Cupa României F5J etapa II-a 28 sept. 2014 A.T.I.S. Bv. Competiţie din calendarul Frmd, deschisă şi nelegitimaţilor
#1
Postat 16 September 2014 - 04:11 PM
Totodată dorim să menţionăm că se vor face două clasamente, unul pentru FRMd. cu sportivii legitimaţi, şi un clasament general cu toţi
cei ce vor zbura la acest eveniment,...evident respectând regulamentul competiţiei.
Voi reveni cu detalii în zilele următoare.
Cu stimă: POP Vasile-Petre
#4
Postat 17 September 2014 - 12:11 PM
Recapitulez pentru toti cu rugamintea de a fi corectat daca grsesc:
clasa F5J : Planoare electrice pentru zbor de durata in termica
Suprafata portanta maxima : 150 dmp 12-75 gr/dmp
Anvergura maxima : 4 m
Greutate maxima : 5 kg
Echipare : Orice motor electric comandat de un receptor radio printr-un grup ESC.
Nu sunt permise alte dispozitive la bord care sa controleze performantele
de zbor decat limitatorul de timp ce se porneste la lansare.
Spatiul de lansare: spre vant intr-un culoar lat de 6 m cu linia de aterizare marcata
Echipa : Competitor plus un ajutor
Lansare : Din mana de catre competitor sau ajutor cu motorul pornit timp de 10 secunde
Dupa 10 secunde functionarea motorului este penalizata.
Punctaj : Pentru durata zborului de la lansare la aterizare
Punctaj pentru distanta fata de punctul stabilit de aterizare
Depunctari si descalificari : pentru depasirea timpului de functionare motor
aterizari intr-un spatiu de peste 75 m raza
daca se pierd in zbor parti din model( largari,etc)
operarea comenzilor de catre altcineva decat competitorul,
zborul la sub 3 m inaltime peste zona de siguranta,s.a.
Pot evolua in acelasi timp mai multi concurenti departajati de 10 KHz frecventa intre canalele
emitatoarelor cu frecventele declarate la inceput sub 50MHz
sau 20KHz la cele declarate peste 50Mhz.2,4GHz fara restrictii.
Problema dotarii cu dispozitiv de temporizare a functionarii motorului ramane in discutie
deoarece exista,sunt destul de scumpe,trebuie omologate.
Pareri: modelul trebuie sa aiba motor si baterie capabila sa-l ridice cat mai sus in timp
limitat si capacitate suficienta in baterie pentru minim 4 lansari.
modelul trebuie sa aiba incarcare cat mai mica pentru a putea valorifica termica
modelul trebuie sa aiba elice pliabila pentru reducerea frecarilor
modelul trebuie sa poata exploata orice termica si sa nu piarda altitudine la
viraje ( comenzi bine setate pe directie).
nu conteaza materialul sau tehnologia din care este facut( polistirenele usoare
cu anvergura peste 2 m au sanse mari,de asemenea structurile de balsa).
rezistenta la incovoiere a aripilor nu trebuie sa fie ca la F3J unde lansarea se
face cu eforturi mari in structura ( unde compozitele de carbon sunt ideale).
Eu concurez cu SkyWind 2,8 m anvergura, 2,3 kg cu baterie de 3000mAh/ 11,1 V/ elice carbon
12 x 6 ,motor clasa 3536 -10,fara flapsuri,fara frane .
#5
Postat 17 September 2014 - 12:20 PM
Limita de altitudine 200m nu este ?
As veni cu un Cumulus XXL 225cm 1200 grame, 2200mAh, motor 35 1200kv, elice 11x6.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 September 2014 - 12:22 PM
#6
Postat 17 September 2014 - 12:26 PM
Mai mult, in mod normal se castiga puncte suplimentare daca pleci de la inaltime mai mica. Limitatorul taie motorul la o inaltime prestabilita, 150 sau 200m. Nu castiga cel care are motor mai puternic, castiga cel care planeaza mai bine si pleaca mai de jos.
De aceea e necesar limitatorul, altfel e suficient sa strige arbitrul:
- porniti motorul, trec 30 sec.
- opriti motorul
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#8
Postat 17 September 2014 - 12:40 PM
Aduc si variometrul care te anunta cand ai ajuns la 150 si 200m, si acesta se poate folosi pe post de limitator (ne bazam pe onestitatea participantilor), dupa care inchidem statia CB sa nu existe avantajul dat de vario.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 17 September 2014 - 05:39 PM
flypol, la 17 September 2014 - 01:04 PM, a spus:
Punem la *bataie* inca un loger HK, evident pentru cei dornici, cu conditia ca in caz de dezastru sa acopere valoarea obiectului in cauza.
Cu stima: PVP
#12
Postat 17 September 2014 - 06:27 PM
Despre aeromodel:
Orice aeromodel ce poate fi lansat din mână (obligatoriu), cu orice tip de motor electric.
Suprafaţa maximă 150 dmp., greutate maximă 5 Kg
Despre propulsie:
Motor elctric de orice tip, baterie cu capacitate nelimitată dar cu tensiunea maximă de 50 de volţi, regulator comandat din emiţător
şi pe cât posibil cu posibilitate de frână, elice obligatoriu nemetalică, şi evident pliabilă, dacă se poate.
Algoritmul de lansare, zbor, aterizare:
Concurentul se aşează la linia de start şi la comanda Start sau alt semnal audio satbilit de CZ se porneşte motorul după care se
lansează modelul DIN MÂNĂ de către concurent sau ajutorul acestuia. Motorul va funcţiona maxim 40 de secunde după care va fi oprit
din stick-ul de throtel sau butonul de cutoff. Din acest moment modelul evoluează în zbor planat un timp prestabilit, adică maximum 9
minute şi treizeci de secunde, inclusiv aterizarea la punct fix.
Despre RUNDĂ:
Runda este timpul de lucru de 10 minute în care concurentul trebuie să pornească motorul, să lanseze modelul şi să zboare planat
iar la sfârşit să aterizeze la punct fix.... repet, tot acest algoritm în intervalul de 10 minute al unei runde.
Se vor zbura minim 5 runde, maxim 8 runde în funcţie de timp, şi ,sau vreme.
Clasificare:
Cine zboară cel mai mult (planat) evident va fi primul clasat, iar cine zboară (planat) cel mai puţin va fi ultimul clasat.
Punctaje:
Totalul de 10 minute (600 de secunde) se consideră 600 de puncte maxime ipotetice.
Din cele 600 p. se scad timpul de lucru cu motor, (maxim 30 sec.), după care se adaugă puncte la aterizare la Punct Fix. (dacă este cazul)
Astfel;
La 1M-100p
La 2M- 90p
La 3M- 80p
----------------
----------------
La 10M-10p.
Practic un concurent nu poate face mai mult de 670 de puncte pe rundă.
Dacă mai aveţi nelămuriri nu ezitaţi; puneţi întrebări...
Cu stimă: POP Vasile-Petre
#13
Postat 17 September 2014 - 06:52 PM
Timer-ul de pe statie care imi arata cat a functionat motorul este ok ca proba, sau vor fi cronometrori individuali ?
#14
Postat 17 September 2014 - 07:00 PM
renatoa, la 17 September 2014 - 06:52 PM, a spus:
Timer-ul de pe statie care imi arata cat a functionat motorul este ok ca proba, sau vor fi cronometrori individuali ?
Vom avea cronometrori individuali.... probabil 2 sau 3 plus CZ-ul.
Cu stimă: PVP
#15
Postat 17 September 2014 - 07:37 PM
Despre concurent:
Sportivul legitimat la FRMd, cu taxele achitate la zi (taxa de club şi taxa anuală), va fi luat în calcul la clasamentul CR F5J etpa II-a.
Sportivi nelegitimaţi împreună cu cei legitimaţi dar şi cu cei care se consideră hobby-şti sau cum dorec ei să î-şi spună vor fi clasificaţi
într-un clasament general, şi evident vor primi diplome şi probabil... cupe şi medalii.... :)
Concurentul are dreptul să utilizeze maximu două modele la această competiţie, fără dreptul de a împrumuta modelul sau părţi din acestea
vreunui preopinent.
Cu stimă: PVP
#16
Postat 17 September 2014 - 07:57 PM
Vin cu un motoplanor de 2m, foarte usor, si foarte bine motorizat, care in cele 40 de secunde urca, probabil de trei ori la 200m. Acolo...sta lejer, daca e conditie cele 9 minute si 30 de secunde.
Ce nu mi-e clar...asa, daca ma decid sa vin la voi din nou...
1. Ne trebuie vreo-un dispozitiv care sa ne decupleze motoarele la 150-200m?
2. Ne trebuie vre-un dispozitiv care sa blocheze motorul odata oprit?
3. Noi astia care nu prea agreem federatia si taxele ei, ar trebui sa platim ceva taxe ca sa zburam cu voi?
Merci mult, Mihai.
PS - ideea e ca eu unul as vrea sa am clare toate aspectele tehnice inainte de a alimenta masina pentru a conduce cam 4 - 5 ore pe Valea Prahovei!
#17
Postat 17 September 2014 - 08:09 PM
Mihai_supy, la 17 September 2014 - 07:57 PM, a spus:
Vin cu un motoplanor de 2m, foarte usor, si foarte bine motorizat, care in cele 40 de secunde urca, probabil de trei ori la 200m. Acolo...sta lejer, daca e conditie cele 9 minute si 30 de secunde.
Ce nu mi-e clar...asa, daca ma decid sa vin la voi din nou...
1. Ne trebuie vreo-un dispozitiv care sa ne decupleze motoarele la 150-200m?
2. Ne trebuie vre-un dispozitiv care sa blocheze motorul odata oprit?
3. Noi astia care nu prea agreem federatia si taxele ei, ar trebui sa platim ceva taxe ca sa zburam cu voi?
Merci mult, Mihai.
PS - ideea e ca eu unul as vrea sa am clare toate aspectele tehnice inainte de a alimenta masina pentru a conduce cam 4 - 5 ore pe Valea Prahovei!
1. Da ...asta face loger-ul... pe care ţi-l vom împrumuta la concurs.
2. Da... tot loger-ul o face, şi pentru mai multă siguranţă poţi folosi butonul de cutoff, (dacă este activ evident).
3. Nu....poţi concura şi fără să plăteţti taxe, atâta doar că nu te vei regăsi în site-ul FRMd.
Cu stimă: PVP
Aceasta postare a fost editata de vasipop: 17 September 2014 - 08:10 PM
#22
Postat 18 September 2014 - 08:24 AM
- ALES se lanseaza in timp limitat, 30s si inaltime limitata, 150-200m. In scor intra doar timpul de zbor si aterizarea
- F5J se lanseaza in timp limitat. 30s si ce inaltime doreste concurentul. La aterizare se citeste pe logger inaltimea de lansate (10s dupa ce ai oprit motorul) si cu cat e mai mare cu atat iti scade mai multe puncte (dupa o formula simpla). Asta inseamna ca cei care lanseaza mai jos au mai multe puncte (dar risca sa nu faca timpul). Pentru asta ai nevoie de un logger precum AltisV4 care afiseaza aceasta inaltime F5J.
Un mare meserias miroase pe unde e termica, lanseaza la 25-50m, zboara 10m, aterizeaza perfect.
Un motor puternic te avantajeaza intr-o zi naspa cu vant si fara termica in care lansezi sus si te ti cu dintii sa cobori cat mai incet.
Mie imi pare cinstit sa se ia in calcul inaltimea de lansare (ca la F5J) dar sa fie plafonata la maxim 200m (ca la ALES) pentru ca vreau sa am sanse agale cu un motor modest. Cu un motoplanor banal urci cam 200m in 30s, Albert Stefan are un motor meserias si se duce peste 300m.
Spiritul competitiei e sa evidentieze maiestria pilotui nu puterea motorului.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 18 September 2014 - 08:32 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#25
Postat 18 September 2014 - 10:59 AM
Eu i-as da credit sa faca un regulament "local" care sa accesibilizeze participarea.Modele sunt destule,regulile nu sunt
foarte severe,locatia Sanpetru este foarte buna pentru planorism....noi "fiorosii motorizati si imbenziniti" mai asteptam
sau zburam miercurea,merita!
#26
Postat 18 September 2014 - 11:50 AM
stiganas, la 18 September 2014 - 08:32 AM, a spus:
La cat zici ca e de bun Ovidiu nu va avea nevoie de un minut pentru motor, relieful de la Sanpetru i-l va ajuta in mod sigur.
Cu stima: POP Vasile-Petre
#27
Postat 18 September 2014 - 05:28 PM
Sâmbătă 27.09.2014
sosirea concurenţilor... (evident cine doreşte poate veni şi duminică)
Duminică 28. 09.2014
ora 09:00-10:00 înscrierea în competiţie verificarea modelelor şi a logere-lor
ora 10:00-14:00 Concurs F5J
ora 14:00-15:00 Pauză
ora 15:00-18:00 Concurs F5J
ora 18:00-20:00 Procesare rezultate, festivitate de premiere
NOTĂ:
Programul de mai sus poate fi modificat de către organizator în situaţii de forţă majoră.
Cu stimă: POP Vasile-Petre
#28
Postat 22 September 2014 - 09:24 AM
Avand in vedere ca au mai ramas doar sase zile pana la concurs, am sa va rog pe cei care veniti din afara judetului sa confirmati participarea telefonic
la NR. 0723968653, si eventual pentru cei care doresc cazare sa anuntati din timp,, pentru a ne putea organiza...
Prin bunavointa unui sponsor vom avea si vre-o doi MICI un pic mai mari decat standardul... :) :) :) .
Cu stima: POP Vasile-Petre
#30
Postat 28 September 2014 - 07:04 PM
De acum încolo nu mai pun poze de la întâlniri ci grafice,... părem şi nai mai "ştiinţifiologi" ... :)
... Glumesc evident, dar poze cam puţine... noroc cu David CHICAN.
Până una alta să-mi desluşesc graficele după care o să şi postez câteva poze.
Cu drag: POP Vasile-Petre