez cu voi, mai cumpar un kit (acum stiu ce sa fac :) ).
Imi fac curaj sa ma apuc de kit nr 2..... Inca o saptamana de migala, dar imi place :yahoo:
#12
Postat 27 September 2014 - 06:10 PM
Bravo nene,
Poate ne mai vedem cu d'astea.
Planui si eu sa-mi modific scula de zburat.
La alta noua, ce sa zic...
Vise placute imi doresc in continuare.
La asa avion ti-ar fi trebuit si o elica de carbon, mai usoara, cu pas mai mic.
Co receptor de 4g e cam nasol, dar de-asta am si eu.
Poate ne mai vedem cu d'astea.
Planui si eu sa-mi modific scula de zburat.
La alta noua, ce sa zic...
Vise placute imi doresc in continuare.
La asa avion ti-ar fi trebuit si o elica de carbon, mai usoara, cu pas mai mic.
Co receptor de 4g e cam nasol, dar de-asta am si eu.
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1