Cupa României F5J etapa II-a 28 sept. 2014 A.T.I.S. Bv. Competiţie din calendarul Frmd, deschisă şi nelegitimaţilor
#31
Postat 28 September 2014 - 07:05 PM
De cand am ajuns la camp si am simtit adierea si am vazut norii aceia care aratau ca tot cerul e o termica uriasa, am stiut ca voi reusi ... probabil razbunarea vremii si a sortii ca nu m-am decis sa vin si eu, ma simteam necompetitiv... :(
Am urcat la 110m unde am taiat motorul, si de acolo nu m-am mai oprit din urcat pana la 369m, unde de abia am reusit sa ma extrag din tornada in care ma bagasem... dupa care am inceput sa brazdez cerul asteptand sa treaca timpul... la 10:02 fix infigeam botul la picior, sub 1m.
Din pacate nu am avut logger-ul montat, asa ca nu se omologheaza... il trecem la poveste vanatoreasca :) dar eu stiu ca ma gandeam la Brasov atunci.
#32
Postat 28 September 2014 - 07:33 PM
1. HODÎRNĂU Marius
2. ŢIGĂNAŞ Ştefan
3. ALBERT Ştefan
4. PULBERE Vasile
5. POP Vasile-Petre
6. CHICAN David
7. PETCA Viorel
8.CREMENE Cosmin
9. MONTEFORTE Pino
Clasamentul în detaliu î-l voi trimite mâine sau poimâine la FRMd. după care î-l voi posta şi aici.
Cu drag: PVP
#34
Postat 28 September 2014 - 10:12 PM
Premierea, cel mai important moment (dupa masa de pizza) - Vasile Pop maestru de ceremonie
MONTEFORTE Pino - prima participare la o competitie
CHICAN David - s-a descurcat foarte bine, a avut un triplu handicap, elice de avion, motor moale si fara frana pe ESC
Vasile Pulbere cu doua modele beton dedicate F5J (Cirrus Reichard si Gracias de la TopModel) - Robert face in spate galerie
Albert Stefan cu Orion de la NanModels. Un model polivalent care urca la 200m in 20s
HODÎRNĂU Marius castigatorul pe merit. In 30s modelul lui urca la cel mult 130m.
Urmeaza observatii despre concurs, in general de bine.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 28 September 2014 - 10:49 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#35
Postat 29 September 2014 - 07:30 AM
renatoa, la 28 September 2014 - 07:05 PM, a spus:
De cand am ajuns la camp si am simtit adierea si am vazut norii aceia care aratau ca tot cerul e o termica uriasa, am stiut ca voi reusi ... probabil razbunarea vremii si a sortii ca nu m-am decis sa vin si eu, ma simteam necompetitiv... :(
Am urcat la 110m unde am taiat motorul, si de acolo nu m-am mai oprit din urcat pana la 369m, unde de abia am reusit sa ma extrag din tornada in care ma bagasem... dupa care am inceput sa brazdez cerul asteptand sa treaca timpul... la 10:02 fix infigeam botul la picior, sub 1m.
Din pacate nu am avut logger-ul montat, asa ca nu se omologheaza... il trecem la poveste vanatoreasca :) dar eu stiu ca ma gandeam la Brasov atunci.
Bine Renatoa ! Jos cu monopolul brasovenilor ! :rolleyes: Mai bine veneai cu noi pe iarba proaspat cosita de oi, sa zburam scale si acrobati si cessne si extre .Sanpetru ,sfarsit de septembrie, punem poze !
Declaratie : logger, inca o electronica ce ne sufoca viata noastra deja imbacsita de kilobaiti, kilobiti,pixeli,rami,romi,
ipozi,ipazi, :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
#37
Postat 29 September 2014 - 09:43 AM
- Asa cum e acum nu e nici cal nici magar. Nu e nici concurs dupa regulile FAI pana la capat nici miuta dupa reguli adhoc. Si asa va ramana vesnic caci nu cred ca se vor aduna vreodata destui cat sa facem ca la FAI si ce este cel mai important nici nu e de dorit caci ajungem la urmatorul punct:
- spre deosebire de F3J/F3B asta e un concurs in care poate participa oricine de la EzStar/EzGlider pana la EXplorer. Asta e cea mai frumoasa parte a acestui concurs si sper sa continue in acelasi spirit.
- in clipa asta exista concurenti cu modele de 800EUR+ (gen Orion) si concurenti cu modele din spuma la mana a saptea. Cel cu modelul scump urca la 300m+ in 30s, cel cu modelul ieftin la 100m. Cel cu modelul scump invinge fara sa faca nimic in conditiile astea.
- si venim la logere - niciodata nu vor fi destule si nici nu este nevoie de ele pentru modelele cu motoare slabe. Sunt doua limitari: pe inaltime si pe timp, loggerul le face pe amandoua dar de fapt limitarea pe timp o poate face concurentul din statie (taie motorul la 30s). Pentru un model care abia urca la 100m in 30s logerul e fara rost.
Propunerea mea e sa ajustam conditiile de lansare astfel incat sa plecam toti cam de la aceeasi inaltime. Cel cu modelul de 800EUR ramane oricum cu avantajul modelului care planeaza mai bine. Pentru asta propun ca:
- cei cu modele care pot urca peste 200m in 30s sa aibe limitatoare de inaltime, cum au si avut acum.
- cei cu modele care urca greu (gen EzStar) sa aibe lansare de 60s si fara limitatoare caci sunt puse degeaba.
- cei cu modele intermediare (care urca la 130-160m in 30s) sa aibe fereastra de lansare de 60s dar cu limitator sa nu depaseasca 200m (sau fara limitator dar atunci raman la 30s).
Separat de regulament, am facut 3 ore ieri intre Predeal si iesirea din Sinaia, o sa ma gandesc foarte bine daca mai vin la concursuri duminica.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 29 September 2014 - 11:04 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#41
Postat 29 September 2014 - 01:31 PM
Dialoguri britanice "seci" :
" - Ce ai facut barbate la concurs?
- Bine
- Bine adica cum,ce loc ai luat ?
- Cred ca locul I
- De ce numai crezi,ceilalti ?
- Tot locu' I
- Crezi?
- Da cred."
" - Ce ai facut barbate la concursul F5J ?
- Bine,cred ca am luat locul unu la durata.
- Cum adica crezi, ce timp ai scos?
- Nu se stie,astept sa taie porumbul."
#42
Postat 29 September 2014 - 04:51 PM
stiganas, la 29 September 2014 - 09:43 AM, a spus:
- Asa cum e acum nu e nici cal nici magar. Nu e nici concurs dupa regulile FAI pana la capat nici miuta dupa reguli adhoc. Si asa va ramana vesnic caci nu cred ca se vor aduna vreodata destui cat sa facem ca la FAI si ce este cel mai important nici nu e de dorit caci ajungem la urmatorul punct:
- spre deosebire de F3J/F3B asta e un concurs in care poate participa oricine de la EzStar/EzGlider pana la EXplorer. Asta e cea mai frumoasa parte a acestui concurs si sper sa continue in acelasi spirit.
- in clipa asta exista concurenti cu modele de 800EUR+ (gen Orion) si concurenti cu modele din spuma la mana a saptea. Cel cu modelul scump urca la 300m+ in 30s, cel cu modelul ieftin la 100m. Cel cu modelul scump invinge fara sa faca nimic in conditiile astea.
- si venim la logere - niciodata nu vor fi destule si nici nu este nevoie de ele pentru modelele cu motoare slabe. Sunt doua limitari: pe inaltime si pe timp, loggerul le face pe amandoua dar de fapt limitarea pe timp o poate face concurentul din statie (taie motorul la 30s). Pentru un model care abia urca la 100m in 30s logerul e fara rost.
Propunerea mea e sa ajustam conditiile de lansare astfel incat sa plecam toti cam de la aceeasi inaltime. Cel cu modelul de 800EUR ramane oricum cu avantajul modelului care planeaza mai bine. Pentru asta propun ca:
- cei cu modele care pot urca peste 200m in 30s sa aibe limitatoare de inaltime, cum au si avut acum.
- cei cu modele care urca greu (gen EzStar) sa aibe lansare de 60s si fara limitatoare caci sunt puse degeaba.
- cei cu modele intermediare (care urca la 130-160m in 30s) sa aibe fereastra de lansare de 60s dar cu limitator sa nu depaseasca 200m (sau fara limitator dar atunci raman la 30s).
Separat de regulament, am facut 3 ore ieri intre Predeal si iesirea din Sinaia, o sa ma gandesc foarte bine daca mai vin la concursuri duminica.
Pentru etapa III-a ce se va desfăşura în perioada 25-26. 10. 2014 nu are rost să facem modificări a regulamentului,
care oricum este permisiv, însă pe ideea ta de a încuraja începătorii seniori într-ale zborului RC
cred că ar fi mai bine ca de la anul să dezvoltăm o clasă locală (nonFAI) OPTIMIST E Senior.
La această clasă s-ar putea accepta doar motoplanoare electrice de orice tip şi care să zboare într-un timp de lucru
de 10 min. iar limitarea motorului să fie de 60 de secunde, fără logger, dar cu aterizare la punct fix
Cât despre concursurile de duminică... da, ai dreptate, însă trebuie vorbit acolo sus să nu ne plouă,... măcar sâmbăta... :)
Cu drag: POP Vasile-Petre
#43
Postat 29 September 2014 - 06:42 PM
stiganas, la 29 September 2014 - 09:43 AM, a spus:
hmm...asta e partea cea mai trista cu intalnirile astea ... mori incet pe drumurile patriei.... am facut Satu Mare -Sanpetru ( 455 km ) in 8 ore si jumatate ,atat la dus cat si la intors , frumos tare la Sanpetru ..dar tare mi-ar place undeva mai pe aproape.... macar pentru echilibrul deplasarilor a celor care vin de unde se bate harta-n cui ;)
Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 29 September 2014 - 06:42 PM
#44
Postat 29 September 2014 - 07:05 PM
Nu vad rostul unei clase aditionale de planoare cu motor, si asa suntem putini, e mult mai important sa avem mai multi participanti.
Sa nu ne imbatam cu apa rece, nu zburam dupa regulamentul FAI, catusi de putin. La F5J punctele se calculeaza dupa inaltimea de lansare (si merge numai cu un logger):
f) Each metre of the launch altitude will result in the deduction of half (0,5) a point (0,5)
point up to 200 metres and 3 points above 200 metres.
si oricum nici la FAI regulamentul nu este inca definitivat asa ca putem sa ii aducem inovatii/modificari care sa il faca cat mai atractiv si sa dea o sansa tuturor.
Noi zburam defapt dupa un format numit ALES/LMR (Altitude Limited Electric Soaring/Limited Motor Run) popular in USA.
vasipop, la 29 September 2014 - 04:51 PM, a spus:
care oricum este permisiv, însă pe ideea ta de a încuraja începătorii seniori într-ale zborului RC
cred că ar fi mai bine ca de la anul să dezvoltăm o clasă locală (nonFAI) OPTIMIST E Senior.
La această clasă s-ar putea accepta doar motoplanoare electrice de orice tip şi care să zboare într-un timp de lucru
de 10 min. iar limitarea motorului să fie de 60 de secunde, fără logger, dar cu aterizare la punct fix
Cât despre concursurile de duminică... da, ai dreptate, însă trebuie vorbit acolo sus să nu ne plouă,... măcar sâmbăta... :)
Cu drag: POP Vasile-Petre
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#45
Postat 29 September 2014 - 07:44 PM
stiganas, la 29 September 2014 - 07:05 PM, a spus:
Nu vad rostul unei clase aditionale de planoare cu motor, si asa suntem putini, e mult mai important sa avem mai multi participanti.
Sa nu ne imbatam cu apa rece, nu zburam dupa regulamentul FAI, catusi de putin. La F5J punctele se calculeaza dupa inaltimea de lansare (si merge numai cu un logger):
f) Each metre of the launch altitude will result in the deduction of half (0,5) a point (0,5)
point up to 200 metres and 3 points above 200 metres.
si oricum nici la FAI regulamentul nu este inca definitivat asa ca putem sa ii aducem inovatii/modificari care sa il faca cat mai atractiv si sa dea o sansa tuturor.
Noi zburam defapt dupa un format numit ALES/LMR (Altitude Limited Electric Soaring/Limited Motor Run) popular in USA.
Întradevăr aşa este, dar eu prefer să avansăm ceva mai încet dar sigur pe acest tărâm nou pentru noi, al motoplanoarelor RC electrice ... şi după modesta mea părere
clasa asta (F5J) va lua avânt în câţiva ani... aşa că nu strică să fim pregătiţi... cine ştie poate ne loveşte vre-un C.M. sau C.E. cât de curând... :)
Cu drag: PVP
Aceasta postare a fost editata de vasipop: 29 September 2014 - 07:47 PM
#51
Postat 29 September 2014 - 09:27 PM
Dupa multe cautari zadarnice Marius s-a suit in avion si dupa un zbor de recunostere l-a zarit asezat pe porumb. Modelul era intact. S-a vaditt ca agata bowdenul de la profundor.
De aici se vede ca e bine sa ai si un avion full size pentru recuparari asa cum si cei de la veliere au o barca adevarata.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#54
Postat 29 September 2014 - 09:35 PM
stiganas, la 29 September 2014 - 09:27 PM, a spus:
Mergea FPV, mult mai ieftin la consumul de carburant... nu se face FPV in Brasov ?
#55
Postat 29 September 2014 - 09:37 PM
stiganas, la 29 September 2014 - 09:27 PM, a spus:
Dupa multe cautari zadarnice Marius s-a suit in avion si dupa un zbor de recunostere l-a zarit asezat pe porumb. Modelul era intact. S-a vaditt ca agata bowdenul de la profundor.
De aici se vede ca e bine sa ai si un avion full size pentru recuparari asa cum si cei de la veliere au o barca adevarata.
Da ... se poate ăntâmpla şi la case mai mari....
Având în vedere cât a costat modelul ar fi fost mare păcat să se întâlnească cu terra într-un mod violent... :)
Pe de altă parte "numai cine nu munceşte nu greşeşte"....
Cu drag: PVP
#56
Postat 29 September 2014 - 09:39 PM
renatoa, la 29 September 2014 - 09:35 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#57
Postat 29 September 2014 - 10:18 PM
#58
Postat 29 September 2014 - 10:23 PM
renatoa, la 29 September 2014 - 09:35 PM, a spus:
Asa este, dar, daca ma gandesc bine, la Brasov, mai multi au avioane 1:1 , decat modele cu FPV. Si o parte din ei sunt si modelisti activi, asa ca avem noroc in astfel de cazuri.
#59
Postat 30 September 2014 - 07:37 AM
Legat de locul unde s-a tinut,toata lauda pentru Marius si trupa Prejmer.Sanpetru,din pacate,incet ,incet devine greu practicabil pentru aeromodelism dat fiind planul de scolarizare zbor foarte incarcat al Aeroclubului Brasov si disponibilitatea de a se antrena piloti din multe orase.
Eu am fost la un pas sa dau in parasuta cap de cablu zburand Extra in spatiul de 8-9 minute dintre lansarile la mosor; m-am grabit sa decolez cand a declansat si largat planorul .Am uitat de parasuta frana si am fost la 1 m de catastrofa :pardon:
De nervi am plecat sa zbor la Ghimbav pe pista noua a aeroportului betonat.Munca multa la intrarea pe pista dinspre vest pe langa parau,doua zboruri frumoase si apoi ....scandal cu paznicii si jandarmii.Avertisment,bla,bla....urat
#60
Postat 30 September 2014 - 09:07 AM
stiganas, la 28 September 2014 - 10:12 PM, a spus:
IMG_1652.JPG IMG_1661.JPG IMG_1665.JPG
Premierea, cel mai important moment (dupa masa de pizza) - Vasile Pop maestru de ceremonie
IMG_1668.JPG
MONTEFORTE Pino - prima participare la o competitie
IMG_1669.JPG
CHICAN David - s-a descurcat foarte bine, a avut un triplu handicap, elice de avion, motor moale si fara frana pe ESC
IMG_1676.JPG IMG_1673.JPG
Vasile Pulbere cu doua modele beton dedicate F5J (Cirrus Reichard si Gracias de la TopModel) - Robert face in spate galerie
IMG_1682.JPG IMG_1685.JPG
Albert Stefan cu Orion de la NanModels. Un model polivalent care urca la 200m in 20s
IMG_1691.JPG
HODÎRNĂU Marius castigatorul pe merit. In 30s modelul lui urca la cel mult 130m.
Urmeaza observatii despre concurs, in general de bine.
Salutări și felicitări de la Bacău.
Ne bucurăm că mai sunt oameni prin țara asta care reușesc ceea ce-și propun, chiar dacă mai apare câte un cârcotaș cu pretenția că deține adevărul. Primire frumoasă, chiar călduroasă, organizare bună (păcat că nu ne-am *ciocnit* cu IS-urile). Glumesc. O echipă de planoriști dedicată și frumoasă la Brașov. Am fost mai mult din curiozitate și cam nepregătiți. Prima participare la această probă pentru o echipă obișnuită cu F3A, F3P și FSR. Rezultatul surptinzător pentru noi - nu am fost ultimii clasați. :)) Juniorul la primul concurs, cu zboruri puține cu planorul și mai mult de relaxare. Mulțumim echipei Brașovene și vom încerca să mai venim. De data asta am fost nevoiți să plecăm înainte de festivitate din motive pe care nu le discut aici. Juniorul auzise de pizza și pusese bot, așa că i-am luat un kurtoș (nu știu cum se crie corect) pe drum. I-a mai trecut. :))
URA și ... ne mai vedem.